Angelica: vraag Gent eens om het RIF onderzoek (incl. trombofilie) uit te voeren. Het kan heel goed zijn dat er niet zo heel veel in je immuunfactoren aan de hand is (nou ja, behalve dan antispermalichamen...wat me heel onhandig lijkt - krijg je daar medicatie voor in Gent?). Maar misschien speelt er daarnaast nog wel iets, zoiets als trombofilie. Is je schildklier niet getest in Gent?
Mamavanh. Ik heb in Nederland dit allemaal laten onderzoeken en daar kwam niets uit. Alles was in orde. Daarom is in Gent dit alleen geprikt. Ik heb de prius onderzoek gehad in Nijmegen. Tot nu toe is alleen nog maar anti spermalichamen uit mijn bloedonderzoeken gekomen. Ik heb 20 mg pred geslikt en IVIG gehad, maar ondanks dat heb ik toch nog mk gehad
oh daarnaast spuit ik standaard Fraxiparine (krijg ik van een leidsch zkh tegen herhaalde mk) en ik gebruik ook ascal en utro. Ik zal mijn andere onderzoeken hier ook even plaatsen.ze staan ook in mijn album
mama, we hebben tegelijk getypt, alleen is mijn bericht op de vorige pagina belandt. Ging over de dhea, lees maar even
Kiekske, Bedankt voor je berichtje. Jullie meiden maken ook zoveel mee. Die mmm strijd is zoo moeilijk. Wat ik erg vind is dat in Ned ik niet veel support kreeg van artsen...kreeg alleen maar te horen dat het pech is. Mijn huisarts schrijft me utro, pred en frax voor ze werkt zo lief mee. De volgende poging wil ik met Pred en lipid gaan doen... Ik hoop dat het gaat werken en dat het hartje blijft kloppen.... Ik wens jullie allemaal een mooi wondertje toe Ik krijg mee bij IVF topics en herhaalde mk
Ik heb nog niet alles goed bijgelezen, maar mijn ervaring bij Pf is dat je vaak zelf met voorstellen moet komen. Hij geeft idd altijd standaard het advies mbt intrallipid, omega 3 en vitamine D3. Als je echter zelf wat assertief bent en met voorstellen komt, dan wil hij er best snel in mee gaan (tot een bepaalde hoogte natuurlijk). ik had zelf veel vertrouwen in DS (Gent), maar dan voornamelijk als deskundige op ivf gebied. Voor het immunologische gedeelte hield ik Pf en Serum aan. Daar zijn zij weer deskundig in. Ik kreed de prednisolon van pf, terwijl DS dit niet nodig vond. Ik volg vaak gewoon mijn eigen gevoel, waardoor ik bij beide artsen onder behandeling ben gebleven.
Uit het verhaal van Tauret blijkt wel dat zelf nadenken, initiatief nemen en eigenlijk ook 'eigenwijs' zijn wel erg belangrijk is in dit traject. Gelukkig ben ik dat Voel je jezelf lekker zwanger Tauret?? Hoe is het met de andere meiden??
Idd ik doe icsi in gent qua pred, utro, ascal en fraxiparine is door de s voorgeschreven idd gent is een fijn zkh
Ik heb eigenlijk ook wel vertrouwen in Gent, maar of we al dan niet DD zullen gaan zal beetje afhangen van de bloedresultaten in Gent. Of ze daar iets in kunnen vinden .. Maar eerlijk, ik vind het echt veel geld en als er dan ook nog eens waarden zijn die mss wel normaal zijn maar die tijdens je zwangerschap dan toch opeens te hoog zijn ... Hier hoop ik gewoon dat ze in Gent iets vinden, iets wat een verklaring kan zijn. En indien niet, starten wij denk ik opnieuw met de utro, de baxters, de vitaminen , de bloedverdunners ...
Ik lees vooral even mee.. wordt zoveel geschreven en ik druk met werk en mn zusje heeft complicaties waardoor we niet zeker weten of de beeb het haalt Prednison.. hoe kom je eraan.. ik weet dat je van Pf een recept kunt krijgen dat je bij een duitse apotheek in kunt leveren en dan krijg je het zo mee Denk alleendat de verzekering er wellicht moeilijk over doet. Een dinnetje had een voorraad van 3mnd voor 700 euro...
Sophy, wat heftig van je zusje! Heel veel sterkte!! ik kreeg de prednisolon van pf. Hij mailde of faxte een recept naar mijn apotheek en kon het vervolgens gewoon ophalen. Alle kosten direct naar de verzekering. Zodra mijn prednisolon op is, mail ik pf en dan herhaalt zich dit opnieuw.
Sophy; wat heftig van je zusje, sterkte! Tauret; deed de apotheek daar niet moeilijk over? Wel handig! Juulzon; heb je al gemaild naar pf.? Goed dat je toch nog bij hem je bloed laat testen. Zat vanochtend met tranen je gedicht te lezen. Zo herkenbaar!
Ik heb de waarde vit D eigenlijk niet laten meten Maar ik moet binnen 4 weken langs huisarts voor opnieuw te laten prikken voor schildklier, die werkt weer iets te traag. Ben nu al twee weken geleden opgehoord met mijn medicatie. Rest uitslagen wel goed: antistoffen TPO minder dan 26, TSI minder dan 1, echo goed en scitografie ook goed. Dus ja het is geen schildklierziekte, enkel een schildklier die nogal eens heel erg schommelt. Op een maand tijd ben ik van een TSH waarde van 0,10 vlak na de bevalling terug naar 4,76 gegaan. Ik vroeg nu aan de telefoon dat ik met zo een waarde wss niet zwanger mocht worden en ze zei dat de TSH toch zeker minder als 2 moet zijn opnieuw. Dus hopelijk binnen maandje al goed nieuws daaromtrent. Ik wou het paar dagen voordat ik naar Gent ga laten prikken, dan kan ik de recentste resultaten meenemen naar prof DS. Mijn FT4 was 13, dus ook aan de lage kant. Maar medicatie slaat wel aan denk ik, voel me al minder moe en energieker dus volgens mij gaat het toch de goede richting uit. En ik las ergens dat vit D ook goed is voor schildklier
sorry meiden, ik heb niet zoveel tijd vandaag om antwoord te geven. Ben thuis aan het verbouwen en kan natuurlijk niet als enige ZP-en terwijl manlief klust... Juulzon; wanneer heb je een afpsraak met dr. Pf? dan probeer ik zo snel mogelijk de aanvullingen te geven. Kiekske: wat lief! ik PB je zodra ik ff tijd heb. Angelica: ik reageer hier ook nog op, maar kijk alvast eens op "LIT" en "sperm antibodies" voor je probleem (met google). LIT =Lymfocyte Immuno Therapy. En kijk ook een op LAD = Leucocyte Antibody Detection (dit zou dr. Pf ook kunnen bekijken, dat is zeg maar het bloedonderzoek gedeelte).
Kiekske : ff snel.... Het "geheim" van de AMH stijging (beetje moeilijk omdat ik zoveel gedaan heb)...is Co-Q10 - 200 mg per dag (alleen tot en met de ovulatie) vit E - 400 mg ijzer 2x18 mg (ik had ijzertekort) Eutirox 62,5 mcg (schildklierhormoon. was ook tekort) tarwegras (een zakje van de Tuinen) dagelijks 1x per dag een kopje met groene smurrie...t went moet ik zeggen vitamine D - 2000 IU (en na ovulatie 4000 IU). Wat precies gewerkt heeft weet ik niet... Verder slik ik nog: reservatrol 1x pdag (200 voglens mij) 1x solgar paars (heet volgens mij female multiple ofzoiets) - belangrijk hierin voor mij is de hogere dosering B vitamines en selenium (200 mcg) ik neem er 1 tot 2 x per dag (er staat 3x maar dat vind ik een beetje té). pufan 3 1x pdag (pregnancy) kinderaspirine 100 mg per dag zyflamend 1x per dag (tegen gewrichtsontstekingen en onstekingen in het algemeen van een engelstalig forumdinnetje deze tip gehad, ze kon de prednison daarmee zelfs naar beneden toe bijstellen als ze dit vergat kwamen haar NK cellen enorm had omhoog...). voor de ovulatie 1 mg melatonine bij het slapen en 1x magnesium 200 mg mogelijk dat ik nog iets vergeten ben...
Wat een lijst MamavanH! Mijn AMH was de vorige keer in Gent 4,5! En had toen 50mg DHEA geslikt, gedurende 2,5 maand... Daarvoor was het 1,2. Had verwacht dat mijn AMH gezakt zou zijn, maar aan mijn AMH zou het dus conform de theorieen niet kunnen liggen... Succes met verbouwen meis! Heb 15 sept afspraak bij Pfeiffer. Belde net Gent om een afspraak met de prof te maken en te melden dat de poging mislukt was. Krijg geen greintje begrip, niets van 'wat jammer mevrouw' alleen maar de mededeling dat de prof pas 28 november kan. Ben hier niet op ingegaan en heb de prof gemaild. Dit kunnen ze toch niet maken voor bestaande patienten?! En dan de wijze waarop het gecommuniceerd werd, door een man overigens. Was echt flabbergested (of hoe je dat woord ook schrijft...). Dan ga ik wel een afspraak maken met DD... Pffff, dit menen ze niet! Ben benieuwd of de prof nog terugmailt... Zo weer werken, heb zo geen inspiratie... ***zooi ook.... liefs voor allemaal en geniet van het mooie weer als je kunt (of vrij bent)... xxx
Mamavanh; succes met verbouwen! Juulzon; wat een kille reactie, zou je niet verwachten bij een fertiliteit afdeling! Idd belachelijk dat het zo lang moet duren voordat je een afspraak hebt met de prof. Wij konden ook pas 20 november. Daar ga ik echt niet op wachten. Ondertussen een afspraak in DD op 26 sept. Hoe is het met de rest van de mmm meisjes hier?
Als ik deze week geen reactie heb van Gent ga ik ook DD bellen. Desnoods bij een Duitse arts, neem ik mijn vader wel mee . Ze zouden toch ook wel Engels spreken? Mein Deutsch is nicht so fantastisch nein... xxx