zwaai, knuffel, zwaai! Vandaag onwijze last van mijn buik: de blastootjes en baarmoederslijm laten weer los... Slik *dag blastobolletjes, jullie hebben het in elk geval geprobeerd...*. De 15e september dus naar dr Pfeiffer. Zal hier eens plaatsen wat ik tot nu toe heb laten prikken in Gent, voor onze lieve en betrokken super semi-arts hier ... Ohja, FT4 van 1,13 vind ik wel heel laag hoor.. weet je zeker dat dat klopt??? Moet toch boven de 11 zijn, minimaal? Sophie, hopelijk alles goed met de beeb van je zus... Mijn nichtje kan ieder moment geboren worden. Ze wacht nog tot het haar verjaardag is denk ik. Ze was vandaag uitgerekend, maar kennelijk geen leuke dag... Oh ja, heb ook nog mail van de prof terug gekregen: "Uiteraard zie ik u eerder mevrouw. Ben tot en met woensdag nog in het buitenland, daarna zal ik mijn agenda erop naslaan". Da's onze professor! Heb gelijk een vriendelijke bedankt mail met kan ik zeer waarderen teruggestuurd... (nu had ik ook een hele zielige mail aan haar geschreven, heeft geholpen vermoed ik...) Enfin, nu nog even gauw verder werken en dan naar huis! Dag lieve allemaal! xxx
Knuffel Juul! Toch nog ongesteld.. en toch verdrietig van het laatste sprankje hoop. Wel lief van de prof! Dat lijkt er een stuk meer op als 14nov. Straks samen tante... hier ligt ook al een kraammand klaar Op een dag krijgen wij die ook
Tauret: hopelijk alles goed met jou! Juulzon: wat verdrietig dat je toch ongi geworden bent, ook al wist je het al een beejte.. stuur je gegevens maar op hoor, mag ook via PB of mail. Je kan altijd je naam van de formulieren afhalen als je dat liever doet. en fijn dat de prof je eerder wil laten komen Sophy: gaat het met je zus en haar beeb? Dat toontje van gyns is heel herkenbaar hoor Elpie: je schildklierwaardes zien er mooi uit. CRP = C-Reactive Protein. Het is een acute fase eiwit, dus als je een ontsteking hebt gaat die waarde snel opklimmen. Echter het is zo'n algemene marker dat je er weinig oorzaak aan kan toevertrouwen. Je zou eens kunnen vragen naar hs-CRP (high sensitive) hiermee kunnen zeer laaggradige ontstekingreacties aangetoond worden. Wat je ervoor medicatie voor kunt innemen is moeilijk te zeggen, moet je echt de oorzaak weten, dus voorleggen aan een arts. Chantal: ook fijn van jouw goed schildklierwaardes, geniet van Londen. Kiekske: alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker zo'n massage..ontspanning is altijd goed . Heb je PB gestuurd. Ik zal van dat uitgebreide vitamine-lijstje nog aangeven wat waarvoor is (dus waarom ik het in ieder geval slik ). Armani: fijn dat je binnenkort naar DD kan. Ben benieuwd. Nou maar hopen dat die ingeving waar wordt . Angelica: hoe is het? heb je nog naar LIT en LAD gekeken? Ego: ik ben in ieder geval niet zwanger (maar ja ...dat was ook wel te verwachten). Huisarts wil in ieder geval niet meewerken aan de pred. dus daarvoor ben ik dan echt afh. van Gent. Nog een vraag voor die dames met veel test-ervaring...nou had ik 7 of 8 dagen na ovulatie een niet geheel OMO witte test (ja...je moest wel heeel erg goed kijken hoor...) maar zijn bij jullie die testen helemaal wit of zie je heel vaag waar er eigenijk een mooie dikke streep had moeten komen? Is dat gewoon of is dat bij jullie helemaal wit? (ik test met vroege tests dus vanaf 10 of 12,5 mIU/ml HCG) of was ik dan toch misschien heel even zwanger?
Juulzon: ik zou nog aanvullen voor dr. Pf (hoewel ik het makkelijker vind om te zien wat er al gedaan is, ga ik er nu even vanuit dat het RIF onderzoek in z'n geheel is uitgevoerd). Wat je nog xtra kan doen bij dr. Pf is het volgende: - HLA overeenkomsten: HLA DQA1, HLA DQ Beta, HLA A, B, C antigenen, HLA DR,DQ antigenen. (dit moet voor zowel man als vrouw geprikt worden). Ik geef je een voorbeeld van wat dr. Braverman er over zegt: Implantation failure caused by immune issues? | Prevent Miscarriage - PAI-1 (zegt iets over insulineresistentie; mag ik vragen hoe jouw gewicht is of body mass index?) - MTHFR A1298C (waarschijnlijk is in Gent alleen de 677 variant getest) - laat me ook nog even weten wat eruit gekomen is. Kan ook met PB he.. - ANA (ws. al gedaan met RIF er staat dan ANF) - (A)PTT - anti-TPO, TSH, T4, T3, anti-Tg, anti-TSI - factor V leiden (vaak wordt dit niet in Gent getest) - antifosfolipiden antistoffen: er wordt vaak alleen maar anti-cardiolipine getest. antifosfolipiden zegt iets over je bloedstolling en of je dus APS (anti Phosfolipiden Syndrome) hebt (en dus fraxi nodig hebt); dit zijn: phoshatidic acid (IgM, G, A) , phosphoethanolamine, (ik schrijf even niet meer overal phosho voor...) glycerol, inositol, serine, choline. en LAD - leucocyte Antibody Detection. Vraag zeker ook eerst voor je dit laat testen hoeveel dit grapje gaat kosten en of dat het je waard is (of: of je het kan opbrengen). Het zal niet goedkoop zijn. Ook: dr. Pf gaat zeggen dat HLA niet nodig is. "want er zijn onderzoeken geweest dat mensen die genetisch teveel op elkaar lijken niet tot elkaar aangetrokken worden". Dit is vaak waar maar niet altijd. Mocht je hier teveel ovk hebben met je man dan is neupogen de oplossing. Je kan ervoor kiezen om eerst een deel te onderzoeken en dan te behandelen en kijken of het werkt en anders nog verder te laten testen. Maar als je haast hebt en niet veel pogingen meer zou willen doen, zou ik er goed over na denken wat je vantevoren wel en niet wilt uitsluiten. Teleurstelling op teleurstelling verwerken is ook niet alles, je relatie lijdt eronder en de tijd tikt maar door. Plus al die hormonen in je lijf is ook niet echt een pretje denk ik. Als je een man hebt die er voor open staat zou ik er persoonlijk voor gaan. Maar zoals dat heet ik ben slechts advizeur . Kijk ook wat evt. je huisarts nog kan en wil prikken (en of Gent) ivm kostenbesparing. Evt. biedt hij ook aan om een bioptie van baarmoeder te nemen waarop hij test of er NK cellen inzitten (dat is weer anders als uit je bloed). Dit zou ik voor mezelf wel doen, mocht ik ooit nog bij hem terecht komen. Bij Serum doen ze ook nog Hidden-C (chlamydia) onderzoek. Wat je ook nog kan laten uitsluiten. oja...en hoeveel buisjes dit bij elkaar zijn (bloed) weet ik niet...maar vast veel . Ik heb een heel overzichtelijk PDF-documentje waarin op 1A4-tje te zien is wat je zou kunnen prikken en waarvoor (bijv. implantatieproblematiek). Zie hier de link: http://www.rialab.com/doctors/downloads/RIA_lab_requisition.pdf Hopelijk dat dit je helpt.
MamavanH ik ga van het weekend naar hem mailen mijn ha wil ook kijken of zij dit kan aanvragen zodat ik niet naar duitsland hoef
Hoi Angelica: Nu pas tijd om op je berichtje te reageren met al je resultaten waaronder die van dr. Pf. Ik heb ze vergeleken met de uitslagen in het dr. Beer boek. als je het boek zelf hebt, kun je het zelf ook checken (p. 128-129). Ik zet eerst wat volgens dr. Beer de "ranges" zijn waarin de waardes mogen vallen: CD3 - 63-86% CD19 - 3-8% (deze wijkt bij jou af - van jou is 10%) CD3-CD4 - 31-53% (jij zit op 49% dus bij een poging wel in de gaten houden) CD8 - 17-35% (is normaal, jij hebt 27%) CD16-CD56 3-12% (die van jouw is randnormaal hoog 12% dus zéker in de gaten houden bij een poging...). CD16-56: "if active they are toxic to the placenta and hence may cause miscarriage. The same cells secrete Tumor Necrosis Factor (TNF) which can destroy the placenta". immune treatment w. prednison, intralipid and IVIG are indicated. CD19 (B-lymfocyten)ercentages are usually higher than normal or very elevated (over 12%) in women with immune mediated infertility or recurrent pregnancy losses. Dat wat in NL gecheckt is kon ik niet helemaal goed lezen. Ik zag een paar afwijkingen waaronder dacht ik in trygliceriden oid. Moet je zelf nog even naar kijken.
CD16-56: "if active they are toxic to the placenta and hence may cause miscarriage. The same cells secrete Tumor Necrosis Factor (TNF) which can destroy the placenta". immune treatment w. prednison, intralipid and IVIG are indicated. daarom vraag ik me af of ik niet zeker voor de Ivig moet gaan. Mijn placenta werkte niet goed, maar vraag me wel af of dit dan ook de 2 miskramen kan verklaren. die waren er nog lang voordat er eigenlijk sprake was van een placenta (6.5 en 8.5 week) . Soms denk ik echt dat het iets is geweest dat mijn placenta heeft vernietigd, aangevallen ... zeker omdat mijn hormoonwaarden placenta op 12 weken al niet goed waren en de indicatie van het weinig vruchtwater en de groeiachterstand. alles wijst eigenlijk op een slecht -functionerende placenta. Maar was dat dan toeval of moet ik het toch verder immunologisch uitzoeken. Er staat hier ook, prednison, Intralip and Ivig. Ik denk wel dat ze in Gent geen prednison en Ivig tegelijk geven. Dat je een "keuze" moet maken. Maar als ik een keuze moet maken, is die rap gemaakt. De baxters zijn tot 20 weken, werking van 3 weken, dus tot 23 weken effect. Als het dan heel goed opgevolgd wordt kan een evt volgend kindje eerder gehaald worden. Ik ben weer zo hard aan het denken tegenwoordig he, heb een enorm moeilijk dagje gehad vandaag. En dan lees ik weer van die CD56 of CD57 cellen en begin ik weer te panikeren. Vooral die CD57, die voorkomen in de baarmoeder,want heb gelezen dat als je die hebt, je immunologisch probleem heel erg is en dat die mensen de meeste problemen hebben om hun gezinnetje compleet te maken. Maar wat ik ook meen is dat kenmerkend aan die CD57 cellen waren dat je niet of maar heel kort zwanger blijft, en de miskramen steeds vroeger en vroeger komen, terwijl ze bij mij eigenlijk steeds langer en langer duren (de zwangerschappen) Maar ik ben echt op, ik wil een antwoord, en dat wachten tot 8 oktober is stilaan slopend aan het worden. Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat we niks gaan te weten komen, en wat moeten we dan in godsnaam gaan doen? Ik ben het moe om steeds maar te moeten vechten ...
Elpie: Met vlagen heeft iedereen het gehad, en toch ga je door. Je zal eerst moeten weten wat er met je aan de hand is voor je weet wat je kan gaan doen. Ook tijdens een zw.schap kan dit opgevolgd worden. Niet panikeren, het mooie is dat ze alles uit kunnen zoeken. Ik stuur je nog een PB-tje. Het komt echt wel goed met jou. ...het meest waarschijnlijke is het bloedstollingsverhaal.
MamavanH, wat ben jij toch een bijzonder mens dat je dit voor ons allemaal uitzoekt!!!! WOWOWOWOW! Vind ik echt heel, heel, heel lief. Ga je in de loop van het weekend even berichten...! Knuffel! Ook voor de rest. Kiek, was je nu jarig vandaag? Of loop ik achter? Dikke verjaarskus! xx
Yeps, idd, MamavanH, jij bent super En sorry ook altijd voor mijn ego berichten hier, maar ik ben alles gewoon zo beu, heb vandaag een mega baaldagje, ik ben ook wat ziek en pffffffff kan me zo storen aan alles vandaag. Mijn man heeft het al serieus mogen bekopen vandaag
Eigenlijk is iedereen hier gewoon super, maar ik wou gewoon dat jullie super waren om een heel andere reden, begrijp je. Ik wou dat jullie en ik gewoon niet in deze shit zaten, dat we gewoon normaal konden zwanger worden en blijven. En ik lees hier ook echt wel altijd bij, maar mijn geheugen is zo verschrikkelijk he. Dan lees ik de laatste posts en dan denk ik nu ga ik eens op alles reageren, en dan weet ik gewoon niks meer of welk verhaal bij welke persoon past. Vreselijk gewoon. Sinds Niene haar dood is mijn geheugen echt een zeef. Ik heb mijn ma daarstraks terug in de winkel gestuurd omdat ik mijn autosleutel kwijt was, de auto was nog open (was ik vergeten) en jaja na een kwartier kwam ik erachter dat de autosleutels, gewoon in mijn zak zaten. Ik herken mezelf gewoon niet meer.
Lieve Elpie, Je hebt alle reden om in een dip te zitten, om je niet te kunnen concentreren, enz. Voel jezelf niet rot om ego berichten. Je hebt iets ontzettend heftigs, ongelooflijk verdrietigs en slopends meegemaakt. Dit moet je verwerken en dat zal veel tijd kosten. Je strijd om een antwoord is ook weer slopend. Meid, maak je dus echt geen zorgen over of je hier iemand niet antwoord ofzo. Dikke knuf!
Mama, ik sluit me volledig aan bij Juul, dat weet je! Vind het ook geweldig lief van je! Juul, je bent te vroeg. Maandag is DE dag... Maar toch bedankt!
Beter te vroeg dan te laat toch Kiek... Elpie... Dikke knuffel voor jou... En zorg maar even goed voor jezelf: Elpie-verwentijd inbouwen, even tijd voor jou. En misschien dat het helpt om maar een beetje te accepteren dat je hoofd nu eenmaal een zeefachtige substantie is op het moment... Want dat is natuurlijk heel vervelend, vooral voor jezelf, maar ik weet zeker dat je omgeving, zoals je lieve mams, dat best begrijpt en je wil helpen waar ze kan / waar ze kunnen... Fijn weekend allemaal! xxxx
Elpie knuffel! Heel logisch dat je in een dip zit.. neem rustig de tijd voor jezelf en plaats lekker egoberichten hier, dat geeft toch niet Straks is het tijd voor de uitslagen en komt er vanzelf licht aan de horizon. Bel anders Gent af en toe om te kijken of er een gaatje is gevallen! Kan me voorstellen dat het wachten ook heel moeilijk is. Knuf! Mamavanh, ik sluit me aan bij de rest, heel lief hoe je ons adviseert!! De gyn van m'n zusje was natuurlijk niet overtuigd van de "vreselijk alternatieve mariadistel en geen aangetoond onderzoek in NL" ofzooo.. Nou ja, we hebben het geprobeerd Voor nu zit de beeb nog rustig en levend binnen. Geloof dat ik vandaag of morgen eindelijk ongesteld word wahoe.. dag 32 nu dus van mij mag het beginnen Liefs voor de rest! Ik lees wel mee met alle berichtjes!