1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Oja ik mis nog Marija... ben je er nog en gaat het goed?

2. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh, Penny heeft al wel het recept door gemaild maar het is iets anders als wat Ieoor heeft. Namelijk doxycycline. Met de HA overleggen heeft geen zin omdat hij totaal niet achter een buitenlands protocol staat.
    Over de prednison: waarom probeer je het niet? Je weet maar nooit...heb je het van de HA gekregen?

Sophy, fijn dat je wat berusting hebt al blijft het natuurlijk wel heel zuur. Wat is jullie plan verder? Wanneer heb je je evaluatie in Gent? Sterkte meis.
    Tja een tussenweg is: hopen dat mijn bloed vanuit Istanbul heeeel snel in Athene aan komt en we alsnog in november kunnen starten!

Fijn weekend iedereen!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ik heb 14nov nog een afspraak staan bij de prof. Die wil ik gebruiken voor evaluatie poging 1, intake poging 2 en meteen uitgangsecho. Heb ook al een receptje voor de pil opgevraagd. Dan begin ik volgende week en slik ik de pil weer 6wk.

Of ben ik dan te enthousiast, wat denken jullie? Ik weet dat je minstens een maand moet wachten, maar de punctie was half juli.. augustus niets, sept alleen pregnyl gebruikt dus mag ik oktober de pil en november weer stimuleren toch (als in, pregnyl telt niet mee neem ik aan)?

Btw, als je nu een afspraak wilt maken bij de prof, ben je begin feb 2013 aan de beurt :$ Lijkt wel of het steeds erger wordt...:(

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Sophietje wat verdrietig... *snik!* knuffel meis!!!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Dankje Chan, hoe is het met jou? Gaat het een beetje?

6. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophy; volgens mij gaan ze uit van een maand rust bij een verse poging. Dus november moet dan zeker kunnen. Dat wordt dan de 2de keer toch?
    Wow februari 2013??? Dat is echt lang!

Net contact gehad met human first, aardige vrouw! Ik had al rechtstreeks contact gehad met het Memorial en ging ervan uit dat dit ook het zkh was waar HF mee samen werkt....Nu blijkt dit dus een ander zkh te zijn, een staats zkh B klasse :(. Dit zkh is bedoeld voor de locals en doen erg weinig IVF behandelingen. De mevr. van HF vroeg zich af hoe ik aan het email adres was gekomen van de arts waar ik contact mee had. Ehhh van een lotgenoot van dit forum ;)
    Ze hebben in Istanbul geen immunologisch protocol, zij denken dat prednison geen toegevoegde waarde heeft bij IVF/ICSI.

Het protocol bij Serum zou zijn; prednison 15mg, Antibiotica voor beide partners, Intralipid, Clexane, Baby aspirine, foliumzuur, wrs Trental, vit.D 3000. En tussentijds bloedtest om te kijken of de prednison aangepast moet worden. Eerst maar de hidden C test afwachten.

Chantal; hoe is het nu met jou?

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36

Armani: ik snap het niet, sorry....:x
    Werkt Human first samen met memorial? Of niet?

X

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Armani: persoonlijk vind ik dat serum je een mooi aanbod doet qua immuunprotocol. Mag ik vragen hoeveel Clexane ze voorschrijven? en de intralipid hoe stellen ze zich dat voor moet je dat zowel voor als na TP doen?

Sophy: ik vind het moeilijk je daar advies in te geven....ik weet er niks van.

Chantal: leuk dat je even kwam buurten. Gaat het met jou?

9. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Armani mag ik vragen welke dosering doxycycline jij gekregen hebt?
    Is dat alvast voor de hidden c?

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindra; het is 100mg 2 x daags. Ik ga het nog niet gebruiken maar wacht eerst de hidden C test af.

Ieoor; ik had blijkbaar contact met een B klasse zkh die ook Memorial heet. Human first werkt samen met het A klasse Memorial. Best verwarrend....

Mamavanh; ik vind het ook een goed protocol. Hoeveelheid clexane weet ik nog niet....alleen dat ze het gaat voorschrijven.

Ons gevoel gaat wel steeds meer uit naar Serum ;)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Armani ja verwarrend twee zkh met dezelfde naam! Wel fijn dat HF je daar ook bij begeleidt en dat je zelf een steeds beter idee krijgt waar je heen wilt :)

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Sophy: nog even over die pil waar je aan moet blijkbaar...weet je dat dat je schildklier enorm remt al die oestrogenen? laat je TSH en T4 prikken als je dat slikt, waarschijnlijk heb je dan meer T4 (thyrax/eutirox) nodig om je goed te voelen. Je hebt kans dat het zelfs de kwaliteit van je eitjes gaat verbeteren.
    Heb je weleens aan een neusspray gedacht, ik heb gelezen dat die minder effect zou hebben op je schildklierfunctie.
    Al wat gehoord van dr. Pf ? Ik begreep dat ie ook op zaterdag werkt toch ;)?

Armani: schoot me nog wat te binnen ik mis nog de utrogestan in je rijtje van Serum. Of is dat standaard bij IVF?

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ohja, jullie vroegen hier het met mij ging.

Na omstandigheden redelijk goed, knoop doorgehakt om te gaan scheiden. Zitten alleen met koophuis waar ik het liefst wil blijven wonen, moeten kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen.

Gister op stap geweest met vriendinnetje die ik bijna nooit zie, kwam er maand geleden achter dat ze zwanger was toen we hadden afgesproken, klein detail:toen al 25 weken, ze "was er nog niet aan toe gekomen om het me te vertellen" oh ja, nog een detail: ik ben een week na haar zwanger geraakt en ze wist dat ik een miskraam had gehad.
    Het ging eigenlijk heel goed, zijn nagels wezen zetten, viel me ontzettend mee want voelde helemaal niets behalve oprechte interesse in hoe het met haar ging. Maar s avonds kwamen toch de tranen: ik had daar naast haar kunnen zitten met net zon dikke buik... 29weken zou ik nu zijn. ..

Maar ik denk dat ik meer verdrietig was om iets anders: wanneer zal ik weer iemand vinden en wanneer zal ik dan ooit zwanger worden? Door de MMM was dit voor mn gevoel al zo ver weg, maar nu is dat doel helemaal uit het zicht. En vooral dat doet onwijs veel pijn denk ik. Maar vanochtend gaat t alweeer iets beter. Moet morgen ongesteld worden dus dat helpt ook niet echt mee.

Verder heb ik onwijs lieve collega's die me zoooo ontzettend steunen! Echt stuk voor stuk lieverds! En natuurlijk mijn familie en lieve vrienden, voel me echt gedragen.

Tot zover de update vanuit hier. Knuf voor jullie allemaal!!

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hallo,
    ik zou graag weer met jullie meekletsen.Wij waren voor de IUI overgestapt van Gent naar Maasstad,omdat de reistijd korter was.Maar nadat we weer een vmk gehad hebben tijdens onze huwelijksreis naar Mexico,wil de gyn ons niet meer helpen,want volgens hem word ik zelf zwanger...ja,dat weten we zelf ook wel! Maar mijn leeftijd telt behoorlijk mee(43 jaar) en zwanger blijven is een probleem.Dus ds de Sutter weer gemailt en we mogen terugkomen!

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Chantal: wat zit jij in een vreselijk moeilijke situatie! Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

16. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Jemig wat is er weer veel geschreven!!

Sophy:
    Wat ontzettend naar nieuws dat je cryo niet goed ontdooid is en dat is nog een understatement. Je leeft helemaal naar een moment toe en dan gaat het niet door. Je hebt notabene die oprekking gehad, allerlei overwegingen wel/ niet omdat het een dag 7 TP zou worden en dan gebeurt er dit......Knap dat je jezelf weer herpakt hebt en dat je weer bezig bent met het toeleven naar de volgende poging. Tuurlijk kan je niet anders maar het is wel weer een fikse tegenvaller die je moet verwerken.

Mamavh, Brix en Lindra:
    Dank voor jullie lof en begrip. Op dit topic weten we helaas allemaal dat het in Nl op infertiliteitsgebied allemaal niet zo fantastisch is als iedereen denkt. Het is van groot belang om te zelf te blijven nadenken en verder te kijken. En niet zondermeer iets aan te nemen. Jouw verhaal, Mamavh, onderstreept dat. Goed dat je hebt volgehouden en geen antidepressiva hebt geslikt. Kijk, ik snap dat we in Nl niet allemaal artsen van het kaliber "House" (fantastische serie trouwens) kunnen hebben, maar ik heb nu het gevoel dat we het andere uiterste hebben: er wordt überhaupt geen onderzoek gedaan (al was het maar om met zekerheid iets uit te sluiten, waarvan je als arts overtuigd bent dat het onwaarschijnlijk is dat het zich voordoet) en vaak wordt naar de makkelijkste diagnose en oplossing gegrepen. In jouw geval: "Goh, ze is net bevallen, zal wel post natale depressie zijn. "

Lindra:
    Zwaai, hallo mede trombofilie-genoot. Je bent nr. 3 hier. Tauret (zwanger) heeft het ook.

Juulzon:
    Wat heb jij het op alle fronten zwaar. Je diepste hartswens of je geliefde. Dat is een onmenselijke keuze. Ik snap jouw behoefte aan een plan B zo.

Chantal:
    Leuk dat je van je laat horen. Ook jij hebt het niet makkelijk. Sterkte.

Ego:
    Ik bloed nog steeds. Ik neem nog steeds aspirine in. En nog steeds geen ovulatie. Maar ik loop achter omdat ik vrijdag, zaterdag en vandaag niet heb kunnen testen. De ovulatietesten waren op en ik heb vrijdag en zaterdag geen kans gehad om nieuwe ovulatietesten te kopen. Ik verwacht volgende week van België te horen hoe zij bloeding zien icm aspirine.

Ik heb trouwens op Amerikaanse sites gelezen dat sommige vrouwen die aspirine gebruiken en zwanger zijn bruin bloedverlies hebben in het begin van hun zwangerschap. Er lijkt dus dan wel een verband te zijn. Maar of ze dat voor hun zwangerschap hebben bij aspirine gebruik kom ik nergens tegen.

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mercikes meid

Ik heb nu intussen al contact gehad met mensen die zo een succes hadden met de baxters van Noens. Ik heb hier nu alles losgelaten en ga nog voor die optie gaan. Als het dan weer misloopt, kijken we weer verder

Ik heb trouwens ook al gehoord dat de Sutter wel voorstander is van de onderzoeken die dr Pfeiffer laat uitvoeren, maar ze stoort zich ook mateloos aan het feit dat hij gewoon aan iedereen een standaardadvies geeft. Dus die optie is voor mij nog niet voor direct. Tenzij mijn gevoel na Gent dat aangeeft ,maar als het gesprek met de Sutter en Noens ons een goed gevoel oplevert gaan we gewoon die piste bewandelen.
    Heb overigens op andere fora ook mama's gevonden met een zoontje en 3 a 4 miskramen, en die kregen dankzij de baxters dan wel een gezond kindje. Ik heb het gevoel dat dit de weg voor ons zal zijn, het kan natuurlijk zijn dat ik mis ben, maar toch. Ook geeft A Beer in zijn boek aan als je lage vruchtwaterlevels hebt om aan de Ivig te gaan, dus ja, komt allemaal steeds terug bij onze situatie.

Mijn klein ventje is hier momenteel serieus ziek dus ik kom even weinig. Hij heeft nu al mijn liefde en aandacht nodig. En ja, mannen als ze ziek zijn :cool:. Nee, maar hij heeft 40.3 graden koorts en ben er dan toch niet helemaal gerust in. Volg hem goed op en moet nog zien of we nog een dokter van wacht gaan zien, maar momenteel daalt de koorts weer wat dus we wachten nog even af.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Nee nog niks van Pf. Ik ben haast blij dat ik geen tp heb gehad anders was het nu stressen geblazen. Snap het niet zo goed hoor.. hij beloofde donderdagmiddag de uitslagen te hebben, toen werd het vrijdagochtend en nu heb ik nog niks.. en ik weet nog dat Kiekske ook zo zat te wachten een paar weken geleden. Beetje raar, zeg dan gewoon dat het een week duurt :(

Neusspray nog niet aan gedacht. Heb wel een minder zware pil (heb zo'n last van de oestrogenen, blijkbaar kan ik er slecht tegen) en ik zal tussendoor nog een keer m'n schildklier laten prikken voor de zekerheid. Goede tip, dank!

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Chan wat apart van je vriendinnetje. Kan me voorstellen dat het 's avonds toch weer even steekt als je alleen in bed ligt, dat het gewoon heel moeilijk is *knuffel* Mag ik vragen of je er wel eens aan hebt gedacht om het alleen te doen? Wrs niet nu :) maar gewoon nieuwsgierig :)

Pf trouwens.. manlief en ik hadden het erover dat hij een echte scientist is. Dus vanuit zichzelf, vanuit onderzoeken praten.. waar de S meer een mensenmens is, vanuit socialer oogpunt :)

Elpie beterschap voor je zoontje!

Bo toch vreemd van dat bloedverlies. Hoop dat ze daar een antwoord op hebben. Hier hoor je meestal dat het normaal is, dat het kan gebeuren, maar kan me voorstellen dat het je zorgen baart.

20. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal, veel sterkte voor jou, hoop dat je je huisje kunt houden en dat de scheiding zo soepel mogelijk verloopt.

Hoop wat goed dat je terug kunt naar gent, heb je een plekje voor binnenkort of moet je wachten?

Elpie sterkte en beterschap met je mannetje.

Bo75
    Het is de arrogantie die NL soms hebben. Mijn huisarts vond dat ik niet zomaar aspirine moest gaan slikken op advies van 1 of andere gyn uit gent. Voor hem is de S maar een of andere gyn uit gent.

Vroeger hadden wij een gezondheidszorg van hoog niveau maar we denken dat we nog steeds top zijn, alles uit het buitenland word nuchter/ bijna minachtend bekeken. Ik schaam me dood als ik in gent ben en de wachtkamer zit vol met allemaal NL.

Ik heb gelukkig toestemming om bij een volgende zwangerschap bloedverdunner te gaan spuiten. Wat gebruiken jullie? Ik heb zelf de voorkeur voor clexane en hopelijk krijg ik 0,6 voorgeschreven.
    Wat is jullie dosering en wanneer beginnen jullie na de eisprong of na positieve test?

Deel Deze Pagina