@Lindra: dankzij Angelica kunnen we 3 oktober al terecht! Angelica ging haar afspraak afzeggen en heeft toen gevraagd of ik op haar plek mocht.....lief he.
Lindra, ik dacht dat de meesten 0,4 krijgen en wanneer ze beginnen afhankelijk is van waarvoor je het gebruikt.
Mamavanh; utrogestan is idd standaard, althans voor zover ik weet wel. Chantal; wat een zware periode is dit voor jou. Ik wens je heel veel sterkte, hopelijk kunnen jullie het wel goed regelen samen. Hoop; jij mag al bijna naar Gent zag ik. Heel veel succes! Elpie; ik duim dat de baxters voor jou DE oplossing zal zijn. Hoe is het nu met je mannetje? Sophy; heb je al iets gehoord van Pf?
Mijn klein mannetje heeft zijn microobjes aan mij doorgegeven, maar alle, als het dat maar is. Hij is sinds vanmorgen terug wat aan het spelen geslagen, en dat is meestal een goed teken he. Gisteren heeft hij de ganse dag op de zetel gelegen, dus we hebben weer even genoeg Bumba, Plop en Disney gehad voor de rest van de maand denk ik Ja weet momenteel niet zo goed wat schrijven, er zijn er hier veel gewoon in afwachting van Gent he. Nog 2 weekjes geduld hier, en dan hopelijk terug een go en een beetje goede moed!
Gelukkig hebben we in NL nog steeds gezondheidszorg van hoog niveau, dat is niet alleen van vroeger Het probleem bij vruchtbaarheidsproblematiek is dat men in NL graag vasthoudt aan protocollen die gebaseerd zijn op wetenschappelijk bewijs dat een bepaalde behandeling zinvol is. Ze veranderen een protocol pas als iets is aangetoond in grote studies, waarbij grote groepen patiënten zijn geïncludeerd. En deze studies moeten een RCT zijn. Een RCT (randomized controlled trial) is een studie waarbij een behandeling wordt vergeleken met een placebo. En daar zit het probleem nu juist in. Die hele grote groepen zijn er niet, de groep vrouwen met bijv. herhaalde miskramen is niet zo heel groot. En daarbij willen vrouwen niet graag meedoen aan een onderzoek als ze weten dat er 50% kans is dat je een placebo krijgt. Vrouwen die al meerdere miskramen hebben meegemaakt, willen graag het medicijn, niet een nepmiddel (dat geldt voor mij zeker ). In het "buitenland" is van een bepaald aantal medicijnen, zoals utro en pred, het nut al bewezen bij miskramen, alleen nog niet in grote RCT's en dus verwerpt NL deze medicijnen. Maar wat wij nodig hebben, zijn gyns die hun nek durven uit te steken en buiten de gangbare paden durven te gaan. Als je niet durft te experimenteren, zul je nooit een nieuwe behandeling ontdekken. Het is dat stukje durf om een stap verder te zetten dat maakt dat zoveel vrouwen naar Gent gaan. Het is een soort halsstarrigheid en conservatisme van de NLse gyns en dat maakt me pissig :x. Er is een totaal gebrek aan interesse op dit terrein in NL, men wil niet afstappen van het idee dat miskramen gewoon domme pech zijn en men kijkt daarom niet meer verder dan hun neus lang is. En daarmee laten ze vrouwen als wij gewoon in de kou staan . Stel je eens voor dat je een vrouw zou behandelen als een individu ipv als een stuk statistiek :x Dit gezegd hebbende duik ik weer in mijn studieboeken
Chantal: wat ongelooflijk zwaar heb je het momenteel, scheiden, even niet verder kunnen met je kinderwens, vreselijk. Die vriendin vond het misschien moeilijk om het je te vertellen omdat ze wist dat je zelf een mk gehad hebt?? Hoop: wat verdrietig dat je vroege zw.schap alweer geëindigd is. Het had zon mooie huwelijksbekroning geweest . Wel fijn dat je snel terecht kan in Gent. Brix: mooi samengevat wat het probleem is van de NL gyn. Dit is exact wat ik regelmatig te horen heb gekregen zucht . Fijn dat er ook artsen zijn (dan wel in het buitenland) die wel gewoon met je mee willen denken, maar het zou erg fijn zijn als dat in je locale ziekenhuisje kon. Nog een vraagje je gaf vrijdag aan dat het opvragen van je dossier gewoon kan. Hoe heb je dat aangepakt als ik vragen mag? Ik ben gewoon zó benieuwd of mijn ANA (anti nucleaire antistoffen) nog steeds hoog zijn en of ik dan aan de pred mag of dat ze me terug in de hoek zet . Angelica: die 20 mg prednison, wanneer start je daarmee in je cyclus als ik vragen mag? Lindra: in een natuurlijke cyclus kun je starten vanaf cyclusdag 6 (na het stoppen van de bloeding). De reden hiervoor is dat je het de doorbloeding van je baarmoeder verbeterd, wat gunstig is naar 1x per dag. Bij een positieve zw.schapstest ophogen naar 2x per dag prikken (dus blijkbaar je dosering verdelen). Volgens mij wordt er naar je gewicht gekeken om te bepalen hoeveel je moet spuiten. Een collega van mij spuit dagelijks 0.8 (overigens niet voor mk maar voor gewoon trombofilie). Bo: wat balen zeg dat je nog steeds bloedverlies hebt. Is er niemand die ff naar je wil kijken of je wil onderzoeken? Elpie: fijn dat je mannetje weer beter is en dat de afspraak in Gent dichterbij komt. Sophy: hopelijk nu al wel wat gehoord van dr. Pf. Misschien zal zijn advies wel standaard voelen, toch zullen de uitslagen van iedereen anders zijn. Dus om andere redenen dat er iets aan schort. Prednison helpt bijv. bij heel veel problemen, zo ook visolie en vit. D. Juul: kun je nog wel slapen s nachts met al je onrust in je hoofd? wat een moeilijke situatie waar je in zit. Hij is wel herkenbaar, ook al gaat het bij ons over andere alternatieven dan bij jullie . Ieoor: hopelijk verdraag je de kuur goed. Geen last van je maag? Tauret: geen bericht is goed bericht, denk ik? ik snap dat je moe bent hoor, dus voel je vooral niet verplicht om te reageren. Maar ik hoop dat het goed met je gaat, lijkt me spannend moment nu zon beetje ga je toch stoppen met de heparine ? en de prednison moet je die doorslikken?? Ben benieuwd. Duim voor je. Kiekske: hoe gaat ie nu met jou? Ego: bezig met de kuur pred. Hij is al bijna op. Dank dames die me aanbevolen om ff contact op te nemen met de huisarts. Huilen was niet nodig maar het is wel een korte kuur maar 6 dagen!! Keelpijn is weg (maar komt terug als er te lange tijd tussen de inname zit). Ik voel verder niks en de hongeraanvallen zijn over dus het zal wel weer een verloren ronde zijn. Verder, die pred. Maakt me slapeloos, ik moest het s avonds innemen, maar dat ga ik naar de ochtend en vroege avond verplaatsen (lees: einde middag) anders trek ik het echt niet. Vannacht 4 uur geslapen, hartkloppingen en een vreselijk rood hoofd. Goed spul . Ik denk dat ik het maar een uur na mijn eutirox inneem. Kijken of dat bevalt.
Ik heb de S een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik graag mijn bloedwaarden wilde weten. Ze gaf me een tel nr wat ik kon bellen. Ik moest op dit nummer doorgeven dat ik mijn bloedwaarden met toestemming van de prof toegestuurd mocht krijgen. Ze hebben het binnen een uur aan me gemaild. Dat was toen wel een life-saver voor me, want ik had slapeloze nachten doordat ik me in mijn hoofd had gehaald dat ik het antifosfolipidensyndroom zou hebben (ipv MS), maar dat bleek (gelukkig??) niet zo te zijn. Succes met de pred. Het is "lelijk" spul. Ik weet nog dat ik op mijn kop stond na zo'n infuus, een shot puur stresshormoon Wanneer is je NOD?
Brix: dank. weet niet of ik het "lef" heb om DS te mailen (officieel heb ik haar mailadres niet). Maar het is wel het beste om het zo te doen. Ik lig er niet wakker van, maar als het ANA verhoogd is (ook vlgs haar lab want was eerst bij andere arts in ander lab geprikt) dan is het voor mij "simpel", anders moet ik toch echt wat anders gaan verzinnen en ik voel er weinig voor om dan tot eind november te gaan zitten "wachten". Ben 38,5 jr dus echt veel tijd om te niksen heb ik ook niet. Mijn AMH was dan wel gestegen van 0.7 naar 2,1 maar ja...voor hoe lang... APS bedoel je mee of je verhoogd anti-cardiolipine had? Ik zag wel dat DS haar lab ruimere bereik heeft dan andere labs. Zelf zat ik op 10 met IgG voor anti-cardiolipine en het locale lab hier en nog wat labs die ik heb opgezocht zitten bijv. <10 is negatief en erboven is òf dubieus òf positief. Weet niet hoe hoog jouw "score" was maar ik zou er nog eens goed naar kijken. Misschien is het wel "gewoon" APS (of MS) ik weet niet wat beter of slechter is om te hebben. Verder, die pred is idd wel een beetje vervelend spul behalve dan dat het fijn is om geen keelpijn te hebben. Die hartkloppingen zijn een beetje vervelend. En gister was ik geloof ik niet zo'n aardige vrouw/moeder...jemig wat een kort lontje, hoort dat er ook bij??? alle lome van de utro teniet gedaan Daarom dacht ik dan maar zoveel mogelijk in de ochtend 15 mg en middag 5 mg dan slaap ik misschien vanavond wel studeer-ze nog?! Dat geldt overigens ook voor de anti B2 glycoprotein waardes (en de overige waardes). NOD is zaterdag..
oja algemeen vraagje over utrogestan. Ik slik het in want dat inbrengen vind ik zo'n zooitje. Er staat op dat het ook oraal kan, maar is de werking dan wel even goed als het opsteken?
Alleen B2 GP1 IgG was <11, de rest was allemaal kleiner dan 5. Dus echt negatief. Deze waarden zijn iets later ook nog bepaald in het UMCU, daar gaven ze geen waarde aan, alleen dat het negatief was. Ik geloof wel dat het negatief is Tja, ik weet niet wat erger is, MS of APS. Een neurologische ziekte als MS die invaliditeit kan geven, maar die ook mild kan verlopen, waar nog geen genezende behandeling voor is? Of een stollingsstoornis als APS, waarbij je de rest van je leven antistolling moet gebruiken en kans hebt op allerlei infarcten? Ik weet het niet. Ik was eigenlijk wel opgelucht dat het geen APS was, mijn MS verloopt tot nu toe vrij mild *klopt af* Met utro kan ik je (nog) niet helpen. Ik lees hier eigenlijk dat iedereen het opsteekt en niet slikt, omdat het dan werkt op de plek waar het moet werken. Maar er zijn hier vast dames die er meer van weten
Mama, ik had ook nooit officieel het mailadres van de S. (lang leve google). Ik heb haar in totaal zo'n 3 keer gemaild. Wel iedere keer excuses er in gebracht dat ik haar zo mailde. Iedere keer altijd snel en een aardig antwoord terug (alhoewel ik de eerste keer het wel erg spannend vond hoe ze zou reageren). Even een ego update. ik lees nanemlijk wel veel mee, hoor maar heb ik niet altijd de energie om te schrijven. Daarnaast voel ik mij een beetje bezwaard nu ik zwanger ben. Ik weet hoe het is om aan de andere zijde van de lijn te staan. Hierdoor wil ik niet teveel over mn zwangerschap schrijven. Ik heb vandaag wel een controle gehad bij de gyn. Alles was in orde! Nu 12 weken en 1 dag zwanger. Morgen de nekplooimeting. Daarna gaan wij het officieel bekend maken. Ik had vorige week nog een anti XA test laten uitvoeren. Werd ik later gebeld dat er iets mis was gegaan. Ik weet echter niet wat, want mn voicemail was ingesproken. Morgen maar opnieuw de test laten uitvoeren. Ik vroeg mij alleen af of iemand weet hoe lang er tussen het fraxiparine spuiten en de test moet zitten? Ik heb nog 4 spuiten fraxiparine over en dan is het op. Zowel Serum, als de S, als Pf en de nederlandse gyn, zien geen meerwaarde om nog langer dit te blijven gebruiken. Ik zal mij er bij neer moeten leggen. Ik heb vandaag nog wel gevraagd of zij mijn factor VIII willen blijven monitoren, maar de nederlandse gyn zag er geen heil in, ondanks dat hij erkende dat factor VIII gedurende een zwangerschap stijgt. Nou had ik dit (voor de zekerheid) al besproken met Pf en die gaat het wel doen. Ik heb 5 oktober met hem een afspraak voor het laatste grote bloed onderzoek naar de regulatorische T cellen. Hij controleert dan ook de proteine en mijn factor VIII. Daarna ga ik afbouwen met de prednisolon. Ik heb vandaag trouwens wel te horen gekregen dat ik vanwege mijn prednisolon gebruik verplicht in het ziekenhuis moet bevallen. Dit heeft te maken met toediening van stressmedicatie tijdens of na de bevalling. Als je namelijk langer als een x tijd dit hebt gebruikt, is dat een protocol. Dus mochten er straks meer meiden zwanger worden na prednisolon gebruik, hou dit dan in je achterhoofd en bespreek het even! Op advies van Pf en Serum blijf ik wel mijn aspirine slikken. De nederlandse gyn vond het onzin en wilde dat ik ging stoppen. Het was immers niet bewezen. Gelukkig ben ik nogal eigenwijs en heb direct besloten zijn advies iig niet op te volgen. Ben er na vandaag achter gekomen dat ik mijn vragen op dit gebied niet bij deze gyn moet neerleggen, maar gewoon moet blijven mailen met pf , serum en desnoods ook de S (zij had gezegt dat ik haar altijd nog mocht benaderen bij vragen). Het blijft dus nog steeds zelf uitzoeken en regelen. Ook nu ik zwanger ben.......pffff.
Van wat ik heb gehoord zou slikken maar 10% werking hebben in vergelijking met opsteken (lokale werking), nog afgezien van dat je lever het niet echt leuk vindt als je het inneemt Misschien toch maar opsteken? En hier.. nog steeds geen nieuws van Pf....
Even enorm ego: Ik heb vandaag mail gehad van een assistent van prof d.S. waar ik niet blij van word. Vraag mij nu af of Gent nu wel zo'n verbetering is op Nl en of ik niet hetzelfde af ben als in Nl. Op mijn vraag of het feit dat ik nu bloed (in rustcyclus terwijl ik aspirine gebruik en geen punctie wonden of andere wonden heb) en ook al bij IVF-poging in augustus verontrustend is en of dit aanleiding vormt om behandelplan voor volgende IVF-poging aan te passen, krijg ik als antwoord dat in augustus bij onderzoek door prof. d.S. is gebleken dat mijn baarmoedermond makkelijk bloedt. Aspirine gebruik zou dit verergeren . In augustus gebruikte ik al aspirine en bloedde ik al. Dus dit slaat nergens op!! Mijn baarmoedermond bloedt in normale toestand (dus bij geen aspirine gebruik) helemaal niet makkelijk. In alle jaren MMM en tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter heb ik nooit last gehad van een baarmoedermond die uit zichzelf of bij onderzoek ging bloeden. Het bloedverlies is in augustus begonnen nadat ik aspirine ging gebruiken bij mijn laatste verse IVF-poging in Nl. Nl wilde me toen niet onderzoeken maar d.S. wel (ik had haar gemaild om te vragen of ik door moest gaan met aspirine gebruik). Haar conclusie bij dat onderzoek was dat de punctiewonden nog niet dicht waren en bleven bloeden door het aspirine gebruik. Ook had ik een schaafwond bij mijn baarmoedermond die door het utrogestan inbrengen iedere keer zou opengaan. Snappen jullie mijn probleem? Die assistent gebruikt een soort cirkelredenering, alleen heeft hij het niet door. In augustus (toen ik aspirine gebruikte) bloedde mijn baarmoedermond makkelijk, dus nu ik in deze rustcyclus aspirine gebruik bloed ik makkelijk.............Ja, zo kan ik ook een heleboel verklaren :x. Verder - en dat vind ik ook enorm balen - zegt hij dat hij ziet dat ik nog geen nieuwe afspraak heb staan en gezien mijn vragen en mijn wens voor een behandeling moet ik een afspraak maken met prof dS . Zij had juist met mij afgesproken dat ik na mijn poging in Nl gewoon in Gent mocht beginnen zonder eerst weer een afspraak met haar, omdat we behandelplan al besproken hadden in de eerdere afspraken. Volgende poging zou eerst oktober worden, maar omdat ik onverwachts een cryo had in Nl zou het november worden. Ik mocht gewoon bellen voor een afspraak met iemand van de afdeling om papieren in te vullen en ik kon bellen om afspraak te maken voor uitgangsecho zodra ik ongesteld werd. En nu dit..... Hoezo gezien mijn vragen? Ik vraag of bloedverlies bij aspirine gebruik verontrustend is en of het behandelplan aangepast moet worden. Sorry hoor, maar dit is eenzelfde ondoordachte domme "ik lees het dossier niet goed maar dat maakt niet uit want ik weet het toch beter en het interesseert mij geen biet" reactie die ik Nl kan krijgen. Ben nu even zwaar teleur gesteld. Maar belangrijker nog, ik heb geen enkel idee of het gezien mijn bloedverlies iedere keer wel handig is om aspirine te gaan gebruiken bij een volgende poging. Laat staan met fraxiparine er ook nog eens bij. Dit wordt voor mij een enorm moeilijke overweging hoe verder te gaan.
Tauret weet jij waarom het avies word gegeven om te stoppen met fraxiparine als de factor 8 blijft stijgen? Misschien kun je de vraag omdraaien wat is er op tegen om langer door te gebruiken, dit zou ik aan de S vragen. Wil pf wel fraxiparine langer voorschrijven als de factor 8 waardes stijgen? Maar de magische grens van 12 weken is natuurlijk super. Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt. Mamavh, ik breng de utro ook in, ik had ook begrepen dat het zo wat beter lokaal werkt. Bij mij valt het wel mee gebruik wat meer inlegkruisjes en thats it. B75 van utro is bekend dat het bloedingen aan je baarmoedermond kan veroorzaken, misschien is dit de oorzaak ipv de aspirine. Vervelend dat de communicatie zo slecht is verlopen, misschien kun je een mail sturen naar de S zelf.
Lindra: In augustus bij mijn IVF-poging gebruikte ik naast aspirine een dubbele portie utrogestan (3 x 4 p/d ipv 3 x 2 p/d). Maar in deze rust - en natuurlijke cyclus gebruik ik geen utrogestan, alleen aspirine. Dus de gezamenlijke factor bij de 2 bloedingen lijkt toch de aspirine te zijn. Het is ook heel frappant, zodra ik aspirine neem bloed ik de dag erna. Stop ik ermee, dan houdt bloedverlies op. Het is nu een enorm dilemma voor mij, want vanwege mijn trombofilie zou aspirine (en straks bij een volgende poging gecombineerd met fraxiparine) mogelijk ervoor kunnen zorgen dat ik zwanger raak. Althans dat is de theorie, maar als aspirine deze gekke uitwerking op mij heeft dan misschien wel niet?? Dat is het nou net. Kan voortdurend (bruin) bloed verlies geen kwaad voor mijn zwangerschapskansen? Op Amerikaanse sites lees ik alleen maar over vrouwen die zwanger zijn en aspirine en/of clexane (variant op fraiparine) gebruiken. De vrouwen die bloedverlies hebben beginnen pas te bloeden als ze net zwanger zijn en niet ervoor al zoals ik. Vaak bloeden ze het eerste trimester of nog langer. Bij sommigen loopt het goed af en bij anderen slecht. Afhankelijk daarvan juichen ze gebruik van aspirine en/of clexane toe of vervloeken ze het juist. De behandelend artsen van deze vrouwen zeggen tegenstrijdige dingen. De ene arts schrijft het standaard voor en vindt bloedverlies geen probleem. Van de ander moet je meteen stoppen bij bloedverlies (ook bij bruin bloedverlies). Ik snap niet dat ze in Gent kennelijk niet eerder tussentijdse bloedingen bij aspirine gebruik zijn tegen gekomen, daar gooi ik deze non-reactie maar op. Ik ga assistent terugmailen en mail inderdaad ook richten aan prof. d.S. Ik had mijn eerdere mail ook al direct aan haar gestuurd. Ze heeft haar assistent de zaak laten oppakken en hij/zij heeft mij gemaild. Ik vind het heel moeilijk hoe dit nu weer aan te pakken. Ik wil dat de volgende poging echt zo veel mogelijk kans heeft. Daar kan aspirine en/of fraxiparine bij helpen of juist niet. Dat is nu de vraag en ik wil dat hier goed naar gekeken wordt. Dit is te belangrijk voor mij om te worden afgescheept. Maar dat is het probleem, wordt ik nu afscheept? Mischien is deze assistent slecht in zich schriftelijk uitdrukken en bedoelt hij dat bij aspirine gebruik een baarmoedermond makkelijk kan bloeden. Hij zegt nu echter dat in augustus mijn baarmoedermond al makkelijk bloedde en dat nu ik in mijn rustcyclus aspirine gebruik dit kan verergeren. Hij gaat er dus schijnbaar vanuit dat ik in augustus geen aspirine gebruikte en dat mijn baarmoedermond uit zichzelf makkelijk bloedt, wat niet zo is. Daarnaast vind ik het een gek verhaal omdat er geen "contact" is geweest met mijn baarmoedermond deze cyclus waardoor deze zou kunnen bloeden. Het gaat heel veel van mij vergen om dit in goede banen te leiden - voor zover mogelijk - en daar zie ik ontzettend tegenop. Mamavh: Opsteken van utrogestan schijnt beter te zijn. Effectiever want eerder op de bestemde plek en je hebt minder last van bijwerkingen (zoals dat lome gevoel) dan bij oraal gebruik.
Bo75 Ben geen arts maar als de bloeding puur je baarmoedermond is ( wat je ook na seks of opsteken utro kunt hebben door een wondje of schrmmetje, dan lijkt me dit niet zoveel kwaad kunnen voor je zwangerschap. Vruchtje zit veilig opgeborgen in je baarmoeder. Ik heb zelf dat mijn baarmoedermond makkelijk bloed, teneerste omdat het weefsel fragieler en teerder is en ook omdat ik een groter randje van dit weefel heb. De binnenbekleding van je baarmoeder loopt door en gaat aan de buitenzijde iets verder ( als een soort coltruitje) dit is de bekleding van je baarmoedermond. Het is jou lichaam en zolang je twijfelt moet je gewoon doorvragen.
Lindra: Er is niets gedaan met mijn baarmoedermond deze cyclus. Er heeft geen onderzoek plaatsgevonden en ook heb ik geen seks gehad. Opsteken van utrogestan is in deze niet -gestimuleerde cyclus ook niet aan de orde. Met andere woorden er is op geen enkel moment contact met mijn baarmoedermond geweest waardoor die zou gaan bloeden. Kijk, wellicht raakt door aspirine gebruik de baarmoedermond beter doorbloed waardoor die sneller bloedt bij aanraking, maar er moet dan toch wel een aanraking of andere aanleiding zijn om te gaan bloeden. Toch niet zomaar? En toch niet 12 dagen achter elkaar? Ik ben nu trouwens ongesteld geworden. Vanaf cyclus dag 13 tot en met cyclus dag 25 heb ik bruin bloedverlies gehad en vandaag ging dat over in meer bloedverlies en nu helderrood van kleur. Ik denk nu achteraf dat ik net te laat ben gaan testen en ovulatie gemist hebt. Ik ga ook zeker doorvragen . Ben alleen bang dat ik geen antwoorden ga krijgen....Heb ook advies gevraagd bij Serum en gevraagd of zij eerder bij patienten die aspirine gingen slikten hebben meegemaakt dat zij tussentijds bloedverlies kregen. Normaal gesproken antwoordt Katie binnen een paar uur. Nu dus niet... Geen goed teken.
Bo wat een vervelend gebeuren! Ik wilde zeggen mail Serum, maar zie dat je dat al hebt gedaan. Kan het niet zo zijn dat de wondjes na de punctie nooit dicht zijn gegaan en dat de aspirine je bloed zoveel dunner maakt dat je daardoor licht blijft bloeden? En voor Gent.. "het spijt me, ik snap het niet want X Y en Z. Kunnen jullie het nog een keer uitleggen?" Natuurlijk is het belangrijk voor je en wil je het zeker weten, daar hebben ze vast begrip voor Succes! Ego: eindelijk bericht van Pf! Zonder de vitaminewaarden dan want die waren blijkbaar nog niet klaar. Preliminary advies wil iemand raden Vit D en Omega. Er lijken geen afwijkingen te zijn.. geen activering, geen rare waardes.. ik ben echt verbaasd en blij dat de burnout/stress geen invloed heeft gehad En hij raadt toch prednison aan... Mamavanh: ik had het resultaat naar je doorgemaild. Zou je ernaar willen kijken voor me? Heb vooral ook vertrouwen in jouw oordeel
Sophy: heb je gemaild. Rest: sorry nu ff weinig tijd. dus alleen zwaai. Manlief heeft ooginfectie en kaakonsteking dus tjaa..je begrijpt wel wie er zieliger is van ons twee .
de werking zou vaginaal veel beter zijn, had eens ergens gelezen in volgorde dat het beste zou zijn de vaginale om op te steken, dan de injecties en dan pas orale inname.