1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Als je dat doet ben je net moeder Theresa. You go girl :D

2. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poehpoeh wat een plannen allemaal op de vrijdag middag. Van het weekend maar eens even uitwerken....wordt vervolgd!

Iedereen fijn weekend!

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

#143 Kiekske, 18 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2012
    (ging iets mis hier, dus bericht verwijderd) Wilde echt verwijderen, maar kan alleen wijzigen. Vandaar even zo...

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani: druk weekend gehad met al het geregel? ;)

Pfff... donderdag hysteroscopie, vind het toch spannend. Is iets nieuws voor mij en dat vind ik altijd eng. Jij donderdag pipelle toch? Hoe laat zit jij er?

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat een stomme opmerking die gemaakt is door De Nederlandse Deskundige. Helemaal omdat Gent een Universitair Ziekenhuis is... Over het algemeen zijn juist universitaire ziekenhuizen niet-winstgevend, maar onderzoeksgericht. Denk dat de beste man in de war is met Dusseldorf, want daar is het wel commercieler, máááár.... naar mijn idee heeft dat óók als voordeel dat daardoor nieuwere tecnhieken mogelijk zijn en er meer geld is voor onderzoek, want dat is er in NL maar weinig... en daardoor wordt er dus ook minder onderzoek gedaan...

Waarom vindt zo iemand het nu weer nodig om met vingertjes te gaan wijzen? Alsof dit om concurrentie gaat! Het gaat erom dat vrouwen geholpen worden!

Afin, ik ben erg benieuwd wat ze tegen jullie gaan zeggen over die dag 3 vs dag 5 TP.
    Want ze hebben het bij ons niet gedaan, maar het enige wat ik me zou kúnnen bedenken waarom het evt niet meer mocht, was omdat ze er 2 hadden getpt en ik vroeg of nummer 3 - als-ie dag 5 haalde - dan op dag 5 getpt mocht worden. MISCCHIEN... is puur theoretisch gedacht - doen ze het wél als je er 1 op dag 3 krijgt en 1 op dag 5, dus dat je er 2 in totaal hebt en niet 3. Want volgens mij is 3 bij wet verboden in Belgie.
    Met dit argument zouden ze dan wél akkoord moeten gaan.

Dus ik stel voor dat jullie het gewoon zo aan de prof en dr P gaan vragen :). Zegt ze Ja tegen jullie en moet ze dat strx ook tegen ons zeggen :). Bovendien: wij betalen, dus bepalen :) :) (flauwwww).

Hoe gaat het verder met jullie?

Ik was dus vorige week weer geweest (zie mijn blogje voor uitgebreid verslag) en ik wacht nu op ongie. Wil mijn lichaam dan nog 1 ronde 'rust' geven en dan weer verder. Maar, mijn cyclus is dus compleet van slag. Heb geen ei gedetecteerd (is er volgens de bloedwaarden wel geweest????) en ben nog niet ongesteld. En nee, zwanger kan niet wan dan zou er sprake moeten zijn van Onbevlektheid Ontvangtenis enzo, daar ik op reis ben geweest voor de baas en we verder vooral hebben 'geknuffeld' ;). Er zijn dus geen verdere details te vertellen. Dus, ongesteld worden, nog een natuurlijke cyclus en dan gaan we er weer voor... Met dubbele gevoelens overigens, laatste kans...

Nou ja, nu weer ah werk!!!

Knuffwl!!!

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hé Juul,

Nou, misschien ben je wel een heilige maria. Of zwanger van de wc-bril ofzo. Hier zou dat ook in die situatie moeten gebeuren, want actie is best ver te zoeken zeg maar ;)

Misschien was dat van die TP idd wel reden, want 3 embryo's mag idd niet. Alhoewel hier blijkbaar ook alweer wisselende verhalen over rond gaan. Ik zie volgende week donderdag de prof (Dr P is er niet) en zal het dan vragen. Staat op mijn vragenlijstje. Als die ja zegt, vraag ik het niet meer aan Dr P, zegt ze nee, dan vraag ik het lekker toch nog een keer. Eigenwijs is ook wijs...

Je schrijft 'laatste kans'...niet leuk :( Hebben jullie dat besloten of is dit in overleg met Gent? Geen DD meer? Geen onderzoeken Dr Pf?

Hoe gaat het met je druppeltjes? Slik je er nog wel DHEA bij?

Hier alles wel ok. Zenuwen beginnen te komen voor de hysteroscopie en pipelle en het nieuwe starten. Ben zo bang dat onze embryootjes, als ze er deze keer wel mogen komen, dag 5 niet gaan halen en dat het dan voorbij is. Over. Uit. Probeer het van me af te zetten, maar is moeilijk. Daarom hoop ik zo op die dag 3 en dag 5 TP...

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi Kiek,

Het voelt als de Laatste Kans. Omdat ik zelf zoiets heb van, als ze dag 5 niet redden in Gent, waarom dan wel in DD of elders? In DD misschien vanwege de embryoscoop? Tja, vind dat dubbel.
    Alternatieven zijn voor ons dus geen optie; eiceldonatie of adoptie. Het is van ons zelf, of niet....

Heb zelf nu een gevoel van, ALS we nu dag 5 niet halen.... MISSCHIEN dat we het dan wel nog een keer in januari zullen proberen, maar diep in mijn hart vraag ik me af waarom het Dan Wel zou lukken. Word deze zomer ook alweer 36, dus word er alleen maar ouder op. Hoe lang blijf je hoop koesteren? ALLES is dubbel in dit traject.

Die laatste poging voelt op dit moment zo. Maar, zoals ik ook al in mijn blogje schreef, als er bijvoorbeeld maar weer 3/4 follikels groeien, dan wil ik een escape IUI. Vind 3600 euro gewoon teveel geld voor die kleine kans. Minstens 5 follikels. Klinkt misschien heel cru, maar zo voelt het. Helemaal omdat eigenlijk slecht 1 op de 5 embryo's dag 5 haalt. Of althans, dat is wat de prof de vorige keer zei, dat ze eigenlijk alleen door laten groeien tot dag 5 als er minstens 5 embryo's zijn.

Die druppels...
    Nou, ik gebruik ze nu sinds 12 juni en eerlijk gezegd ervaar ik wel dat ik me rustiger voel. Minder buien en humeuren zeg maar. Alsof mijn pieken en dalen wat minder zijn, iets stabieler ben. Heb er ook twee supplementen (mangaan en chroom) bij, die ik sinds het weekend slik. Wil rond 12 juli weer een afspraak maken, om te zien hoe en wat.
    De DHEA ben ik blijven slikken, net als mijn eigen vitaminepakket wat ik al slikte.
    Gebruik overigens de laatste anderhalf jaar ook veel minder zuivelproducten en drink bijvoorbeeld geen melk meer (alleen als ik bijv. elders ben of id (decaf) koffieverkeerd, maar soyamelk (alprolight), omdat ik las dat dit beter is voor vrouwen 'in de overgang' vwb de botaanmaak e.d. Ook schijnt dat beter te zijn voor je darmen. Echter, zuivel helemaal verbannen doe ik niet, want ben veel te dol op lekker kwark en biogarde / yoghurt, dus dat ik eet 's avonds af en toe nog wel als toetje. Of Goedemorgen! als ontbijt ofzo. Dat nog wel eens.

Maarre, veel succes bij de prof en hysteroscopie!!! En ik begrijp je angst dus heel goed. Hoeveel follikels groeien er bij jou meestal??

xxx

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat fijn dat je die rust ervaart, heerlijk! Ik hoop dat de druppels hun werk doen en dat je jezelf nog beter gaat voelen.

Het gevoel van de laatste kans. Een eng gevoel. Het punt dat je echt die beslissing gaat nemen, de knoop doorhakt, wanneer is dat punt bereikt? Ik denk er nu al wel eens over na, en wij hebben pas 2 pogingen gehad, waarvan 1 nog niet eens volledig. Maar ik heb het gevoel dat wij in een sneltrein zitten. Al op een punt zitten waar andere stellen pas later zitten. Poging 2 en nu al de mededeling dat wanneer onze minietjes dag 5 niet redden het verhaal uit is. Maar wie zegt nou dat het aan de eicellen ligt en niet aan het zaad? Wij hebben beide een probleem, dus aan wie ligt het dan??
    Vragen die blijven spoken zonder antwoord...

Bij poging 1 had ik 7 follikels, 6 goede eicellen en uiteindelijk 5 goede bevruchtingen. 1 excellent terug, maar geen cryo's en geen zwangerschap. Bij poging 2 maar 1 eicel. Dus.... leven tussen hoop en vrees zeg maar voor aankomende poging...
    Waarom zouden er nu weer wel follikels groeien???

Dus hoe gaat het hier??? Pfff...weet het eigenlijk niet zo goed. Dubbel...

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Tja, op zich wel fijn dat jullie bij de prof zijn dan. Zij is heel eerlijk en ik zal al die vragen stellen. Vermoed dat ze echt wel zal aangeven dat er nog kansen zijn....
    Hoe stonden jullie ook alweer tegen Alternatieven?

En dubbel, tja, dat blijft het. Maar jullie zijn toch nog veeeee; jonger dan ik ben? Dat stemt dan weer wat hoop :)!

xxx

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar het gevoel van angst, twijfel en onzekerheid.
    Wij hebben echt besloten dat dit onze laatste poging wordt. Aan de ene kant voelt dat heel verdrietig en aan de andere kant geeft dat ook rust. Maar voorlopig probeer ik er natuurlijk positief in te staan, dit gaat hem gewoon worden! Dat moet!

kiekske; wij zijn er om 08.30 uur. Zie er als een berg tegenop, het is al weer zo lang geleden dat er überhaupt iets gedaan is. Dus voor mijn gevoel gaat het dan weer allemaal starten. Het geeft wel een fijn gevoel dat we elkaar hier steunen :)

Juulzon; op internet heb ik nog een artikel gelezen over de TP van 3 embryo's in Gent. Er schijnen toch wel een aantal uitzonderingen te zijn, ze kijken naar de persoon an sich.

Ga er iig donderdag nog een keer naar vragen om het zeker te weten.

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik ben maar een vragenlijstje aan het opstellen, want wil niks vergeten te vragen.:

Nu heb ik:
    - hebben de embryos bij poging 1 dag 5 echt niet gehaald of waren ze niet goed genoeg voor cryo? (nav jouw verhaal Juul);
    - Mogelijkheid dag 3 tp icm met AH en een dag 5 TP?
    - Verlengen LF: enkel door Pregnyl en utro?
    - Hoe weten we of het probleem bij het zaad of de eicellen ligt?

Nog aanvullingen?

@ Alternatieven: wij staan zeker open voor een zaaddonor. Een eiceldonor vindt manlief ook goed, maar daar heb ik meer moeite mee. Adoptie niet (ik ben dan wel 30, maar manlief is 45) en pleegzorg weet ik niet...

Hoe gaat het verder met jou? Voel je je beter dan een tijdje terug? Kom je weer uit je holletje?

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Armani, ja, fijn dat we er hier voor elkaar zijn!!!

Ben heel benieuwd welke uitzonderingen dat zijn (waar heb je dat gelezen?) en wat ze hierop zeggen.
    Want anders ben ik daar ook wel Zeer In Geinteresseerd en vind ik het wel raar dat ze tegen ons andere dingen hebben gezegd...
    Maar goed, wij starten toch pas ergens eind juli (als die stomme menstuatie eens op gang komt....), dus heb nog de tijd het ad prof te vragen, afhankelijk van wat ze tegen jullie gaat zeggen!!

Vraagje, draag jij graag Armani-kleding :) ? Of waar komt jouw nickname vandaam :) :) ?

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani: dus ook een zeer belangrijke poging voor jullie. Volgens mij staan we allemaal aan de start van DE belangrijkste poging.

Ah, we gaan elkaar niet zien in Gent, want ik ben er pas om 13.30 uur. En als we elkaar zouden zien, zouden we het niet eens weten! Blijf dat iets raars vinden. Dat je gewoon bij elkaar in de wachtkamer kan zitten en geen idee hebt dat wij dat zijn. Toch grappig.

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Nee, Juul, dat is hun naam voor hun kindje! En broers en zussen worden Dior en Chanel. Heeft ze tenminste gezegd, of niet Armani ;)

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Jawel, ben iets meer uit holletje, lief dat je het vraag. Alsof ik - net als Armani - aan het berusten ben in het Laatste Poging-verhaal. Maar, het blijft een moment-opname. Geen idee hoe ik daar strx weer in sta... Het blijven altijd moment-opnames...

Kiek, wat spuit je nu? Welke hoeveelheden?

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Goed te horen dat het beter met je gaat Juul! We moeten ook nog genieten van het leven, die conclusie trok ik laatst. Dus daar ben ik weer mee begonnen. En dat voelt lekker!

Ik was ook heel rustig de laatste maanden, maar nu het weer dichterbij komt, begin ik weer wat zenuwachig te worden. Logisch denk ik ook wel. Maar niet zo fijn.

Deze ronde ga ik weer op het oude schema: 7 dagen decapeptyl en 300 menopur. Denk dat ik gewoon 300 blijf spuiten, dat ik het niet verhoog. Weet niet eens hoe ik 375 in een spuit moet gaan krijgen!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Heb zelf de vorige ronde 375 gespoten, maar had niet meer resultaat.

Je ZOU kunnen vragen of je mag overstappen op cetrotide of halve deca om te kijken of er dan meer groeit. Heb zelf destijds bij cetrotide meer follikels gehad. Je gaat dan pas cetrotide spuiten op het moment dat de follikels echt aan het groeien zijn, dus vanaf 10 mm. Het is maar een optie. De prof zou zeggen dat het geen verschil uitmaakt, maar ik weet dat ze bijv in DD bij vrouwen met een verlaagd AMH cetrotide voorschrijven. Laat ik het zo zeggen, bij mij maakt het wél verschil.

VErder zou je voor jezelf je eigen vitaminecoctail nog eens onder de loep kunnen nemen. Maar denk dat je zo al een prachtige lijst hebt met vragen. Op naar een mooi embryo-resultaat deze zomer :) !

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Oh ja, leuk.
    Dior, Armani, Chanel...

Wat hebben we nog meer?

Gucci, Gaultier, Calvin, Tommy, Ralph...
    Hoewel die laatste op zich nog wel erg gewoontjes zijn natuurlijk...

;)

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Die laatste 3 namen zijn TE gewoon hoor, die moeten geschrapt worden...!

Halve deca heb ik de afgelopen poging gehad en dat doen we dus niet meer. Ik zal een deca vs cetrotide vraag stellen. Wie weet is dat wel slimmer.

Mijn vitaminen zijn:
    - E
    - D
    - B-complex
    - Omega 3
    - 1 extra foliumzuur

Dit lijstje komt uit DD. Daarnaast hou ik ook rekening met mijn zuivelgebruik, eet goed en neem mijn DHEA. Wat nog meer te doen????

20. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik kom even inbreken en wil jullie, maar vooral Kiekske heel erg veel succes wensen. Hopelijk worden jullie gewoon allemaal zwanger. Ik zal in ieder geval duimen!

Deel Deze Pagina