1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Voor mocht het helpen, ik heb bij mijn vorige zwangerschap asaflow gebruikt en vanaf dat ik dat gebruikte had ik de dag erna bloedverlies. Heb toen ook naar verloskwartier gebeld en daar adviseerden ze het gewoon door te nemen. De eerste week constant wat lichtroze verlies gehad, daarna is dat volledig gestopt. Wss ook van de aspirine, maar of het echt kwaad kon ... mijn verhaal had natuurlijk niet zo een positieve afloop

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, wat zei MamavanH over jouw waarden? Ook wel enkele aandachtspuntjes?

Zoals jullie in mijn eigen hoekje hebben kunnen lezen, hier met ups en vooral wat downs momenteel...

Wil weer een vragenlijstje voor de prof maken, wie helpt me mee?

-De vorige keer had u gezegd dat u voor dag 5 TP wilde gaan om uit te sluiten of de eicellen wel van voldoende kwaliteit waren. Welnu, we hadden van de 9 eicellen 2 blastocysten van goede kwaliteit en deze zijn niet blijven zitten. Vermoed u hierom dan toch een innestelingsprobleem?
    - Op basis van de bloedwaarden die ook door Pfeiffer en Serum Athene zijn beoordeeld, zouden we een volgende poging graag Prednisolon, aspirine (kinder, 100mg) en Fraxiparine en intralipid willen gebruiken. Hoe staat u hier tegenover?
    *Weet iemand welke hoeveelheden ik het beste kan
    voorstellen?
    ** En vanaf wanneer ik / hoeveel moet gebruiken?

- Zou u deze recepten kunnen voorschrijven?
    - Is het wijsheid om een volgende poging IMSI toe te passen bij de ICSI?

- ETC?????

Nog goede tips??? Zijn welkom!!!

xxxx

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Juulzon, ik denk dat je je vragen heel netjes hebt opgesteld. Met een vraag als: "Hoe staat u hier tegenover?" krijg je haar denk ik het beste mee, zonder drammerig over te komen heb je dan toch aangegeven dat je het wilt proberen met bovenstaande medicatie.

Wat betreft doseringen kan ik je niet helpen, ik ben daar nog een leek in.
    Ik hoop dat het morgen bij de S naar tevredenheid zal verlopen.

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Bo75, wat een gedoe zeg, met die arts-assistent :x! Ik snap best dat het verhaal misschien te gecompliceerd is voor iemand die niet goed ingelezen is, maar dan had hij/zij de vragen moeten doorspelen naar de S. Kun je niet nog een mail sturen waarin je vraagt of de S zelf kan antwoorden?

Ik kan me niet zo goed bedenken wat de oorzaak van het bloeden kan zijn. Ik weet me alleen wel te herinneren dat een vriendin van me die zo'n 2 jaar geleden ICSI heeft gehad, ook eens in een wachtronde na een mislukte poging een cyclus heeft gehad die overhoop lag, met tussentijdse bloedingen etc. Alleen zij gebruikte geen aspirine. Ik weet me alleen niet helemaal meer precies te herinneren hoe die cyclus toen bij haar is verlopen, als je meer wil weten, kan ik het haar vragen. Maar volgens mij kan het dus wel, dat je een puinhoopcyclus hebt na een poging....

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @hier: morgen eindelijk naar de S :). Ik heb mijn lijstje met vragen al klaarliggen :D. Ik ben zo benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen. Ik heb er zin in om er weer voor te mogen gaan, ik hoop dat ik morgen groen licht krijg.

Ik heb trouwens de laatste 2 cycli een langere luteale fase gekregen. Ik temp al sinds 2009 op en af en ik heb altijd een LF van 13 dagen gehad, ik kon er de klok op gelijk zetten. Maar de laatste 2 keer was mijn LF maarliefst 15 dagen :$. Een vroege miskraam is uitgesloten (we hebben het veilig gedaan), dus het ziet ernaar uit dat mijn LF verlengd is. Hoe kan dit nou? Komt dit door de antibiotica die ik heb gebruikt? Of door een van de supplementen misschien?
    Pffff, een LF van 13 dagen was lang genoeg, 2 dagen langer betekent alleen maar 2 dagen meer wachten als het niet lukt :x.

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik hoop ook echt dat je morgen groen licht krijgt, is stom als je zo moet wachten he. Hopelijk kunnen jullie snel terug starten. Hier wil ik ook zo snel mogelijk terug starten, maar we wachten ook bewust Gent af

Welke vragen staan er zoal op je lijstje? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn)

Hier ook al een lijstje gemaakt :D

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Mijn lijstje vragen:
    * Wat betreft de chronische endometritis:
    Hoe ben ik daaraan gekomen? Sinds wanneer kan het er hebben gezeten? Is het DE oorzaak voor mijn mk's? Is het nu weg of moet het gecontrolleerd worden met een herhaling van het biopt? Kan het terugkomen? Is er een plaats voor profylactische antibiotica?
    * Prednison:
    (In het geval dat er niks uit de bloedonderzoeken komt, de endometritis de enige gevonden oorzaak is en de S prednison en/of andere medicatie niet geïndiceerd vindt) Wat als ik hierna nou weer een miskraam krijg, mag ik dan wel prednison (of iets anders) voorgeschreven krijgen?
    * Heeft het lage geboortegewicht van mijn dochter een verband met de miskramen? Kan er placenta-insufficiëntie zijn geweest?

Verder heb ik nog wel een paar kleine dingetjes, maar dit zijn de belangrijkste vragen.

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hmmm, ik lees net dat zowel de omega-3 als de vit B6 die ik gebruik kan hebben bijgedragen aan het verlengen van mijn LF....

9. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix, mijn LF was ook ineens langer na de tweede miskraam terwijl ik niets heb veranderd in supplementen. Ik dacht zelf dat het door de miskraam kwam.

10. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jij had dat dus ook, Lindra. Ik vind het maar gek, zomaar ineens een langere LF.

Ik heb trouwens een interessant boek gevonden over hoe infecties je vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden, je kunt het online lezen:
    Fertile vs Infertile Book - Fertility Solution

Interessant voor mij en Ieoor, bij wie al een infectie is aangetoond, maar wellicht vinden de anderen het ook interessant.

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik heb gisteren nog wat opgezocht en gelezen dat weinig vruchtwater, laag geboortegewicht, groeiachterstand allemaal ook immunologisch kunnen zijn. Ook problemen met placenta hebben vaak immunologische achtergrond.
    Het feit van te weinig vruchtwater zou bij mij dus echt wel een immunologische oorzaak kunnen hebben. Behandeling hiervoor is Ivig. Kom steeds weer bij hetzelfde uit, ik draai precies rondjes :cool:

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    klopt B6 verlengd je LF van visolie weet ik het niet.
    Mensen met MTHFR "probleem" hebben vaak korte LF (want nemen slecht Bvita's op waaronder B6 - en wellicht nog andere oorzaken).

13. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoe ging het in gnt vandaag??

Ik heb bijna 10 jaar een chlamydiainfectie gehad terwijl ik het niet wist.
    Toen het ontdekt werd kreeg ik een antibiotica kuur en later nog eentje omdat ik toch een baarmoederontsteking bleef houden. Het hidden c of een andere infectie in mijn baarmoeder heeft altijd al in mijn hoofd gezeten ivm met de miskramen. Ik heb dit ook laten nakijken dmv uitstrijkjes en die waren schoon, er is nooit een biopt genomen.

Het lijkt me erg aannemelijk dat bacteriele infecties /ontstekingen invloed hebben op een innesteling en het vruchtje.
    Ik heb wel eens gedacht om preventief een kuur te nemen ( niet een amoxy of doxy maar het protocol van serum). Maar ik vind het zo een heftige kuur volgens mij heb je na deze kuur geen " goede bacterie" meer over in je lichaam.

14. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Brix, succes morgen in gent.

Juul, ik las over je vraag aan de S betreffende imsi. Ik heb het ooit ook met haar hierover gehad en ik kreeg de indruk dat zij het voornamlijk geldklopperij vond. Zij kwam met een of ander wetenschappelijk onderzoek waaruit de meerwaarde minimaal was. Ik weet alleen niet meer zo goed hoe of wat. Je zou ook eventueel nog naar picsi kunnen vragen. Succes.

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Juul: Als je je vraag voorlegt mbt hoe staat u ervoor open? Kun je onderstaande studies meenemen, lees ze eerst even ze gaan dus over heparine en over prednison.

Low-dose acetylsalicylic acid plus prednisolon... [Fertil Steril. 2008] - PubMed - NCBI

Increasing clinical pregnancy rates after IVF/E... [J Reprod Med. 1996] - PubMed - NCBI

Pregnancy complications in women with r... [Br J Obstet Gynaecol. 1999] - PubMed - NCBI

Anti-phospholipid antibodies and other i... [Am J Reprod Immunol. 2009] - PubMed - NCBI

-De vorige keer had u gezegd dat u voor dag 5 TP wilde gaan om uit te sluiten of de eicellen wel van voldoende kwaliteit waren. Welnu, we hadden van de 9 eicellen 2 blastocysten van goede kwaliteit en deze zijn niet blijven zitten. Vermoed u hierom dan toch een innestelingsprobleem?

Naast je innestelingsprobleem zou ik ook iets vragen waarom er van de 9 eicellen 2 blasto's van goede kwaliteit zijn....is best vreemd.

Als je hiermee wilt dat je de heparine loskrijgt, zou ik dan op dit moment ook de heparine studie irt IVF naar voren brengen. Ik weet het gaat vnl. over antifosfolipiden syndroom, maar ook bij RIF is stolling een essentieel onderdeel.

- Op basis van de bloedwaarden die ook door Pfeiffer en Serum Athene zijn beoordeeld, zouden we een volgende poging graag Prednisolon, aspirine (kinder, 100mg) en Fraxiparine en intralipid willen gebruiken. Hoe staat u hier tegenover?

Vraag ook nog naar PCO(S) en om je LH,FSH, testosteron, oestradiol en progesteron en prolactine waardes op dag 3, 14 en 21 te prikken in een cyclus.

Intralipid zou ik niet noemen bij dr. DS zij is hier volgens mij geen voorstander van. Je kan dat makkelijk via dr. Pf krijgen. Je kan het vragen maar dan zou ik eerst de rest "binnenhalen".

Mijn insteek zou zijn:

Trental voor TP (en anders geen Trental maar fraxiparine en 2 dagen voor TP stoppen en na TP weer starten met fraxi)
    aspirine 100 mg 1x p.dag (tot 38 weken)

fraxiparine 40 of 0.4 net hoe je het uitdrukt (is een inschatting) (liefst gehele zw.schap) - heb ik ook nog een studie van , maar kan 'm niet zo snel vinden. De hoogte hiervan is afhankelijk van je gewicht verder weet ik dat ze in de VS ook ultrasounds maken van je baarmoeder (voor TP) om de doorbloeding te beoordelen, afhankelijk van de "resistance index" die ze in een getal van 0-5 uitdrukken, krijg je meer of minder fraxiparine (heparine) voorgeschreven. Maar volgens mij doet niemand dat nog in Europa.

prednison 10 mg voor TP en 20 mg na TP, de reden hiervoor heb ik in een mail aan je toegelicht). Laat je wel monitoren door dr. Pf na TP!

goede B11,b12,B6 suppletie
    goede multi
    visolie met voldoende EPA en DHA per dag minstens > 500 (beide opgeteld EPA en DHA) bij voorkeur 3x1000 mg visolie verspreid over de dag.

utrogestan 200 x 3 (tot wel 25-30 weken)

Ik heb ook een vraag voor jou, heb je van dr. Pf al aanvullende info terug ontvangen met name ANA (of ANF zoals ze het in Gent noemen) is van belang, als deze namelijk positief scoort dan schrijft DS je sowieso pred voor en dan hoef je ook niet "moeilijk" te doen.

Probeer te bereiken dat je haar zover krijgt in wat je wilt zeker op basis van al je pogingen en dat het misschien nu tijd is voor een zwaardere aanpak waarbij ik vind dat je uiteindelijk best mag laten blijken waar jouw voorkeuren liggen.

succes morgen,

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    oja Brix en Juul allebei suc6 vandaag!

Brix: het is soms een combi van oplossingen heparine en pred en utro worden vaak in combi succesvol ingezet.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.883
    2.883
    113
    Noord-Holland
  18. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Juul en Brix, heel veel succes vandaag!
    Ik ben benieuwd naar jullie verslagjes

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Brix, hoe was het????
    Ben zelf nu onderweg naar Gent, mét alle vragen en tips van MamavanH!
    Erg benieuwd hoe de prof erin staat...

xx

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Meiden, ik ben geweest. Het was een zware dag, lange reis, dus geen puf voor uitgebreid verslag. Iig is de endometritis het enige dat is gevonden, volgende week controle hysteroscopie.
    Morgen zal ik alles opschrijven wat we besproken hebben.
    Ik ben ook benieuwd naar Juuls verhaal....

Deel Deze Pagina