1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Onder mijn eigen topic mijn hele verhaal geschreven (eeeh, had geloof ik inspiratie, is een heel relaas geworden....)

Nu gauw slapen!!!

xxx

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mamavanh bedankt voor je uitleg, dat kan ik ook wel gebruiken bij de s.

Ik mag langskomen en mijn vragen bespreken tijdens mijn echo met haar. Nu nog een maand rust en alle info die ik van je gekregen hebt verwerken en dan gaan we er weer voor.

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brix ik hoop dat het wel goed met je gaat.

Juulz heb gereageerd in je eigen topic

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo, hier ben ik dan :).
    Het uitgebreide verhaal staat in mijn weblog, zie http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/brix/1440-de-uitslagen-gent.html

Kort gezegd heb ik volgende week controle hysteroscopie. Als de endometritis dan weg is, mogen we het weer gaan proberen, met Utro.
    Is het niet weg, dan moet ik 30 dagen aan de antibiotica. Is het daarna nog niet weg, dan moet ik weer terug naar de prof om te bespreken hoe dan verder.
    In het geval de endometritis weg is en ik daarna alsnog een miskraam krijg, mag ik terugkomen bij haar voor prednison en heparine (of fraxi, heb het niet goed onthouden ;)).

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    De prof vertelde nog dat ik heterozygoot ben voor een mutatie op het MTHFR-gen. Zei dat dit geen probleem moest geven, want het goede gen compenseert voor het slechte. Maar nu zit ik een beetje te lezen over heterozygote MTHFR en ik kom allemaal verhalen tegen van vrouwen die ook heterozygoot zijn en miskramen hebben gehad en aspirine en heparine krijgen. Hmmm, hoe zit dat nou :$?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dames, ff ego, maar meer als tip:

Twijfel je nog over de testen van het menstruatiebloed van Serum, dan zeg ik doen. Ook bij mij zijn er infecties uitgekomen, ook Hidden C.

Ben even echt van slag, maar het is gelukkig te behandelen. Nu wachten op behandelplan.

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    heterozygoot MTHFR, laat ik zeggen dat dr. Kwak Kim in Chicago hier wél heparine voor geeft alleen de artsen hier niet (om de redenen zoals je die eerder deze week genoemd hebt).

Overigens is het essentieel om dan ook MTHFR A1298C te laten checken omdat je indien je heterozygoot bent voor de 677 variant , (wat ik óók ben en al 9 miskramen waarvan 7 vroege)...je ongeveer een kans van 50% hebt op heterozygotie met MTHFR 1298.
    Indien je beide varianten heterozygoot bent, ben je "compound" heterozygoot, wat je kansen op trombofilie dan ook weer aanzienlijk verhoogd en daarmee dus ook de kans op miskramen. De MTHFR 1298 is niet in Gent getest. Heb een vraag uitstaan bij het EMC maar nog steeds geen reactie.

Als ik jou was zou ik sowieso voor de heparine gaan. Waarom nóg een miskraam riskeren?

Verder heb je aanvullende B vitaminen nodig bijv. Folgard 1x of iets van methylfolate en methylcobalamine en P5P in ong. dezelfde doseringen.

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Op zich toch fijn Kiekske dat je weer een reden gevonden hebt?!
    Ondanks dat het niet leuk is...succes met de antibiotica. :)

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dat is een beetje lastig als je gyn het niet voorschrijft ;). Volgens de S is heterozygotie geen probleem.

Die gebruik ik al. Ik zit nu op 2,5 mg fz, maar ik heb hier ook nog 2 potjes met 5 mg liggen. B6 slik ik 50 mg van en heb 1mg methylcobalamine zuigtabletten.
    Dus dit stuk is ondervangen ;)

10. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik vind het wel opvallend, nóg iemand hier met een infectie ;). Misschien toch een behoorlijk miskende oorzaak voor onvruchtbaarheid en miskramen?
    Succes met de antibiotica!

Ik ben erg benieuwd naar het boek van dr Toth, ik heb het toch maar besteld, online leest zo vervelend.

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    da's mooi :p. De B6 zou ik op max. 25 mg zetten.

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Je weet welke afspraak ik met mezelf heb gemaakt over zelf dokteren ;). Plus dat ik als arts vaak genoeg de complicaties heb gezien van antistollingsmedicatie; het zijn geen snoepjes, dus ik ga er niet zelf mee experimenteren.
    Plus dat ik, en noem me maar naïef ;), de wens heb om het zo "puur natuur" mogelijk te doen. Ik wil het eerst de kans geven om te kijken of het verhelpen van de endometritis het probleem oplost. Als ik een zwangerschap kan voldragen zonder medicijnen, dan doe ik dat liever. Waarschijnlijk kom ik daar op terug als ik nóg eens een miskraam zou meemaken, maar hé, in dat geval zal de S me wel alles voorschrijven.

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit, hoor. Ik had gister ook geen literatuurkennis paraat over de MTHFR, omdat ik eerlijk gezegd had verwacht dat er niks uit zou komen.
    Al lezende kom ik beide kanten tegen: heterozygotie komt voor bij een derde van de bevolking en levert geen probleem op tegenover vrouwen die wel behandeling krijgen ivm MTHFR en miskramen. Zucht, ik ga er nog eens op broeden. Ik mag in ieder geval de S altijd mailen als ik vragen heb...

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    vindt het niet naief hoor. Het is mooi om zo te denken.

Ik begon alleen ook zo en merk dat ik steeds een beetje verder ga :D. Eerst vond ik het al eng om aan de eutirox te gaan en nu denk ik, weet je wat, doe mij maar een "in 1 keer goed" protocol. Wat meespeelt is dat ik een beperking in kansen heb tot 5x proberen opgelegd door manlief. Dus dan ga ik ook een beetje paniekvoetbal spelen en wil nu eigenlijk in 1x goed mikken en vasthouden die boel. Daarnaast merk ik dat mijn lijf het gewoon echt niet gaat doen op alleen de natuurlijke manier (bedoel dan zonder medicatie - want ik zit in een natuurlijke cyclus) dus ik heb dat streven gewoon laten varen - mijn doel is heel rechtlijnig geworden - een arts vinden die me wil helpen om nu in 1x zwanger te worden en te blijven. :p
    sollicitaties? iemand? :D;).

Verder even ego berichtje, gister getest met vroege test, negatief. Mag eigenlijk pas zaterdag testen, maar mijn hele lijf voelt het , ik ben niet zwanger.
    Wist ik eigenlijk al.
    Heb gister ook mijn TSH laten testen, die is weer "ontploft" naar 4,2 (moet onder de 2 en nog liever naar 1) met T4 van 14,6 en T3 van 1.1 (ondergrens is 1.1).
    Hoe kan dat nou? Had zelfs m'n dosis nog omhoog gegooid omdat ik zo moe bleef. Iksnaperniksvan :x.

Verder mocht ook progesteron getest worden van de ha, rond de 37 dus dat is goed. (volgens mij dan) en dat terwijl ik dus 3x200 utro doe...wat me wel opviel was een lage oestradiol van 0,28 nmol/l volgens m'n vorige waarde in het ziekenhuis was de ondergrens 0,29 dus dat is niet goed. En dat moet ook hoog genoeg zijn om een zw.schap in stand te houden.
    Heb ik weer wat zitten googlen, kom ik tegen dat met progesteron inname (utro) indien je aan een laag normale waarde voor oestradiol zit op dag 21 in je cyclus dat de progesteroninname ten koste van je oestradiol zou gaan.
    Mijn conclusie was: naast utro moet ik dus ook gaan vragen om estradiol pleisters. Heeft iemand daar ervaring mee???

Dus ook een tip voor anderen laat dit eens checken op dag 21 van je cyclus.

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Poeh, jeetje, mamavanh, sorry, ik heb nog niet eerder gelezen over oestradiolpleisters, ik kan je niet helpen. Ik vind het jammer om dat te moeten zeggen, want andersom help je iedereen hier zo goed met je kennis.

Ik moest wel lachen om je stuk :D. Recht op je doel af. Steeds een stapje verder.
    Ik herken er wel wat van mezelf in, alleen ben ik nog een stuk minder ver dan jij ;).
    Ik word zo langzamerhand ook wel een beetje moe van al het zoeken en lezen. Dan denk ik: "Waarom hebben we hier in Nederland niet gewoon een dr. Beer centrum, waarin alles in 1x goed wordt gedaan?" Waarom moet je alles zelf opzoeken en erachter komen dat er nog legio andere oorzaken, opties en therapieën zijn? Dan heb je een pad uitgestippeld met je gyn waar je tevreden mee bent en dan lees je ineens meer over MTHFR en dan krijg je weer opnieuw onrust. Ik word er zo langzamerhand moedeloos van :(. Weet je, er is ook zoveel nog niet bekend op het gebied van onvruchtbaarheid en miskramen. Wat is de beste combinatie van oplossingen, wat is wijsheid? Wat is bewezen en wat niet? Wat bij de een werkt, werkt misschien bij de ander niet. De gemiddelde patiënt bestaat niet.
    Daarom heb ik ook wel vertrouwen in de S, die laat zich niet tegenhouden door "het is niet bewezen dat het helpt", maar zij denkt "ach kom, laten we het proberen, want het is ook niet bewezen dat het niet helpt". Samen tot een oplossing komen.
    De zoektocht maakt me moe. Wat nou als ik inderdaad heparine nodig blijk te hebben, waarom dan niet nu meteen doen? Heeft mijn dochters lage geboortegewicht met de MTHFR te maken? Onrust, onrust, onrust :(:(:(

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Brix: ik begrijp je onrust volledig, ik heb precies hetzelfde ;).
    Had je nog verhoogde ANF ?
    Ik heb eerder iets gelezen over laag geboortegewicht en MS. Maar m'n hoofd duizelt soms zo, dat ik het niet zeker meer weet.

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Tauret:
    ik had het nog niet gezegd, maar ik vind het wél leuk om een positief bericht te horen, dus dat je nu de 12 weken gehaald hebt!
    SUPER! Hoe de anderen dit vinden weet ik niet, maar ik vind een leuk nieuwtje heel fijn. Het geeft inspiratie om door te gaan ;)
    Hopelijk blijft het gewoon goed gaan! Die aspirine zou ik idd blijven nemen. Over je vraag hoeveel tijd er tussen moet zitten weet ik niet. Ben je nog verder gaan pluizen met de MTHFR1298?

verder ga ik je nog even PB-en.

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, fijn te horen dat het toch goed is gegaan.
    En dat gevoel van moedeloosheid heb ik ook, weten dat ergens de oplossing voorhanden ligt maar wss niet in Nederland en zelfs niet in België. Ik merk ook dat als ik bv op weinig vruchtwater zoek dat ik bijna niks vind, maar als ik het dan in het Engels opzoek wordt je overstelpt met informatie.

Brix, hoop dat dat beestje helemaal niet meer terug te vinden is op de hysteroscopie en dat jullie er dan helemaal voor kunnen gaan. Duimpjes staan hier omhoog

Mamavanh, een TSH van 4,2 is idd wel verhoogd, volgens mijn endo helemaal geen goede waarde om zwanger te worden. Ik mocht met die waarde zelfs helemaal niet meer zwanger worden. Ik moet maandag nog eens bloedprikken bij dokter, denk dan ineens mijn vitamines nog maar eens te testen (vooral D) en mss ook prolactine. Ik heb precies als ik op mijn linkertepel duw dat er iets of wat vocht uit komt. Ik had na mijn tweede miskraam ook een hoger prolactine. Mss toch ook maar eens voorleggen aan de Sutter.

18. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Goed nieuws is idd altijd fijn, en we gunnen iedereen haar goede zwangerschap he!

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Taurettttttttttje, de 12 weken wat moet dat een goed gevoel zijn!

Ik hoop dat alles goed blijft gaan!

Wie van de dames vind het leuk en heeft ook tijd om "even"naar mijn uitslagen te kijken van dr. Pfeiffer?

Liefs,

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.883
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Tauret ik ben ook heel blij voor je dat je de 12w hebt gehaald! Echt super en een voorbeeld.. qua hoop en mogelijkheden.. voor ons :)

Gabrie wat verdrietig dat het niet is gelukt in Istanbul.. knuffel!

Mamavanh hoe kan je TSH nu opeens zo zijn gestegen met een verhoogde inname euthyrox? Ik zat in het begin bij 4,6 en dat werd niet aangeraden als zwangerwordenwaarde. En nu.. even mailen met Gent of langs de ha? Alsof je opeens veel meer meds nodig hebt, dat is wel zorgwekkend.
    En kan me het "in 1 keer goed protocol" goed voorstellen. Hmm dat zouden we allemaal graag willen toch :)

Brix wat een verhaal van de endometritis en de AB. Ik hoop dat je bij de nieuwe hystero infectievrij bent! Ze houdt je wel goed in de gaten zo te horen :)

Kiek de uitslag is er snel zeg. Bedoel je naast hidden C ook nog een andere infectie? Ben benieuwd wat je ertegen kan doen en toch goed (hoe dubbel ook) dat ze het hebben gevonden.

Juul... knuffel!

Deel Deze Pagina