1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    MammavanH. Dus ophogen. Mijn waarde is al superlaag........
    Maar is wel iets om mee te nemen!

Maar jouw TSH 8.4 das inderdaad wel hoog! Ik zelf heb ooit eens op 10 gezeten en het enige wat ik toen wilde was een beetje op de bang zitten en in bed liggen had nergens fut voor.

Hoop dat je TSH snel daalt!

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Gabrie: m'n schildklier was goed bij aanvang onder de 2. Maar nu dus ontploft. Ik voel me ook bijna elke dag tra-ger-wor-den na mijn ovulatie. Ik had mijn medicatie ook iets omhoog gegood maar blijkbaar niet genoeg...zucht.

Elpie: op welk moment was je ovulatie in je cyclus? heb je een lange FF of LF?

3. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavh dank je wel voor je mail. Ik ga een afspraak maken in dusseld en nog wat ddingen opnieuw laten onderzoeken en wat onderzoeken die jij aanraadde.

Maaarrre een pos test zou jou keelpijn kunnen verklaren, mijn moeder heeft ook een slechtwerkende schildklier en zij krijgt altijd keelpijn van haar schildklier. Ga voor je duimen.

Voor de rest voor iedereen die ik vergeten ben knuf ( ik zal de komende twee weken minder online zijn omdat ik 2 weken naar het buitenland ga.

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Have fun in het buitenland :cool::cool:

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat is het hier rustig vandaag :$!

Ik bereid me voor op morgen, dan is het een jaar geleden dat onze zoon* werd geboren en overleed. Als het weer dat toelaat, gaan we een wensballon voor hem oplaten.

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Heel veel succes morgen!
    en geeft een goed gevoel, een wensballon oplaten
    wij hebben dat ook al voor ons meisje en onze sterretjes gedaan, maar dan gewone ballonnen met helium.

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    #1647 mamavanh, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Brix: kippevel...sterkte vandaag....:(. Lijkt me moeilijk.

Gabri: ik ben ook moe en niet zo helder meer in m'n hoofd, nadenken is zwaar. T3 was ook randnromaal laag 1.1 en dat voel ik ook. Hopelijk kickt de medicatie snel in.

Lindra: hopelijk kun je er wat mee.

Rest: zwaai, is hier idd erg stil. Juul, Kiek (ook al schrijf je ws mee in DD), Armani, Tauret, Sophy en wie ik nu nog vergeet hoe is het?

Sophy: tuurlijk mag je nog terugkomen met vragen mocht je die nog hebben. Kijk zelf schiet ik er in die zin ook iets mee op, namelijk dat het mezelf ook scherp houdt of ik voor mezelf niks over het hoofd zie en voor anderen (dat zit er zo in). Plus ik hoop gewoon dat het iemand hier wat goeds mag gaan opbrengen (en dan doel ik uiteraard op baby in buik, die blijft plakken :)).

Ego: heb iemand gevonden die m'n MTHFR1298 mutatie wil checken, dus dat staat voor vandaag op m'n lijstje. Gent wil verder bhcg test hoewel ik denk dat het gewoon nikx is. Maar dat is ook goed om te weten, kan ik stoppen (maar dan niet op eigen initiatief :)).

Verder voor iedereen die interesse heeft:

Studies m.b.t. trombofilie en welke factoren genetisch een rol spelen. Het zijn er best veel 9 of 10 mutaties. Homozygoot voor een mutatie is zeer duidelijk gerelateerd aan herhaald miskraam. Echter 3 of meer mutaties zelfs als deze heterozygoot zijn is ook een indicatie voor herhaald miskraam. Er staat ook alleen testen voor protrombine II G...(die in Gent getest wordt), factor V leiden en MTHFR kan leiden tot het missen van de meer relevante trombofiliefactoren (vrij vertaald) Zie hieronder:

Recurrent pregnancy loss and its r... [Genet Test Mol Biomarkers. 2012] - PubMed - NCBI
    Comparison of thrombophilic gene mutatio... [Am J Reprod Immunol. 2008] - PubMed - NCBI
    Multiple thrombophilic gene mutations ra... [Am J Reprod Immunol. 2006] - PubMed - NCBI
    Which thrombophilic gene mutations are r... [Am J Reprod Immunol. 2006] - PubMed - NCBI

Elpie jij gaat binnenkort naar de prof, je kan overwegen dit mee te nemen en te bespreken.

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dank voor het opzoeken, mamavanh. De meeste studies gaan echter alleen over homozygote MTHFR en het verband met miskramen. Over de heterozygote vorm zijn de boeken nog niet gesloten als je neust op pubmed, je vindt minsten zo veel artikelen die geen verband aangeven tussen heterozygote MTHFR en miskramen als artikelen die zeggen dat er wel een verband is.
    In het licht van de heterozygotie vind ik het derde artikel uit het rijtje dat je noemt interessant: dat het risico op miskramen verhoogd is als er een combinatie van (heterozygote) mutaties bestaat.

Ik ben wel benieuwd wie bij jou de MTHFR1298 wil checken....

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en uhm, wat moet ik dan exact vragen? Ik ben me even geheel aan het onthouden van allerlei moeilijke artikels over herhaalde miskramen. Kwestie dat ik er een beetje klaar mee ben met die zoektocht steeds, en dat ik nu even Gent ga afwachten
    Maar ik wil het wel gerust vragen hoor, maar zeg me dan even concreet wat ik moet vragen.

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, gaat het vandaag een beetje met je?
    Heb al aan je gedacht vandaag

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Veel gehuild vandaag. Ik vertel later meer, ik moet nu opschieten ;)

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Brix sterkte vandaag!

13. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Sorry dames, even een ego-berichtjes (alweer, oepsie)

Ik heb mijn bloeduitslagen binnen

TSH: 2,1
    T4: 16,8

Prolactine: 20.9

Vit D: 31,4

Iemand raad of deze uitslagen goed zijn?

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Brix knuffel en sterkte meid! Wat een moeilijke dag zal het zijn.. ik hoop dat je nog een ballon op kunt laten.

Elpie je TSH is nog iets te hoog vind ik :) Ik dacht dat ze wel max 2.2 hanteren, maar beter rond de 1 dus ik zou nog even doorgaan met verlagen. De rest durf ik me niet over uit te laten :)

Hier niets bijzonders. Afspraak met de prof is een weekje verzet (maakt niet uit, dat is qua pil allemaal prima). Zit nog te broeden op het verslagje van mamavanh :)

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    He allemaal,

gistermiddag ongesteld geworden. nou ja, is dat ook weer duidelijk ;)
    half uur later krijg ik telefoon, hcg is nul...tjsa dat wist ik al :).

Wil graag wat info van dames die de Hidden C hebben gedaan, volgens mij zou ik dat dan vandaag moeten verzamelen op dag 2 klopt dat?
    en ik las iets over contactlenzen vloeistof erbij doen?
    Ik heb zoiets van nou ja, laten we dit dan ook maar eens proberen, stel je voor dat er wat uitkomt...ik las namelijk dat het tot hypoganodism kan leiden wat betekent verlaging van allerlei hormonen waaronder oestradiol, progesterone, AMH etc....dus misschien ook iets voor de poffertjes onder ons. Bij mij zou het ook wel mijn bejaarde leefijd kunnen zijn :D (38 jr) dat alles wat lager zit, maar uitsluiten is ook niet erg. Blijkbaar kun je het oplopen met catheterisatie...laat ik nou net dat gehad hebben tijdens de keizersnede van dochterlief...dus het klonk mij niet vreemd om die poging toch eens te wagen.
    Maar dus ook bij slechter zaadkwaliteit. Dat weet ik dan weer niet want manlief wil niet testen. Maar ja, mezelf kan dan weer wel :).

Wat kost dat grapje ? en moet het in de koelkast? en hoe verstuur je het dan??

Alvast bedankt voor de input...

elpie: kun je de eenheden van prolactine en normaalwaarden erbij zetten? die van mij was 0.170 op dag 9 van mijn cyclus met eenheid U/l en referentie {0.070 - 0.570}.
    oja en over schildlklier eens met wat Sophy zegt.

Brix: je tranen zijn zo begrijpelijk! knuffel.

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Beste Mama,

Ik stuur jou ff een mailtje mbt de HIDDEN C-test.

Liefs,

17. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    fijn! dankje Gabrie!
    kun je dat trouwens via je ha laten doen?

18. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb gisteren bloed gestuurd naar Athene ben dus ook reuze benieuwd.

Weet eerlijk gezegd niet of het via de huisarts kan....

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mama, wilde je gaan mailen mbt de hidden C, maar dat heeft Gabrie al gedaan! Je kan het niet via de huisarts laten doen, de test is hier onbekend begreep ik van mijn HA.

Brix...knuffel meid...

Alle andere meiden: sta in meeleesstand... Denk wel aan jullie!

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Kan je mij dat mailtje ook doen?
    Heb ook wel interesse

Hier trouwens ook het idee dat mijn regels gaan doorkomen, en zit op dag 29 vandaag. Dat zou nu eens echt een meevaller zijn.

Deel Deze Pagina