dank, doe ik er nog 2x 5 ml bij een potje lekte al...getver... blij dat ik het in een plastic zak gedaan had, straks maar even kijken of er nog wat bij moet of niet...als dat maar goedkomt richting Athene. Niet ondersteboven houden ,schudden etc. Ik heb gewoon zo'n potje met een schroefdeksel. Ksnapernikxvan.
Volgens de endo moet ik niet ophogen qua medicatie met mijn waarde van TSH. Nu vraag ik me toch af haar raad volgen of gewoon lekker eigenwijs zijn en toch ophogen. Ik zie het toch zelf ook liever nog iets lager. MamavanH, ik kan me er al helemaal een voorstelling van maken van hoe jij nu bent aant sukkelen met dat potje. Ik zou even onhandig zijn denk ik
Juul, volgens mij was mijn water ook nog wel warm, maar niet meer vers van de kook. Ik heb water gekookt, waterkoker mee naar boven genomen, naar de wc, potje 'gevuld' en toen het water erbij. Dat heeft dus geen problemen opgeleverd. Heb jij het rechtstreeks uit de waterkoker gedaan?? Ben benieuwd wat ze daarover zeggen. Mama dus ook al gevuld! Vervelend dat het potje kapot is. Heb je één of 2 potjes?
heb 2 potjes, volgens mij is er een stuk ofzo. Vraagje Ieoor, Juul, Kiek e.a. testers, heb jij/jullie een vreemd patroon dat je zelf vindt in je menstruatie? en/of buikpijn? en/of een partner met mindere zaadkwaliteit? ben gewoon benieuwd of er een relatie is tussen het een en een infectie. Verder begreep ik dat de spermakwaliteit dus minder kan zijn als je zelf een infectie hebt. Als het leven zo simpel is. Wil iemand die info delen? Zelf heb ik laag amh, laag prog en oestradiol. Maarja, ook slechte schildklier (tenzij het daarmee ook al samenhangt ?!?). HA had gebeld met klin. chem. en de test was "alternatief" de NL testen zouden even goed zijn. Tsja ik weet hetniet, vindt het menstruatiebloed op zich best goed ipv een zeer plaatselijk bioptje. oja, ik ben in mei blijkbaar getest op chlamydia en dat zou ik niet hebben althans volgens NL test dan. Heeft iemand zoiets weleens gedaan en toch positief getest in Athene?
Mama, ik ben nog niet naar de post geweest. Ga ik morgen even doen. . Nog bedankt voor al je info over de bloedstolling. Ga mij er maar weer in verdiepen. Wat betreft het bloed versturen naar serum. Ik heb ook wel eens gelezen dat je een beetje oplosvloeistof er bij kan doen. Dan bedoel ik de vloeistof die in de ampul bij de menopur of pregnyl zit, in die ampul. Met die doorzichtige vloeistof. Brix, hoe is het met jou? Ego, ik lees en leef wel mee, maar heb vaak de tijd of de puf niet om erg actief te schrijven. Ik zou morgen naar Pf gaan voor het laatste grote bloedonderzoek. Hierbij wordt gekeken naar tolerantie, tregs etc. Daarna ga ik beginnen met het afbouwen van de prednisolon. Mijn zoontje is echter erg verkouden en hierdoor niet lekker. Ik wil hem niet aandoen om 3 uur (enkele reis) in de auto te laten zitten voor enkel een bloedonderzoek. Zelf blijf ik ook regelmatig duizelig en moe en zag de reis naar DD eerlijk gezegd ook niet heel erg zitten. Hierdoor iom met pf en mijn eigen huisarts besloten om het bloed hier te laten prikken en dan per post te verzenden. Pf zal ook wat extra dingen controleren (heb hem nl een extra lijstje gegeven: thanks mama!). Verder weinig te melden. Ik blijf voor jullie allemaal duimen en wensen, meiden!
Ik heb mijn bloedresultaten nu op papier Prolactine is uitgedrukt in mcg/L en de referentiewaarden zijn tussen 4,8 en 23,3. Ik had daar dus 20,9. Hangt dat ook af van het tijdstip in je cyclus, dat wist ik dus ook niet ... Is die waarde nu eigenlijk OK of niet? Vitamine D is onderlimiet 30 en bovenlimiet 100. Ik heb daar 31,4, wat volgens de dokter goed was. Ze sprak zelfs niet van het aan te vullen of zo. Op het blad staat onder 20 = deficient, tussen 20-30 insufficient en boven 100 toxisch
@mamavanh: geen vreemd patroon met menstruatie. Geen extreme buikpijn en volgens de testen in het zh zijn de zwemmers van vriendlief in orde... Verder heb ik trouwens geen PCO, dat hebben ze ooit gedacht in het allereerste lokale ziekenhuis, maar is daarna nooit bevestigd of geconstateerd. Sterker nog, mijn bloedwaarden zijn in principe in orde volgens de gyn's... mis alleen een eileider na de BBZ... Het enige is dat mijn ei meestal pas rond dag 18/19/20 springt, maar afgelopen ronde 'al' rond dag 16, voor mijn doen vroeg dus... Mijn schildklier was wel wisselend: normaal rond de 1,5 TSH, maar ook een keer 3,5 geweest. Nu slik ik Thyrax en is het weer rond de 1. Mijn T4 was 11.5 nu rond de 16. Thyrax, 0,025, blauwe pilletje, werkt dus wel... Tauret, alweer 13 weken! You go girl! Maybe, heb je wel nog je vriend verleid de avond ervoor Iedere kans is er immers een... Wel bizar dat ze je dus niet gevolgd hebben / dat je geen echo hebt gehad.... Iejoor, potje dhea 'ruilen' voor de Thee met Koekjes tzt ??? We pb-en nog wel. Kan alleen nog wel even duren voor ik De Thee met Koekjes tot me zou willen nemen !De DHEA kan over de post trwns . Elpie, die vitD is toch wel ad lage kant. Vraag ik me soms ook wel eens af, zou het niet zo kunnen zijn dat wij somehow die vt D minder goed opnemen ofzo...??? Kiek, kreeg bericht terug van Serum, ze zouden het checken. Maar ze vermeldden ook dat bruin bloed in principe ook goed is... Denk dat ik toch nog maar een monstertje neem en opnieuw opstuur. Heeft me dan wel 20 euro's gekocht, maar toch... Zou het ook zonde vinden weer een maand te wachten... Toch? Ga morgen maar weer een potje halen bij de apotheek.... @all: trusten!!! xxxx
Ik denk niet dat wij alleen dat slecht opnemen, blijkbaar is het een algemeen probleem onder de bevolking denk ik een vitamine D tekort Maar was gewoon verrast omdat ik toch al een maand die 2000 IE nam, dus ik wil niet weten hoe laag mijn waarde ervoor was Maar ok, nu heb ik een startwaarde, ik laat het volgende keer nog eens checken bij de huisarts, moet toch regelmatig schildklier prikken. Ben nu ook verhoogd naar 4000 IE
Pas geleden was er hier ook gepost dat een biopt van de baarmoeder het milieu van de baarmoeder kan wijzigen? Is een biopt genomen tijdens de hysteroscopie eigenlijk vergelijkbaar met een uitstrijkje? Want dan wordt er toch ook een stukje weefsellaag van de baarmoeder weggenomen, of is er echt een groot verschil met een biopt tijdens de hysteroscopie of een biopt genomen bij een uitstrijkje?
Ik heb nooit iets gemerkt van de infectie, geen buikpijn, geen gek bloedverlies. En waarschijnlijk heeft de spermakwaliteit van mijn man er ook niet onder geleden, want de laatste 3 miskramen was ik meteen weer zwanger. Het enige wat ik merk na behandeling met AB is dat mijn eisprong op dag 18 valt, terwijl dat meestal op dag 19 à 20 was (met uitschieters naar dag 25). En mijn LF is verlengd van 13 naar 15 dagen. Maar ik weet niet of dit nou komt door de AB of door de supplementen (waaronder B6). Ik ben in ieder geval erg blij met mijn vroegere eisprong !
Dat is een groot verschil. Bij een uitstrijkje neem je cellen af van de baarmoedermond, om te kijken of er een (voorstadium van) kanker is. Je komt met een uitstrijkje niet in de baarmoeder. Bij een hysteroscopie met biopt wordt er een monster van je baarmoederslijmvlies afgenomen.
@ hier: Woensdag is een goede dag geweest. Ik heb 's ochtends kaarsjes voor mijn zoontje* aangestoken en samen met mijn dochtertje verjaardagsliedjes gezongen. Ik had best een brok in mijn keel om "Lang zal hij leven" te zingen, maar ja, ik dacht er maar bij: "Lang zal hij in ons hartje leven." Ik heb naar zijn foto's gekeken, de liedjes gedraaid die me aan hem doen denken en heel veel gehuild. Ik heb hem heel erg gemist, het was alsof ik die dag durfde te voelen dat er een kindje in ons gezin ontbrak. Ik heb lieve reacties gehad van een vriendinnetje en van de fam. Hij zal niet vergeten worden . De ballon hebben we helaas niet kunnen oplaten door het weer, dus die bewaren we voor een ander keertje. Gister had ik controle hysteroscopie in Gent. Deze keer is mijn man meegegaan. De weg was rustig en hij reed, wat een wereld van verschil is dat! Mijn baarmoederslijmvlies zag er keurig uit, dus wij mogen het weer gaan proberen !!! Ik ben klaar in Gent. Oh, wat voelt dat gek na een half jaar wachten, dat we ineens weer mogen! Geen condooms meer, de spanning van de wachtweken, ik heb er zin in . Hopelijk doen de antibiotica en de Utro hun werk en gaat het eindelijk een keer goed. Spannend !
Brix wat fijn dat alles goed was en dat jullie weer mogen Ook fijn dat het toch een mooie dag was met je zoontje's "verjaardag".. kan me niet eens voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn.. knuffel! Hoop dat jullie snel nog een kindje mogen verwelkomen. Elpie jij mag maandag (eindelijk) toch voor de uitslagen? Succes alvast! Interessant hoeveel meiden nu de hidden C gaan doen. Ik ben echt benieuwd wat daar uit komt. Of het veel voorkomt.. en dan eigenlijk ook hoe dat zich verhoudt tot een normale populatie (want dat kun je ons toch niet noemen ). Ego: ik ben zo vreselijk moe.. al twee weken.. het is gewoon helemaal op Op zich niet verwonderlijk maar ik vind het wel jammer dat het zo voelt.. depri en op. Morgen gaan we op vakantie twee weekjes om bij te tanken. Heb net de factuur van Pf ontvangen en dat valt reuze mee zeg.. 600 euro. Ik had gerekend op meer. Mamavanh, als je specs wilt, laat het me even weten met een pbtje. Tot gauw en dan hopelijk ben ik weer een vrolijke spraakzame versie
Knuffel meid Hier ook een dagje dat ik me totaal leeg voel, het gevoel dat het "op" is. En ik dacht dat de gedachte aan Gent me ging oppeppen. Maar ergens heb ik soms het gevoel dat ons probleem zoveel verder gaat, dat we mss zelfs niet in Gent zullen geholpen kunnen worden. Ik weet echt niet meer tot waar ik nog kan gaan. Ik voel me nu ook vaak zo depri, ik zie overal mensen die van een tweede kindje bevallen, het geluk straalt er van af ... en ik voel me alleen maar zo zielig omdat mijn lichaam gewoon totaal fucked up is. Ik kan daar gewoon zo kwaad en verdrietig tegelijk om zijn ... dat er blijkbaar wel iets scheelt met mijn lichaam, dat we mss wel geholpen kunnen worden ... maar allicht niet in dit werelddeel. Financieel is het bijna onmogelijk om 1000en euro's hiervoor neer te tellen, en zelfs dan nog als ze me ergens een behandeling geven, welke arts gaat in godsnaam die medicatie voorschrijven. Ik lees trouwens ook vaak dat Humira een middel is dat ingezet wordt bij immunologische problemen ... maar dit zou ook vrij kostelijk zijn ...tenzij je daar een speciaal attest voor hebt van een reumatoloog... Ik weet gewoon niet meer waar te beginnen, waar dit zal eindigen en of ik me de rest van mijn leven zo kut ga voelen. Ik zou dit verhaal zo graag positief kunnen eindigen, maar hoe meer ik lees en weet over het ontwerp, hoe minder waarschijnlijk mij alles lijkt ... en sorry voor mijn klaagzang, heb gewoon een off day vandaag.
Gaat goed met de kuur. Geen bijwerkingen vooralsnog. Maandag telefonische afspraak met dokter penny...
Brix: de brok in je keel is zo voorstelbaar. Wel fijn dat jullie weer mogen beginnen. Elpie: succes morgen bij DS. Je vroeg welke vragen je kan stellen, voor mij hoef je niets te vragen hoor, het is meer als je er zelf voordeel in kunt zien dat je die studies erbij zou kunnen gebruiken ivm trombofilie (bloedstolling). Het klinkt niet geheel onwaarschijnlijk dat er iets in je bloedstolling meespeelt. Je gebruikte asaflow toch? was er nou nog iets anders wat je gebruikte? Humira is een heel heftig middel en wordt eigenlijk alleen ingezet als IVIG (baxter) en prednison falen. Dus maak je er in eerste instantie geen zorgen om. Voor het gebruik van Humira moet je ook eerst een tuberculose vaccinatie (oid) hebben. Het is dus niet zomaar iets en ik vermoed dat je dan toch eerst de ronde met de baxters zult moeten proberen alvorens hier aan te denken.
Hey meid Mercikes. Ik zie het alweer iets beter zitten ... nu hopen dat onze lieve prof Noens wat wilt meewerken. En dat we ook ergens groen licht krijgen, ik voel echt dat ik dat nodig heb ... heb gezegd dat als we groen licht krijgen, ik stop met opzoeken en volledig voor een nieuwe zwangerschap ga Ik nam utrogestan en asaflow ... maar zelfs met 3 x utrogestan vaginaal daalde mijn waarde ... staat ook op mijn lijstje met vragen ja en ik nam dan nog L-thyroxine voor de schildklier en kruiden van de acu