1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Afgelopen donderdag brak ongi door. Ik heb 5 nov de echo voor de tp dat is dus 12dg later. Ik denk dus dat ik donderdag de tp heb.
    Ik heb voor as donderdag intralipid staan is dat goed en wanneer moet ik dan weer?

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even ego (Elpie, ik kom later terug op jouw vragen).

Ik verwacht miskraam nr 6 :(. Ik had vanaf 10 DPO een licht positieve zwangerschapstest, maar het streepje blijft extreem licht.

Gister een huilavond gehad. Mijn ziel was bijna letterlijk gebroken. Ik zag het zo zitten, ik had er zin in, om weer te beginnen. Ik was behandeld voor de infectie en nu zou het goed komen. Zat ik daar mooi naast. Het zou ook te makkelijk zijn geweest, een beetje AB en hoppa zwanger blijven. Het komt mij nooit aanwaaien, dus waarom nu wel?

Vandaag heb ik een klein beetje van mijn strijdvaardigheid terug. Het plan is morgen voor de zekerheid, op 14 DPO, nog een testje te doen. Is die dan ook zo licht, dan stop ik met de Utro.
    Ik mocht als ik nog een mk zou krijgen terug naar Gent voor grover geschut in de vorm van heparine en Prednison, dus daar ga ik dan morgen meteen een afspraak voor maken. De prof had beloofd dat ik binnen een maand terecht zou moeten kunnen, dus daar ga ik op staan bij het maken van een afspraak.
    Ook wil ik dan weten of de infectie wel afdoende is behandeld. Zeker nu ik weet dat de meiden hier met een infectie veel langer AB hebben gekregen en de partner ook mee behandeld is.

Hopelijk gaat het daarna wel goed. Het moet, mijn man en ik gaan hier aan onderdoor. Ik weet niet hoe lang we dit nog gaan volhouden :(.

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Maar meis toch, superdikke knuffel
    En het beantwoorden van mijn vragen is helemaal niet dringend hoor, neem maar tijd voor jezelf!

Maar wat ik me wel gewoon afvraag, is vroeg testen niet sowieso slecht. Mij hebben ze al zo vaak gezegd dat zoveel zwangerschappen voor een positieve test al mislopen. En dat als je niet eerder test, je dat ook gewoon niet merkt en je menstruatie gewoon doorkomt. Ik wil dit nu niet minimaliseren he, maar mss ben je wel voldoende geholpen in Gent, maar heb je nu gewoon pech gehad. Iemand ze me ooit dan van de bevruchtingen maar 50 % het haalde tot het einde, en dat je dan al dan niet ongesteld wordt.

Nu je moet doen waar je je goed bij voelt he, en als dat clexane en preds is zeker voor gaan. Maar nog niet wanhopen meid. Ik kan geloven dat je relatie eronder lijdt, wat maken wij ook niet allemaal door!

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Brix: wat triest...is het een idee om vandaag een bloedbepaling beta HCG aan te vragen bij Gent? incl. hoogte progesteron en oestradiol. Als je ze opbelt, kan het vanmiddag nog.
    Zij gaan namelijk pas uit van een miskraam bij positief getal beta hcg.
    Succes, knuffel.
    Klinkt als toch zwaarder geschut nodig...vlak MS ook niet uit (dat heb je toch?). Had ik je toch verleid tot vroegtesten???

Elpie: nattokinase ken ik. Werkt niet voldoende zoals clexane.

Butterfly: sorry die vragen weet ik niet te beantwoorden, denk aan dr. Pf. Volgens mij was het 3 dagen voor TP en dan ook erna. Maar voor details misschien weten anderen het?

5. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, gaat het nu intussen al wat beter met je?

Weet je toevallig of je die nattokinase extra kan innemen, of is dat not-done als je al clexane spuit en aspirine neemt. Ik had verhalen gelezen van vrouwen met mthfr homozygotie die ondanks clexane en aspirine wel miskramen bleven kregen, en met enkel nattokinase (ipv de bloedverdunners) opeens wel een goede zwangerschap hadden ...

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Elpie:
    of dat zo werkt weet ik niet, maar vertrouw je eigen instinct.
    Het kan namelijk zijn dat de hoogte van de clexane niet voldoende is als je 0,4 neemt, indien er sprake is van meerdere mutaties (bijv. op andere genen) omdat je dit niet hebt onderzocht kan het voorkomen.
    Ik zit zelf ook op "immunology support" van yahoo en daar wordt nattokinase wel gebruikt. Echter meeste vrouwen volgen gewoon op wat de RI (reproductive immunologist) voorschrijft. Er is 1 dame die nu 0,8 lovenox gebruikt plus vitamine E ivm slechte doorbloeding en stolsels. Zij is nu enkele weken zwanger maar wordt zwaar gecontroleerd omdat het een nogal hoge dosering is.

ego: lief dat je het vraagt, maar ik ga gelijk huilen...:)
    het gaat niet goed met mij eigenlijk met niks, niet qua gezondheid, niet qua relatie, niet qua werk (want ik ben zo moe)...pffffff ....laat staan een toekomstplan voor 2e kindje..i think I can kiss that thought goodbye.

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mamavanh...jeetje meid.ben er stil van

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Omdat het hier allemaal behoorlijk technisch is geworden, schrijf ik nog nauwelijks mee. Maar nu wil ik toch wel even reageren..

Mama, je laat me schrikken. Dat klinkt echt niet goed...
    Is het niet een idee om even ' ziek' te zijn op het werk, even wat tijd voor jezelf?

Ik weet niet zo goed wat te zeggen... veel sterkte en een dikke knuf...

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Pff hoe tegenstrijdig alles kan zijn

Noens had ook nog die factor VIII opnieuw laten testen, en wat blijkt nu, nu is die volledig normaal.
    Ik vroeg hem dan ook of die clexane 40 mg volgens hem voldoende zou zijn, ook ivm homozygotie mthfr en nu zegt hij mij doodleuk dat het naar aanleiding van de nieuwe resultaten helemaal niet nodig is. Snappen wie het snappen kan.
    Nu ik ga natuurlijk de clexane wel gebruiken, zou het mezelf nooit vergeven als het opeens weer zou mislopen daardoor, maar altijd al die tegenstrijdige info. Ik ben het soms zo ongelofelijk beu!

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh; zorg alsjeblieft goed voor jezelf! Vind het heel erg voor je dat je je niet goed voelt. Pak je rust en denk aan jezelf. Je mag me altijd pb-en!

Elpie; Kan me zo voorstellen dat je het af en toe zo beu bent. het kost ook enorm veel energie allemaal! Sterkte meid.

Ik heb de uitslag van de hidden C test; geen chlamidia en geen baarmoeder infecties. Alleen een bacteriële infectie.

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Mamavh, dikke knuffel!!
    Verder lees ik idd door al het technische niet alles meer, maar wie gezellig wil whatsappe: pb me maar :)
    Succes meiden, op naar dubbel roze!

12. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mama, ik schrik van je berichtje. Let alsjeblieft goed op jezelf, meis! Kan je je voorlopig even niet gewoon een tijd ziek melden zodat je langaam weer een beetje op krachten kan komen. Als ik iets voor je kan doen, laat het dan even weten.

Brix, bah, van jou ook al zo'n naar bericht. Ik kan mij voorstellen dat je nu over wilt gaan tot prednisolon en / of clexane. Ik blif (mischien tegen beter weten in) toch nog even voor je wensen dat het streepje donkerder gaat worden.
    Sterkte!

Elpie, wat betreft de intrallipid. Dat is inderdaad zo'n 3 dagen voor tp en 3 dagen na tp. Nou hoef je die 3 dagen niet heel nauw te nemen. Tijdens de verse poging, kon ik het niet regelen om exact drie dagen voor tp een infuus te krijgen. Dat was volgens Pf ook niet echt een probleem. Zolang het maar niet binnen 24 uur van een punctie is. Dat heeft te maken met de werking van de eventuele narcose / pijnstilling icm intrallipid.

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Mamavanh, wat een verdriet en narigheid voor jou. Als het op 1 vlak niet lekker loopt, is dat al moeilijk, maar op meerdere vlakken tegelijk, dat is zwaar kl*te :(. Dikke knuffel tegen al het naars!

Ik hoefde mijn andere 5 miskramen in Gent niet te bewijzen middels bloedtest, het feit dat ik positieve urinetesten had, was genoeg. Maar ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar het beta hCG laat prikken, dan staat ten minste zwart op wit dat het ook een miskraam is geweest, voor het geval ze wél moeilijk gaan doen.
    Ik vroeg me alleen af hoe dat bloedprikken aanvragen via Gent gaat. Ik moet ze bellen en dan? Ik neem aan dat ik niet naar Gent hoef te rijden om bloed te prikken :$? Of moet ik de HA bellen en het via haar laten prikken en een uitdraai daarvan meenemen naar Gent? Weet jij hoe dat zit (of iemand anders?).

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MamavanH, wat vreselijk.... Geef je een dikke knuffel, vooral een van herkenning. Mijn relatie gaat ook erg slecht en moet 5 november en 6 november naar het ziekenhuis. 5 november omdat er 2 moedervlekken weggehaald moeten worden en op kweek moeten en 6 november naar de internist om over mijn hoge ANA-waarde te praten. Ben erg benieuwd. Door alle genatieve ervaringen met mijn huiarts die Zeer NEgatief op hetPfeiffer-onderzoek reageerde, ben ik best gespannen ernaar toe te gaan.....

Brix, Pffff, wat erg zeg. Kun je zelf geen bloed laten prikken en laten testen? Je was toch zelf ha ;) ? Zou het wel erg vinden hoor....

Armani, fijn dat er 'niets' is gevonden!
    Chantal en Kiekske, zwaai - knuffel!
    Elpie, ook!
    En de rets natuurlijk ook!

Hier, zit nog altijd aan de Antiobiotica, voel als een grote reiniging van binnen.

Trusten allemaal!

xxxx

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even snel ego: vanmorgen weer getest en het streepje is alweer lichter geworden en nog maar heel minimaal. Heeft het dan nog zin om bloed te prikken? Want ik wil niet dat de bloedtest negatief is, dan mag ik straks niet langskomen in Gent. Of is bij elk zichtbaar streepje, hoe minimaal ook, de bloedtest sowieso positief?

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    #1816 mamavanh, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
    Brix:
    Je kan of via ha of via Gent (sturen ze prikformulier per e-mail toe) laten bloedprikken via je locale huisarts of via het ziekenhuis in jouw buurt.
    Je kan het ook bij je ha opvragen en als het dan niet goed is niet naar Gent opsturen...? (zodat je wel langs mag komen).
    Laat prikken op beta hcg, oestradiol, progesteron (als je laat prikken).
    Succes Brix en wat ontzettend jammer dat het streepje aflopend is.
    Je zou zelfs ANA en CRP via je ha kunnen overwegen mee te laten prikken.
    Knuffel.

Rest zwaai, bdankt voor knuffels. ff snel want ik moet zo naar school.

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Thanx, mamavanh! Ik heb nu het formulier van de HA gekregen, zo bloed prikken. En nu maar hopen dat het niet te laat is ;).

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Ik duim voor je Brix.
    Gebruik je nog wel Utro?

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jeetje, het duurt 10 dagen voordat de uitslag er is :$! Snap ik niks van, dit is toch meestal snel bekend?

Mamavanh, nee, ik gebruik geen Utro meer. Daar ben ik vanaf vandaag, na de zoveelste lichte test mee gestopt, het lijkt me niet zinvol de boel tegen te houden. Of vind je dat ik door moet gaan :$? Oeh, zo ja, please let me know soon, dan kan ik snel weer doorgaan en dan heb ik maar 1 gift gemist.

20. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix; laat je alleen HCG testen? Ik kreeg toen dezelfde dag nog de uitslag. Ik ga voor je duimen....

Deel Deze Pagina