1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brix apart. Ik weet dat in het verleden het werd geprikt bij een organisatie en vanuit daar werd het naar antwerpen gestuurd

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Alleen beta-HCG. Ik geloof inmiddels dat daar het probleem zit, volgens mij had het gewoon HCG moeten zijn, dat kon je ook aankruisen op het formulier. Heb ik weer ;). Ach, het maakt ook niet zo uit. Het is alleen een beetje onhandig in de onderhandelingen met Gent, zo zonder die bloedwaarde ;). Dan maar zonder.

Ik vraag me alleen het volgende af. Nu ik zo vroeg heb getest, nog voor NOD, geldt dit dan wel als een mk? Ik heb namelijk altijd begrepen dat je eerst overtijd moet zijn voordat je het een mk mag noemen. Of is een positieve test genoeg om het een mk te noemen, ongeacht waar je je ten opzichte van NOD bevindt?
    Een beetje met dit in mijn achterhoofd: moet ik nu al in Gent aan de bel trekken, of moet ik dit beschouwen als een mislukte innesteling en het nog een kans geven?

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Ik heb al die dingen hier lokaal laten prikken, zelfde dag uitslag...vreemd hoor.
    Utro, hummmm, ik zou het voor nu bijven gebruiken, die ene dag maakt dan ook niks meer uit, was ook zuiverder geweest voor als je progesteron meegeprikt werd om te bekijken of dat niveau voldoende is/was (dit kan fluctuereren). Bel ze anders ff op, welk lab is het? vaak kun je online bekijken hoe lang het duurt, via stichting huisartsen lab duurt alles maar 1 dag....succes :). Ook de waarde van je oestrodial is interessant. Vaak hebben mesnen met MTHFR moeite om dit op peil te houden (zeker bij utrogestan gebruik , als je laag normaal zit hiermee trekt utro dit nog verder naar beneden...beide hormonen zijn essentieel voor instandhouding van een evt. zw.schap). Er is ook onderzoek van maar heb het zo niet bij de hand.

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Onze posts hebben elkaar gekruist, mamavanh :)
    Ik heb bij dat lab zelf gevraagd hoe lang het duurde. Ze moeten het opsturen, vandaar dat het langer duurt.

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi Brix, ik had nog wat toegevoegd over oestradiol. :)
    weet niet zo goed wat wijsheid is, je kan je ha nog laten bellen dat het hcg moet zijn en dan kunnen ze de "bestelling" nog aanpassen, zodat je vandaag wat weet. Of het als mk geldt weet ik niet, misschien als implantatie failure.
    wat zou je doel zijn om nu Gent te informeren?

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    #1826 Brix, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
    Ik zie in de referentiewaarden van dat lab dat er idd verschil is tussen hcg en beta-hcg.

Mijn doel om Gent te informeren, is dat ik van de prof mocht terugkomen als ik nog een mk zou krijgen. Omdat ik dan vanwege het aantal miskramen wellicht in aanmerking zou komen voor het grovere geschut.
    Dus wat is wijsheid? Dit als mk rekenen, zodat ik zo snel mogelijk voor the real stuff in aanmerking kom? Of het als implantation failure beschouwen en nog even afwachten? Voor beide valt wat te zeggen.
    Wellicht is een mail naar de prof het handigst, even kijken hoe zij dat ziet. En eerst nog even afwachten of ik overtijd geraak.

Dank voor je toevoegingen. De HA vond het sowieso een ongebruikelijke bepaling, dat deden ze nooit in de praktijk, dus hij ziet me al komen met oestradiol- en progesteronbepalingen ;). Ik laat het maar zo.

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo, net het lab aan de lijn gehad. Een heel onwelwillende dame die zei dat het jammer dan was, ze kon er niks aan veranderen. Ze wilde me niet eens uitleggen wat het verschil was tussen de HCG en de beta-HCG bepaling :x. Voor al mijn vragen moest ik maar terecht bij de HA :x.
    Volledig overstuur maar de HA opgebeld, hij gaat er achter aan bellen of ze het kunnen veranderen in een HCG-bepaling. Fijn!

En nu laat het maar even hierbij, ik zit de hele pagina te vervuilen met mijn ego-verhaal, sorry :).

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Brix: voor mij geen sorry nodig hoor...je zit hier toch mee?!
    Gent vraagt wel altijd om een progesterone bepaling, juist om de reden zoals eerder genoemd....als je dan toch nog belt met de ha, kun je net zo goed die oestro meenemen ;).
    fijn he die "hulpverleners" die welwillend zijn maar niet heus...
    ik weet niet of ik zou vragen aan de prof hoe zij dit ziet, ik denk dat ik gewoon zou zeggen dat je een mk gehad hebt...

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    mamavanh, als je oestradiol ook beinvloed wordt door mthfr, ze geven toch enkel maar utrogestan bij zwangerschap ?

Ik wist wel dat mthfr ook progesteron kan beinvloeden, er zijn heel veel vrouwen met mthfr die progesteron opsteken tijdens zwangerschap.

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix; wat raar dat ze het bij het lab niet meer kunnen aanpassen, zou toch geen probleem moeten zijn. Hopelijk krijgt de HA het wel voor elkaar.
    Verder ben ik het eens met mamavanh, zou tegen Gent zeggen dat je een MK hebt gehad.

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ga ik doen! Bedankt, dames :)!

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Meiden,
    mag ik ff een onnozel blonde vraag stellen. Vorige x is mijn pakketje niet goed bij Serum aangekomen. Nu heb ik betere bakjes met gewone schroefdopjes (zonder vreemde opening met pipetachtig ding erin)...jaja...ik heb mijn "regels"....of op z'n Nederlands ik ben ongesteld.... zou ik dit nu gewoon in een bubbelenvelop kunnen stoppen of beter in een kartonnen doosje? En moet je erop zetten wat erin zit? Zo ja wat schrijf je dan op (ik neem aan dat je niet zegt "bloed")???
    bedankt voor de tips, ik ga het morgen op de bus doen, vandaag is denk ik teveel stress..maar niet onmogelijk...
    dank alvast.

Brix: goed idee om het zo te doen richting Gent!!

Elpie: ik geef later nog reactie over die oestradiol. Maar nee je kan ook oestrogeen pleisters krijgen. Er is ook op pubmed e.e.a over te vinden maar kan ik donderdag pas opsturen.

Armani: oja nog een nabrander over de selenium. Zelf heb ik nu 2x m'n waarde laten bepalen zodat ik niet te hoog kom ermee. Want dat is dan ook weer niet goed. Laatste keer zat ik rond de 1.8 en dat is zo'n beetje de bovengrens daarom heb ik het nu teruggeschroefd naar 100 mcg per dag ipv 200 mcg. Dan laat ik het over circa 6 wkn weer eens checken. Wanneer ga je nou beginnen met medicatie en wanneer moet je dan naar Serum? Spannend hoor!

rest nu ff zwaai, de was roept :)

13. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh; ik heb toen bij de hA een "plaspotje" gehaald, op het potje een sticker met naam en geb.datum en in een grote bubbeltjes envelop gestopt. Oh ja en een brief erbij met mijn gegevens en welke test ik wilde laten doen. Vergeet niet dat het met afgekoeld gekookt water moet.

Penny geeft idd als advies; 200 mg selenium, moet toch regelmatig nu mijn TSH en FT4 laten testen dus neem ik meteen de selenium mee.
    Ga volgende week weer starten, de 1ste echo's doen we gewoon in NL.

14. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Brix, ik sluit mij ook even aan bij mama en armani mbt het zeggen dat je een mk hebt gehad. Op die manier kan je tenminste were een afspraak krijgen en gaan voor het grovere geschut. Anders zit je mischien volgende keer weer op deze manier.
    Sterkte!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MamavanH, had volgens mij al een keertje gemaild hoe ik het had opgestuurd. Vond zelf zo'n plaspotje wel erg groot. Om kosten te besparen had ik het dus in een kleiner, plastic potje gedaan (waar eerst serolon in had gezeten) en dit idd in een bubbeltjes envelop die door de brievenbus past, gedaan. Het was er trouwens supersnel! Als je het als pakketje verstuurd, doet het er soms langer over. Daarbij is deze optie goedkoper. Het bloed - dit klinkt heel ranzig - had ik uit een tampon in het potje laten druppelen. Zo hadden ze het ook geadviseerd.

Brix, mij lijkt het voldoende als je de prof zegt dat je een positive test had en dat het is misgegaan. Zij is niet iemand die twijfelt aan je verhaal en om bewijs zal vragen. Waarom zou je er immers om liegen?! Bedoel je met het grovere geschut de bloedverdunners en prednislonon? Denk dat ze hier zelf misschien wel meekomt, deed ze bij mij de vorige keer ook. Het blijft wel heel verdrietig hoor... Lijkt me echt dat jouw lichaam een embryootje niet herkent als goed embryootje en het dus afstoot... Zoiets. Heel frustrerend...

@Ego: Ik slik nog steeds trouw de antibiotica... Mjn darmflora word ook lekker opgeschoond... Ga erg goed naar het toilet. Best prettig. Ben afgelopen maandag dus echt ongesteld geworden. De regelmaat zit erin...
    De situatie hier is erg ingewikkeld. Te ingewikkeld om op Zp te zetten, maar de tekst van het liedje dat ik op mijn blogje heb gezet, verwoordt de situatie erg goed. Komt erop neer dat het tussen mij en mijn vriend ook erg belabberd gaat. Alleen zijn er nog een aantal complicerende factoren die een definitieve keuze maken erg moeilijk maakt. Achteraf zal ik het wellicht kunnen delen. Is nu nog te vroeg.

xxxx

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    knuffel Juulz

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Juulz: Jeetje, wat moet ik zeggen? Ik kan je alleen een dikke knuffel geven. Het is zo loodzwaar om te dealen met onvruchtbaarheid :(. Het verdriet wat ermee gepaard gaat, het medische circus, de hoop, de wanhoop, je bij vlagen oké voelen om vervolgens weer heel hard onderuit gemept te worden als het weer eens tegen zit. Het onbegrip van de omgeving, die zwanger worden alleen kent als iets vanzelfsprekends, iets wat je op een bepaald moment in je leven "gewoon" doet. Je kunt je er zo alleen in voelen staan. En ja, het heeft zo zijn effect op je relatie, dat merk ik bij veel meiden hier.
    Welke kant het ook voor jullie opgaat, ik leef met je mee.

@ butterfly: jij gaat er bijna weer voor. Voor de laatste keer, met intralipid, wat ontzettend spannend. Hoe sta je er zelf in qua gevoel?

@ hier: het is denk ik wat Juulz zegt: de prof is niet iemand die twijfelt aan je verhaal en om bewijs zal vragen. Dat heeft ze iig tot nu toe nog niet gedaan, ze is puur op mijn verhaal afgegaan.
    Met het grovere geschut bedoel ik inderdaad Prednison en bloedverdunners. Mijn hoofd twijfelt nog een beetje of ik dat wel wil, of ik het niet nog 1 kansje moet geven zonder. Maar mijn hart is er klaar mee, met al het verdriet, en wil het met maximale ondersteuning proberen. Er is dan natuurlijk altijd een kans dat het niet gaat lukken, maar dan heb ik wel alles gegeven.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brix, ik ga er deze ronde helemaal voor en dan heb ik de strijd gewonnen of verloren. We hebben er alles aan gedaan wat wij konden doen. We sparen nu voor eventueel poging 4 en voor onze adoptie. Hoe ik me voel MOE heel moe verdrietig..Ik gun het jullie meiden zo en als ik om me heen kijk word ik verdrietig..wij willen ook zo graag

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Och lieverd, ik krijg kippenvel als ik dit lees :(. Ik hoop het zo dat het jullie gegund is deze keer, ik ga zo hard duimen!

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lief van je Brix....met wij bedoel ik ons hier op deze forum;)

Deel Deze Pagina