Juulz: knuffels voor jou, ik weet dat je relatie moeizaam gaat en ik hoop dat jullie er uit komen (met meer dan twee). Succes binnenkort bij de internist voor het gesprek mbt hoge ANA. Ga je naar een ziekenhuis? Sinds de keizersnede vind ik bijna niks meer ranzig ook niet het uitknijpen van tampons . Het heeft z'n doel bereikt toch? Hopelijk heb je niet teveel last van de antibiotica? En gaat het jullie wat moois opleveren. Je had het idd al weleens geschreven, het zal mijn emotie zijn dat m'n geheugen slecht is momenteel. Brix: had je al nieuws van de ha? Butterfly: ik ga voor je duimen, hopelijk mag het nu waar zijn. Had nog ff snel gespiekt in je album wat je ook alweer had als afwijkingen. Die hoge cholesterol ofzoiets heeft iemand daar ooit iets van gezegd? en kan dat samen met intralipids?. Wat ga je nu allemaal ook weer aan medicatie nemen, intralipids en? Hoe duur is adoptie eigenlijk?? Misschien is het een te overwegen alternatief? en hoe oud mag je max zijn (is ms nog issue voor mij). Tauret: ik hoop dat het babietje in je buik nog steeds lekker groeit. Had je nog iets van dr. Pf gehoord? Kiek: wanneer mag jij nou weer beginnen? Bo: je bent erg stilletjes...gaat het wel goed? Gabrie: hoe gaat het met jou? Chantal: leuk je weer even langs te zien komen...wat is whatsappen?? trek je het een beetje of kom je tot rust? Armani: je weet dat ik voor je duim...! nog een vraagje je had ook iets met je TSI antistoffen, zij Penny daar nog wat over? kon dat samen met prednisolon? als ik nog iemand vergeten ben...sorry.. oja ego: pakketje zit op de bus. Ik heb het ondersteboven gezet en er lijkt niks uit te komen (geen lekkage) dus ik vertrouw erop dat het nu goed aankomt. Verder, vandaag contact met ha, had gevraagd of hij de doorverwijzing naar immunologie utrecht een tikje vooruit kon duwen (gaat via EMC). Ik blijk niet aangemeld in Utrecht (zucht) en EMC ging er niks aan doen want het dossier is gesloten?! Wat een bud-toko zeg...zit ik 4 mnd te wachten en ik voel me steeds zieker en dan nikxx nada...ik wil nu eigenlijk allemaal slechte woorden opschrijven.... De assistente van de ha belde op, of ik zelf nog kon proberen me aan te melden in utrecht?!? want zij kreeg er geen schot in...nou ja zeg...ik denk dat ik ga vragen of ik een verwijzing voor dr. Pf mag, dan kan ik morgen nog terecht . MTHFR 1298 was mislukt, moet opnieuw komen bloedprikken...verkeerde buizen en ik was op vakantie dus konden ze me niet bereiken...gaat lekker hier ...
GRMPFFF :x! Van mij mag je slechte woorden opschrijven, hoor , kan erg opluchten (alleen weet ik niet of de moderatoren het er eens mee zullen zijn ). Het bureaucratische geneuzel, je krijgt er een punthoofd van! 4 maanden wachten op niks . Je moet ook overal zelf achteraan :x. Ik was gister ook zo blij toen mijn HA zei: "Ik ga wel voor je bellen!" Dat was net wat ik nodig had, iemand die het eventjes voor me overnam. Goed, hopelijk komt je potje nu wel goed terecht en wordt er de volgende keer de juiste buis bloed afgenomen . Wel wat van HA gehoord: de lieve assistente die mij gister huilend aan de lijn had, heeft vandaag meerdere malen het lab gebeld voor mijn uitslagen (de schat), maar het was nog niet binnen. Morgenochtend dus. Morgen is ook mijn uiterste NOD (uitgaande van een LF van 15 dagen). Dan doe ik voor de vorm nog een testje en indien er geen wonder is geschied, stop ik dan met de Utro.
mamavanh..mijn cholestrol is goed nu. Het enige wat er uit is gekomen is dat ik anti-spermalichamen aanmaak. Voor de rest is het goed. Het is zeker een **(^&*$$ bud zooi. Ik snap gewoon niet dat wij Nederlanders naar het buitenland moeten om hulp te krijgen.
Butterfly: wat krijg je voor de hoge ASA (sperma-antistoffen)? Is bij jou je MTHFR weleens bekeken? Wat ga je nu allemaal ook alweer innemen bij je poging? Brix: hopelijk mag je doorgaan met de utro? hoewel een beetje tegen beter weten in?? lief van je ha dat ze voor je belde.
Ik neem 20 mg pred, ascal, fraxiparine, lipid, vitamine d omega 3 en nog meer vitame tabletten. Wat is MTHFR
Da's een fors lijstje MTHFR = Methyl Folate Reductase. Het is een genafwijking, wat de bloedstolling kan beïnvloeden. Twee varianten: C677T en A1298C. Serum kan dit trouwens laten prikken samen met iets van 7 andere stollings-gen-mutaties voor 350 euro. Vond ik wel meevallen qua prijs.
Mijn HCG van eergister was 8,6. Dat is nauwelijks boven de grenswaarde van 5. Is dit nou dus negatief? Of bewijzend voor iets wat er heeft gezeten, maar niet heeft doorgezet? Mijn man en ik hebben besloten om nog niet naar Gent te gaan. Het was zo snel gelukt en ook zo snel weer mislukt, dat we allebei het gevoel hebben dat we het nog een kans willen geven. Nog heel even zonder grof geschut dus. Wel zit ik nog te dubben of ik volgende ronde aspirine zal gebruiken. Ik weet dat er een grote trial heeft gelopen die heeft aangetoond dat het geen nut heeft bij herhaalde miskramen, maar dat er ook veel vrouwen met MTHFR-hetero het wel gebruiken. Ik zou het zo gedaan hebben, ware het niet dat colitis ulcerosa bij de contra-indicaties staat. Nu heb ik daar slechts een milde variant van, maar toch. Wat is wijsheid ? O ja, mijn zwangerschapstest van vanmorgen was alweer negatief.
Hai, ik ben nieuw op dit forum. Helaas niet nieuw in de MMM want we hebben 3 rondes ICSI achter de rug in Voorburg. Momenteel zijn we in de aanloop voor een ronde in Gent. Mijn schildklierwaarde is te hoog volgens Gent en na 4 weken pilletjes slikken blijk ik nu op waarde 1.5 te zitten en dus nog niet onder de 1 wat ze graag willen. Ik vind het fijn om ervaringen te delen dus vandaar dat ik graag hier mee kom kletsen. Liefs NCM
Hier vandaag smiley op clearblue ovulatietest ... en voel me al de hele dag ellendig: keelpijn, koorts ... Kan een ovulatietest beinvloed worden als je ziek bent?
Brix: toch heel heel jammer dat je nu geen positief nieuws kan brengen. Je bent zeker even echt zwanger geweest en om een of andere reden het vruchtje niet heeft kunnen doorzetten. Heb je iets gemerkt van keelpijn, heesheid, jeuk, uitslag of andere verschijnselen? als het immunologisch is (wat je niet zeker weet) is het wel zo dat bij iedere nieuwe poging het moeilijker wordt om zwanger te raken/blijven. Ik wil je niet (onnodig) bang maken, maar dit is wel wat er aan de hand kan zijn. Om hier een gevoel bij te krijgen, zou je kunnen aangeven hoe lang je andere zwangerschappen geduurd hebben voordat je een miskraam kreeg? Het is trouwens net na een miskraam of implantatie failure een goed moment (liever nog tijdens een vaag positief streepje) om je immuunsysteem te laten doorlichten omdat je dan goed kan meten wat het effect is van een zwangerschap op cytokinen (T-lymfocyten) en NK cellen. Ik heb heel kort een google zoekactie gedaan en kwam dit tegen irt MS. Een immature T-cel kan ook nog evolueren tot een (recent ontdekte) TH17-cel. Deze T-cellen spelen een rol in het opstarten van de ontstekingsreactie. Ze produceren cytokinen die de ontstekingsreactie op gang brengen en/of versterken. Er wordt gedacht dat de TH17-cellen een rol spelen in de afweer tegen bacteriën die in een wond gekomen kunnen zijn. Als de TH17-cellen op hol slaan, kunnen ze auto-immuunziekten veroorzaken of verergeren. Men denkt dat bijvoorbeeld Multipele Sclerose (MS) een gevolg is van een overmatige reactie van TH17-cellen. Ik hoop voor jou en je man dat je de volgende ronde een "lucky" ronde hebt. Knuffels voor jou, want ook al is het heel kort er gaat toch vanalles al door je hoofd over wat "had kunnen zijn" ....ik zit ook nog steeds te rekenen dat ik ongeveer 15-17 weken had kunnen zijn (ja is misschien dom en onnozel maar ik doe het toch). Elpie: volgens mij is een positieve ovulatietest gewoon betrouwbaar. Dat wordt niet beinvloed door keelpijn. Dus als je je niet te ziek voelt ...... NCM: hoi welkom hier...hebben ze in Gent uitgebreid getest op RIF (repeated implantation failure?) of alleen je schildklier?
Dank voor je uitgebreide antwoord, mamavanh! Ik ben zeker zwanger geweest, ik heb dat zo gevoeld en ik heb een stuk of 5 licht positieve testen hier thuis liggen. Nee, ik heb geen afstotingverschijselen gemerkt, nooit gehad. Mijn kwaaltjes verdwijnen gewoon ineens of langzaam, that's it. Dat van dat immunologische verhaal, dat het elke poging steeds moeilijker wordt om zwanger te raken/blijven, dat merk ik ook niet. De laatste keren word ik bijzonder snel zwanger. En de duur van de zwangerschappen wisselt ook steeds, het is niet zo dat de duur steeds korter wordt met elke zwangerschap. Mijn miskramen waren resp. bij 10 wkn (MA), 5 wkn, 6+2, 4+4, 8+2 en nu dus denk ik 4+4 (morgen? het bloeden moet nog komen). Met uitzondering van de eerste miskraam zijn al mijn miskramen erg vroeg. Bij de voorlaatste (die van 8+2) heb ik nog een hartje gezien, alle andere waren zo vroeg, dat ik niet tot een echo ben gekomen. Bij die van 6+2 heb ik vlak voordat het mis ging een echo gehad, maar toen was er niet eens een vruchtje zichtbaar. Goed, bijna allemaal zogeheten chemische zwangerschappen dus, maar ik heb zo'n bloedhekel aan die term dat ik dat nooit gebruik (het klinkt zo alsof er niks was, enkel wat chemische reactie en dat staat niet in verhouding tot het gevoel dat ik bij een miskraam een kindje verloren heb). Ik vlak zeker een immuunoorzaak niet uit, ik heb per slot van rekening 2 auto-immuunziekten. Wat ik wel gek vind, is dat mijn MS al 3 jaar rustig is, eigenlijk sinds de zwangerschap van mijn dochter. Het voelt wat MS betreft niet alsof mijn immuunsysteem nu heel actief is, of actiever dan anders. Wellicht hebben mijn immuuncellen nu een ander doelwit gevonden in de vorm van embryo's i.p.v. mijn zenuwstelsel, maar dat klinkt een beetje vergezocht . Ik moet zeggen dat ik er meer voor voel om gewoon empirisch Prednison te gebruiken dan weer naar elders (zeg bijv Düsseldorf) te gaan voor allerlei bloedtesten. Want als daar iets uitkomt, ga ik toch ook aan de Pred. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ik heb nu even geen zin meer in gedoe (en geld om eraan uit te geven heb ik al helemaal niet). Maar goed, eerst nog eens een keer proberen zonder alles. Ook een knuffel voor jou terug! Herhaalde miskramen, het is een verhaal apart en het doet erg zeer . Het is toch niet meer dan logisch dat je je afvraagt wat geweest had kunnen zijn? Ikzelf heb het een beetje opgegeven om stil te staan bij alle uitgerekende data, daar zijn het er teveel voor . NCM: welkom hier! Elpie: nog je smiley kunnen benutten?
Hey Ja mijn smiley kunnen benutten maar kom net van de dokter en heb een bacteriele keelontsteking. Ik moet dus aan de antibiotica. Had tegen dokter gezegd dat eisprong gepasseerd was en ze heeft me nu antibiotica gegeven die ik zeker mag gebruiken mocht ik zwanger zijn. Ik heb in de apotheek iets van probiotica gevraagd, omdat ik dat hier zo vaak had gelezen, en ze heeft me enterol gegeven. Iemand enig idee of dat voldoende is? De kans dat het deze rond is gelukt lijkt me dus bijna nihil met mijn bacteriële infectie. Ik zit nu ook al een tijdje op de methylfolaat, methylcobalamine en de P5P, vraag me af of dat mss mijn eisprong vervroegd heeft. En ahja, ik heb ineens bij de dokter mijn eerste spuit clexane gekregen. Durf het toch nog niet zelf, dus straks eens bellen of verpleegster paar dagen aan huis kan komen om het te leren
Brix, en ik snap je beweegredenen ivm dure testen in DD. Ik dacht ook zo. En het feit dat hij bij iedereen een standaardprotocol hanteert. Hier hoop ik ook gewoon met de actieve B's, de clexane, de asaflow en de gammoglobines zwanger te blijven volgende keer
Je moet even op de verpakking kijken hoeveel bacteriën er inzitten. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd hoeveel het er moeten zijn, maar ik heb gekeken naar hoeveel er in VSL zitten. VSL is een hele goede, maar ook peperduur. Vervolgens heb ik er een gekozen met dezelfde hoeveelheid en die kon ik hier bij de apotheek kopen, die was van Orthica.
Brix: welke is dat dan van Orthica? Kan zelf ook wel een reductie in prijs gebruiken Moet je die ook koel houden?
Brix: dankje. Heb je er baat bij denk je? ik heb trouwens deze besteld voor wat betreft B vitaminen / metafolin https://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=5799 ik las dat je langzaam moest beginnen met gebruik van methylfolate en methylcobalamine en B6. Brix en Elpie merken jullie al iets ervan van jullie inname makkelijk opneembare B-vitaminen? Verder zat ik nog wat te zoeken over MTHFR 677 en 1298 en kom allerlei info tegen over COMT en lage glutathione en nog allerlei dingen. Zegt jullie dat iets??