Ik gebruik het niet . Ik had dit gekocht toen ik die AB moest slikken. Toen ik desondanks toch diarree kreeg, ben ik ermee gestopt . Ik vind het te duur om het standaard te gebruiken... Ik ben in een keer overstapt op de actieve B's, geen problemen mee gehad. Ik heb een langere LF gekregen van B6, al toen ik het in niet-actieve vorm innam. Verder merk ik niks. Nooit van gehoord
Brix: dank voor je reactie. ik heb er nog een voor jou, gaat over heterozygoot zijn voor 677 en miskramen. MTHFR Mutations with Low Homocysteine a Problem? Yes | MTHFR.Net
Most interesting ; that's me: heterozygoot en normaal homocysteïne. Ik kom vaak uit op dat mthfr.net... ik vraag me alleen af wie die kerel is? Zal vast op de site staan... Ik ga er later in duiken, nu even andere verplichtingen.
ik heb me de laatste tijd heel erg ingelezen over het topic, en blijkbaar als je compound heterozygous bent voor die 2 varianten, dan heb je ook een groot risico op miskramen en heb je ook bloedverdunners nodig Ik neem momenteel 1400 mcg methylfolaat, 1000 mcg methylcobolamine en 25 gr P5P. Weet niet of ik er iets van merk, voel me momenteel zo beroerd dat ik niks meer voel behalve mijn keel. Maar wel precies alsof ik weer meer energie heb, voel me mentaal ook beter (methylfolaat wordt ook voorgeschreven bij depressies) Niet dat ik er 1 had, maar merk wel dat het ook iets doet met mijn gemoed
Brix, hoeveel neem jij van de actieve B's hier blijft het toch een moeilijke materie, de sutter schrijft me 4 mg folavit voor , de syntetische vorm dus overal waar ik lees, lees ik eigenlijk dat je zeker net de syntetische vorm mag gebruiken als je homozygoot mthfr bent. Maar ik neem nu dus wel maar 1400 mcg ipv 4000 in de folavt Ik gebruik wel ook nog omnibionta pronatal, en daar zit nog eens 400 metafolin in en 400 foliumzuur, dus in totaal kom ik uit op 2200 mcg
eigenlijk wil die homocysteine totaal niks zeggen in niet-zwangere toestand, blijkbaar kan dat onder invloed van zwangerschapshormonen ineens heel erg gaan stijgen Brix, ik las ook dat jij een waarde had van 11. Prof de Sutter vond dat in niet-zwangere toestand al aan de hogere kant
en ahja ivm dat langzaam opstarten, ik ben gestart met 400 mcg, daarna verhoogd na paar dagen naar 800 mcg, dan naar 1200 mcg ...
en nu net een negatief clearblue ovulatietest ... moet ik dan echt geloven dat ik eisprong had door smiley van gisteren Heb ergens toch schrik om met utrogestan te starten ... stel dat het toch vals positief was en dat ik door die utrogestan mijn hele cyclus ga omgooien ...
nu ze blijven 24 uur positief, heb net 24 uur later getest en nu negatief. ergens is dat goed, teken dat het werkt, maar toch. Mijn verdomde onzekerheid. Op de verpakking staat 99 % accuraat
Voor degenen die binnenkort een ICSI of IVF gaan doen heb ik nog het volgende aan informatie m.b.t. estrogen suppletie (dermo patches - oestradiol pleisters dus). sorry voor de taaie kost, maar misschien is het voor een aantal van jullie bruikbaar. Luteal estrogen supplementation in stimul... [Gynecol Endocrinol. 2007] - PubMed - NCBI Estradiol supplementation during the luteal ph... [Fertil Steril. 2000] - PubMed - NCBI Three protocols for monitoring follicle develop... [J Reprod Med. 2001] - PubMed - NCBI Optimization of estradiol supplementation duri... [Fertil Steril. 2005] - PubMed - NCBI En over crinone versus utrogestan: Comparison of the efficacy of two va... [Taiwan J Obstet Gynecol. 2009] - PubMed - NCBI
Elpie: je kan ook tot 5 dagen na positieve LH piek (smiley) nog met utrogestan beginnen hoor....volgens mij is Tauret er pas veel later mee begonnen (toch?).
Mamavanh; ga de info over de oestradiol zeker eens lezen! Weet jij trouwens wanneer je het beste de prednisolon kunt innemen? Ik ga vanaf volgende week 15 mg slikken, zal ik dat dan in één keer doen of verspreid over de dag? En denk je dat ik dat tegelijk kan slikken met de AB?
ja ik ga nog wachten tot maandag of dinsdag denk ik. Het is natuurlijk altijd fijn dat cyclus zo kort is, maar omdat die de laatste 3 x toch rond de 40 zat ...
Ik ben idd pas begonnen met utro (op advies van mama) na de positieve zwangerschapstest. Uiteindelijk gebruikt tot 12 weken. (had gelukkig nog wat gedoneerde voorraad van utro
Zelf slik ik 20 mg. Alles in 1 keer. Het liefst in de ochtenduren (althans dat heb ik ergens gelezen, dus dat doe ik dan maar). Waarom in de ochtend weet ik niet meer zo goed. Had iets te maken met een natuurlijke piek van je lichaam of zo iets.
Armani/Tauret: je kan 15 mg in de ochtend ineens doen of bijv 10 mg ochtend en 5 mg in de middag (tot 1300uur ofzo). In de ochtend is je cortisolpiek het hoogst. Dan wordt je wakker (tegenhanger van melatonine zeg maar) het is een soort adrenaline-achtig goedje dus je kunt er wat gejaagd van worden. Al heb ik weleens ergens gelezen dat reproductive immunologen het het liefst zien dat je het netjes verdeeld over de dag. ...maar dan kan het zijn dat je niet slaapt Heb je het al van je huisarts ontvangen? Of dat tegelijk kan met AB weet ik eigenlijk niet, vraagje voor je ha? of voor Penny/Katie? Wat adviseren zij voor inname van prednisolon qua moment van inname dan? Wanneer heb je dan je TP ??? is dat dan al snel?? want dan moeten de duimen gaan draaien natuurlijk... Nog ff over de LIT, vraag anders aan Serum wanneer zij vinden dat het nog nut heeft (hoe lang/kort tevoren).
Tauret en Mamavanh; bedankt voor de info! Dacht idd dat ik ergens had gelezen dat het beter is om de prednisolon 's ochtends te nemen. Dus dat ga ik dan maar doen. Penny heeft alleen gezegd; 15 mg per dag maar geen tijdstip. Alleen bij de AB zegt ze dat je het 's ochtends èn 's avonds moet innemen. Tauret; ik begrijp dat jij nog steeds 20 mg prednisolon slikt? Blijf je dat doen of ga je het afbouwen? Mamavanh; de TP duurt nog even hoor, ga volgende week pas beginnen met prikken. Nadat Penny een origineel recept had gestuurd, heeft de HA de prednisolon en de Clexane besteld. Ze wilde zelf geen handtekening zetten op het recept.
Over die oestradiol, als je dat monitort ook na je TP kun je het evt. suppleren omdat een te laag niveau (evenals te laag progesteron) een zw.schap tegenhoudt. dr. Kwak Kim zie ik het vaak suppleren op immunologysupport vooral bij vaag positieve streepjes en dubieuze HCG-getallen. Ze geeft daarvoor oestradiol pleisters. Ze combineert dat dan samen met een verhoging prednisolon, evt. toevoeging van injecties PIO (progesterone in oil) (indien progesteron niveaus niet adequaat zijn ondanks suppletie met bijv. crinone (zoiets als utrogestan)) en of toediening van IVIG (baxters) waarna meestal de dubieuze HCG verdubbeling beter toeneemt en resulteert in een zwangerschap. Maar ze kijkt dus zeker ook naar de bloedwaardes die bij een patiënt horen. Ze doet dit soort acties soms al rond dag 9-10 na een ovulatie (hoe dat zit met een TP weet ik niet qua dag na TP bedoel ik dan). Ik heb zelf het idee dat deze arts gewoon heel adequaat reageert en vrouwen door een implantatie-probleem heen helpt.
mamavanh, wat je nog zei over die foliumzuur he homozygote mthfr zouden maar tussen 5 en 15 % opnemen of kunnen omzetten daarom denk ik als je dan 4 mg gewoon foliumzuur neemt wat nog 4 stappen nodig heeft om omgezet te worden naar l-methylfolaat, dan denk ik dat het toch logisch is dat je van de actieve vorm veel minder nodig hebt, omdat het defect gen dat simpelweg gewoon niet hoeft om te zetten. Ik vind het zelfs bizar dat ik nu een cyclus van 31-33 dagen zou hebben, mss ook allemaal door supplementie met de B's en ivm nevenwerkingen van de methylfolaat heb ik ook gehoord dat het zeker belangrijk is om de methylcobalamine te nemen om de methylfolaat te doen opnemen en de P5P zouden goed zijn voor evt bijwerkingen