1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Chantal: ook ik vind het niet vreemd dat je moeite hebt met loslaten. Misschien een rare gedachte hoor maar is het voor jou te overwegen om anders aan kindjes proberen te beginnen zonder man? :(

Sophy: hoe ging je gesprek gisteren?

Armani: wannneer is de punctie bij jou omdat je nu al moest stoppen met de clexane? spannend...:p

Juul:
    fijn dat jij en manlief nog een poging willen ondernemen. Als je ergens naar toe kunt leven geeft dat hoop, en hoop geeft energie. Ik hoop dat die mevrouw (ik had je blog gelezen) gelijk krijgt. :)

Butterfly:
    ik las iets over blubjes en blobjes in je buik (wat hoopgevend klinkt) hoe is het nu?

Tauret:
    hoe is het met jou? Gaat het afbouwen van medicatie naar wens??

Brix: hopelijk jij een goede ronde deze keer?

Ego: er is best veel gebeurd de afgelopen tijd dus het wordt een lang verhaal...sorry...

ik ben gestart met de goed opneembare B-vitaminen, en ik voel me echt helderder worden in mijn hoofd. Ik had nog wel iets veranderd ik neem nu 62,5 mcg eutirox + 25 mcg Armour Thyroid. Dus wat het verschil maakt weet ik niet maar ik voel me een stuk vrolijker en energieker en minder mistig in mijn hoofd :).
    tot mijn grote schrik zag ik gister op mijn werk dat ik tijdens mijn "mistige" periode een klant antwoord gegeven had waar ik het nu helemaal niet meer mee eens was (oei!) :$. Gevaarlijk dus...zo mistig zijn. Nouja we zien wel...

Heel vreemd, de internist die me checkt en ook wat aan de immunologie doet kwam tot de conclusie dat mijn ANA negatief geworden is :(:D. Ik had van Serum een receptje voorgeschreven gekregen toen ik me zo rot voelde en sinds een week of 4 heb ik bijna nooit meer keelpijn?!?!
    Of het is de immunopro die ik nu neem wat de verbetering geeft (immunoglobulinen in poedervorm)...ik geloofde er niet zoveel van maar ja je kan maar hopeloos zijn :).
    Verder had die man me gecheckt op zink en dat is iets aan de te lage kant. Of ik daar nou wat mee moet is me nog niet duidelijk.
    TSH is nu goed zat op 0.42 (en ik voelde me niet gejaagd...wat ik de vorige x wel had).

Zou dan dát de doorslag geven in de verbetering???
    Wat het is weet ik niet meer ik ben daar wel erg blij om.
    Bij de afgelopen ovulatieronde hebben we geen poging ondernomen omdat ik toen nog echt te moe was. En omdat we bijna standaard ontzettende bonje hebben als ik ovuleer of als dat moment eraan komt. Tegenwoordig maak ik er zelfs een grap over als het dak er hier weer eens afvliegt en dan ga ik rekenen en ja hoor dan is het bijna weer zover...zucht...

Mijn huisarts heeft een heldhaftige poging ondernomen om contact te maken met het UMC. Die immunoloog daar gaf in een mail toe dat ik onnodig 5 maanden heb zitten wachten :x:x:x:x door communicatiefouten (waar die dan ook liggen)...GRRRRRRRR!!!!!
    Maar nog steeds geen afspraak. Zelfs had ik vorige week een belafspraak met het EMC en die hebben me niet eens gebeld!! zit je de hele dag met die rotmobiel onder handbereik en continu te kijken of je de oproep niet gemist hebt ofzo...gewoon nikx gehoord...rotafdeling...als ik hiermee klaar ben krijgen die nog wel wat te horen....:x:x:x:x

Morgen naar DS in Gent voor de uitslag van de karyo en wat ze evt nog aanbieden ?? Ik weet niet zo goed wat ik moet vragen...en dat bevalt me niet omdat ik dat eigenlijk altijd wel weet.

Ik heb de uitslag van Serum binnen en jawel hoor ik ben de gelukkige eigenaresse van een STD!! :$:$:$:$ Dit had ik niet verwacht ik heb dus Hidden-C en bacteriële vaginose. Ik mag ook aan de fijne heftige AB kuur..sjips...manlief heb ik het nog niet verteld omdat ik eigenlijk geen zin heb om de goede sfeer die we nu eindelijk hebben te verzieken. Ik voel wel schaamte ondanks dat Serum zegt dat het heel lang bij je kan zijn en zelfs overdraagbaar is op een baby.

Het rare is dat ik 2 testen heb laten doen eentje via locus medicus en 1 via de 7-in-1 test club. De ene zegt dat ik het wel heb en de andere niet. Ik heb geen rare buikpijn of menstruatie dus had dit eigenlijk niet verwacht...
    Mijn vraag aan jullie is moet /zal ik dit nou aankaarten bij DS morgen en zou zij die kuur willen voorschrijven? of moet ik gewoon nikx zeggen omdat ze er misschien verkeerd op reageert? iemand ervaring daarmee?
    Ik bedacht me ook zou ik dan bij mijn allereerste miskraam hier al last van gehad kunnen hebben???
    Hebben alle vrouwen die bij Serum die test hebben laten doen nou ook de uitslag "Hidden-C"...ik vroeg me gewoon af of ze het niet standaard altijd zeggen als je begrijpt wat ik bedoel.

Nou meiden het is een heel verhaal...

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even een snelle reactie voor mamavh, zit nl op mijn Phone even te lezen... Maar ik heb het niet aangekaart bij de prof, omdat mijn gevoel zegt dat ze dit te ver vindt gaan. De uitslag is niet bij iedereen hetzelfde, bij mij waren 3 vd 4 onderzoeken positief. Weet dat ieoor en Gabrie ook een andere uitslag hadden... Heb zelf het recept van Serum gekregen en ben ermee naar een ( bevriende) apothekster gegaan en heb het gewoon kunnen krijgen. Zij bevestigde het recept, verbaasde zich wel over de lengte vd kuur, maar kon dit wel plaatsen. Ook bevestigde ze dat je geen klachten hoeft te hebben, heb ik dus ook helemaal niet! En mijn vriend ook niet.De kuur viel mij mee..

Kiekske, hoe is het met jouw poging??? Update ?
    Armani, was jij ook weer bezig?

Rest; liefs en knuffel!

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo Mamavanh...helaas een witte test. Ik zit nu 8dpo van een blasto dus ik weer dat er geen wonder in mijn buik zit

4. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf de iPad:
    Butterfly, wat verdrietig dat het niet gelukt is. Knuffel voor jou.

Mama: fijn dat je je weer wat beter voelt! Altijd fijn als je weer helder kunt denken. Kan begrijpen dat je geschrokken bent van de hidden c maar nu weet je het en kun je er iets aan doen. Wie weet is dit de oplossing?
    En niet iedereen krijgt deze uitslag hoor, bij mij was het negatief.

Ik heb vandaag de punctie gehad, onder narcose. Wat een verademing. Heb niets gevoelt. Er zijn 6 eicellen gevonden dus ben happy.

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wow, 6 eicellen Armani! Spannend weer zeg. Wanneer hoor je meer? En gaan ze nu dag3 of dag5 emmy's terugplaatsen? Heel spannend! Ik duim voor je.

Butterfly... Wat een teleurstelling toch :(. Kan het niet stiekem alsnog...? Zou het zo graag anders zien... Wat is nu jullie backup-plan?

Heb zelf de uitslag van mijn ANA-waarden / mogelijke aut-immuunaadoening. Is niets gevonden, ANA nog afwijkend, maar wat nu? Check mijn blogje maar. Hoor kennelijk tot de uitzonderlijke groep met afwijkende ANA en verder niets... Raarrrrr...

Maar goed, in principe zou er dus gewoon niets aan de hand zijn?! En zou het - in theorie gewoon moeten kunnen allemaal - is immers niets medisch gevonden....

Liefs voor allemaal!

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Armani jaaaa 6 eitjes :) Ik duim dat ze goed bevrucht raken en doordelen.. en dan.. dag 3 of dag 5 en hoeveel?

Kiekske hoe gaat het met jouw eitjes?

Butterfly ach.. alle plopjes klonken zo veelbelovend. Is er nog een sprankje hoop? Knuffel!

Mamavanh succes morgen bij de professor. En ook aan de AB.. hoewel je je man nog niets wil vertellen, moet hij ook een kuur toch? Om te zorgen dat jullie het niet van elkaar overnemen? Ik hoop dat ze je morgen iets moois aan kan bieden.. uitslagen onderzoeken.. iets :)

Hier niet zo goed. Gister dus in Gent en ik zat heel erg met de vraag hoe het kan dat met alle eitjes en 11 bevruchtingen, ik maar 1 verse tp en 1 dode cryo heb. Dat voelt hier -sorry- een beetje als luxeprobleem maar ook alsof het niet klopt.. en de prof beaamde dat :( Ze hadden 1 verse en 4 in de vriezer verwacht maar op dag 5 gingen ze allemaal dood, slechte kwaliteit embryo's allemaal :( De cryo was eigenlijk ook te slecht maar wilden ze toch proberen.
    Punt is nu dat het niet alleen een omgevingsprobleem (schildklier) is, maar wrs ook een intrinsiek (emmies zelf) probleem en de vraag waaraan dat ligt. Ik ga toch zondag beginnen met deca voor poging 2 en dan gaan we zien of deze embryo's wel goed zijn. Beetje onderzoekspoging dus en de verwachting is dat het weer slecht is. 10% kans dat het aan de zwemmers ligt, 90% kans dat het aan m'n eitjes ligt :( Maar goed, dat komt later.... eerst deze - nu totaal niet hoopvolle - poging maar eens doen. Ik voel me emotioneel echt beroerd..
    Nou ja.. ze was weer superaardig en meelevend, dat is wel fijn :)

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Jeetje Sophie, dat wist ik niet, dat het zo slecht was de afgelopen poging... Heb ik een beetje gemist. Spuit je wel menopur? En heeft ze evt big dhea geopperd om de kwaliteit te verbeteren? Spannend weer, de volgende poging. Hopen op beter resultaat...

Kiek, hoest met jou???

Xxx

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz ik wilde ook DHEA gaan proberen voor de kwalitiet maar de s geloofd daar niet in

Hier Mijn man wil volledig voor adoptie gaan..........hij mist zijn vrouw. Ik ga maandag naar de ha voor een verwijsbrief. Ik moet er met iemand praten ik voel me ze bitter. Daarnaast wil ik nog voor poging 4 gaan, is dat wel realistisch?

9. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, moeilijke tijden voor jou, heb je al eens een immunologisch onderzoek laten doen?

Sophy, kan begrijpen dat je je emotioneel beroerd voelt. Er gaan zo veel vragen door je heen, wist je het antwoord maar...jullie gaan iig voor poging twee. Ik ga voor je duimen!

Juulzon, fijn dat je man ook verder wil! Hoop voor je dat de rust is terug gekeerd tussen jullie en dat poging 9 DE poging wordt.

Wij horen om 13.00 uur hoe veel bevruchtingen er zijn. Dag 3 of 5 weet ik nog niet, dat hangt af van de kwaliteit van de Emmy's. Ik probeer me er niet druk om te maken, leef bij het moment. Net intralipid gehad, poeh voelde niet fijn.

Kiekske, heel veel succes vandaag! Ik denk aan je....

10. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Armani nog een paar minuten, ik duim!

11. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je Chantal! We hebben 4 mooie embryo's! Zijn helemaal happy!
    Zondag TP :) we mogen elke dag even vragen hoe het met de deling gaat.

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Whiehoe, goed nieuws!!! Mijn duimen draaien!

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Armani, wat spannend!!! Zondag, dus dat is een dag 5tp? Was deze poging nu in Gent, DD of bij Serum?? Ben ff in de war. Maar spannend zeg....

Butterfly, wat adviseert Gent? Ik ga nu wel voor de 7e punctie, de 9e poging omdat mijn vriend dus echt geen alternatief wil... Daarnaast, ik weet nu dat er nog steeds geen oorzaak is en we hebben nu echt alles uitgesloten... Zelfs die antibiotica gehad ivm die testen van Serum.. Dus wil het gewoon nog proberen met de prednison en heparine.... Maar dat is mijn gevoel...
    Als jouw gevoel zegt nog een poging, zou ik dat doen. En ook inschrijven voor adoptie... Gewoon naast elkaar...

Xxxx

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Jaaa Armani wat goed! En nu een dag5 tp :) Ik ga zo hard voor je duimen!

Butterfly.. ach meid. Als je nog een poging wilt doen, waarom niet.. als je je daar goed bij voelt, als je het aan kunt.. knuffel. Beroerd is het.

En dank voor lieve opmerkingen. Vandaag nog leger als gister, god wat een zorgen opeens. Kennen jullie dat gevoel.. dat zelfs ivf nog een drama lijkt te worden (of: is), wat moet je dan nog :( Als een malle blijven hopen :) Ik spuit Gonal, werkt prima.. 150eh per dag. Ik dacht dat menopur meer is als je slecht te stimuleren bent?
    En wie vertelt me over de DHEA? Ik dacht dat dat echt een DD ding is en dat het gerelateerd is aan een laag AMH/weinig ei-opbrengst maar dat ze het meten adhv je DHA(?) waarde.. zit ik goed? Op recept? En gaat dat kwalitatief iets doen of is het gevaarlijk met een hoog AMH?

Kiek.. al nieuws over eitjes/punctie?

15. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt idd een dag 5 TP in de hoop op een blastocyste.
    We zijn bij Serum en bevalt heel erg goed. Penny is nog liever als ik dacht, echt een schatje! Het is allemaal heel goed geregeld, goede communicatie, heel persoonlijk. Iedereen noemt elkaar bij de voornaam, de meiden die er werken zijn heel meelevend. Geen stress met heen en weer rijden :). We hebben een appartement pal naast de kliniek, ideaal! En zo kan ik nog even doorgaan ;)

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani, geniet nog maar lekker daar! Jouw toppertjes zijn lekker aan het groeien!

Sophy, dhea kan je idd laten prikken. Je hebt dhea en dhea-s, maar het gaat dus echt om de dhea. Dhea kan de kwaliteit van je eicellen verbeteren, dit hoeft niet enkel bij laag AMH te zijn. Ik heb het in Gent ook gebruikt, maar ze hebben daar nooit een waarde bepaald. In DD wel en ik zat veel te laag. Heb dhea via internet besteld en deze werkt goed. Waarde is gestegen van 3,1 naar 12,7. Menopur is niet enkel wanneer je slecht te stimuleren bent, ook dit zou beter voor de kwaliteit van je eicellen zijn.

Juul, ik ben benieuwd wat voor schema jij gaat krijgen! Misschien is mijn schema ook wel wat vor jou...

Butterfly, waar gaat het mis bij jullie pogingen? (sorry, ben echt een vergiet). Geven ze in het zkh aan dat het beter is om te stoppen?

Mama, hoe is het met jou?

Chantal, lief dat je nog komt spieken meid! Hoe gaat het met je?

Ego: afgelopen maandag punctie gehad, Armani en ik gaan echt gelijk op nu, leuk! We hadden 6 eicellen, waarvan er 4 geschikt waren voor bevruchting. Dinsdag kreeg ik telefoon, slechts 2 embryo's. Wat een teleurstelling. Vandaag zou ik tp van beide hebben, tenzij er iets niet goed was. Dan zouden ze meteen in de vroege ochtend bellen. Om 8.20 uur ging mijn telefoon, DD. Shit, einde verhaal...

Maaaar.... Het eerste wat ze zei: schrik niet, het is niks ernstigs, juist goed nieuws. Ipv een tweeling, hebben we toch een drieling!! Er is er eentje later begonnen met delen, maar hij doet toch mee!! :D
    Nu dus vandaag geen tp, want ze blijven lekker in de embryoscope liggen. Zaterdag tp, hopelijk van 2. Morgen wel naar DD voor intralipid infuus. Vraag ik meteen even hoe het met onze kinders is ;)

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat een goed nieuws Kiekske, een drieling!!! gaan ze ze ook alledrie terugplaatsen??? en wanneer en hoe vaak moet je ad intralipid? gebruik jij dat ook bij Serum, Armani? En Sophie, wat Kiek al zegt, menopur wordt ook gebruikt ivm betere kwaliteit eicellen. Ik zou als ik jou was over willen stappen op menopur!!
    Xxx

Het wordt weer spannend hier zeg....

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Nee, ik mag er geen 3, wil dat zelf overigens ook niet. Te groot risico voor de kindjes en mijzelf, zo voel ik het.

Ik heb zaterdag tp en krijg morgen intralipid. Wanneer daarna weet ik nog niet. Denk dinsdag.

Hoe ga je jullie poging aanpakken juul?

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Kiekske: 3 ??? Dat is toch prachtig!! Zeker in vergelijk met je vorige "resultaat" dan is dit een wéreld van verschil...goed dat je naar DD gegaan bent, voor de een werkt dit beter en de ander dat....maar ik vind wel dat als je zelf het gevoel krijgt dat het niet meer werkt of dat je arts niet meer verder zoekt/wil zoeken/je afschrijft/geen heldere antwoorden geeft of nadere onderzoeken doet naar oorzaken waarom je zo beroerd reageerde dat het tijd is om te wisselen van arts/ziekenhuis.
    Dus goed gedaan Kiekske!! en hopelijk binnenkort mooi nieuws - duimen draaien voor jou.

Armani: geniet je daar ook van het zonnetje ;)
    4 stuks goed gedaan dame!!! ;) en dat met je hoge anti-TPO (maar ja pred doet z'n werk).
    Wat heerlijk dat het zo relaxt is geen heen en weer gerij en persoonlijk contact maken het ook veel fijner. Ook super dat je mag bellen hoe ze doordelen. Kijkt Serum ook nog naar je TSH/T4 nu tijdens je poging en opvolgende weken??? (sorry dat ik erover blijf zagen maar is belangrijk in jouw geval).
    Dat je dat durft te wachten tot dag 5, zelf zou ik al op dag 3 terugplaatsen (ha, ha...ik ben een ongeduldig typje ...maarja onderliggende reden zou bij mij zijn dat je eigen kacheltje soms beter in staat lijkt om dingen te repareren dan een extern kacheltje ;) verder heb ik ook eens iets gelezen over dat dag 5 voor sommige vrouwen "te laat" zou zijn voor het slijmvlies om dan nog goed in te nestelen...maar goed, volg het advies van Serum..duimen draaien en misschien/hopelijk de vlag uit !

Sophy: wat verdrietig nieuws zeg!? Hoe ging het de vorige x bij jou poging ging het toen ook zo?? Ik zou niet weer dezelfde toer doen maar toch eerst even verder kijken ipv weer meer van hetzelfde doen. Kun je niet ergens een 2nd opinion halen bij Serum of DD?? Had je nog iets gedaan met het lijstje wat ik meegegeven had? Heb je Serum jouw resultaten al eens gestuurd? En had je deze poging iets aan medicatie geslikt voor je immuunsysteem (wat had dr. Pf ook alweer geadviseerd? en had je dat gedaan?).

Butterfly: als je hart zegt nog eens dan doen...anders blijf je er altijd mee rondlopen. En even een financiële overweging..wat kost adoptie? In jouw geval zou ik van arts wisselen en eerst nader onderzoek doen alvorens een nieuwe poging te ondernemen....maar misschien vind je dat een te grof advies.
    Eens met advies van Juul om adoptie parallel op te starten aan een evt. nieuwe poging.
    Iemand gaf je advies voor DHEA te laten bepalen, ik vind dat een goed advies. Kijk hoe hoog het is, maar liefst in combi met wat andere hormonen.

Ego: ik meld me nog met m'n ego verhaal. Het was een bewogen gesprek...dat wel.

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Butterfly: ik heb je PB gestuurd voor mijn m,isschien net iets ongeluukkig geschreven post van gisteravond...met daarin wat uitleg waarom ik die vraag stel en een suggestie doe. knuffel.

Deel Deze Pagina