Hallo allemaal, Morgen hebben wij onze eerste afspraak bij de gyneacoloog. Ik ben sinds juni 2011 gestopt met de pil en nog niet zwanger,dus hebben we de stap maar gezet. Ik moet er wel bij zeggen dat we sinds november pas echt actief bezig zijn. Maar de huisarts vond dat ze ons kon doorverwijzen. Ik weet echt niet wat ik kan verwachten. Ik heb gezegd dat ik niet meteen al onderzoeken wou,dus heb nog geen afspraak met de verpleegkundige gemaakt,wel met de gyneacoloog. Wie kan mij zeggen wat er morgen gaat gebeuren,ben toch wel een beetje zenuwachtig. Xx Ilona
Hoii ik heb een week geleden me 1ste afspraak bij de gyn gehad... er gebeurde nog niet veel, ze heeft mij wel inwendig onderzocht en met een echo alles bekeken zoals me eierstokken en baarmoeder... ik weet niet of je vriend al een sperma onderzoek heeft gehad? waarschijnlijk zal die dat ook moeten doen ( niet morgen hoor) het viel allemaal reuze mee, ze zal dingen vragen over je cyclus enzo en hoelang jullie al bezig zijn... maak je niet druk succes morgen!
Dankjewel Vallie, Klopt idd wat je zegt,dat heeft ze bij mij ook onderzocht en er was niks raars te zien zo. De kweekjes afwachten dus... Nee,mijn vriend heeft dat onderzoek nog niet gehad,over 2 weken moeten we bij de fertiliteitsverpleegkundige komen en daar hebben we dan intake en daarna volgen de onderzoeken pas. Ik heb wel tabletjes gekregen i.v.m. mijn langer wordende cyclus. Die moet ik de 3e t/m de 7e dag van mijn menstruatie gaan innemen. En dan weer terug gaan om te kijken wat er gebeurt,maar dat moet ik me nog even rustig doorlezen of even bellen hoe dat precies verder gaat. Heeft jouw vriend dat zaadonderzoek wel al gehad? Zo ja,bij de gyn of huisarts? Ik zal je straks of morgen even een bericht sturen over hoe ik het ervaren heb. Xx Ilona
Hoi Ilona, Wij zijn dinsdag bij de gyn geweest. Mijn vriend krijgt ook een zaadonderzoek. We mochten dat gewoon thuis doen en dan binnen een uur naar 't zh brengen.. Succes meid, Grtz Noux
Hoi Noux, Dankjewel. Jullie ook succes. Misschien kunnen we eens in een privebericht erover praten als je dat wil. Ik ga vragen of het bij de huisarts kan,daar ben ik sneller dan in het ZH. Hebben ze bij jou al wat onderzocht Noux? Vallie,dat geldt ook voor jou,als je prive wil kletsen erover. xx Ilona
Bedoel je Clomid? Omdat mijn cyclussen ook redelijk lang waren en mijn eisprong niet altijd (goed) aanwezig leek te zijn, heb ik deze ook geslikt (50 mg). Ik ben direct daarna aangeteld.. Nog echo's in de planning staan om te kijken wat de tabletjes doen (cyclusanalyse)?
Ja,die bedoel ik. Op de 15e dag zou ik dan terug moeten gaan naar het ziekenhuis. Maar dat moet ik nog eens even informeren. Moet toch eerst mijn menstruatie afwachten,dus heb nog wel even. Ik wil ook niet meteen al heel veel onderzoeken enz. Onze bedoeling van de 1e afspraak was om het een en ander te bespreken en misschien om gerust gesteld te worden. Maar nu gaat het toch wel snel vind ik. Ik moet het eerst even voor mezelf op een rijtje zetten. Wel fijn voor je dat je zwanger bent nu. Was je ook al lang bezig dan?
fijn dat alles er goed uitzag.. mijn vriend heeft dat zaadonderzoek al wel gehad en was bovengemiddeld zelfs dus daar ligt het iedergeval niet aan! wij kregen hier van de HA verwijsbriefje voor het lab...nadat we bij de HA op gesprek waren geweest. zij heeft toen bij mij ook kweekjes afgenomen voor oa chlamidia en gonnoroe (vergeef me voor de spelling haha ) Hoop dat je pilletjes zn werk doen en je cyclussen korter worden!
De 15de dag zouden ze dan gaan kijken of de medicatie iets voor je heeft gedaan. Hebben ze bij mij toen rond de tiende dag van mijn cyclus al gedaan, vind de vijftiende dag ook vrij laat. Maar als je het inderdaad te snel vind gaan zou ik de tabletjes ook nog niet innemen. Als je niet laat bekijken wat de medicatie voor jou doet heeft het niet zo heel veel zin ze in te nemen (of je moet net als ik direct aantellen ) Achteraf gezien ben ik niet ongewoon lang bezig geweest, was ruim binnen het jaar zwanger.