Diarree door de medicijnen (Aldomet)?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mitzi, May 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mitzi

Mitzi Nieuw lid

May 2, 2008
    1
    0
    0
    Ik ben 35 weken zwanger en heb nu sinds dinsdag diarree en buikkrampen. Ik slik sinds 5 weken Aldomet (3X500 mg) tegen hoge bloeddruk en ik lees in de bijsluiter dat diarree een bijwerking is. Kan dat inderdaad pas na 5 weken optreden of heb ik "gewoon" een virus opgelopen? En is het hebben van diarree schadelijk voor de baby? Ik weet dat ik veel moet drinken, dat doe ik dan ook. Ik eet verder nu alleen droog brood en bouillon. Wat kan ik verder doen en hoe lang moet ik wachten voordat ik de gynaecoloog zal bellen?

Groet, Mitzi

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi mitzi,

vervelend zeg! Ja het zou kunnen dat je nu pas reageerd op de aldomet. maar ik denk dat je een virusje te pakken hebt. je dieet die je volgt is hartstikke goed! Indien de diaree langer dan 3 dagen aanhoud en niet minder word dan kan je altijd even overleggen! OOk als de buikkrampen blijven aan houden en vooral als ze een regelmaat gaan krijgen bijvoorbeeld a 5 min dan moet je ook even bellen. Maar ik denk dat het uitzieken word! beterschap!

Imke

Share This Page