Hai, Ik heb wat vragen. Op 14 augustus heb ik een miskraam gehad (met ca. 11 weken). 2 weken later had ik een negatieve zwangerschapstest. Op 3 september had ik weer een eisprong (heb ik gevoeld en de temperatuurmeting bevestigde dit). Op 15 september ging mijn temperatuur omlaag, had ik een negatieve test en begon ik te vloeien. Menstruatie dus, dacht ik. Ik heb toen best hevig gebloed en ook krampen gehad. En nog steeds heb ik bruinverlies. Zojuist heb ik echter een positieve test gedaan (die deed ik omdat mijn borsten nog steeds gespannen waren en ik een raar gevoel in mijn buik had). Dit is echt heel raar! Gezien het hevige bloeden ga ik ervan uit dat het weer mis is gegaan, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn vragen zijn nu: - kan deze positieve test nog van de miskraam zijn? M.a.w. kan deze weer positief worden (ookal was deze eerst negatief) omdat er nog weefsel zit? - wat kan ik nu het beste doen? Huisarts bellen? Vk bellen? Afwachten? Alvast bedankt voor het antwoord! Dawnie
hoi, het zou wel raar zijn als je na zo'n hevige bloeding nog een positieve test hebt. Ik zou even overleggen met de huisarts. Heb je na je miskraam met 11 weken nog een echo gehad om te zien of alles leeg en schoon was? Misschien is het handig om nog een keer je bloed te laten onderzoeken op hcg of een echo te laten maken. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je reactie. Huisarts heb ik niet te pakken gekregen, maar heb wel inmiddels een afspraak bij de verloskundige. Zij denkt aan een (hevige) innestelingsbloeding omdat toen het bloeden begon, de test negatief was (en een paar keer daarvoor ook) en nu dus positief. Het bloeden is ondertussen ook gestopt en de Clear Blue met indicator gaf gisteren 2-3 weken 'na de bevruchting' aan. Ik moet het denk ik maar even afwachten... Dawnie