Dames à.s. Woensdag krijgt ons lieve kleine meisje haar eerste prikjes. En ik ben als de dood dat ze er iets van krijgt, koorts, ziek ect.....vind het zo zielig voor haar denk dat ik harder jank als zij Hoe reageerde jullie kindjes op de prikjes? En zijn er misschien tips voor erna om het te verlichten voor haar? Ga in elk geval paracetamol zetpilletje halen voor het geval ze koorts mocht krijgen, dat vind ik nog het engste, koorts.
Het viel mij alles mee... heb er ook dagen (eerlijk gezegd... weken!) tegen op gezeten. Pcm inderdaad in huis halen maar wordt geadviseerd om pas met 39 te geven ivm de werking van de prikjes... vroeger waren ze té makkelijk met geven... maar als ze echt pijn heeft zou ik t wel geven hoor... ik wil mijn mannetje ook geen pijn zien hebben. Prikjes zelf vond hij natuurlijk niet leuk maar binnen min..was ie weer helemaal stil. Ik heb voor ik hem aankleedde eerst lekker gevoed.. kwam hij helemaal tot ru. en viel daarna lekker voor een lange tijd in slaap. onder t voeden zijn beentjes gemasseerd... dit ook voor de prikjes gedaan zodat ze lekker warm waren. Volgens mij heeft hij nauwelijks last gehad v harde schijven. S avonds had hij wel 38.1 en sliep hij meer/makkelijker dan normaal... Sterkte...blijft iets om tegen op te zien.. ookal is t zo weer voorbij.
Hoi Zielig altijd he en die eerste keer vond ik ook vreselijk heb gewoon mee zitten brullen ach dat gebeurde wel vaker zei de arts. Tips die hier goed werken in de gaten houden dat de in ent vloeistof op kamertemp is en niet net uit de koelkast dat doet zoveel meer pijn! Wat ze ook willen je kindje vasthouden tegen je aan of aanleggen als je bv heb. Er zijn namelijk artsen die willen hem/haar op tafel want dat is makkelijk voor hun. Nou dan doen ze maar moeite ik hield hem vast. Na de prikken zacht de beentjes maseren op de plekken dan verdeeld de vloeistof goed Thuis deed ik er dan even een koud washandje op. Wat betreft paracenamol je kunt 60mg geven want voor 120 moeten ze 5 kilo wegen of 3 maand zijn. Moet zeggen hier weinig last na prikken meestal sliep hij wat meer en had een dagje verhoging. Veel succes komt goed Liefs paula
Zorg ervoor dat je de kleine lekker vast mag houden tijdens het prikken. onze uk heeft er weinig last van gehad. Tijdens de prik was het ff brullen, maar binnen de min was het weer over. Hij heeft de 24 uur erna lekker veel getukt Wel had hij wat dikke beentjes. Heb toen maar na een halve dag wat fiets bewegingen gemaakt. Geen idee of het beter is of niet, maar ik had het gevoel van wel. Verder iets makkelijks aantrekken bij die kleine, zodat hij zo min mogelijk zeer heeft op die prikplekken. Succes!
Zielig he.. In praktijk viel het hier reuze mee die eerste keer. Het is wel even huilen, maar dat zijn ze snel vergeten. Beide jongens waren wel een dag wat hangerig. Beetje extra slapen, wat minder eten, meer kleine beetjes. Maar dat was na een nacht weer over. Hoef je ook niet bang voor te zijn. Verhoging hadden ze niet/amper, zolang het niet te hoog wordt, hoef je ook geen pcm te geven. Koorts geeft juist aan dat de vaccinatie werkt, en het lijfje tegenstoffen aan het maken is. Maar vervelend is het wel.. Mijn oudste heeft bij de 2e prik wel veel last van zijn benen gehad. De 1e keer masseerde de verpleegkundige de prikplek goed na het prikken. Maar de tweede keer deed de arts dat niet. Die keer heb ik hem ook pcm gegeven voor die prikpijn, niet voor de koorts.. Dat masseren bleek de keren erna wel genoeg om die pijn te voorkomen..
hier heb ik er niks aan gedaan alleen s'avonds een badje maar ze heeft bij beide spuitjes nergens last van gehad gelukkig!!!
Onze oudste heeft veel last van haar eerste prikjes gehad doordat ik haar beentjes niet genoeg bewogen had na de enting. Hierdoor kreeg ze een harde rode schijf op haar been en daar heeft ze meer last van gehad dan van koorts. Dus mijn tip:: goed met de beentjes ' fietsen' na de inenting.
Ik vond het prikken nog wel meevallen. De prikjes deden ze toen hij op tafel lag en meteen daarna heb ik hem gepakt en was hij stil. Ik heb niets aan zijn beentjes gemerkt. Heb het ook niet gemasseerd ofzo. Hij had wel een beetje verhoging en was wat hangerig, maar hij was niet echt ziek. Ze raden inderdaad af om snel pcm te geven, omdat de werking van de vaccinatie dan minder is. Bij ons zeiden ze in het ziekenhuis dat ik het mocht geven als hij 38,5 of hoger had.
Mijn zoontje heeft eigenlijk nog nooit last gehad van zijn prikken!! Alleen even huilen als het prikje gezet werd... Ik moet zeggen dat ik bij de eerste met wat traantjes in mijn ogen zat... Ik schaamde me er een beetje voor, maar vond het zo zielig! Schijnt heel normaal te zijn. Volgens de vrouw van het cb waren er een heleboel moeders die hier last van hadden...
Ik heb hier alleen pcm gegeven toen ons zoontje last had van zijn beentjes en niet kon slapen. Voor lichte koorts van prikken geef ik geen pcm. Zelfs met de BMR prik kreeg ons zoontje niet hoger dan 38.1 koorts.
Hier ook weinig last van de prikjes. Ik smeer de plek rondom het prikje wel in met arnikind van vsm, tegen blauwe plekken is dat. Vaak hebben die kleintjes meer last van de stijfheid van het prikje, dan van het prikje zelf.
Hier weinig last gehad van de prikken. Bij de eerste prik lichte verhoging, maar dat was het. De keren erna helemaal geen last. Na de prik masseer ik de plek en doe er daarna meteen een koud washandje op (de arts of verpleegkundige wacht maar even tot ik klaar ben). Ik weet niet of het helpt, maar tot nu toe gaat het goed dus hou ik het zo.
wij gaven druppels van vsm, tujababy. ik weet niet of het daar van kwam, maar kleine man heeft heel weinig last gehad.
De prikjes worden in een spier gegeven en dan moet je juist niet masseren, ondanks wat er nog wel eens gezegd wordt. Dan kun je beter "fietsen" met de beentjes of de beentjes op een andere manier zachtjes bewegen. Als je met druk masseert, druk je de spiermassa uit elkaar en door de spieren zelf te laten bewegen, verloopt dat beter en zonder pijn.
Onze zoon heeft ook geen last gehad van de prikjes. Tuurlijk, even brullen toen ze gegeven werden (was ook weer heel snel stil) maar nadien geen problemen. Ik zou me niet te zenuwachtig maken vooraf. De prikjes zijn in mijn ogen een noodzakelijk kwaad en je baby brengt ze (nog) niet in verband met iets naars. Ik las laatst ergens (weet niet mee waar sorry) dat kleine babietjes van moeders die zelf erg van streek waren, meer stress en pijn ervoeren dan babietjes van wie de moeder gewoon rustig was. Kwam op mij wel logisch over, maar ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat je het naar vindt! In ieder geval heel veel succes woensdag!!
Hier hebben ze beiden nog nooit koorts ervan gehad. Ik smeer het wel even in met die zalf van VSM tegen blauwe plekken.
Hier had de oudste alleen koorts en sliep veel, en smeerde het toen in met arniflor van vsm, tegen verstuitingen en blauwe plekken. De andere twee nergens last van gehad. En over een paar weken mag ik weer met mijn jongste meisje, ben benieuwd hoe dat zal gaan.