Tips voor tandenpoetsen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwangnie, Feb 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Sinds een week, wellicht iets langer, is tandenpoetsen een RAMP! Soms blijft het bij kokhalzen, maar ga er steeds vaker bij braken! De tandenborstel doe ik niet diep in mijn mond en doe verder niks geks.
    Ik poets het liefst elektrisch en heb inmiddels al ander tandpasta gekocht, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Verder las ik al in oudere topics hierover dat de één juist elektrisch poetsen aanbeveelt en de ander een normale tandenborstel. Ik heb beide geprobeerd, maar houd het probleem.

Zijn er hier meiden die het probleem herkennen en bruikbare tips hebben?

2. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ik herken het... maar heb helaas geen tips voor je!

Word gezegd inderdaad andere tandpasta.. maar dat hielp bij mij niks!
    Ik poets nu in etappes... ;) Zodra ik me ook maar iets beroers voel.. stop ik en moet ik echt zitten en rustig ademen..
    Als het gezakt is poets ik verder;)

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik had het ook heel erg. Het enige dat hielp was weinig tandpasta gebruiken en heel snel poetsen.

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    ik had het ook, elke keer poetsen was een drama. Ik poetste elektrische, maar doe het nu weer op de oudewetse manier.
    Na 18 wkn is het bij mij een stuk minder geworden, soms nog wat kokneigingen, maar ik sta niet meer te overgeven.
    Ik ging ook korter poetsen om niet misselijk te worden.

5. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Ik heb ook vaak gespoeld met mondwater als het poetsen echt niet lukte...

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik denk dat in etappes poetsen voor mij het beste gaat werken en aanvullend mondwater te gaan gebruiken.

Mochten er nog meer meiden zijn met tips, ze zijn welkom!

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik kan het 's ochtens nog steeds niet, terwijl ik een zwak gebit heb. Mijn tandarts wil me nu iedere 3mnd zien, hij maakt het dan extra schoon en declareert dat als "probleemgericht consult". Daarnaast van hem speciaal mondwater gehad.

8. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hier hetzelfde probleem, terwijl ik nu al 33 weken ben.
    Het enige wat bij mij helpt is paradontax tandpasta en maar een heel klein beetje gebruiken zodat je niet teveel schuim krijgt. Verder concentreren op rustige ademhaling en mega snel poetsen:D

9. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Bij mij is het inmiddels een stuk minder geworden gelukkig maar bij mij hielp goed rechtop staan/zitten, vooral bij het spoelen.

10. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Eerst boven en dan onder poetsen hielp bij mij ook. Deed het eerst andersom, maar tegen de tijd dat ik dan boven begon, was er al dusdanig "veel" slijm/schuim dat het kokken vrijwel meteen begon.

11. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb hier zelf geen last van gehad (eerder het omgekeerde, maar doet er niet toe)
    Weet niet of het helpt, maar bij mensen die last hebben van kokhalzen als ze achter in de mond moeten poetsen raad ik altijd aan om de tong zo ver mogelijk naar achter te trekken tijdens het poetsen.
    Hoop voor je dat het snel over is!

12. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Poets je voor of na het eten? Misschien die volgorde eens wisselen? Kijken of dat helpt? En anders zou ik inderdaad veel mondwater gebruiken, zoveel mogelijk poetsen wat lukt en wat vaker naar de mondhygieniste om het schoon te houden :)

13. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

Jul 28, 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Niet direct poetsen na het overgeven! Het maagzuur en de gal tasten je gebit aan, als je dan gaat poetsen wrijf je het er nog eens extra in. Gewoon 1x per dag proberen te poetsen is dan het beste. Wel je mond goed spoelen met water na het overgeven, dan neutraliseer je het zuur.

Share This Page