Hier dan ook mijn bevallingsverhaal. Op zaterdag 16 februari (38 wk 2 dg)werd ik 's morgens wakker met een honger en dorst gevoel, dus om kwart voor 6 ging ik uit bed. Eenmaal beneden had ik wat buikpijn, ik dacht dat ik te snel was opgestaan. Even later realiseerde ik me dat het een wee was. Om kwart over 6 heb ik manlief wakker gemaakt. Die vroeg hoe snel de weeen achter mekaar kwamen, wat bleek er zat maar 2 - 3 minuten tussen. Ik moest de vlos gaan bellen. Maar eerst onze dochter uit bed, de buurvrouw uit bed bellen en om half 7 kon ze daar heen. Om kwart voor 7 heb ik de vlos gebeld, de weeen kwamen steeds sneller achter mekaar. Om tien over 7 was de vlos er. Om kwart over 7 had ik al 6 cm ontsluiting. Ik mocht gaan douchen. Daar heb ik maar heel even gestaan. Er kwamen persweeen, ik stond als genageld in de douche, ik moest meekomen naar de slaapkamer. Dus daarheen gestrompeld, op bed en maar 2 persweeen en daar werd de kleine man gelanceerd. Om kwart voor 8 waren we weer papa en mama geworden van een mooie zoon. Het had dus weinig gescheeld of meneer was in de douche geboren . Van alle schrik bekomen en na natuurlijk wat tranen ging de vlos kijken wat de schade was. Oh jee, ze ging een collega bellen, ze durfde het zelf niet aan. Na drie kwartier was de collega er. Helaas, ook zij durfde het niet aan . Door de snelheid waarmee de kleine man ter wereld kwam was ik compleet uitgescheurd (ze dachten aan een subtotaalruptuur, was het uiteindelijk niet, gelukkig maar....). Ik moest naar het ziekenhuis en ben daar door de gyneacoloog weer netjes in mekaar gezet. 's Middags mochten we weer naar huis. Eigenlijk gedurende de kraamweek geen last gehad van de hechtingen. Al met al een bevalling in 2 uur. Gevoelsmatig te snel, het besef is er nog steeds niet, maar als ik de kleine mooie man dan zie ben ik helemaal verliefd........ grutjes wup
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Zo herkenbaar je verhaal. Ben zelf net mama van de derde. Dit mannetje heeft er 3 uur over gedaan maar mijn tweede was er ook binnen 2 uur. Het is allemaal heel onwerkelijk en het besef komt pas later maar het is er niet minder mooi om. Eigenlijk kunnen we ook blij zijn toch?! Beter zo als 24 uur bezig zijn. Dat moet verschrikkelijk zijn denk ik. Geniet lekker van je kereltje!
Jeetje, dat is idd erg snel gegaan. Kon je de weeen een beetje normaal opvangen of was dit ook bijna niet te doen? Ik dacht dat ik snel was met mijn 3 uurtjes maar er zijn snellere babietjes op de wereld geniet van je mannetje!
Gefeliciteerd met je zoon. Wel heel snel zeg had het er van de weeek over met mijn vriend, hij zei ik ga mooi niet meer ver weg werken rond de uitgerekende datum. waarop ik zei je kan best op een uur afstand zitten zo snel gaat dat niet. Maar als ik dit lees Had je de dagen ervoor ook geen gerommel.