1e bevalling gebroken vliezen, 2e ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Love1990, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

#1 Love1990, 31 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2016
    Mijn eerste bevalling begon met gebroken vliezen, en na 5 uurtjes kwamen de weeën op gang. Grote kans dat de 2e weer begint met gebroken vliezen? Of hebben jullie andere ervaringen 😁

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Eerste gebroken vliezen met 36.3 weeen kwamen niet dus wee opwekkers gekregen dezelfde dag nog geboren

Tweede gebroken vliezen met 36.5 weeen kwamen niet dus weer wee opwekkers

Derde werd ik met 37 weken ingeleid dmv vliezen breken en wee opwekkers dus geen idee of deze spontaan begonnen zou zijn met weeen of gebroken vliezen,

De vierde weeen met 36.0 weeen en met 36.1 geboren, vliezen braken per ongeluk tijdens toucheren.

ik had zelf ergens wel verwacht dat de bevalling spontaan weer zou beginnen met het breken van de vliezen daarom Had ik ook niet door dat de harde buiken die pijnlijk waren weleens weeen konden zijn haha

3. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij wel maar dat is meer geluk dan wijsheid hoor.

4. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vliezen braken als eerste nadat de inleiding was geslaagd, meteen gevolgd door weeën.
    Ik kan je pas in januari vertellen of het bij een tweede ook zo zal gaan, ik lees dus nieuwsgierig mee!

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier eerste gebroken vliezen daarna weeën en binnen 2 uur was mijn zoon er..
    Tweede lichte weeën vk heeft de vliezen gebroken en 4 uur later was mijn zoon er
    Derde weer gebroken vliezen en pas na 46 uur weeen en 3 uur later was mijn dochter er

6. Love1990

Het zegt niet zoveel dus. ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat beginnen

7. Pabbels

Pabbels Bekend lid

24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    Bij de eerste gebroken vliezen en de 2e begon het met weeën en heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken. Zegt dus niks denk ik😊

8. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste begon de bevalling met gebroken vliezen (alsof er een emmer water leeg gegooid werd).
    Bij de 2e braken alleen de buitenste vliezen (ik wist ook niet dat er verschillende vliezen waren) met een beetje water verlies. Tijdens de bevalling heeft de verloskundige de binnenste vliezen gebroken en werden de weeën nog heftiger.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik zou toch een beetje uitgaan van de statistieken, 10% start met gebroken vliezen, dus grootste kans dat je nu eerst weeën krijgt. Maar ja, je weet het niet he :cool:...

Mijn eerste begon met weeën, vliezen braken spontaan bij 8 cm.
    Mijn tweede begon met weeën, vliezen braken spontaan bij 10 (!) cm
    En mijn derde... braken toch opeens de vliezen uit het niets, ik was zo verbaasd! Nog paar uur moeten wachten op de weeën, met platte bedrust ;)...

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij is het 3 keer met gebroken vliezen begonnen.
    Ben benieuwd wat er de 4e keer gaat gebeuren ;)

11. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    2x gebroken vliezen

12. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    antwoord: nee, bij mij niet.
    Bij de eerste: 38w2 begon met gebroken vliezen en direct daarna weeen;
    Bij de tweede: 39w2 begon met weeen en de vliezen braken ook na 20 uur niet, de baby was ook niet ingedaald. In het ziekenhuis zijn de vliezen doorgeprikt en binnen 20 minuten bevallen.
    Ik ben benieuwd of de derde wel zal indalen.

13. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    De eerste begon met gebroken vliezen, vlak erna weeën en binnen 2 uur en 40 minuten was de oudste geboren.

Bij de 2e begon de bevalling met weeën, bij de eerste perswee waarbij ik mocht persen braken spontaan mijn vliezen, na een nieuwe hap lucht en nog een keer persen werd mijn dochter geboren. Begin tot eind heeft nog geen 40 minuten geduurd.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    bij de eerste begon het met breken van de vliezen, spontaan
    bij de tweede weeën
    bij de derde weer breken van de vliezen, maar dat was foutje van de vk, die stripte te enthousiast haha

15. Love1990

Heel verschillend dus, stiekem hoop ik dat het met weeën begint deze keer. Vond het erg vervelend om met gebroken vliezen rond te lopen en geen weeën. Al dat stromende vruchtwater was geen pretje 😅

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij wel beide keren gebroken vliezen.

17. Aman1985

Aman1985 Lid

22 jun 2015
    73
    0
    0
    Hier ook beide keren begonnen met gebroken vliezen.

Hoop nu weer, ik heb altijd een beetje het idee gehad dat zodra de vliezen breken het heel snel gaat.. Bij mij begonnen ook meteen de weeën na het breken van de vliezen.

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

De eerste keer begon met gebroken vliezen en kort daarna begonnen de weeen. De tweede keer heeft de vk ze doorgeprikt net voor het persen.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat dus, maar eerste keer bleven de weeën uit

20. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Eerste begon met gebroken vliezen. 2 uur later weeën en weer 4 uur later baby geboren.

Tweede begon met weeën. Na 1,5 uur wegpuffen wilde de vk de vliezen breken (volledige ontsluiting), maar helaas... Plons. Spontaan gebroken en een golf over de vloer ;). Met 7 min persen was hij er.

Dus 2x heel anders verlopen! Ik dacht ook dat het bij de tweede hetzelfde zou gaan, maar totaal niet dus!

Deel Deze Pagina