Ze is geboren meteen zorgen

Discussie in 'De bevalling' gestart door ilja27, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Na een moeilijke tijd en een pittige zwangerschap is ons meisje geboren.
    Nu alweer enkele dagen oud.
    Maar meteen doet een nieuw probleem zich voor ze groeit niet.
    Ze valt alleen maar af.
    Ze woog 4000 gram mede door de suikers.
    Gehaald met 37+5.
    Even een moeilijke start, maar al snel ging het goed.
    Ze drinkt goed, goed plas luiers, poept wel veel, maar is alert,
    Ik geef borst dat is goed op gang.
    ook krijgt ze bij eerst 30, 45 en nu 50.
    En nog afvallen
    Zo erg dat ze nu nog maar 3450 geen weegt
    Wat is er toch aan de hand wisten we het maar
    Ik ben zo verdrietig
    Kinderarts zou gister komen is niet geweest
    Ze wilden haar aan de zonde hebben maar is onzin als ze goed eet
    Ik had zwangerschapsdiabetes, maar haar suikers zijn goed.
    Ik gebruik veel medicatie daar lijkt ze geen last van te hebben.
    Wat is er toch met ons meisje
    zo blij met haar komst zo uit zien naar de kraamtijd en nu alleen maar zorgen.
    Wachten is weer op de kinderarts
    we zijn dol gelukkig met haar ze is zooo mooi, maar je bent machteloos

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Als eerste:van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
    En dan,elke baby valt af na de geboorte,en vooral als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad,kunnen ze veel afvallen.Niet meteen stressen.
    Als de kinderarts alleen al een vermoeden had,dat er iets niet goed is,had hij/zij allang bij je geweest.Als ze genoeg drinkt gaat ze vanzelf groeien.Ze is nu 13,75 procent afgevallen,en dat is inderdaad wel een aandachtspuntje,meestal wordt er bij 10 procent gestart met bijvoeden.Nogmaals,als er een vermoeden is dat er iets niet goed is,komen ze dat echt vertellen.
    Ik moet wel zeggen,dat ik het echt belachelijk vind dat die kinderarts je niet komt vertellen hoe het met haar gaat,of je gerust komt stellen.Want ik begrijp je zorgen echt wel.Daar mag je gerust wat van zeggen tegen degene die voor je dochter zorgt,zodat zij of hij dat kan communiceren naar de verantwoordelijke kinderarts.Echt doen hoor!
    En vergeet niet te genieten van je mooie kindje!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd,

Wij hadden andere grote zorgen om ons vierde kindje, hij was met spoed op genomen in Nijmegen en heeft een paar weken vertoeft op de ic, anyway, ik had zwangerschapsdiabetes die wel stabiel kon blijven door een goed dieet ik heb dus geen insuline hoeven spuiten,

Ons kereltje is geboren met bijna 4 kilo bij 36 weken, hij is in de eerste 4/5 dagen bijna 1 kilo afgevallen, de ic verpleegkundigen vonden het vreemd maar maakten zich geen hele grote zorgen,

Er zijn een paar kinderartsen en neonatologen bij geweest en die kwamen uit eindelijk tot de conclusie dat het de diabetes moest wezen, hij verliest al het vocht en dit zou waarschijnlijk zijn gewicht zijn geweest wanneer ik geen diabetes had gehad, na nog eens een week kwam hij steeds weer wat meer aan. En nu is hij een flinke bink van bijna 11 maanden met 10 a 11 kilo qua gewicht ;)

4. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Wauw en daar ga ik weer hormonen
    Wat een lieve berichtjes.
    Kinderarts is net geweest.
    Ze was super lief.
    En bevestigde wat mijn vermoeden was
    De kleine meid heeft het te goed gehad bij mij
    Ze zat vol vocht na de geboorte
    Als dat weg valt scheelt dat gewicht.
    Nu moet ze alles zelf doen en kost ook energie.
    Elk kind valt af en zij net iets meer.
    Ze doet verder alles super.
    Geen zorgen
    Maar moest wel blijven
    Dus ik zei dan kan ik beter naar huis
    De kraamverzorgster is 1 op 1 aandacht
    Hier moet je soms wachten op de fles
    Het is druk en thuis heb je meer rust
    En ik ben zo in het ziekenhuis
    Ze stond er volledig achter
    Dagelijks telefonisch contact
    Ze zei de stijgende lijn komt echt
    Wordt nu besproken in een team
    Spannend

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Gefeliciteerd. Daar is dan eindelijk jullie meisje. Een kindje krijgen is zo ie zo spannend en kan je onzeker maken. Logisch gezien alles dat jij dat misschien nog extra hebt. Ga lekker genieten het komt echt wel goed!

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Gefeliciteerd met je dochter.
    Hier ook zwangerschaps diabetes. Allebei mijn zoontjes zijn veel afgevallen na de geboorte. Alleen dronken ze slecht, dus ze hebben een tijdje in het ziekenhuis gelegen. De jongste is erg ziek geworden door ontwenning van mijn medicatie. Hij was met 4 weken oud pas op zijn geboorte gewicht. Gelukkig doet hij het super nu (8 weken oud nu).

Hopelijk mag je meisje snel mee naar huis.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Mijn beide kindjes (ook beide keren zwangerschapsdiabetes zonder spuiten) zijn na de bevalling ook flink afgevallen. Ik ben bij beide ingeleid (met infuus met vocht en zout dus aan mijn arm, werkt ook niet mee...). Mijn oudste begon na 1,5 week pas aan te komen en de jongste na 1 week. Was hier ook een punt van zorg, wat helaas door het zkh niet goed is opgepakt, waardoor bij de eerste de borstvoeding is mislukt en bij de tweede bijna is mislukt. Gelukkig heb ik mijn jongste toch nog zo'n 1,5 jaar bv kunnen geven, maar als het aan het zkh had gelegen dan had hij fv gehad (en dat bij een zogenaamd pro-bv ziekenhuis met certificaat)

8. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier een jongetje gekregen waarbij ik hele hevige zwangerschapsdiabetes had hij woog 3530 bij geboorte heeft 1 dag sonde gehad daarna dronk die zelf goed maar hij heeft op zijn laagst2710 gewogen hij moest eerst weer wat aankomen voor hij mee naar huis mocht en dat was 2830 op dag 5 het duurde heel lang voor hij goed begon te groeien, hij heeft trouwens ook nog enkele dagen een infuus gehad.

Onze dochter was 3630 ook diabetes maar milde variant, zij is afgevallen naar 3310 en ging pas na 1,5 week bijkomen bleef lnage tijd rond dat gewicht schommelen, zij mocht wel gewoon mee naar huis, ik gaf haar bv bij de oudste niet trouwens. haar extra gewogen met cb die hieroor aan huis kwam, de voeding kwam ook pas echt goed op gang op dag 4

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met je kindje?

Mijn zoon viel ook alleen maar af, dat had helaas een andere oorzaak, hij bleek CHT te hebben (zijn schildklier is niet ontwikkeld en werkt niet)
    Dat was iets wat uit de hielprik bleek, deze aandoening wordt standaard getest. Na een flinke dosis medicatie ging het direct beter, en dankzij dat het op het nippertje ontdekt was, hoefde hij niet aan de sondevoeding.
    Hij is inmiddels een vrolijk ventje van 1,5 jaar, 90cm lang en 11,4 kg ;)

Deel Deze Pagina