Hi dames, hoe zijn jullie bevallen nadat het kindje met 35 weken in stuit lag? Hebben jullie een succesvolle versie gedaan waardoor je daarna 'normaal' kon bevallen? Of een stuitbevalling? Of een al dan niet geplande keizersnede? Bedankt voor jullie reacties.
Mijn tweede lag met 36 weken nog in stuit. Hij is rond 37 weken vanzelf gedraaid, ik heb het ook gevoeld. Hij had veel ruimte, dus dat kon blijkbaar nog met die termijn. Uiteindelijk werd hij pas met 41+2 geboren.
Ik heb hier twee verschillende ervaringen mee Mijn eerste is in stuit blijven liggen tot het áller- állerlaatst. Er stond al een keizersnede gepland (ik wilde geen versie), maar de bevalling kwam een aantal dagen eerder spontaan op gang. Toen is ze meteen dmv een keizersnede gehaald. Mijn zoontje is in de 37e week in de normale ligging gedraaid. Van hem ben ik vaginaal bevallen
Onze dochter is met 40+4 geboren nadat ik met 36 weken een verdienen laten doen. Mocht deze baby weer in stuit liggen rond deze tijd zou ik het zo weer doen.
Onze zoon is geboren bij 37.4 in stuit. Ik heb een vaginale bevalling gehad. Ging prima, alleen heb ik de weeën als veel zwaarder ervaren omdat ik opwekkers erbij kreeg. Je krijgt ook eerder persdrang.. Uitdrijving vond ik niet anders als bij een normale bevalling.
Channie is de bevalling van jouw zoontje ingeleid vanwege stuit? En zijn je eerdere bevallingen vlot verlopen?
Mijn zoontje lag dwars, niet in stuit. Ik overwoog een versie, maar de nacht voordat die zou plaatsvinden braken de vliezen spontaan bij 35 weken zwangerschap. In het ziekenhuis is met gebroken vliezen wel een versie poging gedaan maar die lukte niet waarna het een spoedkeizersnede werd.
Ik heb een versie gehad en dat is uiteindelijk goed gegaan. Het lukte niet dus de gynaecoloog wou stoppen. Ik vroeg of ze het alsjeblieft nog langer wouden proberen. En toen lukte het! De gynaecoloog is er nog een paar keer over begonnen op controles
MommieD nee ben niet ingeleid maar wel doorgeleid zoals ze het zo mooi noemen. Mijn weeën waren niet sterk genoeg dus eerst werden vliezen gebroken maar dat deed ook niet voldoende en toen werden de wee opwekkers aangezet. Mijn andere bevallingen waren inderdaad vlot verlopen, vandaar ook de keuze om gewoon vaginaal te bevallen.
Hier lag onze jongste dochter tot 37 weken in een stuit, we waren al op consult op een keizersnee in te plannen. Toch is ze op het allerlaatste moment nog zelf gedraaid en konden weer naar huis. Ik zou dus voor een geplande keizersnee gaan zonder draaipoging, omdat het voor mij niet goed voelde. Het kindje iigt niet voor niks zo en de nadelen wogen niet op tegen de voordelen. Uiteindelijk gewoon begonnen, maar bleek de kleine zoveel ruimte te hebben, dat ze tijdens de weeën alsnog anders is gaan liggen, waardoor het alsnog een keizersnee werd. Nu zwanger van de 3de en ook deze ligt in een stuit. Dit keer krijgen we over 3 weken de datum van de keizersnee te horen.Ook al ligt ze niet meer in een stuit, de keizersnee gaat door. Dit omdat het de derde keer is. En vaginaal bevallen er niet meer in zit.