maak me zo druk ( bevalling)

Discussion in 'De bevalling' started by chipje, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chipje

chipje Bekend lid

Mar 11, 2013
    655
    10
    18
    hoi meiden.

ik zit echt met een probleempje:(
    en dat is de Bevalling!!!! niet de pijn die er bij komt kijken maar het snel handelen.
    mijn zoontje is binnen 3 uur geboren 1e kramp en het moment dat hij geboren werd. mij is altijd verteld dat je 2e bevalling nog sneller gaat!!! super natuurlijk maar hoe ga ik dat allemaal redden???:(
    zoontje naar opa en oma verloskundige bellen, als man lief op werk is moet hij dan natuurlijk gelijk naar huis komen maar doet daar zeker 20 min over als alles doorrijd.
    mijn mama wil ik er graag bij hebben maar eer dat ze bij mij is zijn we ook een half uur verder......
    strax word ze al geboren en loop ik hier in mijn eentje pffffff snap dat jullie denken mens waar maak je je druk om:D maar het houd me echt de hele dag bezig wat als???
    iemand ervaring of tips???
    heb ook aan inleiden gedacht maar verloskundige raad dat af omdat ze vind dat mijn lichaam het natuurlijk moet doen en niet onnodig risico's moet nemen.
    maar man man ik ga er van hyperventileren;)

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Herkenbaar..
    hier ook 1e bevalling in 3.5u van eerste krampje tot geboorte. Ml moet vanaf zn werk een dik uur rijden naar huis. Hij werkt gelukkig ook deels thuis maar toch vind ik het een eng idee.
    Probeer me er niet teveel mee bezig te houden en het idee te houden dat alles echt wel goedkomt als het zover is. Stress heb je nu niks aan maar is wel moeilijk om het los te laten.. Ik begrijp je helemaal!!

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Mijn eerste bevalling was ook 3,5 uur... de tweede weer 3,5 uur... niet sneller dus.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Hier nu al dezelfde angst! Bij mij was t 2uur

Kga me wel inlezen er zal heus wel info zijn over wat je moet doen

5. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Herkenbaar, ik ben daar ook wel mee bezig.
    Mijn vorige bevalling duurde maar 50 min, wat als het deze keer weer zo snel of nog sneller gaat?
    Ik hoop maar dat het in de nacht gebeurt als man gewoon thuis is en dat de kinderen er doorheen slapen in ieder geval tot mijn moeder er is om ze op te vangen.
    Of het moet aankomende nacht gebeuren, dan zijn ze uit logeren haha. Het komt vast goed, ik probeer me er niet te druk om te maken.

6. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij eerste bevalling ook 3,5u van eerste wee tot geboorte en maak me er af en toe ook druk om...maar kans is groot dat het toch anders loopt dan je denkt dus probeer het los te laten!

7. chipje

chipje Bekend lid

Mar 11, 2013
    655
    10
    18
    hihihi nou genoeg meiden die zitten zoals ik dus!
    angst groepje openen dan maar:p
    indd het is nooit te voorspellen! hopen dat het snachts of het weekend gebeurt:p

8. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere
    hahahaha ik begrijp je heel goed...
    ik zit ook in dezelfde dillemma hoe zal het gaan?
    alleen is het mijn eerste kindje en ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten...veel verhalen gelezen en van mijn vriendinnen gehoord...
    dus het kan altijd nog erger!

succes...miss praten met je man en je vk zal een poging zijn om je zelf op te luchten:)

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Idee! Of gewoon dit topic gebruiken nu het onderwerp toch zo is ;)
    Wel grappig dat er dus meer zijn met dezelfde angst. Zo voel je je niet zo alleen haha!

Hier een pokke nacht gehad met alleen maar draaien. Hier en daar wat krampen maar niet genoeg om ml thuis te houden.. vind het zo moeilijk om te zeggen dat ie thuis moet blijven (kan thuiswerken) als het straks gewoon niks blijkt te zijn.
    Hoe gaan jullie hiermee om?

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Vorige x had mijn man heel toevallig vorstverlet en konden we dus meteen naar het zh. Anders was ik denk niet meer gegaan of was t in de auto gekomen haha

Ik kijk dus ff tegen die tijd waar hij aan t werk is hopelijk in de buurt natuurlijk!

11. chipje

chipje Bekend lid

Mar 11, 2013
    655
    10
    18
    bah wat een angsten he:(
    mijn verloskundige 1 van de 4 die ik heb zegt net dat het veel veileger is om thuis te bevallen!!!
    nou betwijfel dat!!! ik verloor veel bloed bij mijn zoontje zijn bevalling! dan denk ik wat als mijn baarmoeder uiteindelijk toch niet samen trok?

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Gewoon op je gevoel afgaan hoor. Die vk weet niet wat jij voelt en kan ook niet vooraf zeggen wat goed voor jou is. Ik zou gewoon naar het zkh gaan.

ml belde net hoe het ging. Hij komt na zn overleg gewoon naar huis en werkt hier verder. Ik lig alleen maar op bed nu, kan weinig anders met die harde buiken en krampen..
    stelt me wat gerust dat ik straka niet in mn uppie zit. VK heeft gezegd dat ik meteen moet bellen als er iets is ivm de eerste bevalling die zo snel ging. Maar qanneer bel je dan?? Wil niet zon miep zijn die nu elke dag gaat bellen dat ik het niet vertrouw daarbinnen.. zit nu eigenlijk te wachten tot mn vliezen breken maar ja..

Share This Page