1e bevalling heel snel... 2e nog sneller????

Discussie in 'De bevalling' gestart door Biejie, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Eén van mijn verloskundigen zat trouwens te vertellen dat zij de ervaring hebben dat een 2de keer bijna altijd sneller gaat (wat ik eerder ook al postte), maar dat een 3de bevalling dan vaak niet nóg sneller gaat. Meestal wel sneller dan de eerste, maar niet persé sneller dan de 2de. Verklaring had ze hier niet voor, maar dat was wel hun ervaring. Misschien een kleine geruststelling voor een aantal meiden hier? ;) Kan zelf nog niet over een 3de bevalling meepraten, dus weet niet of het klopt..

2. brilletje70

28 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Gisteren bevallen van mijn tweede dochter. De eerste kwam bijna 9 uur na de eerste wee. De tweede kwam 6 uur na de eerste wee. Wel was er een verschil. De eerste ging helemaal natuurlijk. Bij de tweede werden mijn vliezen gebroken en nadat mijn weëen zelf niet echt op gang kwamen, kreeg ik een infuus.

3. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Hier ook bij de 2e sneller bevallen als bij de eerste. 1e begonnen ze om hslf 8 met opwekkers en om 12 uur was hij er. De 2e begonnen ze om 8 uur met opwekkers en om kwart voor elf was hij er en 2 tellen later de placenta. Zal het bij de 3e nog weer sneller gaan? Hoop het eigenlijk niet

4. susy26

susy26 Niet meer actief

hoi dames , dat hoor je vaker dat de 2e sneller gaat. Toen ik voor controle terug moest komen ,toen onze man 2 maanden was zei de gyneacoloog dat de 2e een stuk sneller gaat..ik zo ,ow oke haha...

Mijn vliezen braken om 9.50 en hij had ook in het vruchtwater gepoept. Maar me weeen kwamen maar niet. dus toen opwekkers gehad en om 17.15 is tie geboren.

wel met een vacuum en een knip, kan het zijn dat dat bij de tweede ook weer gebeurt ,dat je een vacuum krijgt of een knip? of stel ik nu een stomme vraag..haha

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Dan ga ik je denk ik teleurstellen....Want het hoeft dus niet altijd.

Ik had 3 oppas kindjes

De eerste was geboren na 4 uurtjes.
    Nummer 2 duurde 12 uur!
    En nummer 3 duurde het langste....Namelijk 22 uur.

Dus bij haar duurde het alleen maar langer!

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    eerste was een ks, dus telt niet echt, tweede ingeleid, 2,5 uur, telt ook niet volledig. derde binnen 2 uur, vooral laatste stuk ging snel, waardoor ik nog geen 10 minuten in het ziekenhuis was toen Lise kwam. bij de vierde moet ik meteen bij de eerste wee bellen. ik moét ook in het ziekenhuis bevallen, dus is het zaak dat ik er op tijd ben. ben benieuwd haha.

7. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Hier de 1e ingeleid. 1e wee rond half 1 en om haf 3 is ze geboren. 2e kindje met hele flauwe menstruatiepijn naar zh gegaan. Om 8 uur 4 cm en 20 minuten later was hij er (stortbevalling). Nummer 3 duurde ook precies 2 uur. Ben ook weer benieuwd dus....

8. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    De eerste duurde ongeveer 6 uur van begin tot eind. En bij de tweede duurde het 3 uurtjes vanaf het eerste krampje tot ze er was.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ging het iets sneller, maar niet zo heel veel.
    Eerste bevalling duurde ongeveer 3,5 uur vanaf het verlies van de slijmprop, 3 uur vanaf de eerste wee.
    Tweede bevalling duurde ongeveer 2,5 uur vanaf de eerste wee. Daar ging vooral het laatste stukje heel hard, van 4 cm ontsluiting naar baby eruit in ongeveer 10 minuten.

10. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo,

ik ben nu al 3 x bevallen en idd , bij de eerste duurde het 7 uur weeen en 20 min persween, bij de tweede duurde het 5 uur en 12 min persween, bij de derde duurde het 3,5 uur en 3min persweeen dus bij mij was het bij elke weer wat sneller :)

11. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Volgens mijn VK is een volgende kindje altijd sneller op de wereld ;)

Afeglopen 04-10-2011 ben ik bevallen van mijn eerste kindje en dat was volgens mijn vk een record bevalling die zij in haar hele lange carriere nog niet had meegemaakt. mijn bevalling begon om 09:47 met het breken van de vliezen, een half uur later kwam de VK kijken en ze kon toen helaas nog niet zien of ik al wat ontsluiting had want ze wilde niet voelen vanwege infectiegevaar, ik moest het maar gewoon afwachten, rond 18:00 begonnen mijn eerste weeën maar die waren echt mega licht, een beetje zere onderug maar om 18:45 kreeg ik ineens een weeënstorm ik had meteen ook enorme drang om te persen maarja ik moest mezelf inhouden en mijn man belde dan ook meteen de VK, toen zij er 20 min later was, kwam ze binnenstappen en ze dacht eerst dat ik mij aanstelde ze zei joh meid stel je niet zo aan! wat? dacht ik, meteen liepen we naar de slaapkamer en toen ze een kijkje nam stond ze met verbaast gezicht te kijken dat ik al volledige ontsluiting had, dus belde ze met spoed asistentie van haar stagiere en de kraamzorg, toen die er eindelijk waren mocht ik echt gaan persen om 20:20 en om 20:42 was ons wondertje geboren :D achteraf had ik waarschijnlijk al in de ochtend onstuiting.

de vk zei als ik de volgende keer weer zwanger ben
    moet ik haar veel eerder bellen want dan zou het nog wel veel sneller kunnen komen :)

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier ging het wel sneller ja.

1e duurde de ontsluiting 10 uur en de uitdrijving 5 kwartier
    2e duurde de ontsluiting 3,5 uur en de uitdrijving 2 minuten (!)

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh god, ik hoop t echt niet, dan scheur ik helemaal uit:( (hihi)

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    okeej nu kan ik je vertellen ....... t ging retevlot haha
    16:00 gestript , 16:15 op de verloskamer , 19:11 bevallen dus ja heel snel haha wens het niemand toe pffffffffffff maar ben ook wel een beetje geholpen door de vk die masseerde bij een wee de bmm vond het wel n gek idee maar het heeft gehlopen heb 3 cm in 10min geskipt ;)

15. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e 2,5 uur, waarvan 8 minuten persen.
    vk kwam, had volledige ontsluiting en kon persen).
    2e 50 minuten, vk had vliezen geprikt is erbij gebleven gezien vorige keer en dat was maar goed ook.
    3e moet nog komen, ik vrees dat het ook weer vlot verloopt. Hoop op iets meer tijd, maar we zien wel, 't komt er wel uit.

Deel Deze Pagina