Hallo Ik word vrijdag ingeleid eerst de gel daarna infuus de vk heeft me een beetje uitgelegd wat er gaat gebeuren maar wil graag de ervaringen horen van andere vrouwen die dit hebben meegemaakt. Goed of slecht maakt niet uit moet er toch aan geloven alvast bedankt voor jullie reacties
ik ben ook ingeleid met 42 weken. 's ochtends gemeld in het ziekenhuis en een gel ingebracht gekregen. Daarna 1/2 uur aan de CTG om te kijken of het iets deed. Nee dus, dan maar de ochtend wachten maar nog steeds niks. Na de lunch zijn mijn vliezen gebroken en inwendig CTG aan gebracht. Lichte weëen maar niet echt. Om half 4 is het infuus aangesloten, daar kwamen de echte weëen dan en om half 7 had ik volledige ontsluiting, dat had de gyn niet meer verwacht maar toch gebeurd. Om half 8 in Inge geboren. Mij is het allemaal reuze meegevallen en ik zou het bij een tweede graag weer zo willen. Succes, het is voor een goed doel!
Ik werd met 41.5 weken ingeleid met gel. De weeen begonnen ook binnen een half uur, dus dat was netjes. Op zich allemaal goed te doen, alleen vorderde de ontsluiting niet. Ik kreeg nog een keer gel en ze braken mn vliezen. Toen werd het ineens erg heftig. Weeenstorm. Na een paar uur kreeg ik eindelijk een ruggeprik. (heb toen zelfs nog wat geslapen). Bij controle bleek ik al uren op 4 cm te blijven steken. De weeen namen af door de ruggeprik, dus kreeg ik infuus met opwekkers.. Maar daar voelde ik gelukkig allemaal niks meer van, dus ze deden maar haha Nog weer wat uurtjes later zat ik nog steeds op 4 cm en is het een spoed ks geworden. Uiteindelijk na 14 uur was onze kleine man er.
met 42 weken ingeleid dmv de gel. 1ste keer om 8 uur, toen gebeurde er niets. Toen om 13:30 nog een keer, vanaf 15 uur kreeg ik lichte weeën. de weeën zetten niet door dus ik mocht terug naar de gewone afdeling. Rest van de dag lichte weeën gehad, `s avonds een slaappil omdat het iets sterker werd. Volgende dag om 8 uur weer verder, weer een keer de gel. Laatste keer. Om 11 uur braken de vliezen en kreeg ik sterkere weeën. Ik had om 12 uur 2cm ontsluiting. Om 14 uur zat ik op 4cm De weeën werden steeds sterker. Ik heb om 15 uur om een ruggenprik gevraagd, daarna gebeurde er weinig meer uit zichzelf. Toen hebben ze de pomp steeds hoger gezet en om 16 uur zat ik op 5cm. Ik kreeg toen een weeënstorm dus dat was niet fijn, ik had ook veel last van mijn been- en rugweeën en daar hielp de ruggenprik niet of nauwelijks tegen. Om 21 uur weer inwendig onderzoek bleek na al die uren nog steeds 5cm te hebben. Toen viel de term keizersnede en ging de pomp uit, het was meteen weer rustig. Om 22 uur is dochter eindelijk geboren.
Hier een positief verhaal: Om half 9 was ik in het ziekenhuis, vliezen gebroken weeen spul aan.. Om 12.30 4 cm ontsluiting en veel pijn, kreeg een pomp met pijnstilling.. Om 14.30 kwamen ze controleren en toen schrok de Vk van het ziekenhuis enorm.. 8 cm ontsluiting begon mijn VK te bellen.. Om 14.50 persdrang, moest wegzuchten van een verpleegkundige, nou dat ging mooi niet meer om 15.00 kwam MIJN VK binnen rennen, was net op tijd om het hoofje aan te pakken.. om 15.08 is mijn zoontje geboren Met 38,2 weken Geen hechtingen, niks! Na 2 weken het vloeien alweer gestopt.. En ben weer helemaal de oude.. Wel een enorme rotzwangerschap achter de rug gehad, maar een superbevalling!
werd met 38wken 2dagen ingeleid eerst ctg ,toen vliezen gebroken infuus met weeenopwekkers,maar wou niet verder als 6cm dus rugprik die maar 1kant verdoofd was toen infuus omhoog binne uur volledig ontsluiting maar geen persweeen doordat alle ruggeprik aan 1kant zat dus op eigen kracht maar 2x persen was ze er. was er s morgens half 8 half 9 aan infuus 11 over 6 was ze er
Toch veel vlotte bevallingen hier. Bij mij duurde de eerste vanaf de eerste keer gel tot de geboorte 47 uur. De tweede duurde (met ks) uiteindelijk van begin tot einde 16 uur.
ook bestwel uiteenlopende verhalen je weet echt niet wat je kan verwachten daarom mijn vraag krijg ik een beetje een idee.
Ik lees ook even mee, heb net een topic geopend binnen zwangerschap. Ik ben vrijdag 37 weken zwanger en wordt misschien volgende week een daum gepland voor inleiden. Vind het ook allemaal best wel eng, hoort veel verschillende verhalen namelijk.
Gel is een manier om je baarmoedermond te rijpen. Dit wordt gedaan als je nog helemaal geen ontsluiting heb en ze de vliezen niet kunnen breken (daar moet je namelijk wel 2 of 3 cm ontsluiting voor hebben) het belangrijkste om te weten is dat dit rijpen wel een paar dagen kan duren. het kan dus zijn dat je niet op dezelfde dag je kindje in de armen hou maar dat ze pas na twee of drie dagen je vliezen kunnen breken en je dan een infuus krijgt met weeenopwekkers. Hou hier rekening mee anders valt het zo tegen. gel kan een weeenstorm geven. Verveld voor zowel jou als je kindje. In mijn ziekenhuis gebruiken ze een vetertje: een vaginaal tabletje met een touwtje eraan die er dus weer uit gehaald kan worden bij een weeenstorm. Dit kan met gel niet! Gel geeft vaak vervelende krampen, alsof je ongesteld moet worden. Ze zullen ook regelmatig een hartfilmpje maken van je baby.
Hoi, Ben met 42 weken ingeleid dmv vliezenbreken en een infuus. Was om 0730 in t ziekenhuis, om 1100 uur 2 cm ontsluiting Om 1330 uur heb ik een ruggeprik gekregen ivm de heftige weeen die ik niet kon opvangen. Ben toen in slaapgevallen en werd om 1800 uur weer wakker met 5 cm ontsluiting. Toen werd het infuus op max gezet maar na 2000 uur gebeurde er helemaal niets meer....geen weeen meer. Om 2130 uur een keizersnede gehad en een kern gezonde zoon werd geboren. De VK en Gyn hadden mn zoon verkeerd ingeschat hij was 4730 gram en te groot om zelf ter wereld te brengen, ben blij dat ik in het ziekenenhuis was en dat de Gyn me niet langer liet aankloten en een spoedkeizersnede heeft geregeld!
Ik ben met 38+5 ingeleid. 's ochtends om half 10 had ik krap 2 cm, gel ingebracht, weeen kwamen langzaam op gang, had ze in mijn rug(hoor je veel met inleiden, waarom weet ik niet), deze weeen waren nog wel weg te masseren, werden we steeds erger. Als je vliezen nog niet gebroken zijn hoef je nog niet aan de monitor dus dan kan je nog gewoon lopen enzo. kwart over 1 getoucheerd, had 3 cm, meteen vliezen gebroken en meteen weeenstorm(hoor je ook veel met inleiden..), echt verschrikkelijk pijnlijk. Wat vervelend was bij mij is omdat er een draadje op het hoofdje van de baby zit en je aan banden ligt om weeen te meten, ik alleen maar kon liggen, na de bevalling dacht ik, ik had moeten vragen of er iets te regelen viel want liggend weeen opvangen schijnt ook half ondragelijk te zijn, maar dat wist ik op dat moment niet.. Toen een ruggenprik gehad, 3 uur niks gevoeld, 1 uur wel weer flink weeen gevoeld, toen werd er opnieuw getocheerd, had ik bijna volledige ontsluiting, meteen begon ik als een gek te trillen en te doen, daarna heb ik 45 minuten lang non-stop persweeen gehad(schijnt ook door inleiden heftiger te zijn) en toen is wel mijn lieve baby geboren. Op het moment zelf vond ik de bevalling verschrikkelijk maar nu ik terugkijk ben ik blij met hoe het gegaan is. De weeenstormen zijn verschrikkelijk, zeker liggend, dus ik zou me als ik jou was ook verdiepen in pijnstilling, maar ik heb er vanaf het breken van mijn vliezen wel maar 5 uur over gedaan en dat is wel snel natuurlijk! Heel veel succes iig morgen.
Bij mij werkte die gel dus trouwens wel heel goed omdat ik al wat ontsluiting had, en ik heb ook geen weeenopwekkers nodig gehad..
Hier 2 keer ingeleid, beide ivm pre-eclampsie. Beide keren: niet leuk en das zachtjes uitgedrukt.. 1ste is geboren na 16 uur vanaf de eerste wee. (vanaf de eerste keer gel was t 26 uur). Hij is geboren met knip, vacuum (3e keer was succesvol) en duwen op buik. Heb tijdens de bevalling de remifentanil pomp gehad als pijnstilling, dit hielp bij mij niet echt en raakte er versuft van (delen van de bevalling was ik kwijt). 2e is geboren na 33 uur na de gel, kreeg toen eigenlijk direct weeen, maar die deden niks qua ontsluiting. Na 24 uur, toch wel ontsluiting en toen zijn de vliezen door de GYN gebroken en ben aan de wee-opwekkers gegaan. Mijn lichaam zelf pakte nl de bevalling niet op. Na 3 uur helse pijn (weeen zijn direct heel heftig ivm wee-opwekkers en mijn lichaam had dus nog geen lichaamseigen endorfines aangemaakt), een ruggenprik gehad. Toen na 2 uur volledige ontsluiting en is de ruggenprik uitgezet en de wee-opwekkers omhoog. Half uur later goede persweeen en na 12 min is zonder medisch ingrijpen mijn dochter geboren.
Bij tweede bevalling ingeleid. Kreeg eerste gel, vervolgens heb ik een paar uur weeen gehad die ik amper voelde. Hoogstens een beetje harde buiken. Er werd een paar uur later nog getwijfeld; of wachten of nog een keer gel. Het werd vliezen breken. Een uur later 10 cm onsluiting en al met al een bevalling van iets meer dan anderhalf uur. Positief verhaal toch?
Houd er in ieder geval rekening meer dat het een paar dagen kan duren, aangezien je met gel begint. Hier heeft het 2 dagen geduurt voordat ik weeen keeg, wel gelijk doorgegaan, dus geen infuus en na 13,5 uur bevallen dmv vacuumverlossing ivm met dalen van de hartslag van mijn zoontje. Heb wel om de 2 minuten weeen gehad vanaf het begin, maar er zat af en toe wel een pauze in dus was goed te doen. Oh ja omdat ik geen infuus nodig had, mocht ik vrij rondlopen en heb ik een uurtje of 6 in bad gezeten .. hielp ontzettend goed tegen beenweeen. k zou er ook rekening mee houden dat er een grotere kans is op een kunstverlossing (vacuum of keizersnee). Ik ben overigens bevallen met 42 weken. Ik heb het als een mooie bevalling ervaren, alleen vond het vervelend dat mijn zoontje het zo moeilijk heeft gehad. Succes vrijdag!
Ik ben ook ingeleid bij de oudste maar ik kan geen probelem ofzo opnoemen alles ging goed en het was geen heftige bevalling..was precies hetzelfde als een normale bevalling. De bevalling van de 2de was gewoon begonnen en die deed meer pijn dan de ingeleide terwijl bij de derde bevalling ik helemaal niks gevoeld heb en die was ook normaal begonnen. Je hoeft echt geen angst te hebben het kan net zo goed een mooie bevalling worden zoals ik heb gehad
Ik ben smorgens om 8.00 uur ingeleid ( ik had al voor inleiding 2 cm ontsluiting) om 10.00 uur hebben ze mijn vliezen gebroken, kreeg lichte rugweeen. Om 13.00 uur kon ik het pijn niet meer verdragen en kreeg de remifentanil pomp als pijnstilling maar werd er helemaal suf van en heb tot 15.00 uur zitten overgeven zelfs 1 slokje water kon ik niet meer binnenhouden. Om 16.00 uur heeft de gynocoloog geadviseerd om ruggenprik te krijgen want had nog 3 cm ontsluiting dus het liep niet vlot dus kreeg ik ruggenprik was echt een opluchting. Om 22.00 uur had ik volledig ontsluiting en hebben ze meteen de ruggenprik uitgehaald, kreeg weer meteen rugweeen (weeenstorm) 46 minuten heb ik geperst voelde de persweeen niet echt dus op eigenkracht geperst. Tot dat de baby geboren was heb ik steeds zitten over te geven en had koorst gekregen. Totaal duurde de bevalling 12 uur nou hopen dat het bij de tweede sneller gaat...
Ik ben op maandags begonnen met de inleiding met 36,6 weken.. Djayson is uiteindelijk geboren op vrijdag! Ik kreeg pillen, maar die sloegen niet aan.. De gel sloeg net genoeg aan om me vliezen te kunnen breken.. (nou ja alleen de gyn kon het, daarvoor een verpleegster niet )