Hallo allemaal, Hopelijk is er iemand bekend hiermee en kan mij er meer over vertellen? Met 26w en 28w zwangerschap opgenomen met harde buiken en contracties. Dus tot twee keer aan toe weeenremmers gehad en longrijping. Dus nu mag het niet meer geremd wordt, als de meisjes komen dan komen ze dus... Vanmorgen werd ik wakker; 03:15u en had vreselijke rugpijn! Ik had zoiets dit komt van het bed, of hoe ik heb gelegen. Half 6 sliep ik nog niet.. en mijn oudste werd ook wakker dus dacht; ik ga wel naar beneden met hem! Daar weer op de bank gaan zitten en liggen. Pijn in de rug bleef aanhouden. Mijn man appte waar ik was dus ik zei beneden, heb veel last en niet meer geslapen vanaf 03:15u... en dus even een kop koffie heb gedronken. Ik zei even te gaan douchen.. in de douche werd het alleen maar erger.. dus hielp ook niet. Toch maar gebeld. Ctg ging weer eens waardeloos want de meisjes zijn altijd super druk onder de ctg knop. Manlief vroeg of het ging en barste flink in tranen uit want het ging niet pijn zette flink op en nam heeeel ietsjes af om vervolgens weer hard terug te komen. Weet geen houding zit of lig maakt niet uit.. dus PCM gekregen, en de baarmoederhals werd gemeten op 2... niet anders dan laatst. Dus kon naar de afspraak voor de groei echo en dan door naar het spreekuur van de gyn waar ik heen moest... dus weer lopen vanuit de wachtkamer ook deed dit zeer kon geen enkele stap zetten dus barstte weer in huilen uit.. het doet zooooo zeer kan er niets mee. Ze stelde voor een opname ter observatie of naar huis en wachten of het doorzet. Dus gekozen voor het laatste.. wanneer het niet gaat, of er verandering komt dus harde buiken erbij in regelmaat of vocht/bloedverlies moet ik direct bellen.. en als het niet anders werd mag ik bellen voor opname en krijg dan een pijninjectie kijken of dat wel helpt. Echter, PCM helpt niet.. verga nog steeds van de rugpijn! Herken het ook van de eerste.. mensen hier bekend mee? Deed het op den duur toch iets? Of helemaal niet?
Hier bekend met rugweeën. Heb je ook de weeën? Heftige pijn die komt en gaat en tussendoor "gewoon" pijn doen? bij mij deden ze super weinig (sorry!) en wel heel erg veel pijn pas toen er beenweeën en later buikweeën bij kwamen, begon het iets te doen. Maar wat mij hielp was op knieën en handen zitten, bolle rug maken en heet water over mijn rug laten lopen.. probeer anders zo te hangen, over je man, over een laag krukje. Ik hoop toch voor je de dat meiden nog even blijven zitten!
Mijn voorweeën (vanaf 32 weken) en echte weeën waren bij beide zwangerschappen rugweeën. De voorweeën waren minder heftig, minder regelmatig maar de pijn was soortgelijk. Dus wat je omschrijft komt me absoluut bekend voor!
Tijdens mijn laatste bevalling had ik praktisch alleen maar rug weeen, wat een ******** zijn dat!! Wat bij mij een beetje hielp: warm water, warme kruik en mijn man legde zijn handen op mijn onderrug om tegenwicht te bieden... (hard duwen) Het enige wat uiteindelijk bij mij hielp was een ruggenprik maar helaas kreeg ik toch onvoldoende ontsluiting en kreeg ik uiteindelijk een keizersnede. Sterkte meid!!
@TwinMama4 hoe is het nu? Bij mij begon de 4e bevalling ook met rugpijn. Zeurende pijn met pieken en soms een harde buik
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat! Ik heb bij mijn beide bevallingen alleen maar rugweeen gehad, ik ken niets anders. Maar wel als golven van pijn, niet de gebruikelijke lage rugpijn. Dus ben benieuwd of dit meer met de zwangerschap te maken heeft of met de bevalling!
Ik had ook rugweeen. Ik vond het (op het laatste stuk na) lastig om onderscheid te maken tussen voorweeen en echte weeen. Pas toen ik in een weeenstorm belande wist ik voor mijzelf dat de kleine echt kwam. De voorweeen deden goed zeer.
Vanmorgen weer terug gegaan, omdat ik nog steeds ontiegelijk veel last heb van de rug, (heeft zeker duidelijke pieken net als de harde buiken alleen verneem ik de pijnlijke pieken in de rug en zijn de harde buiken gewoon ongemakkelijk) Dus nu ook met harde buiken erbij.. maar weer terug gestuurd naar huis omdat de bmh nog steeds op 2 staat dus geen bevalling volgens haar..
He, rot joh.... Hier vanaf 32 weken bij beide zwangerschappen hetzelfde gehad: onwijs veel rugpijn (soms constant aanwezig, soms echt als weeën, het kwam en ging). De pijn kom me soms echt even laten stoppen waar ik mee bezig was. Beide kinderen zijn netjes tot 38 weken (geplande inleiding) blijven zitten. Ben wel beide bevallingen met 3cm ontsluiting gestart dus de rugpijn/weeën zal toch wat gedaan hebben. Sterkte! Hoop dat je gauw minder pijn hebt en de kleintjes nog even blijven zitten.
Wat vervelend, ik had rug en been weeën. Hoop datje kindjes nog even veilig in de buik blijven zitten.