Niet zwanger, niet ongesteld...

Discussion in 'Zwanger worden' started by DaantjeAms, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaantjeAms

Sep 8, 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het is alweer 2 maanden geleden dat ik ongesteld was. Ik ben niet zwanger ( testen negatief). En word ook maar niet ongesteld.
    Ben al bij de huisarts geweest, maar die zegt dat ik moet afwachten.

Ik heb wel al een maand van die ongesteldheidskrampen en gevoel. En ook ben ik steeds misselijk, moe, pijn in m'n onderrug, pukkeltjes, gevoelige borsten etc.

Herkent iemand dit?

groetjes

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Heeft je HA een bloedtest willen doen?
    Hoop voor je dat je toch snel duidelijkheid krijgt!

Lang geleden dat je gestopt bent met de pil?

Jammer genoeg nog even afwachten dan maar; maar niet blijven wachten. Als je over paar weken nog geen duidelijkheid hebt, zou ik teruggaan naar de HA.
    Met wat geluk helpt hij / zij je dan verder!

Ondertussen hoop ik voor je dat, zeker met die klachten die je hebt, je 'gewoon' nog niet voldoende zwangerschapshormoon aangemaakt hebt en je daardoor negatief test.

3. DaantjeAms

Sep 8, 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fieneke,

Bedankt voor je reactie. Ik ben al 2,5 jaar geleden gestopt met de pil, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ga morgen nog maar even naar de huisarts en hoop dat die me doorstuurt voor een onderzoekje oid.
    1,5 jaar geleden ben ik zwanger geworden terwijl ik toen al 3 maanden niet ongesteld was. Maar ik vind het wel een lekker idee als ik weet wat er mis (?) is.

Het lijkt me niet mogelijk om na een maand overtijd alsnog positief te testen toch? ( Vanochtend was de test nog negatief..).

groetjs

4. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    tsja, HEEL HERKENBAAR DIT!!!!!!!!!!! ik ben vorig jaar in juni met de pil gestopt, heb netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad... en daarna, ik zal voor de grap ( lekker lollig---> not) mijn briefje er eens bij pakken.... 18 juni met de pil gestopt, 21 juni onttrekkingsbloeding gehad, 28 juli ongesteld geweest, 5 oktober nog eens ongesteld geweest en toen niet meer... ik ben in september al naar de huisarts gegaan, niet zozeer omdat ik niet zwanger werd maar gewoon omdat ik me zorgen maakte omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd en ook constant niet zwanger bleek ( door de testen) leek mij toch niet helemaal gezond, toen ik in januari 2008 met de pil stopte ( zat toen nog tot maart in opleiding dus dacht kan ik die paar maanden gelijk mooi ontpillen en daarna voor het eggie gaan) was ik netjes elke maand ongesteld en eigenlijk de 2e echte poging al zwanger en nu werd ik dus niet eens meer ongesteld!!! dus toen ik bij de dokter kwam en mijn probleem uit had gelegd zag hij het probleem schijnbaar niet zo... ik zou wel of snel ongesteld worden of zwanger zijn maar nog te weinig hcg aanmaken voor een posi test grrr :(:$:x zover was ik zelf ook al he... tsj ik kom verdorie nooit bij de dokter en als je dan eens gaat word je gewoon niet serieus genomen! mijn voornemen was ook om NOOIT meer naar die dokter te gaan, ik heb uiteindelijk nog om een bloedtest gevraagd ( had daar iets over gelezen op het forum hier) maar dat was niet de normale gang van zaken volgens hem :( en hij begreep wel dat ik graag wilde weten of ik zwanger was of niet maar daar ging hij niet aan mee werken :( dus ik nog een keer gevraagd of dat echt niet kon en toen zei hij dat hij voor mij een uitzondering ging maken ( mazzelaar dat ik toch ben :x) uiteindelijk kon ik voor de uitslag van het bloed naar de assistente bellen en die deed ook al zo achterlijk... ze zei doodleuk dat er niks uit was gekomen en dat ik nu ik met haar had gepraat wel snel ongesteld zou worden :$ nou, daar heb je wat aan he... ik was echt heel boos/ verdrietig en ik voelde me heel machteloos... ik dacht dan toch lekker niet, ik zoek het zelf wel uit... uiteindelijk ben ik dan ik oktober nog een keer ongesteld geworden....en daarna weer niet meer, toen brak op een gegeven moment december aan en vond mijn man het wel eventjes genoeg geweest, hij zei, voor hetzelfde geld heb je wat en doen hun er zo luchtig over ( is natuurlijk ook zo, ik heb er geen verstand van, maar daarvoor ga je dan toch ook naar een dokter normaal gesproken, voor hetzelfde geld heb je iets engs daar zitten ofzo waardoor je niet meer ongesteld word) mijn man vond dat ik terug moest gaan naar de dokter en als ik dan weer zo achterlijk werd geholpen dan zou hij de zorgverzekering wel bellen of het normaal is om als je naar een dokter gaat je gewoon niet geholpen word! dus ik ( om van het gezeur af te zijn) toch maar weer een afspraak gemaakt eind december bij de andere arts in onze praktijk, uiteindelijk met lood in mijn schoenen erheen maar zij nam me wel gelijk serieus! ze zei: nee hoor, da's niet goed, laat maar bloed prikken om te kijken of het aan je schildklier ligt, als dat het niet is dan leg ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis klaar... het was uiteindelijk niet mijn schildklier dus ik naar de gyn in het ziekenhuis en daar bleek ik pcos te hebben ( kon in januari gelijk in het ziekenhuis terecht) dus ik was verminderd vruchtbaar en moest hormonen gaan slikken en pillen om menstruatie op te wekken, uiteindelijk deden die hormonen niks voor mij en mocht ik in april hormonen gaan spuiten, ik was in mei zwanger! zo is ff een lang verhaal, hoe het bij mij is gegaan... maar ik hoop dat het bij jou toch uiteindelijk ook mag gaan lukken! is het voor jou je eerste kindje als ik vragen mag?? en hoe lang ben je nou precies al bezig??

groetjes riniti

5. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    ik zie nu in dit berichtje dat je 2,5 jaar geleden al bent gestopt met de pil :$ je moet nu echt een doorverwijzing eisen hoor meid! wat is dat nou voor onzin, ik vind mijn huisarts al een l#l maar jij hebt ook een rare! ze horen je na een jaar al door te sturen! echt belachelijk dit... succes, ps heb je niet een huisartsenpraktijk dat je misschien naar een andere huisarts kan gaan als vorige keer??

grtz

6. DaantjeAms

Sep 8, 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rinti,

Heel herkenbaar je verhaal! Vooral ook het gevoel van verdrietig en machteloos zijn!
    Mijn huisarts doet ook erg vaag en heb het idee dat ze me niet serieus neemt. Morgen ga ik naar een andere arts in dezelfde praktijk.
    Mijn vriend heeft al een zaadtest gedaan en daar kwam ( van de zelfde huisarts) een heel vaag antwoord op. Ze zei: "Het is niet normaal. Je moet over 5-8 weken nog een keer laten testen." Dus ook onduidelijk of het niet goed gegaan is of dat het zaad slecht is etc... Pff!

Tja, Pcos, dat zou ik ook zomaar kunnen hebben. Heb wel veel symptomen ervan ( pukkeltjes, overbeharing, ongerelmatige menstruatie, gewicht neemt toe zonder dat ik veel meer eet) volgens mij. Is het lastig zwanger worden met pcos?
    Bij jou is het uiteindelijk nog wel vlot gegaan nadat je bij gyn ben geweest lees ik! Wat fijn!

Het zou voor ons ons 1e kindje worden. We zijn nu al bijna 1,5 jaar bezig... Ik was er nooit zo mee bezig en dacht het komt wel. Maar ondertussen zijn veel mensen in mn omgeving inmiddels bevallen of zwanger. En nu heb ik het er toch wel erg moeilijk mee.

grtjs

7. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    haai meid,

jeetje wat vervelend! idd precies hetzelfde als bij mij ( bij jou huisarts) en dat is zo waardeloos want je bent zo afhankelijk van je huisarts in dit geval... maar vind het echt niet eerlijk dat ze jou na zo'n tijd gewoon nog laten wachten! bah zeg, stelletje ratten :x
    ook lekker vaag van die test van je vriend pfff, voor mannnen is het al zo vervelend om zo'n potje in te moeten gaan leveren en dan mag je nog een keer...

alle dingen die jij nu opnoemt zijn idd symptomen van pcos, bij mij is het een beetje vreemd want het enige symptoom wat ik ervan heb is dat ik niet ongesteld word, heb zelf ook heel erg lang mijn twijfels getrokken bij de conclusie pcos, maar was allang blij dat ik geholpen werd!

of het lastig is om zwanger te worden met pcos, da's echt heel verschillend meid, kom anders is bij mijn onderwerp op het forum kijken, ik weet niet hoe ik het hier kan plaatsen dat je het alleen maar aan kan klikken, maar anders moet je ff onder mijn naam zoeken ( riniti en dan het onderwerp --> ik ben dat onderwerp zelf gestart : pcos/ clomid/ ziekenhuis) daar kletsen allemaal meiden met pcos en er zit een meisje die bij die bij haar eerste kindje al wist dat ze pcos had en nu met clomid heel snel zwanger is geraakt van de 2e en er is er zelfs 1 die nu zwanger is van een tweeling, maar er zijn ook meiden die nog steeds elke maand zitten te wachten en heel veel naar het ziekenhuis moeten, misschien kan je er een beetje hoop uit putten en info uit halen?? je weet natuurlijk nog niet zeker of je pcos hebt, maar misschien herken je ook heel veel dingen?? ik moet eerlijk zeggen dat de artsen zeggen dat ik altijd al pcos gehad moet hebben maar van mijn eerste kindje was ik met een zucht en een scheet zwanger, zonder problemen, en nu tsja... ik kreeg eerst primolut, dat is om je menstruatie op te wekken en dan clomid ( eerst 50 mg en dan moest ik steeds terug naar het ziekenhuis voor inwendige echo's, dan kijken ze of het al werkt en dan hogen ze het steeds op als het niet werkt, bij mij is opgehoogd tot 150 mg en het heeft helemaal niks gedaan) maar dat meisje wat zwanger is van die tweeling die heeft volgens mij alleen maar clomid 50 mg geslikt... dus het is voor iedereen anders... uiteindelijk toen de clomid niks deed mocht ik hormonen gaan spuiten, dat was voor mij heerlijk, ik had namelijk heel veel last van bijwerkingen van de clomid: moe/ depri/ chagrijnig/ nergens meer zin in etc, van hormonen spuiten krijg je geen bijwerkingen en de fertiliteitsarts zei tegen mij dat het sowieso altijd werkt, alleen moet je er veel geduld mee hebben want ze beginnen met een hele lage dosis, omdat ze liever geen meerlingenzwangerschap ermee opwekken, maar bij mij was ik toen dus zo zwanger, en er zit nog een meisje die net als ik met hormonen spuiten zo zwanger was in mijn onderwerp, dus misschien is leuk om een beetje mee te lezen/ evt wat mee te kletsen??

het is heel naar als je zo'n grote wens hebt en het wil niet lukken, ik hoop echt dat je huisarts je morgen wel serieus neemt zodat ook jij verder geholpen kan worden! ik hou je wel ff in de gaten, ben erg benieuwd naar het verloop! ik zou bijna tegen je willen zeggen ik hoop voor je dat je ook pcos hebt want dan komt het uiteindelijk vast goed ;) succes meid, en laat je niet te makkelijk bij de huisarts wegsturen hoor!

knuffie voor jou

8. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Nee, dan kan het inderdaad niet aan de pil liggen...
    Alweer een bewijs hoe ik bof met mijn HA...
    Wat ellendig!!
    Wat een reacties....... En, 't kan dus gewoon niet aan ontpillen liggen dus, ze had je echt wel wat serieuzer mogen nemen!

Inderdaad opnieuw naar dokter (ander en beter!) en, ik duim zo voor je dat je dan wel geholpen wordt!

Succes!
    Hou je ons op de hoogte?

Liefs

9. DaantjeAms

Sep 8, 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Riniti, ik ga het forum over pcos bekijken!

En Fieneke, ik houd jullie op de hoogte!

10. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    heb je hem kunnen vinden????? het forum over pcos??

11. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik zit ook met hetzelfde ik heb sinds juni geen menstruatie meer en ik denk ik heb lang genoeg gewacht en heb ik een verwijs briefje gevraagd dus in aug heb ik een verwijs brief gehad en ik kan pas 8 nov terecht, maar ik heb erg veel pijn en wordt er niet goed van dus heb ik contact opgenomen met ziekenhuis of ik niet eerder terecht kan zegt ze nee ga maar naar je huisarts, ik ben dus vandaag naar de huisarts gegaan en die zegt dat ik nog langer moet wachten want hij vind het niet verstandig om mij medicijnen te geven om te menstruatie op te wekken. en ze zal mij nog vanmiddag terug bellen want ze gaat met de arts overleggen. maakt me zo erg boos wordt er niet goed van. het is toch mijn keuze als ik zo graag mijn menstruatie op wil wekken. ik ben degene die ermee zit en niet zij. ik weet niet meer wat ik moet wat moet ik doen?

12. DaantjeAms

Sep 8, 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog even een update.
    Het gesprek dat ik met de andere huisarts had was prima. Aardige man. Hij heeft me een doorverwijzing gegeven voor de gyn. Daar moet ik 24 okt naartoe... Spannend dus.
    Verder nog steeds niet ongesteld( laatst dus 5 aug)... Wel heel erg misselijk elke dag. Marja moet maar even volgende week afwachten!

liefs

13. Jindster

Jindster Actief lid

Aug 10, 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    hoi allemaal,

die dokters zijn eigenlijk toch vaag! of ze zelf met een dikke buik moeten gaan lopen! bij mij dus hetzelfde, ik ben eind april gestopt met de pil kort daarna een kleine bloeding gehad van 2 a 3 dagen. mijn eerste echte ongesteldheid kwam pas 18 aug en sinds dien dus ook geen ongesteldheid meer gehad! wel erg last van me onderbuik ( of je een zak aardappels aan je lijf heb hangen) en hele gevoelige borsten. ik ga nog maar een keer bellen naar de ha want net zoals bij jullie word je een beetje aan je lot over gelaten.

liefs

14. crangon

crangon Lid

Aug 13, 2011
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zit met hetzelfde. Half juni gestopt met de pil. Twee keer ongesteld geweest.
    1e cycles: 35 dagen
    2e cycles: 33 dagen

En nu al 20 dagen overtijd (als ik een cycles van 34 dagen aanhou). Al vier testen gedaan, allemaal negatief.

Ook zo gek dat ik wel positieve ovulatietesten heb gehad.

Wordt er een beetje gek van, niet zwanger en ook niet ongesteld. Lijkt me ook niet dat je hiervoor al naar de huisarts gaat....

Met vlagen wel allerlei zwangerschapskwaaltjes, maar kan natuurlijk ook nog altijd van het ontpillen zijn.

Nog meer dames die zich hierin herkennen?

15. Jindster

Jindster Actief lid

Aug 10, 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam

ik dus ook last van me buik zere borsten misselijk maar idd de testen blijven negatief dus weet ook niet meer zo goed wat ik er mee aanmoet! ik ben pas 1 keer echt goed ongesteld geweest en dat was in augustus en daarna ook weer niet meer dus ben weer ver overtijd dan zeg maar:(

16. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daantje, ben blij voor je dat je doorverwezen bent!
    Hoop dat ze je daar vrij snel kunnen helpen; dat je weet waar je aan toe bent en, dat je verder kan!

Succes!!
    En, ik duim voor je!

Sommige dokters.... Vraag me af als ze wel beseffen wat ze aanrichten soms met hun adviezen...
    Als je pas met de pil gestopt bent, kan het inderdaad ontpillen zijn. Maar als je toch alweer even gestopt bent... Er kan zoveel tegenwoordig....

Zie straks mijn ha; toch maar even zeggen hoe blij ik ben dat ze me degelijk helpt!

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Weet niet of het precies hetzelfde is, maar ik wacht na mijn onttrekkingsbloeding ook nog steeds op mijn eerste menstruatie... Vandaag dag 92 :(.

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL

Goh meid,
    misschien toch ook even HA bellen. Met wat geluk wil hij / zij je op weg helpen ipv dat je zolang moet blijven wachten...
    Hoop dat je gauw aan een nieuwe cyclus kan beginnen!

19. Sannee

Sannee Lid

Oct 15, 2011
    7
    0
    0
    Kapster, Mn vriendje Ruud
    Eindhoven
    raar he.. ik ben ook al bij dag 41 aanbeland.. test negatief.. wel mn kramp en rugpijn gehad.. verder niks-- maar ok nietongesteld.. HELPPPPPP we wille zo graag weer aan de gang :p majah afwachten dus ! :(

20. Isa28

Isa28 Bekend lid

Sep 1, 2011
    725
    0
    0
    Utrecht

Echt exact hetzelfde hier: in juli gestopt, toen netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad. Toen na 33 dagen ongesteld geworden en vorige maand na 31 dagen. Best okay en regelmatig. Afgelopen maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en ook positief getest. Nu drie dagen 'overtijd' als ik de 33 dagen aanhoudt als standaard... Ben heel nieuwsgierig wat het kan zijn. Ik heb al twee keer negatief getest :(

Share This Page