Aanstaande maandag ben ik 38+1. Omdat ik heel veel last van mijn bekken heb, is de vk bereid om me te strippen als er ruimte is. Ze zei gelijk dat het geen garantie is dat de bevalling begint. Maar dat het bijvoorbeeld ook een hoop gerommel kan brengen en verder niets. Zelf zei ze ook nog dat ze het me niet aanraadde als ik verder nog goed sliep enzo omdat die rust dus voor niets verstoord kan worden. Ik moest er afgelopen week maar over nadenken. Alleen heb ik er zelf helemaal geen ervaring mee (eerste is spontaan gekomen met 36+4) En ook niemand in de omgeving. Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie ervaring was met strippen rond de 38 weken? Weet dat het voor iedereen anders is, maar geeft wel wwn beetje weer hoe het kan gaan.. Bedankt alvast!
Ik ben gestript met 38+1 weken. Had toen 2 cm wn ze heeft er 3 van kunnen maken. Helaas gebeurde er niks ja hoop gerommel en dag erna slijmprop verloren. Uiteindelijk pas bevallen met 39+3 weken
Ben gestript met 38.3. Inderdaad ook van 2 naar 3 cm gegaan daardoor, dus gratis een centimeter erbij Verder deed het helemaal niks.. Het rommelde er niet eens van. Ben de volgende dag met 38.4 ingeleid. Mijn moeder is ook gestript toen ze zwanger was van mij en bij haar is de bevalling toen die zelfde avond begonnen. Maar die was al 41.5
Pfff nou ik werd 2 keer gestript toen ik tegen de 40 weken zat, maar het deed niets. Voelde alleen maar awkward Uiteindelijk spontaan bevallen bij 41 weken
hi. bedankt voor jullie reacties.. Bij de meesten heeft het dus eigenlijk niet geholpen, begrijp ik . Ik heb nog even om erover na te denken, maar ik denk dat ik het deze week maar aan me voorbij laat gaan. Ik slaap nog redelijk goed en met de bekkenpijn valt denk ik nog wel een weekje door te komen. Heb nog even de tijd tot morgen 10.30 uur. Denk dat ik haar eerst laat kijken of er uberhaupt ruimte is en dat ik dan op dat moment maar mijn eerste ingeving volg. Ervan uitgaande dat het waarschijnlijk niets gaat opleveren.
Ik ben met 40 weken gestript, deed niets (behalve héél veel pijn!!) Uiteindelijk met 41.6 bevallen...deze zwangerschap wordt er bij mij niet gestript!
4x gestript zonder resultaat. Een hoop buikpijn en bloedverlies, maar niet eens een cm ontsluiting erbij, laat staan bevallen... een volgende zwangerschap zou het voor mij niet meer hoeven.
Bij de tweede gestript. Ik weet alleen niet meer precies met hoeveel dagen. Is alweer 6 jaar geleden Eerst keer hielp niet, toen mocht ik twee dagen weer terugkomen. Dit heeft echter wel geholpen, want de volgende dag begonnen de weeen. Hopelijk mag het iets helpen. Succes
Bij mijn oudste liep ik gelijk op met een kennis. Zelfde dag uitgerekend. Zij is gestript op 41, 41+3 en 41+5. Alle 3 de keren een dag en nacht harde buiken, krampen. Maar de baby was eigenwijs en kwam de avond van 41+6.. Terwijl ze dus eigenlijk best wel moe was door 3 slechte nachten die week. De bevalling liep daardoor ook niet zo lekker. Ik ben niet gestript op mijn 41 weken afspraak en op 41+1 bevallen.. Onze vk was ook van mening dat strippen ook niet zo heilig is als sommigen denken. Voor de 40 weken doen ze het ook niet. Als het echt niet meer gaat, dan mag je naar de gyn voor een echte inleiding. Al stript de gyn dan vaak nog wel een keertje..
Nou, ben vanochtend geweest. Voor gekozen om het wel te doen.. Deed me verder geen pijn eerlijk gezegd, maar ze kon ook niet goed strippen zei ze. Omdat de kleine nog niet is ingedaald, had ze geen tegendruk om langs het randje te gaan (weet niet precies wat dit inhoud haha) maar kon niet optimaal strippen dus. Gewoon weer een normale afspraak gemaakt voor volgende week en laat het nu maar op zijn beloop..
Hier gestript met 38 kreeg direct weeen is in het zieknhuis direct doorgepakt met opwekkers dus of het echt tot een bevalling had geleid zullen we nooit weten. Maar ik zou er nooit meer voor kiezen zo vroeg, zoontje had een slechte start. Nu net bevallen na twee strippogingen met 40 wk beide zat ik nog potdicht dus viel er niks te doen. 2 dagen later braken mijn vliezen. Dus ik zou nog even uitzingen tot die 40 wk. het word mooi weer geniet nog even. En ja ik weet absoluut waar ik over praat heb zelf vreselijke bekkenklachten gehad, zelfs slaapmedicatie die ik mocht gebruiken vanwege de slechte nachten. En toch heb ik die 40 wk gehaald omdat ik daarvoor het gewoon geforceerd vindt..
Hier met 37 weken gestript omdat ik al 3 weken met 3 cm ontsluiting liep en het een wonder was dat de baby tot zo ver was blijven zitten. Met 32 weken weeën remming gehad en al. Iedereen riep in het ziekenhuis je red 37 weken nooit. Dus wel was helemaal op. Dus gestript de zelfde nacht heerlijk geslapen sliep al 5 weken niet goed dus was heerlijk. Was opeens ook echt rustig in me buik. 37+1 heerlijk uitgeslapen savonds om 23:00 begonnen de weeën om 8:00 de volgende dag geboren dus hier wel geholpen denk ik.
Ik ben met 41 weken 3x gestript. De 1e keer geen effect omdat ik nog geen ontsluiting had. Ze heeft geprobeerd het wat los te woelen en te stimuleren. Verder geen last gehad van gerommel. De 2e x had ik wat opening. Hierdoor kon ze me beter strippen. Gaf wel gerommel maar dat was een paar uurtjes dus geen probleem. 2 dagen later nog een keer gestript en toen had ik al meer ontsluiting. Diezelfde nacht begonnen de weeen en verloor ik de slijmprop. Bij de 2e ben ik met 40 weken gestript ivm bekkenpijn. Ik had al wat ontsluiting dus zekon er goed bij. Ze gaf geen garantie dat het wat zou doen. Het begon s middags rond 4 uur met gerommel wat rond 2200 uur pijnlijker werd. 3 uur later, was ze er al.
Ik ben gestript met 41+2, had 1cm na het strippen 3cm. Die nacht zijn bij mij de weeën begonnen en volgende ochtend had ik me zoontje in me armen . Denk dat als je lichaam en 't kindje er klaar voor zijn, dat strippen helpt...
Tot nu toe heb ik niet gemerkt dat het ook maar iets heeft gedaan.. Volgende week dinsdag weer een afspraak, ze kunnen het dan weer proberen, maar denk dat ik het maar zo laat en de natuur zijn werk laat doen. Mits ik me nog redelijk goed voel.. Stiekem hoop ik dan natuurlijk al bevallen te zijn hihi..
Ik had ook flinke bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap, heb een paar keer op het punt gestaan om ook te laten strippen. Maar elke keer toch een paar dagen uitgesteld om ons kleintje nog wat tijd te gunnen. Uiteindelijk met 41 weken gestript om half 9 in de ochtend en rond 7 uur savonds bevallen. Ik ben wel gestript terwijl ik al lichte weeën had, dus of het strippen echt effect heeft gehad durf ik niet te zeggen. Wel ben ik erg blij dat ik die laatste weken heb volgehouden, we hebben nu een mooie sterke dochter gekregen die er echt klaar voor was om zelf verder te kunnen...
Lijkt me goed! Als je het nog niet helemaal zat bent zou ik er ook nog evdb mee wachten. Het is niet voor niets dat strippen niet goed mogelijk was, je kleintje is er gewoon nog niet helemaal klaar voor. Dan werkt strippen ook niet.