1e bevalling snel, tweede ook/nog sneller

Discussie in 'De bevalling' gestart door MG2011, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje een vage onderwerptitel, maar kon even geen goede omschrijving bedenken.
    Momenteel ben ik ruim 32 weken zwanger en de bevalling begint dus meer en meer door m'n hoofd te spoken.
    Van mijn eerste kindje ben ik aardig snel bevallen. Het begon met het breken vd vliezen, toen een uur niks, weeenstorm en daarna persen. Dit alles bij elkaar duurde 3,5 uur. Het persen duurde het langste, daar ben ik 5 kwartier mee bezig geweest omdat ik ineens vrijwel geen persweeen meer had.
    Maar goed, iedereen zegt nu dus tegen me dat het bij de 2e nog wel sneller zal gaan. Is dat ook echt zo? Of zou ik er nu ineens wel 12 uur over kunnen gaan doen? Hoe is jullie ervaring na een snelle eerste bevalling?

Heb overigens met de vk al afgesproken dat ik bel zodra er maar enig teken van een beginnende bevalling is.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor het ook vaker. In ieder geval bij mijn moeder en zusje. Zelf de ervaring nog niet. Bij mijn moeder ging het van 6 naar 3 uur. Bij mijn zusje van 5 naar 3 geloof ik.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    als ik jouw verhaaltje lees lijkt t mijn eerste bevalling wel hahaha.
    Mijn tweede was e rmet 2uurtjes
    Ben nu een beetjje bang voor deze aankomende bevalling hoop niet nog sneller want beval in t ziekenhuis!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier was dat wel zo.

Bij Milan: om 00:00u begonnen de weeën. Om 03:30 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. En om 04:54u was Milan er. Hier duurde dus ook het persen erg lang.

Bij Isabelle: om 13:45u. braken m'n vliezen. Om 16:00u begonnen de weeën. Om 16:55 volledige ontsluiting en persweeën. Maar omdat we nog in de auto zaten op weg naar 't ziekenhuis moest ik de persweeën tegenhouden. Om 17:05 waren we in 't ziekenhuis en om 17:07u is ze geboren.

Ik wilde dus zelf in het ziekenhuis bevallen en had ook afgesproken dat ik meteen zou bellen mocht het beginnen. Achteraf zei de vk dat ze nog getwijfeld had om ons meteen naar 't ziekenhuis te sturen toen ik belde, maar dat toch maar niet had gedaan.

Mocht ik nog een keer zwanger raken, dan wil ik echt thuisbevallen, want het had nu niet veel gescheeld of Isabelle was in de auto geboren en dat lijkt me toch niet echt een pretje.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier bevallen van de eerste in anderhalf uur tijd, van de eerste wee tot ze op mijn buik lag (12 minuten persen). Mijn vliezen waren 50 minuten eerder gebroken.

De gyn ( ik had een ziekenhuisbevalling op medische indicatie wegens overgweicht) heeft me al voorbereid, dat mocht ik een tweede keer bevallen, het waarschijnlijk nóg sneller zal gaan. Ik denk dat, als het me gegeven wordt dat er een tweede komt, ik maar gewoon vanaf week 37 een tentje opzet op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Want de eerste kwam ook nog eens met 38 weken en 2 dagen ;)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De eerste bevalling 14 uur, de 2e in 3 uurtjes en nummer 3 was er binnen een uur van eerste wee tot lekker op mama's buik. Het ziekenhuis hebben we niet gered. Maar ik had van te voren al wel bedacht dat ik na 2 keer naar het ziekenhuis, het wel thuis wilde proberen.

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linda
    Bij de 2e hoefde je dus amper te persen als ik het zo lees? Ik ben nl best bang dat het persen weer zo lang gaat duren...

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen (ingeleid), maar vanaf dat het infuus er in ging en dat onze kleine meid er was, heeft 2 uur geduurd. Weeen ongeveer 1 uur en 15 min, persweeen ongeveer 45 min.
    Ze hebben gelijk tegen mij gezegd dat ik bij de volgende gelijk moet bellen wanneer ik weeen heb. Ga er dus vanuit dat dat nóg sneller zal gaan!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik hoor bijna altijd dat de 2e sneller gaat, vooral het persen.
    Mijn bevallingen waren niet supersnel (eerste 20 uur, tweede 9 uur vanaf de eerste wee), maar het persen was een giga-verschil. Bij de eerste heb ik zeker 1,5 uur geperst, terwijl ik bij de tweede iets van 3 persweeën heb gehad. Ik deed zelf nog maar nauwelijks mee en daar was madame al. Na de eerste goede perswee voelde ik haar hoofdje al staan, dat was echt zó anders dan de eerste keer.
    Nu was haar hoofdje ook ietsjes kleiner dan dat van haar broer, maar veel scheelde dat niet. Het is dus echt een kwestie van 'de weg is al een keer gebaand'.

10. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoort het vaker dat de tweede sneller gaat. Bij mijn eerste was het alles bij elkaar 4 uur (waarvan maar 11 minuten persen). Nu ik weer zwanger ben was het eerste dat de vk zei zodra de bevalling begint gaan we niet meer bij je weg.......

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn 2de was wel sneller, maar de weeen waren ook heftiger dan bij mijn 1ste..

1ste duurde 17 uurtjes en de 2de 14 uurtjes. Allebei wel lang, maar toch is de 2de sneller geboren.

12. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier kwam de tweede ook een stuk sneller, de eerste in 10 uurtjes en de 2de in 5 uurtjes, het persen duurde hier een heel stuk korter, de eerste 75 min en nu maar 5!!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is het bijna identiek. 1e bevalling ook in 4 uur met 13 minuten persen en nu is ook gezegd dat de vk niet meer bij me weg gaat als de bevalling begonnen is.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja klopt. Ik was daar ook heel erg bang voor, omdat ik bij Milan wel heel lang heb moeten persen en de gyn toen al klaar stond met de vacuümpomp. Hij kwam net op 't nippertje toch nog zelf. Bij Isabelle was 't één persje en toen was ze er al!
    Was niet eens pijnlijk toe, ik ben een uur na de bevalling zelf het ziekenhuis uitgelopen met de maxi-cosi in m'n hand ;).

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mij viel het mee.
    De eerste bevalling duurde 3 uur en 1 kwartier vanaf het verliezen van de slijmprop. Persen was drie kwartier, dus dat ging uiteindelijk nog heel rustig.
    De tweede duurde ruim 2,5 uur, dus wel iets sneller, maar ook weer niet zo heel erg. Persen ging toen wel heeeeeeeeel snel, 1 perswee en van 4 cm ontsluiting naar baby op schoot in 10 minuten ongeveer.

Voor mijn gevoel heeft de tweede bevalling trouwens langer geduurd, omdat ik direct door had dat het was begonnen en bij de oudste kwam ik daar pas achter toen de verloskundige zei dat ik al 8 cm ontsluiting had.

Ik ben trouwens wel veel langer zwanger geweest van de tweede haha. Eerste kwam met 38 weken en tweede met 41+2. Die drie weekjes duurden erg lang!

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was 2e bevalling ook sneller als eerste 1e 4 uur en 2e duurde 2 uur en 20 minuten.
    En het persen was de 2e keer ook minder lang.
    1e keer was 3 kwartier persen en de 2e keer had ik al even persweeen maar moest wachten op de HA en toen ze er eenmaal was en ik mocht persen heeft het maar 5 minuutjes geduurd.:)

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook sneller, onze dochter was er met 3,5 uur (persen ca. 20 minuten geloof ik), onze zoon was er met 2 uur en 7 minuten (17 minuten persen), ben bij de tweede bevalling wel ingeleid met een gel (niet dat dit wat hielp heb een paar uur lang ui tmn neus liggen vreten van saaiheid in het zkh) en uiteindelijk dacht mijn lijf; 'ok, laten we maar gaan bevallen dan' ;).

Succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina