vraagje over (been)weeën

Discussion in 'De bevalling' started by Femke86, Jul 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij de eerste ben ik ingeleid met 37 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik kreeg pilletjes ingebracht en 's nachts braken spontaan mijn vliezen. Vervolgens heb ik van 3u 's nachts tot 15u 's middags om de minuut beenweeën gehad.
    En zat ik nog steeds op 2 cm. Schoot niet op dus! Weeën zijn gewoon niet op te vangen, behalve heel hard terug duwen op de benen. Uiteindelijk ruggenprik + weeënopwekkers gehad omdat ik op was na zo'n weeënstorm van 12 uur. Toen zat ik in no time op 10 cm.

Ik heb echt alleen maar beenweeën gehad, niks in mijn buik gevoeld. Terwijl ik juist had getraind om te kunnen ontspannen tijdens de buikweeën. In januari heb ik een herkansing :D Ik hoop dan gewoon buikweeën te krijgen!

Wie had ook beenweeën? Hoe ging je daarmee om? Zou ik alvast een tens apparaatje kunnen aanschaffen bijvoorbeeld? Had je bij de tweede ook beenweeën?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had bij de eerste rug en been weeën, 18 uur staan dansen en hupsen om de pijn weg te wiegen. Ik was kapot toen ik voor de keizersnee moest. De tweede bevalling waren buik weeën. Hier kwam het dus goed 😀

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Ik heb bij de eerste en derde beenweeen gehad, echt niet leuk, je kan er niets mee.
    Bij mij gingen ze in het water weg. :) hier dus fan van bad(bevallen).

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik had het volledige pakket (buik-rug-been) dus ik probeerde zowel naar voren als naar achteren te buigen en evt over mijn benen te wrijven maar eigenlijk werd het eerder de benen heel stijf maken. Overigens niet met inleiding.
    Ik mag (als het goed is) begin maart weer dus weet nog niet hoe het dan zal gaan maar ze zeggen dat, net zoals een zwangerschap, ook de bevalling iedere keer anders kan zijn. Daar aan vasthouden ;)

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,466
    3,912
    113
    Female
    Ik weet niet zeker of ik officieel beenweeën heb gehad, maar had wel ontzettende pijn in m'n bovenbenen. Met de 2e bevalling had ik dit weer. Vond het toen wel prettig om continu te staan, zodat er wat druk op m'n benen stond.

6. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb idd ook beenweeën gehad bij de tweede bevalling en ook bij mij hielp het om in bad te liggen. Zodra ik uit bad was voelde ik meteen verschil! Uiteindelijk heb ik ze minder gevoeld omdat de buik weeën duidelijk overheerste! ;)

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Ik had bij de eerste geen beenweeën, maar rugweeën. Bij de tweede bevalling had ik gelukkig buikweeën, die stukken beter op te vangen waren. De derde bevalling begon met een buikwee, maar al snel had ik zowel buik- als rugweeën, maar dat kwam omdat ik in een uurtje bevallen ben.

Het kan dus per bevalling verschillen.

8. Mats2511

Mats2511 Actief lid

Jul 14, 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey!

hier bij de eerste alleen buikweien en nu bij de afgelopen bevalling ook pittige beenderen gehad. wat bij mij heel goed hielp was een warme deken erop. de verpleegkundige in het ziekenhuis kwam hier en t was echt een verademing!

daarnaast is elke bevalling anders! de eerste duurde bij mij 42 uur met een schouder die bleef hangen. deze meneer was er met 5 uurtjes. dus je weet maar nooit!

9. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook alleen been weeën gehad.
    Ook na inleiding ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik heb 7 uur continu been weeën gehad en maar slechts 1cm ontsluiting.
    Ook daarna ruggenprik en weeën opwekkend gekregen vervolgens werdt mijn kindje 6 uur later geboren.
    Enige wat bij mij een beetje hielp qas recht op zitten met benen op de grond.
    Zodra ik aan de scans lag, waarbij je op je rug moest liggen wist ik niet waar ik heb hebben moest.

Ik ga er vanuit dat ik deze keer geen been weeën krijg. Nergens op gebaseerd maar vind dat ik de eerste keer mijn portie wel heb gehad

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Ik kreeg warme doeken over m'n benen heen in ziekenhuis, dat was wel heel fijn

11. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    Ik heb ze bij alle 3 de bevallingen gehad. Ik was ook gezegend met alle 3 soorten weeen. Ben benieuwd of ik ze deze keer weer krijg.
    Bij mij werkt de warmte juist averechts.

12. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk er precies zo over! Ergens link ik het aan de inleiding, slaat natuurlijk nergens op. Maar het geeft me de (valse?) hoop dat het nu ook anders kan gaan!

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik had been en buikweeën. De beenweeën hielden op toen ik in bad ben gaan zitten, heerlijk! Grootste gedeelte van de bevalling verder in bad gezeten.

14. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik heb bij mijn 2 bevallingen beenweeen gehad. Die waren prima op te vangen. Ik liet mijn man hard tegen mijn benen wrijfen dat werkte voor mij uitstekend.
    Ben benieuwd welke versie ik deze x krijg. Ik hoop beenweeen omdat ik daar ervaring mee heb. 😉

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier buik, rug en beenweeën.

Mijn man hielp me goed tijdens het opvangen. Tijdens een wee kneep hij heel hard in mijn benen.
    En ik concentreerde me dan op mijn ademhaling.
    Dat ging super goed. ;)

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik had ook vreselijke beenweeen. Hier hebben mijn man en de verpleegkundige de gehele bevalling over mijn benen staan wrijven. En als ze even niet wreven smeekte ik om weer door te wrijven. Vreselijk!! Hoop dat het deze keer anders is.

Share This Page