1e bevalling vliezen laten breken, 2e niet. Verschil qua bevallingsduur?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eki, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ookal weet ik dat je nergens op kan rekenen, toch ben ik even benieuwd :)

Bij onze eerste zijn mijn vliezen in het zh door de gyn gebroken (had op dat moment 2/3cm ontsluiting, zonder weeen). Daarna kwamen de weeen binnen een paar minuten hard op gang en 4,5 later was de kleine er.
    Nu is het in principe vaak zo, dat een tweede bevalling sneller zou gaan. Stel, de weeen komen deze keer 'natuurlijk' op gang, zou het dan toch minder snel gaan omdat mijn vliezen misschien nog niet gebroken zijn??

Heeft iemand ervaring??

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij de eerste vliezen in het zh gebroken bij 4 cm omstreeks 8u 's morgens, maar het vorderde niet meer, ook niet na de ruggeprik. Dus een infuus gekregen. Zoonlief is geboren om 16.36u

Bij de tweede hebben ze 's middags gestript bij 4 cm en 1 wee per kwartier. Mocht toen terug naar huis, maar eenmaal thuis waren de weeën er om de 2-3 min. Om 15.30u terug in het zh, 6 cm ontsluiting, uur erna volledige ontsluiting en zijn mijn vliezen vanzelf gebroken. Uurtje later was ze er.

Dus ja, het breken van de vliezen versnelde mijn bevalling dus niet bij de eerste:) Meisje is ook wel pas ingedaald vanaf dat ik 6 cm ontsluiting had. Gyn wilde de vliezen toen niet eerder breken , ik had ook nog erg veel vruchtwater op 40w6d (en dat heeft de vroedvrouw ondervonden toen de vliezen ineens braken :D )

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Dankje voor je reactie! Fijn om te horen dat het breken van je vliezen geen versnelde bevalling veroorzaakte, ik hou hoop :)
    En arme vroedvrouw haha

4. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mn 2e waren mn vliezen spontaan gebroken en binnen 1.5 uur bevallen. Bij mn 3e waren ze nog niet spontaan gebroken en was de keus aan mezelf of ik ermee ging w8en of niet maar de weeen waren zo verdraagzaam dat ik t liever nog even niet had. Pas met 6-7cm werden ze gebroken en toen ging t nog sneller maar al met al duurde de bevalling maar 2halve uur. Denk als ik t meteen liet breken dat t nog sneller ging maar ik vond t zelf prima zo.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mij scheelde het inderdaad wel.

Bij mijn eerste zijn de vliezen gebroken door de verloskundige met 8 cm ontsluiting. Daarna was ie er binnen een uur.

Bij de tweede liep ik nogal overtijd en toen zijn ze al doorgeprikt met 3 cm ontsluiting. Ook daarna weer binnen een uur bevallen, dus dat ging inderdaad erg snel. Ik kreeg ook gelijk een weeënstorm.

Bij de derde wilde ik daarom mijn vliezen niet meer handmatig laten breken. Die bevalling duurde daardoor ook vrij lang voor mijn doen, maar het bouwde wel heel rustig op en dat was erg prettig. Met 8 cm moest en zou de verloskundige ze toch doorprikken en daarna was het weer direct een weeënstorm en persdrang en ging het weer heel snel.

In alle gevallen had ik trouwens al wel echte doorzettende weeën voordat ze werden doorgeprikt.

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier heeft het breken van de vliezen zeker weten voor een snelle bevalling gezorgd bij mijn 1e. Na 10 uur weeën en 4 cm ontsluiting zijn de vliezen doorgeprikt, vervolgens kreeg ik een weeënstorm en zat ik in 1 uur tijd van 4 naar volledige ontsluiting. Bij de 2e hetzelfde verhaal alleen dan in 2 uur tijd van 5 naar 8 cm en de laatste 2 cm overgeslagen want toen kwam ze al vanzelf.

Deel Deze Pagina