Hoi hoi, mijn verloskundige die raadde aan om vanaf volgende week (39 weken zwanger) Caulophyllum en Pulsatilla te gaan gebruiken omdat er nog niks verweekt is en ik anders weleens over tijd zou kunnen gaan wat bij de vorige ook was. Nu heeft ze alleen niet gezegd hoe vaak en welke sterkte ik precies moet hebben. Ze had het wel over granules of tabletjes? Hopelijk kan 1 van jullie me hierbij helpen. Ik wil ze niet nog eens bellen want ze hebben het altijd al zo druk en dan moet ik voor zo'n onnodige vraag de spoedlijn bellen. Mijn volgende afspraak is met bijna 40 weken dus dan is het weer te laat om te vragen. Heeft iemand hier ervaring ermee? Doet het ook echt iets of is het meer geluk hebben? Groetjes en alvast bedankt!
Had er nog nooit van gehoord, maar vond dit: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/422867-vsm-caulophyllum-thalictroides-d6-voorwerk.html
En vond dit ook, klinkt niet heel positief: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/423495-vsm-caulophyllum.html Maar op je vraag terug te komen, de dosering zou ik dan gewoon van de verpakking aanhouden. Of je vk bellen, druk of niet, daar zijn ze voor hoor
Ja dat had ik inderdaad gezien hihi. Maar heb wel even nagetrokken of er alcohol in zit want dat is voor mij echt een dikke vette nee in de zwangerschap maar alcohol zit alleen in het drankje, niet in de pilletjes dus die worden het dan gewoon! Vond het toen ook zo belachelijk dat er in cinababy ook alcohol zat. Mijn dochtertje was toen paar weken en dacht echt niet, ga je toch niet doen? Ik zag het gelukkig maar zijn er genoeg die het hebben gegeven. Ik zal ze inderdaad gewoon eens bellen, ze zijn ervoor zoals je zegt en anders bellen ze maar op een rustiger tijdstip terug
Moet zeggen dat ik er wel erg nieuwsgierig naar word. Ik heb er echt nog nooit van gehoord, maar wat ik lees in dat topic hebben vele goede ervaringen. Bij mijn eerste bevalling heb ik ruim 24 uur weeën gehad die volgens de vk leken op weeën die bij 4 a 5 cm ontsluiting horen, maar mijn baarmoedermond was nog 0,0 verstreken en nog helemaal stug. Ben zo bang dat dat weer gebeurd... Deze pilletjes zouden dat kunnen voorkomen.
heb er een oud topic over gelezen en ik vind het ook erg interessant , dus zit even te googlen voor het eventuele bestellen hiervan, maar er zijn verschillende verpakkingen met verschillende dosis ?? welke moet je dan nemen?? ik moet woensdag weer naar verloskundige zal het daar ook eens even aankaarten of het wat is .
Ik heb vanaf 37 weken de granules genomen van de caulophyllum. Dosering volgens doosje. Dacht 3x daags 12 balletjes. En dat wat er gezegd word over de alcohol vind ik onzin. In die paar druppels die je in moet nemen zit nauwelijks alcohol. Ja, als je het hele flesje in 1x achterover gooit. In een gemiddelde kersenbonbon zit meer alcohol hoor
Ik kreeg ze bij mijn dochtertje ook maar toen dus van de verloskundige. Ik ben toen met 38 weken en 4 dagen bevallen en mijn baarmoedermond was al een tijdje verstreken. Nu zei ze dat ik ze zelf moest halen dus ik ging naar huis en kijken waar ik ze kon bestellen en ze hebben er echt onwijs veel soorten van maar voor zover ik nu heb begrepen moeten er van allebei D6 tabletjes zijn dus die ga ik bestellen en dan volgens de gebruikelijke dosis nemen.
Hier ook mee begonnen vanaf 37 weken de D6 dosering werd door mijn homeopaat aangeraden.. Met 41 wkn gestript met 2 cm ontsluiting, 's avonds begonnen de weeen maar de rest van de bevalling schoot voor geen meter op.. Hij is uiteindelijk met een keizersnede geboren