Komt er nog een echo na de 20 weken- echo? Of moet ik het met de beelden van gister doen tot de uk aanwezig is.
Je kunt natuurlijk altijd nog een pretecho laten maken Ik krijg met 29/30 weken sowieso nog een groeiecho, maar heeft te maken met dat ik bij de gyn loop, ivm schildklier en overgewicht.
Bij een normaal lopende zwangerschap is dat idd de laatste echo die je krijgt. Alleen als er medische noodzaak is of als je zelf een pretecho laat maken, dan heb je nog een mogelijkheid je kindje eerder dan de bevalling te zien.
In principe krijg je er maar 2. Eentje rond de 12 weken en de 20 weken echo. Ik krijg er ook nog met 28 en 34 weken, maar dat is omdat dochter om onbekende reden zo klein was. En bij ons moest de 20 weken herhaald worden. Ik zie onze friemel dus best vaak. Je kunt natuurlijk altijd voor een pretecho kiezen.
Wij hebben na de 20weken-echo een pret echo laten maken met 27 weken. Maar nu kreeg ik van de week te horen dat ik nog een liggingsecho krijg met 35 weken, zodat ze de ligging van ukkie kunnen bekijken, maar de vk liet ook doorschemeren dat het ook wel is om ukkie nog even te kunnen laten zien/bekijken voor de geboorte. Ze zei letterlijk: "dan moet je even creatief zijn en er een naam aan geven." Dus tegen die tijd maar eens een balletje opgooien bij de vk? Misschien kunnen ze onder die noemer wel een extra echo doen. xxx sas
hangt ook volledig af van de VK praktijk waar je loopt. Standaard krijg ik hier nl tot 14 weken elk bezoek ( minimaal 3 dus) een echo, dan met 20 weken, met 30 weken en met 36 weken.
onze verloskundige bied een extra echo aan met 12 weken en 30 weken dus dan heb je er 1 rond de 8 a 9 weken 12 weken 20 weken en 30 weken!
Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en heb al 4 echo's gehad Kan me bijna niet voorstellen dat de meeste dames nu pas 1 echo hebben gehad Kan nu echt de echo's met elkaar vergelijken en zien hoe mijn babytje groeit Kan niet wachten tot de 20 weken echo 8)
Ik ben zelf van plan om in het laatste trimester nog een echo te vragen voor groei en ligging. Geen idee of ze dat doen, maar dat zien we wel. Het lijkt mij wel een prettig idee, nog even zo'n controle voor de bevalling.
ik heb er nu al 2 gehad ivm vmk eerder krijg er 12 mei weer 1 voorde 12 weken echo dan ga ik zelf een pretecho doen met 16 weken en 5 dagen voor het geslacht dan de 20 weken echo daarna weet ik niet of ik nog echos krijg maar ben wel van plan om nog een pretecho te doen rond de 30 weken ligt misschien ook aan de verloskundige die je hebt en aan je geschiedenis of je eerder een miskraam hebt gehad
Als ze er zelf reden toe zien doen ze het wel hoor. Toevallig gister bij VK geweest en vandaag heb ik een groeiecho in het ziekenhuis. Dit omdat ze vindt dat ik al aardig 'vol' zit . Ik had zelf gevraagd of ze een schatting kunnen maken hoe groot hij nu is/wordt. Bij controle vond ze het toch nodig om een groeiecho te laten maken, zodat hun ook weten hoe hij ligt en wat z' grootte nu is. Als je aangeeft dat je dat graag zou willen weten, doen ze het wellicht ook. Het kan volgens mijn vk nooit kwaad om even een echt goed beeld nog te hebben van de baby een paar weken voor de bevalling.
Ik ben net bij de vk geweest en krijg over 2 weken een groei-echo, dit omdat mijn baarmoeder nogal aan de grote kant is. Ik heb bij de vk 2 echo's gehad: 8,4 wk en 12,3 wk, toen bij het diagnostisch centrum de 20-wk echo, toen met 26 wk een pretecho (helemaal geweldig) en nu dadelijk dus met 30,2 wk de groeiecho.