1e bezoek gynaecoloog gehad!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Noux, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    Hoi dames, as donderdag heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn. Ik ben vorig jaar sept met de pil gestopt en sinds maart zijn we 'echt' bezig. Helaas zonder succes nog. Lijkt me leuk om met jullie mee te praten over de ervaringen!

2. Charlie82

Charlie82 Lid

Oct 2, 2012
    78
    0
    6
    Hi El, welkom!

Fijn dat je deze week je afspraak hebt bij de gyn, hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Zie ook dat je een hele onregelmatige cyclus hebt, had de Primolut nog enig positief effect? veel succes donderdag, hou ons op de hoogte!

3. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    @Charlie, dank je wel! de primolut sloeg in die zin aan dat ik na 4 dagen een ontrekkingsbloeding kreeg. Daarna liet mijn cyclus 57 dagen op zich wachten, maar ik HAD iig een cyclus:D, incl eispring die ik via ovu test op dag 42 spotte bij toeval (voor de 1ste keer). Dus mijn lichaam doet af en toe wel 'iets'..

Nu zit ik alweer op CD 59. Jij PCOS lees ik, vervelend zeg. Maar je weet iig wat het is. Hopelijk mag je snel met de medicijnen aan de slag. Ik laat het weten hoe het donderdag is gegaan!

4. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Hoi hoi,

Ik heb in juli ook een primolut kuur gehad met een onttrekkingsbloeding tot gevolg..Daarna gebeurde er niets meer..
    Heb nu net weer een primolut kuur achter de rug, en zit nu te wachten op m´n bloeding hiervan..!
    Dan kan ik ook met de clomid beginnen en met de hormoononderzoeken dmv bloedprikken..

Succes meid!!

5. Charlie82

Charlie82 Lid

Oct 2, 2012
    78
    0
    6
    @El: wel heel fijn dat je weet dat alles wel werkt en je een natuurlijke eisprong hebt. Minder dat het allemaal zo lang op zich laat wachten. Die ovutesteb heb ik maar weer opgeborgen. Had vol enthousiasme een complete survivalkit aangeschaft. ;)

Veel succes morgen, en Noux, hopelijk kan je deze week nog met Clomid beginnen!

6. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    vandaag naar de gyn geweest. Poeh! wat een vragen allemaal. Op de echo zag alles er goed uit. baarmoeder(mond) ok en eierstokken ook. Zaten veel eiblaasjes op, maar niet een die dominant wordt. Het is maar de vraag of ik echt een goede eisprong heb, want mijn gyn vertrok geen spier toen ik trots vertelde over de positieve ovu test. Dus die survivalkit laat ik ook maar zitten;)

7 november krijg ik COLA screening:(, om te kijken waardoor mijn cyclus zo onregelmatig is en wordt het zaad van manlief onderzocht. Dan moeten we helaas 6!! weken wachten op de uitslag.

@noux hoop idd ook dat je snel met clomid mag beginnen, spannend meid!

7. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    YESSS!!! Ben ongesteld!!
    (nooit gedacht dat ik er eens blij om zou zijn!):D
    Omdat ik de derde dag moet bloedprikken en dit as zaterdag is, vandaag maar ff de gyn gebeld of dat wel kan, ivm weekend..
    Van haar ass. te horen gekregen dat dit morgen ook al wel kan..(Aaaah...hou niet zo van prikken:))
    Kan zaterdag dus met de clomid beginnen!! :D:D:D
    We zijn weer een stapje verder!!

El80..Wij krijgen ook 'pas' 14 november alle uitslagen.. Zit dan ook zes weken tussen eerste gesprek en uitslagen..Vindt dit behoorlijk lang inderdaad!

Groetjes, Noux

8. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Ohja..El80.. wat is COLA screening???

9. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    @noux wat fijn meid! :) Zaterdag aan de clomid dus, spannend hoor. Hoe lang moet je dat nemen? en wanneer zou er dan een eisprong zijn? Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik denk dat wij hetzelfde traject krijgen namelijk.

enne.. een Cola screening is een basis vruchtbaarheidsscreening die ze doen bij vrouwen met een zeer onregelmatige cyclus. Een uitgebreide bloedtest, echo en vragenlijst horen daarbij ook. Weet het ook nog niet exact. dit staat er op de site Erasmus MC : COLA Screening

10. Charlie82

Charlie82 Lid

Oct 2, 2012
    78
    0
    6
    Goed nieuws Noux!! Ik ben inderdaad ook benieuwd wanneer je dan je eisprong kan verwachten. Moet je in de tussentijd terug voor echo's?

Tja, dat prikken - bij mij werden het 8 buisjes. Keek maar gezellig de andere kant op. Succes iig!

@El: goed nieuws dat je iig eiblaasjes hebt, beter te veel dan te weinig. ;) Vond het ook gek dat er zoveel tijd tussen zit. Bij mij was het omdat mijn vriend afgelopen week voor de 2e keer zijn zaad in moest leveren en er minimaal 2 weken tussen moest zitten per keer. Over twee weekjes alle uitslagen, spannend!

Ik merk wel dat ik er op het moment iets minder op gefocused ben. Vertrek vandaag voor een week naar NY, dus ben dan ook weer lekker afgeleid. Shop till I drop! ;)

11. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    De clomid gebruik ik van de derde tot zevende cyclusdag..
    De eisprong is dan ergens tussen de 13e en de 23e cd.

Op de 21e cd wordt er weer bloed geprikt bij mij, dan kunnen ze aan de hand van progesteron waardes zien of er idd een eisprong is geweest..Ga denk maar ff ovulatietesten aanschaffen..;)

Lekker Charlie..Weekje NY!! Geniet ervan!!:cool:

Liefs,

12. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Ohja..het bloedprikken viel me 100% mee!!:Dhihi..3 buisjes 'maar'!

13. Charlie82

Charlie82 Lid

Oct 2, 2012
    78
    0
    6
    Spannende tijden dus! Ik heb destijds een survivalkit aangeschaft via sensitest, hoorde ik goede verhalen over. Je kan combi's van ovulatie- en zwangerschapstesten krijgen, wel zo handig om het maar meteen in huis te hebben.

Thanks! NY is echt te gek, lig al sinds de vroege ochtend klaarwakker, maar kan niet wachten om weer naar buiten te gaan. Nog een dag voor mezelf en dan ben ik er voor werk.

14. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    @noux 3 buisjes, dat is te doen ;) ben benieuwd hoeveel ze er bij mij afnemen 7 nov. voor de screening... Wat een spannende tijden zeg. Ik ga ontzettend voor je duimen! Ik had ook ooit ovu testen van kruitvat besteld, die vond ik heel makkelijk en de ene keer dat ie positief was was het ook heel duidelijk.

@charlie New York, super gaaf zeg! ben er ooit een keer in 2005 geweest en vond het echt een waanzinnige stad. Heeeeel veel plezier, geniet ervan meid!

15. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    @noux was even benieuwd hoe het nu met je is? Klaar met de clomid?Geen last bijwerkingen? Ik hier vandaag uit mezelf ongesteld geworden. Heel even hadden we hoop op een klein spontaan wonder, aangezien ik 13 dagen een hoge temp had. Maar helaas.. Succes de komende periode en houd ons op de hoogte.

@Charlie hoop dat je aan het genieten bent in NY!

16. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Ha El!

Ben idd klaar met de clomid..
    Was de eerste dag ontzettend moe, denk door de spanning dat t nu echt wordt enzo.. Heb ook last van opvliegers gehad!! Das geen pretje, maar ach.. ;)
    Nu is t wachten of er n eisprong komt.. Afwachten dus maar..

Jammer dat je ongi bent geworden.. Maar aan de andere kant is dat natuurlijk ook wel weer n 'goed' teken..

Succes dames!

17. Nik

Nik Bekend lid

Dec 7, 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meiden,

Ben ik weer even!
    Afgelopen maandag mijn eerste echo gehad,
    Voor een follikel meting, om mijn cyclus in kaart
    Te brengen. Maandag was dag 10 van mijn cyclus,
    En er was 1 follikel te vinden van 13 mm.
    Ik moet afgelopen vrijdag terugkomen,
    En toen was ie maar 15 mm, bijna niets gegroeid dus...
    Ook hebben ze een slijmtest gedaan, maar dit was er bijna
    niet en nog niet doorzichtig.
    Nu moet ik maandag weer terug voor een echo!
    En dan kijken of ie wel gegroeid is..
    De gyn denkt dat ik misschien hee eisprong
    Heb deze maand, en wil sowieso mijn volgende cyclus
    Ook monitoren.
    Heel benieuwd!

Ik ga nu even bijlezen :)

18. Charlie82

Charlie82 Lid

Oct 2, 2012
    78
    0
    6
    Hi allen,

Ik ben weer terug - gejetlagged en wel - maar heb echt de tijd van m'n leven gehad. Twee daagjes voor mijzelf en de rest gewerkt, hoewel dat dan niet als werken voelde. Heb iig flink de stad verkend en met volgepropte koffer huiswaarts gekeerd. ;)

@El, balen want je hebt dan toch stiekem hoop dat het raak is Maar net wat Noux zegt, het werkt wel allemaal.

@Noux, wat heftig met opvliegers en al. Hoop dat je even je rust kan pakken, ga voor je duimen! Werk je nu met temperatuurlijsten?

@Nik, had je in totaal maar 1 follikel of waren er nog meer kleine aanwezig? Wel een fijne gedachte dat je zo goed gemonitord wordt, ik begreep namelijk dat ze dat bij mijn ziekenhuis niet doen. Daar moet je zelf aan de slag met temperatuurlijsten en dan maar hopen dat het goed zit. Hou ons op de hoogte hoe het maandag is geweest.

Ik zit nog op het wachtbankje, aanstaande vrijdag hebben we eindeijk na een dikke maand een afspraak om alle uitslaen van bloed en zaad vaan mijm vriend te bespreken, en hopelijk dan eindelijk aan de slag. Ik merk wel sinds ik gestop ben met de pil dat ik behoorlijk last heb van haaruitval. Heel balen, ga ik dus ook maar gelijk even aankaarten.

Geniet van jullie zondag en het extra uurtje. ;)

19. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    hey ladies! ook zo genoten van dat uurtje langer slapen? Baalde best dat ik ongi was geworden, ook omdat het geen garantie is dat je een eisprong hebt gehad. Maar inderdaad mijn lijf doet blijkbaar wel iets (af en toe) uit zichzelf. Moet wel zeggen dat het zonder de pil ander is, Ik ben 1,5 dag heftig ongi en daarna bijna niets meer. Met de pil was ik gewoon 3-4 dagen echt ongi.

@charlie; dat heb je goed gedaan haha! Lekker geshopt en genoten van de stad. Je was gelukkig wel op tijd terug zeg, als je nu de beelden van NY ziet.. best heftig. A.s. vrijdag de uitslagen, wat spannend meid. Hoop dat er duidelijkheid komt en een plan van aanpak, zoadat jullie snel aan de slag kunnen. vervelend trouwens van die haaruitval zeg, hoop dat het een tijdelijk iets is?

@Noux van die opvliegers hoor je wel vaker inderdaad. Gelukkig is het koud buiten, dus dat scheelt ;) Heb je nu ovu testen gekocht en houd je nu een temp kaart bij?

@Nik hoe was je echo gisteren?

20. Nik

Nik Bekend lid

Dec 7, 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi meiden,

Zeker fijn dat ze alles zo goed monitoren.
    Mijn echo was deze keer een stuk positiever!
    Het eitje was nu goed gegroeid, 24mm!
    Het is er wel maar 1 inderdaad.
    Maarrrr mijn slijm was niet helder en voldoende.
    Dinsdag moet ik bloed laten prikken on te zien
    Of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad,
    En de week erop een afspraak om alles door te spreken.
    Ze denken aan IUI omdat mijn slijm dus waarschijnlijk
    Echt niet meer op gang komt door mijn operatie.

Share This Page