1e bezoek gynaecoloog gehad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noux, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    @charlie, bij welk ziekenhuis zit je?
    AMC? Vu? Ik weet van mijn vriendin dat zij hele goede
    Ervaringen heeft met het Spaarne Ziekenhuis
    in Hoofddorp, misschien een idee?

2. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    @Noux weet je al iets meer?
    Moet je nu wachten op eisprong?
    Gaan ze ook bloedprikken om te zien of je die hebt gehad?

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo!

Ik zit inderdaad te wachten op m'n eisprong..
    Ben aan het tempen, en heb sensitest ovutesten besteld.
    Naar mijn idee heb ik nog steeds geen eisprong..(geen idee waarom ik dat denk trouwens..) Maar we zijn wel flink aan het klussen deze week..:p
    Moet woensdag weer bloedprikken of er een eisprong is geweest, en die week erop woensdag weer naar de gyn voor alle uitslagen..ook die van 't zaad van vriendlief.

@charlie..Lekker geshopt ja? :cool:Altijd goed!!

@nik..spannend allemaal..we lopen dus bijna gelijk op nu!!

Liefs, Noux

4. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    @El, dat uurtje afgelopen weekend was idd heerlijk! Kon ik wel gebruiken met een mini jetlag. Wel weer wennen om in het donker vanuit werk naar huis te gaan. Heeft je gyn nog iets gezegd over een evt eisprong wanneer je ongi wordt? Hij geloofde et toch eerst niet dat je een positieve ovu test had gedaan?

Dat haaruitval - het lijkt erop dat dit bij PCOS hoort, ga het morgen even vragen tijdms onze afspraak bij de gyn.

@Nik: wat vervelend dat het slijm niet goed is, terwijl je wel een mooi eitje hebt. Je hoort dus over twee weken of jullie IUI geadviseerd krijgen. Zou fijn zijn als je er dan ook snel mee zou kunnen beginnen.

5. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    @Noux we lopen inderdaad wel erg gelijk
    wat dat betreft! Grappig! Ik duim voor je dat je een
    Eisprong hebt gehad!

@charlie, Tnx! Ja krijg over 2 weken net als Noux
    alle uitslagen, en dan aan we traject bepalen.

6. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Hi dames,

@ Noux, sorry, had je berichtje niet goed gelezen. Ben idd met propvolle koffer teruggekomen. Heb de afgelopen maanden loeihard gewerkt en was nooit voor achten thuis, dus vond dat ik mijzelf wel even heel erg mocht verwennen. ;)

Heb je al een positieve ovu test? Test je nu op een vast tijdstip? En ik neem aan dat je ook temperatuur curves moet bijhouden, toch?

Wij hadden gisteren onze afspraak bij de gyn. Had gehoopt meteen aan de slag te mogen, maar hebben nog een weekje uitstel: bij mij waren mijn leverwaardes bij de bloedtest iets afwijkend. Dit staat los van alles en was te verwaarlozen, maar ze wilden het dubbel checken voordat we aan de slag mogen. Mijn vriend heeft 2x zaad moeten inleveren en een daarvan had iets te weinig levende zaadcellen, de ander was top. Dus nu willen ze een derde ronde ter vergelijking. Pff! Maar goed, volgende wk vrijdag word ik gebeld voor de uitslag en ik heb een recept meegekregen voor Duphaston en Clomid 50mg. Als de uitslagen ok zijn, mag ik hopelijk volgend weekend beginnen met de Duphaston.

7. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hey meiden, nou gisteren bij de gyn geweest en zeer waarschijnlijk heb ook ik PCOS. Alle uitslagen moeten het nog bevestigen, maar de gyn leek vrij zeker van haar zaak. Nu 6 weken wachten. 19 december terug voor de uitslagen van ons allebei.

@Charlie, balen zeg dat je weer een weekje moet wachten. Maar wel goed dat ze het dubbel checken. In welk ZH loop jij? Ga voor je duimen dat jullie snel aan de slag mogen!

@noux heb jij nu alle uitslagen en weet je al of je een eisprong hebt gehad?

Spannende tijden allemaal ladies. ik moet nog ff 6 weekjes afwachten.:).

8. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meiden,

Ik wilde even doorgeven dat alle onderzoeken
    bij mij verder goed waren, alleen mijn slijmproductie
    Werkt niet door mijn eerdere operatie.
    We mogen nu komende maand starten met IUI!!
    Zo spannend allemaal!
    Heel veel succes ! Xxx

9. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    #49 Noux, 15 nov 2012
    Laatst bewerkt: 15 nov 2012
    Hoi!

Nou..ben gister ook weer bij de gyn geweest.
    Heb helaas nog geen eisprong gehad!:(
    De clomid is nu verhoogd naar 100 mg per dag (dit was 50)
    Vandaag weer beginnen met de primolut..Dag 3 t/m 7 weer clomid. 21e dag weer bloedprikken..hele riedeltje dus weer opnieuw..
    De andere hormoonwaardes waren wel goed..en m'n schildklier functioneert ook naar behoren!

Het zaad van vriendlief was gelukkig wel goed genoeg om zwanger van te worden! Het hield niet over..maar was genoeg!! :)

Positief en negatief nieuws dus..
    Heb een beetje het gevoel dat ik faal als vrouw..:)

@Nik..Spannend zeg!! Gelukkig is de rest allemaal wel goed!

@Charlie..Hoe gaat het nu?

@El..en met jou?

Groetjes, Noux

10. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Noux,

Wat balen zeg, ik kan me voorstellen dan
    Je daar een beetje onzeker van wordt meis!
    Probeer je hoe cliché ook te focussen op de positieve
    dingen, ik duim voor jullie dat de komende ronde
    er wel een goede eisprong is!

Ik had idd wel een eisprong en bloedtestjes waren ook goed,
    dus de arts zei dat we een goede kans hebben,
    We moeten alleen even voorbij de baarmoederhals.
    Alles nu maar even laten bezinken en een beetje gaan inlezen enzo :)

11. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Hi allen,

Een hele late reactie vanuit mijn kant..alleen maar reizen en drukte op het moment. Ik mocht gelukkig beginnen met Duphaston, alleen werd ik na de 6e pil Duphaston al ongesteld, terwijl iedereen alle 10 slikt en dan na een paar dagen ongi wordt. Maar goed, dat was dan meteen dag 1 dus schoot lekker op. ;) Daarna aan de Clomid met een soort van opvliegers..goed te doen, aangezien ik het altijd koud heb! Vanaf dag 1 ben ik met een templijst aan de slag en over 2 weken langs het ziekenhuis om na te gaan of er een eisprong plaats heeft gevonden.

El, spannend nog steeds. Hoop dat alle uitslagen ok zijn, zodat jullie ook mogen starten. Ik loop in het VU, ben tot nu toe tevreden. Alleen blijf ik het jammer vinden dat er geen echo's worden gemaakt.

Noux, balen dat 50mg niet is aangeslagen. Hopelijk is 100mg de goede dosering! Ga voor je duimen.

Nik, fijn dat verder alles goed is en je al bijna mag beginnen met IUI! Ik begreep dat sommige ziekenhuizen daarvoor een wachtlijst hebben.

Fijn weekend dames!

12. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hoi ladies!

Sorry, hier ook een beetje late update van mijn kant. Het is erg druk op het werk momenteel. Er zit een reorganisatie aan te komen en ik ben gevraagd om de communicatie daarom heen te begeleiden. Best heftig. Daarnaast gaan alle prive afspraken ook lekker door...:$

Hier nog 3 weken tot de ZH uitslagen. Via fertilityfriend, ik temp nu 3 cycli (5 maanden) lijkt het erop dat er toch weer een eisprong heeft plaatsgevonden op dag 26. Omdat ik aan de temp en slijm niets had gemerkt niet 'geklust' in die 4 dagen :( Zit volgens FF op 7 DPO. Weet niet wat ik ervan moet denken. My Ovulation Chart || Ovulation Chart

Charlie; wat zeiden er in het ZH van dat je na dag 6 ongi werd? Spannend om te zien of je nu wel een eisprong hebt gehad. hoe gaat het tempen?

Noux, inderdaad balen zeg! ga ook voor je duimen dat 100mg de juiste dosis is!

Nik, wat een goed nieuws! weet al wanneer je precies mag gaan starten?

Groetjes!

13. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Geen probleem, hier hetzelfde. Had gehoopt dat het iets rustiger zou worden op werk, maar helaas! Ook behoorlijk veel crisiscommunicatie.

Wat lastig El, heb even gekeken naar je chart maar het is niet heel erg doorslaggevend. Wel opvallend dat je temp al even wat hoger dan normaal is. Iig fijn dat je snel je afspraak hebt voor de uitslagen! Ik moet nog behoorlijk wennen aan dat tempen, het moet nog een routine worden. Je bent er zo ook wel elke dag flink mee bezig - nog half slapend 's ochtends aan het tempen slaan! Ben nu op dag 16, maar heb een eigenaardige tempkaart waar geen touw aan vast te knopen is - maar tot nu toe nog geen eisprong. As. dinsdag heb ik m'n afspraak in het ziekenhuis en als 50mg niet aanslaat, gaan we over op 100mg.

Heb inmiddels wel even bij mijn zorgverzekeraar uitgebreid gecheckt hoe het zit met vergoedingen rondom vruchtbaarheidsbehandelingen, maar dat valt gelukkig allemaal mee..

Groeten,
    Charlie

14. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik met jullie meekletsen? Ook ik ben in december 2011 gestopt met de pil maar tot nu toe helaas nog geen positieve test in handen gehad. Mijn vriend heeft nu zijn zaad laten onderzoeken en hij is verminderd vruchtbaar. Nu worden we doorverwezen naar de gyneacoloog om de opties te bespreken. Ik heb zelf wel een redelijk regelmatige cyclus en kan ook een eisprong vinden met ovulatietesten. Vind het wel spannend om naar het zkh te gaan, je hebt toch de hoop dat het op de natuurlijke weg gaat lukken. Dus zou het fijn vinden om ervaringen te delen met jullie.

15. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Hi Minni, welkom! Tuurlijk mag je meekletsen. Jij hebt dus een omgekeerde situatie, wat vervelend voor jullie. Wanneer is jullie afspraak bij de gynaecoloog? Wel een meevaller dat bij jou lichamelijk alles in orde is.

Hier nog geen spannende scoops, mijn temp blijft onveranderd. Hopelijk gaat er de komende dagen nog wat gebeuren...!

16. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo Minni..
    Gezellig dat je meekletst!
    Je hebt idd de andere kant van het verhaal ja.
    Ik vond de stap naar het zkh ook niet zo heel fijn,
    maar ben nu blij dat we in de MMM zitten.. (al had ik het natuurlijk ook gewoon op de natuurlijke weg gewild) Maarja, je lichaam kan je lekker voor de gek houden! Succes met alles, en tot 'kletsze!';)

Ik ben donderdag ongesteld geworden!:)
    Kan dus vandaag beginnen met clomid 100mg.
    Ben benieuwd hoe het deze ronde zal gaan..
    Zal natuurlijk super zijn als we rond de kerstdagen met een mooie test rond de boom zitten!!;)

Liefs, Noux

17. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo!

Ff weer een berichtje van mij!

Heb me toch een last van bijwerkingen van de clomid!
    Wordt 's nachts nat van zweet wakker! (terwijl m'n temp. dan 35.7 is)
    Heel erg last van haaruitval..Vooral met het uitkammen na het wassen.
    En ik ben me daar toch een potje sjaggie! Kan erg weinig hebben, en reageer dit vooral af op vriendlief..Niet eerlijk..arme schat!;)

Maarja..nog 2dagen en zit deze clomid ronde er weer op..:)

Hoe gaat het met jullie?

Liefs, Noux

18. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn! Wij hebben net weer de vruchtbare periode gehad dus weer een poging gewaagd ;) We krijgen begin deze week de verwijzing binnen voor de gyn. Maar vanwege de drukte deze maand willen we sowieso pas in januari voor een afspraak gaan. Weet natuurlijk niet hoe snel we terecht kunnen.
    Vervelend Noux dat je zo'n last hebt van de clomid, je moet zo te horen behoorlijk wat over hebben voor het goede doel. Ik snap wel dat je het fijn vindt om in de MMM te zitten. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een opluchting dat we een verwijzing gekregen hebben. We blijven het tot die tijd ook gewoon proberen, maar merkte al wel dat ik daar dit keer een stuk meer relaxed onder was. Lijkt wel alsof de druk er wat af is hierdoor, dat je ook weet dat er een verklaring is voor het lange wachten.
    Ben inderdaad blij dat het bij mij wel in orde lijkt, maar dat kan natuurlijk ook schone schijn zijn. Ben heel benieuwd wat de gyn gaat zeggen wanneer we daar zijn.

19. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    hoi Minnie, gezellig dat je meekletst! Goed dat je nu ook hulp hebt gezocht. Het is inderdaad fijn om hier ervaringen te kunnen delen.

Bij mij weten alleen 3 goede vriendinnen sinds kort dat we al een tijd bezig zijn en nu de MMM ingaan. Verder niemand. Dat is best lastig. Vooral toen afgelopen weekend weer een vriendin vertelde dat ze zwanger was en dat in 1x! Natuurlijk ben ik super blij voor haar en toch steekt het. Niemand in mijn directe omgeving zit in een soortgelijke situatie. Dat maakt dat je je wel eens onbegrepen voelt.. Hoe is dat eigenlijk bij jullie, weten veel mensen in je omgeving van je situatie?

@noux, hoe blij kun je zijn met je ongi dan he? Hoop dat de 100mg aanslaat voor je. Ongelofelijk wat hormonen met je kunnen doen. sterkte ermee, ook voor manlief;) het is voor een goed doel!

@charlie dat tempen went snel. Ben nu al sinds augustus echt aan het tempen. Het is nu zo standaard, wakker worden, temp opnemen en dan opstaan en douchen.. Temp is vandaag helaas weer naar 36,4 trouwens.. succes morgen in het ziekenhuis. Hoop dat de 50mg is aangeslagen bij je.

20. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Hi! Wat een gezelligheid!

El, ik snap wat je bedoelt - in mijn omgeving zijn twee vriendinnen net bevallen en een derde is voor de tweede keer zwanger. Ben super blij voor iedereen, maar ik voel me dan ook flink onbegrepen. Het wachten duurt dan ineens zo lang. En dan zijn Kate en William ook nog in blijde verwachting. ;) Bij mij weten twee goede vriendinnen het. Een van de twee blijkt ook PCOS te hebben en is al een tijdje bezig, dus we hebben wel steun aan elkaar. Ook mijn ouders en mijn naaste collega weten het. Vond het een opluchting om het met een aantal mensen te delen.

Balen voor je dat je temp weer laag is! Ik dacht ook een paar keer dat er iets was, maar dat waren vreemde temperatuurpieken van een dag. Waarschijnlijk omdat ik in het weekend later temp dan normaal. Maar goed, morgen met m'n kaart richting ziekenhuis en ben er al op voorbereidt dat het 100mg wordt.

Noux, wat schiet je al weer op met de tweede ronde, hoop dat deze aanslaat voor je. Ik had ook enorme opvliegers deze eerste ronde, maar vond het niet vervelend, ik heb het altijd koud. Ook heel veel last van haartuitval, dat is echt een dingetje geworden. Gyn denkt dat et van de hormoonschommelingen komen. maar nog even volhouden, nog twee dagen en dan hopelijk een mooie eisprong.

Deel Deze Pagina