1e bezoek gynaecoloog gehad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noux, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Vandaag afspraak bij gyn gehad en de 50mg heeft wel z'n werk gedaan, er zat 1 mooi eitje van 24,5mm. Dus weer naar huis en de komende dagen flink klussen. ;) Volgende week weer een afspraak ingepland voor wanneer mijn temeratuurcurve net zo vreemd blijft als nu en er dus geen eisprong of bevruchting plaats heeft gevonden. Spannende tijden!

2. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Inderdaad spannende tijden Charlie!! Super, dat de 50mg goed zijn werk heeft gedaan. Wie weet zit je met een positieve test onder de kerstboom, dat zou wel te gek zijn zeg. Je zegt dat je temp vreemd blijft? wat klopt er niet? Schommelt het heel erg?

Het onbegrepen voelen is wel een ding geworden. Met mijn 32 jaar zitten mensen wel heel erg naar me te kijken en ze worden ook steeds brutaler met hun vragen. Van mijn vriendinnen, zijn er afgelopen 2 jaar 5 in 1 x zwanger geworden en 2 in 3 x. Dat maakt dat ik mij weleens onzeker en onbegrepen voel. Het houd ook tegen om het te vertellen, omdat ik niet wil dat zich anders gaan gedragen als ik in de buurt ben. Erg dubbel allemaal.

Anyway.. hopelijk hebben wij hier op korte termijn ook een positieve test in handen, we blijven goede hoop houden!:)

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wat een goed nieuws Charlie!! Spannend zeg..Duim voor je!!:)

@El, onze beide families weten het, 2 vriendinnen en (de meeste)collega's. Mijn shoonzus heeft ook PCOS en haar man zwak zaad..maar toch hebben ze 3 gezonde kindjes..Hou me daar maar aan vast!;)

Inderdaad..de brutale vragen soms van mensen..'goh, jullie zijn al zo lang bij elkaar, is 't niet eens tijd voor een kleine?' Je moest eens weten!;)

In onze omgeving is nu ook de een na de ander zwanger.. Wordt elke keer weer verdrietig als ik het hoor. En dan was het vaak ook nog de eerste ronde gelijk raak.

Maar ja.. Idd Alles voor het goede doel! (zelfs m'n humeurige buien..):p

4. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

zo herkenbaar wat jullie schrijven. Hier hetzelfde verhaal, in mijn omgeving weet alleen 1 vriendin het. Zij was zelf ook bezig voor een kindje en was dus een beetje mijn lotgenoot. Maar de afgelopen maand was het bij hen raak. Ik ben wel heel blij voor haar, zij is er ook meer dan een half jaar voor bezig geweest. Maar goed zelf zit ik ondertussen al op bijna een jaar dus het blijft wel lastig. Het afgelopen jaar veel baby's en zwangeren in mijn omgeving, zeker bij nieuwe zwangerschappen ben ik steeds heel verdrietig (ook al gun ik het ze van harte natuurlijk). Het is eigenlijk wel fijn om te horen dat jullie dat gevoel ook hebben.
    Mijn schoonfamilie verwachten volgens mij stiekem al 2 jaar een berichtje, mijn ouders beginnen ook wel eens in die richting te hinten. Verder valt het nog wel mee in de omgeving gelukkig, maar ik ben ook pas 28. Het begint het laatste jaar wel steeds meer te komen, en ik merk dat ik dat toch wel moeilijk vind. Krijg vooral vaak de vraag of ik kinderen wil en wanneer. Dan denk ik steeds je moest eens weten, als ik het had kunnen plannen had ik er al één ;) Ik vind het dan wel moeilijk om een of ander onzinverhaal op te hangen dan. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie nog veel meer geldt!
    Wij hebben de 1e afspraak bij de gyn. begin januari, spannend!

Spannend Charlie, nu weer op het wachtbankje dus! Zou toch inderdaad een mooi kerstcadeau zijn, 2 streepjes onder de boom :D

5. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Het is inderdaad een bekend fenomeen, mensen die (goedbedoeld) naar gezinsuitbreiding informeren.

Wel goed en positief nieuws Noux, dat je schoonzus en haar man drie kindjes hebben gekregen. Volgens mij komt het ook allemaal wel goed, alleen duurt het allemaal wat langer. Een overdosis engelengeduld, maar hopelijk hebben we snel allemaal met een positieve test in onze handen!

Spannen Minnie, je eerste gyn afspraak! Fijn dat alles dan in werking wordt gesteld. en El, jij bent ook alweer bijna aan de beurt...ben benieuwd of PCOS wordt bevestigd.

Noux, je zit nu op het wachtbankje richting de eisprong toch? Krijg je wel halverwege een echo om te kijken of het aanslaat en er follikelgroei is?

@all: ik had die avond maar even een ovutestje gedaan, aangezien ik toch een survivalpakket in m'n la heb liggen. En die was positief, en een dag later op woensdagavond was 'ie weer negatief! Hebben alle dagen eromheen geklust en merk nu dat ik de dagen na de eisprong de meest stomme periode vindt. Je kan niets meer doen en zit nu heel ongeduldig op m'n wachtbankje.

Nu even helemaal niets, lekker genieten van het weekend en even met andere dingen bezig zijn!

6. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wat spannend nu Charlie!!
    Lijken me ook van de domme wachtweken na de eisprong ja..!

Ik krijg geen echo om te kijken of er wat groeit..Alleen de 21e dag weer bloedprikken of er een eisprong is geweest.

Heb zelf wel het gevoel dat er nu wat 'gebeurt' met me..Telkens steken rond de eierstokken! Had ik de vorige ronde niet, met de 50mg. Dus maar vanuit gaan dat de 100mg aanslaat!

Idd spannend Minie..de eerste afspraak bij de gyn..

Succes all..en een fijn (kkkkoud;)) weekend!!

7. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Oeh spannend Noux! Dat klinkt positief, je hebt nu ook vergelijkingsmateriaal tov vorige cyclus.

Hier ligt al geen sneeuw meer, maar heb me wel met de verwarming on full speed op de bank geinstalleerd. Fijn weekend!

8. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wanneer is je NOD eigenlijk Charlie?
    Kun je de spanning nog een beetje aan?;)

9. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Noux, mijn NOD is 18-12. Vind het super spannend! Maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn, om teleurstelling te voorkomen. Ik google elk symptoom dat ik ook maar een beetje voel..heel genant!

Zo weer langs het zh om de tempkaart te laten beoordelen.

Hoe gaat 't bij jullie - nog updates?

10. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Nou, het bezoekje aan de gyn scheelt weer een hoop spanning, want volgens haar ziet het er niet uit dat het deze keer raak zal zijn - daarvoor is mijn temp weer te veel naar beneden. Toch nog bloedafname voor progesteron en te zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Dat ik een positieve test had en de dag daarna weer negatief deed er niet toe (?). Donderdag uitslag en dan op eerste dag van ongi vol goede moed weer beginnen met nieuwe ronde.

11. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    He shit zeg!!
    Maar via de temp kaart was niet te zien of er n eisprong was geweest?

Hier nog geen nieuwe updates.. Flink aan t klussen deze week;)

Liefs

12. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    I know, maar niets aan te doen. Er was wel een stijging na de eisprong, maar ze was niet overtuigd. Ik wel, en de ovutest ook...maar goed! Het punt is dat mijn temp al weer te laag is voor een eventuele zwangerschap. Ik zal 'm erbij doen..

40c3a6 Ovulation charts on FertilityFriend.com

Spannende tijden voor jullie. Succes!!

13. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    hey Charlie, nou ik vind hem ook wel overtuigend je temp kaart. 37.0 is volgens mij niet te laag voor een zwangerschap toch? Ik wil geen valse hoop geven, want in het ZH zullen ze het vast beter weten dan ik ;) maar als je kijkt bij http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/8194-temperatuurkaartjes-zwangeren.html staan temp kaartjes van zwangeren. Krijg je beetje idee. Ik herken het symptoom googlen ontzettend:D echt een beetje sneu en toch kun je het niet laten, heerlijk herkenbaar. Maar goed, het is toch echt even afwachten spannend!

Noux, voor jou ook spannend hoor, ben benieuwd of de 100mg is aangeslagen. Heb je zelf ovu testen gedaan?

Hier begint de spanning al een beetje te stijgen volgende week woensdag uitslagen...

14. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo herkenbaar dat googlen. Iedere keer weer in de wachtweken, ik ken de resultaten al zo'n beetje uit mijn hoofd ;)

Ik wist helemaal niet dat je met je temperatuurkaart zou kunnen zien of je wel of niet zwanger kan zijn. Misschien toch maar eens temperatuur gaan bijhouden dan, heb tot nu toe alleen de ovulatietesten gebruikt. Blijft toch spannend Charlie, geef de hoop nog niet op.

Bij mij zijn de eerste signalen dat er een ongesteldheid aankomt er helaas al. Had stiekem nog gehoopt dat het deze ronde alsnog raak zou zijn zodat ik de afspraak in januari af kon zeggen. Maar vrees dat ik er toch aan moet gaan geloven :(

Hoe is het met de rest? Al een beetje in de kerststemming? Ik moet nog een weekje werken en dan lekker bijna 2 weken vrij.

15. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Thanks El voor die link...zitten idd ook kaartjes bij die niet heel typisch zijn. Ze was alleen heel stellig en ik ga dan liever van het negatieve uit dan dat ik ineens van m'n roze wolkje afval wanneer ik plots ongi ben. Merk wel dat ik deze wachtweken het meest heftig vind en nu wel snap dat de gyn aangaf dat het intens is. Heb nu wel gevoel dat ik snel ongi ga worden.

Super spannend voor je, de uitslagen! Die dagen kruipen dan voorbij.

Hadden jullie het aan je ouders verteld? Ik dus wel, omdat m'n vader arts is. Maar nu vind ik het in deze fase best irritant, ze leven helemaal mee en m'n vader informeert dan in welkemase van de cyclus ik zit. Gezellige stof om tijdens de kerstdis te bespreken. ;)

Balen Minnie dat je dat voelt. Maar zou het ook niet raak kunnenn zijn? Als inmiddels expert op dit gebied las ik dat sommige vrouwen dat ook voelen als het wel raak is. Die tempkaarten zijn fijn, anders zou ik een fortuin kwijt zijn aan ovulatietesten en nu heb ik er maar twee rondom m'n eisprong gebruikt. Maar je mag over 3 dagen testen zie ik!

@ Noux, heb je je eisprong al gehad? Spannend!

Ik neem de week van kerst vrij, super veel zin in - heb echt een tropenjaar op werk achter de rug. Kan niet wachten om even helemaal niets te doen en te relaxen bij m'n ouders.

16. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend al bloeding gehad, 2-3 dagen te vroeg :'-( Dus niet meer nodig om te testen helaas. Nog nooit gehad dat het zo vroeg kwam. Baal er echt van en zie best wel op tegen het bezoek aan het ziekenhuis.

Snap wel Charlie dat je van het negatieve uit wil gaan. Dan valt de teleurstelling misschien wat mee.

Ik ga denk ik vanaf nu ook maar eens temperatuur opnemen, dat is wel een goede tip. Hoe en wanneer doen jullie dat? Merk aan mijn afscheiding altijd precies wanneer mijn vruchtbare dagen zijn dus hoef gelukkig nu al niet veel ovulatietesten te gebruiken. Ben er een beetje voorzichtig in (toch bang om het te missen ;)) dus gebruik er meestal 4 per maand.

17. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Oohw, wat balen Minnie! Je laat de afspraak in het zhuis nu gewoon doorgaan toch? Wanneer staat 'ie gepland?

Wat betreft tempen - ik krijg aan het begin van de cyclus een tempkaart mee van de gyn, maar vul het liever in op fertilityfriend.com. Kan er een appje van nemen op de iPhone en iPad, handy! Elke ochtend meet je rond dezelfde tijd je temp. Het kan bij mij hoger uitvallen wanneer ik in het weekend veel later temp. Zo kan je aan de hand van je temp in de gaten houden wanneer je meest vruchtbare periode is. Valk ervoor kan er een lichte daling optreden en dan schiet het de lucht in. Als dat laatste het geval is, dan heb je je eisprong waarschijnlijk gehad.

Mijn gyn belde vandaag met het wereldnieuws dat ik veel progesteron in m'n bloed had en dus (shock o shock) daadwerkelijk een eisprong heb gehad. Tja, dat wist ik dus al...

18. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha mooi Charlie dat je toch gelijk gekregen hebt van de gyn! Nu weet je het in ieder geval zeker.

Ik heb mijn eerste afspraak op 9 januari, die laat ik zeker doorgaan ja. Aan de ene kant kijk ik er wel naar uit, en aan de andere kant wil ik daar dus absoluut niet heen ;)

Eerst maar eens even beetje relaxen tijdens de kerstvakantie.

19. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi hoi,

Balen Minni..dat je ongesteld bent geworden!
    Zou de afspraak ook gewoon door laten gaan hoor!
    Ik moet ook weer 9 januari..Hoelaat moet jij?

En Charlie..Waarom heeft ze je niet meteen gelijk gegeven..Raar hoor! Maar nu weet je het idd zeker!

Mijn temp. is vanaf gister hoger dan normaal! (normaal rond de 35.5, soms iets hoger, soms iets lager) maar nu zit ik op 36.7!! Nog niet zo hoog geweest deze ronde..Toch een eisprong gehad??;) Heb niet echt goed mn ovutesten gebruikt..

Fijn weekend allemaal!!

Liefs, Noux

20. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hey ladies, zo weer even bijgelezen.. :)

Tempen is goede methode, Minni. Het luistert wel heel nauw. Afgelopen maand had ik de temp daling niet als zodanig opgemerkt en zo ging mijn eisprong (heb ik er eindelijk een uit mezelf!!) voorbij zonder er erg in te hebben. :( Je temp meet je elke ochtend voor je opstaat op hetzelfde tijdstip. Op deze site kun je lezen hoe het werkt De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen ik heb zelf ook Fertilityfriend (zie mn banner) erg handig bijhouden via app idd.

Ooh wat spannend Charlie, je NOD nadert.. pff voel met je mee! Houd je ons op de hoogte? Mijn ouders weten het trouwens niet/. Mocht ik over 6 maanden nog niet zwanger zijn, dan ga ik het wel vertellen. Kan me voorstellen dat het niet altijd even fijn is met je vader over je cyclus te praten;)..hahaha

Opvallend dat je temp hoger is Noux, zou zeker op een eisprong kunnen duiden. Spannend ook..

Gisteren van weer een vriendin gehoord dat ze zwanger is. De 4de!! in 6 maanden tijd..ik wil ook zo graag! Merk wel dat het me steeds meer moeite kost oprecht blij te zijn. Heb me voor het eerst echt verdrietig gevoeld na het horen van het nieuws (niet tegenover haar natuurlijk).Verder best zenuwachtig voor as woensdag. Pcos of niet? en is het zaad van mijn man ok?? :( Voorlopig drink ik nog even een wijntje op het weekend ;)

Geniet er nog even van dames!

Deel Deze Pagina