1e bezoek gynaecoloog gehad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noux, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    @Noux: behoorlijk misselijk. Krijg niet veel naar binnen, maar dat schijnt erbij te horen vanaf de 6e week. Meestal verdwijnt dit weer na een aantal weken. Maar daarbij heb ik ook een soort van griepje te pakken, merk dat ik daardoor helemaal geen puf heb, dus nog even rustig aan doen.

Fijn dat je vriend altijd mee kan gaan, dan heb je er ook veel steun aan. Ga voor je duimen dat het onderzoek snel voorbij is en dat de uitslag goed is. Hebben ze dan meteen de uitslag voor je?

@Minnie: klinkt fijn om er even uit te zijn geweest! Ben je inmiddels weer aan de slag?
    Bedankt voor je felicitaties! Nog wel heel pril allemaal, dus ben voorzichtig blij. De eerste echo is 9 januari, spannend!

Het is ook best moeilijk omdat je er zo bewust mee bezig bent, en exta confronterend wanneer mensen uit je omgeving zwanger zijnnof bevallen. Nu ik er met een aantal mensen over heb gepraat blijkt wel dat er best wel wat stellen zijn uit onze omgeving bij wie het niet binnen een jaar lukte om zwanger te worden. Toch iets waar niet zoveel over gesproken wordt.

Het komt dan ineens wel dichtbij wanneer je je eerste afspraak hebt bij de gyn, maar tegelijkertijd - het kan dan ineens snel gaan.

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo!

Hoe gaat het Charlie? Alweer wat opgeknapt?

Spannend zeg Minnie!! Succes morgen!!

Ik ben vandaag weer bij de gyn. geweest.
    Helaas klopte m'n voorgevoel wel.. Nog steeds geen reactie op de clomid..Ik had een LH-waarde van 1,6. Dit moet 15 of hoger zijn, dan heb je een eisprong gehad.

Ik ben vrijdag met de primolut begonnen, dus zal volgende week woensdag/donderdag wel ongesteld worden. Dan beginnen met de Clomid 150mg, en het zh bellen voor een HSG onderzoek. (zie hier zo enorm tegenop!) De uistlag daarvan krijgen we dan idd gelijk Charlie.

Qua 'gewone' medicatie is de 150 mg clomid de laatste oplossing. Mocht deze ook niet aanslaan, zal ik moeten gaan prikken.:(
    Dan moet ik ook om de 2á3 dagen een echo laten maken om te kijken hoe en hoeveel (de) eitje(s) groeien. Er is dan namelijk een hele grote kans op een 3- of (nog) meer-lingen.
    Ook word het zaad van vriendlief nog een keer weer onderzocht eind januari. Stel dat het dan minder goed is, krijg ik een inseminatie.(schrijf ik dat zo goed?;))

Heftig dus allemaal..Baal er ook best wel van eigenlijk..:(
    Maarja..Alles voor het goede doel!!!!:)

Liefs, Noux

3. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Charlie hoe was de echo? Hoop dat de uitslag goed was! Hoe heb je het ervaren?
    Klopt inderdaad wel wat je zegt, dat er weinig over gesproken wordt. Ik vind het zelf ook lastig om te bespreken, er is maar 1 vriendin die het weet. Het zou wel helpen als ik weet dat ik niet de enige bent natuurlijk, maar meestal moet je dan toch eerst zelf beginnen met praten ;)

Noux wat een gedoe zeg, echt vervelend voor je. Hopen dat die 150 dan wel aan slaat! Was het zaad van je vriend al een keer onderzocht? Heb je vast verteld, maar ik weet het niet meer. Spannende tijd dus.

Wij hebben de afspraak ondertussen ook gehad. We hadden een hele jonge vrouw, maar ze was wel heel fijn dus dat was goed. Ik heb een echo gehad, alles zag er goed uit. Daarna bloedprikken, daar krijg ik volgende week de uitslag van. Mijn vriend moet half feb weer een potje inleveren. Dan hebben we in maart weer een afspraak met de uitslag en het vervolg. Als het hetzelfde blijft of beter is moeten we het waarschijnlijk eerst nog een tijd zelf proberen. Wat ik dubbel vind, want de kans dat het lukt is dan 35% in een jaar. En dat vind ik niet echt bemoedigend... Als het dan niet gelukt is of het zaad is echt slechter dan wordt het IUI.

4. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    He Noux, wat enorm balen dat de 100mg niet werkt voor je. Hoop zo dat de 150mg wel een eisprong tot stand brengt. Snap goed dat je daar een dipje door hebt, het klinkt behoorlijk intensief om zo vaak naar het ziekenhuis te gaan. Hoop dat je dat vervelende onderzoek ook zo snel mogelijk achter de rug hebt. Hoop dat je heel snel een beebje mag dragen!

Minnie, fijn dat je een goed gevoel had met je gyn. Je geduld wordt wel een beetje op de proef gesteld met de planning dat je vriend pas over een maand hoeft langs te komen. Ook dus wel heftig nieuws voor jullie, en nog even in onzekerheid. Hou ons o de hoogte van je bloedonderzoek!

Het bizarre is nu ik af en toe met mensen spreek over het PCOS, hoor ik ineens over heel veel vrouwen van mijn leeftijd uit mijn omgeving die hetzelfde hebben, of nog vervelender, geen duidelijke oorzaak hebben en dus niet het medische traject in kunnen.

Vandaag voor het eerst sinds twee weken een redelijke dag (dat ik niet ben flauwgevallen en een beetje kan rondlopen in huis). Het stomme is dat ik behoorlijk tenger ben en door stress op werk flink was afgevallen. Dit is de afgelopen weken alleen maar meer geworden waardoor je je ook nog eens slapjes blijft voelen. Bleh.

Het fijne nieuws is dat we de eerste echo hebben gehad en dat het hartje klopt, ben super blij! Wel bleek door m'n hele late eisprong dat ik bijna een week ben terug gezet in de zwangerschap. Over 2,5 week mag ik terugkomen voor een termijnecho. Heb me ook meteen aangemeld bij Moeders voor Moeders, voelt goed om zo ook m'n steentje bij te kunnen dragen.

Ga heel hard duimen voor een wondertje voor jullie in 2013!

Liefs

5. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Charlie, wat fijn om te horen dat alles goed is! Hoe bijzonder moet dat zijn geweest om te zien wat er in jou groeit.. Fijn ook dat je zelf iets beter voelt. Als je veel overgeeft zou ORS niet iets zijn om te nemen? Als dat mag van de verloskundige? Dat vult in ieder geval je suiker en zout tekorten aan. Dan voel je je misschien minder slap en duizelig.

Inderdaad wat balen Noux, dat de 100mg niet werkt. Kan me voorstellen dat het zo frusterend is. Dat prikken lijkt me ook heel vervelend! Hoop dat de 150 mg aanslaat daarom. Wat houd een HSG precies in eigenlijk?

Minnie, wat vervelend zeg. Je kunt altijd nog een second opinion nemen ergens he, als je daar niet verder kan/mag.

Ik ben weer fijn aan het wachten of mijn ongi er aan komt. Op dag 33 weer spontaan een eisprong gehad en zit nu volgens FF op 9DPO. Heb niet het gevoel dat het 'raak' is. Veel menstruatie-achtige klachten en afscheiding is droog. Nou ja, over een dag of 4 weet ik het zeker. Had gehoopt de MMM voor te kunnen zijn. Dinsdag 5 feb hebben wij de afspraak voor het eventuele vervolgtraject. Geduld is een schone zaak.. ;)

6. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Jeetje El, wat een spanning! In ieder geval goed nieuws dat je zelf een eisprong hebt gehad, je lijf kan het op eigen kracht! Je curve laat niets los, maar je had wel een mooie stijgende lijn. Ik hoop het voor je, zou toch een wondertje zijn!

Gelukkig hoef ik niet over te geven, maar ik krijg bijna niets naar binnen - nooit last van gehad in het verleden! Ik voel me wel iets beter nu ik gestopt ben met het slikken van multivitamine preparaten met oa visolie...die hadden ze vroeger ook niet.

El, keep us posted!

7. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Hallo Meiden! :)
    Ik heb even meegelezen hier, en wil graag mee schrijven! :p
    Ik zal in het kort even wat over mezelf vertellen.

In Juni gestopt met de pil, erg onregelmatige menstuaties, de eerste twee mentruatie was erg hevig en pijnlijk. Vervolgens hielden de volgende menstruaties ligt aan tot wel 3 weken, toen Orgamitril kuur gehad, om de boel een beetje op te schonen als ware (zo zei de HA dat)
    Het werd hierna niet beter, de volgende menstruaties waren erg kort op elkaar, en was meer ongesteld dan niet.
    Kreeg uiteindelijk een doorverwijzing van de HA naar de Gyna.

Eerste week Januari geweest, alles was opzich goed, maar er zaten veel eiblaasjes op de eistokken.. (iemand hier ervaring mee?)
    Maar ik mocht beginnen met Clomid.
    En nu zaterdag ongesteld geworden, dus vanochtend bloedgeprikt, en begonnen met de Clomid. Volgende week woensdag mag in naar de Gyna voor een ovu-echo.

Vriendlief heeft vorige week zaad ingeleverd, maar nog geen uitslag.

En heb ook een tijdje mijn temp bijgehouden, maar deze was erg wisselend.
    En heb ovu testen gebruikt, maar er kwam nooit een duidelijke goeie test uit..

Nou ik stop er even mee, is verlopig wel langs genoeg. Haha! :D

Erg spannend allemaal! Duim ook voor jullie allemaal!

Groetjes!

8. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Het is inderdaad spannend, Charlie.. pffff. :( Vervelend dat je niet kunt eten, vooral als je al niet heel veel reserves hebt. Hopelijk is het na je eerste trimester helemaal weg. Had jij trouwens veel kwaaltjes voor je NOD?

Welkom, Suus, natuurlijk mag je meeschrijven! Heb je ook de diagnose PCOS gekregen? dit vraag ik vanwege de vele eiblaasjes en de Clomid. Dat is namelijk een kenmerk van PCOS. Er rijpen veel eisblaasjes, maar er wordt er (bijna) nooit 1tje dominant die dan ' springt' (je eisprong). Succes met de Clomid, ben benieuwd of het resultaat heeft gehad voor je.

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    De Gyna heeft dat niet uitgesproken. Maar wilde hiermee gelijk starten, heb een recept voor 3x meegekregen.
    Hij noemde het eerst een menstruatiecyclus stoornis, maar naar de inwendige echo noemde hij het toch een vruchtbaarheids onderzoek. (dat moest die voor zijn administratie noteren ofzo)
    Ik heb idd ook gelezen dat dit voorgeschreven wordt voor PCOS, en dat de vele eiblaasjes daar mee te maken kan hebben.

Diegene die al Clomid hebben gebruikt, hebben jullie veel last van bijwerkingen gehad?
    Ik lees veel over opvliegers?
    Ik heb vandaag eerste tablet ingenomen, maar heb het continu warm, terwijl ik op het moment weinig doe, en de verwarming niet hoog staat, haha!

10. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom suus, leuk dat je meeschrijft.

Spannend de komende tijd voor el en noux, succes dames.

Ik heb opzich wel vertrouwen in de arts en we wachten nu even de 2e afspraak af. Dan zijn we ook in het team daar besproken, doen ze blijkbaar ook standaard. Vriend doet er ondertussen alles aan om een beter resultaat te krijgen, wordt echt een prestigeproject voor hem, vind het wel schattig :D

11. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Suus, leuk dat je meeschrijft! Het klinkt idd als PCOS, maar e gyn zal er wel een reden voor hebben om het nog geen diagnose te geven. Opvliegers kunnen inderdaad een symptoom zijn. Ik had het in lichte mate, maar vond het wel prima - ben een koukleum. ;) Schommelende temperaturen is ook iets dat bij PCOS hoort. Moet je dan binnen een bepaalde tijd terug voor een echo?

Minnie, die teambespreking deden ze bij mij ook, gaf me wel een veilig gevoel dat ze niet zomaar iets deden. Snap voor je vriend dat hij ook wel een druk voelt over de kwaliteit van zijn zaad. Mijn vriend dronk in de week van het testen geen drank en ging ineens veel fruit eten. :) Vond het heel aandoenlijk!

El, je temp is nog steeds hoog! Ga je al bijna testen? Mijn kwaaltjes voor m'n nod waren een hele lage rugpijn die er out of the blue was en een zeurderige menstruatiepijn die maar niet door kwam. Uiteindelijk is de innesteling aan de late kant geweest en duurde het iets langer voordat ik positief testte. Hoe zit het me jouw kwaaltjes, nog steeds aanwezig?

12. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig Charlie dat jou vriend dat ook deed. Mijn vriend doet het nu in aanloop naar de eisprong. Nieuwe onderbroeken (wijder) en de douche staat opeens een stuk kouder. Daarnaast heb ik hem maar aan de visolie en zinktabletten gezet, wie weet helpt dat nog wat. Ik vind het in ieder geval ook heel aandoenlijk ;)

Hoe gaat het verder met jou? Kun je alweer een beetje eten?

En El wanneer mag je testen?

13. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi hoi,

Welke Suus!
    Leuk dat je meeschijft/leest!!
    Ik heb ook opvliegers van de hormonen!
    Vooral door de clomid.

Hoe gaat het met jullie?
    Zag op je ff dat je ongi bent geworden El?
    Wat balen zeg..Maar wel uit je zelf dus?

Ik ben gister weer ongi geworden na de primolut.
    Heb alleen ook een schimmelinfectie opgelopen in de sauna
    vorige week zondag..:(
    Mag morgen beginnen met de clomid 150 en maandag bel ik gyn ff voor het HSG onderzoek.
    Ze spuiten dan een soort vloeistof in je eileiders en dan kunnen ze met behulp van röntgenapparatuur kijken of ze wel open zijn.
    Je mag zelf niet terug rijden na zo'n onderzoek (al duurt het maar 10 minuutjes) omdat je heel erge krampen kunt krijgen.
    31 jan. weer een afspraak met m'n gyn en volgende week vrijdag weer een potje sperma inlveren op het lab.

Heb nog steeds soms giga baaldagen, als vriendlief me aankijkt kan ik al beginnen met janken..zal wel door de hormonen komen.
    Heb ook weinig zin om dingen te doen. Huishouden is dat het moet.
    Ook werken heb ik steeds minder lol aan, ik werk in de kinderopvang, en het wordt steeds confronterender. Ook is een collega hoogzwanger, dus dat werkt ook niet echt mee..:(

Zo, volgens mij heb ik wel weer genoeg geklaagd...:) Sorry!!

Fijn weekend!

Liefs, Noux

14. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noux je mag best even klagen hier hoor! ;) Snap je gevoel wel, ik zit ook met een hoogzwangere collega op de kamer dus dat is zo confronterend.
    Balen dat je een schimmelinfectie hebt opgelopen, maar zo te horen heeft dat geen invloed op de behandelingen? Succes met de volgende ronde!

15. kyra1204

kyra1204 Lid

22 jan 2013
    8
    0
    0
    in vrije tijd veel aan het paardrijden en met de b
    NULL
    hallo allemaal,

Ik kom me "helaas" ook melden. Hopelijk kan ik ook met jullie wat ervaringen delen.
    ben net voor de 2e keer bij de gyn geweest. bloed en echo beeld samen waren PCO. ga nu starten met de primolut en daarna met de clomid. er is tot nu toe niemand op de hoogte in mijn omgeving, ik hoop nog steeds dat ik gewoon binnenkort kan melden dat ik zwanger ben..

Hoeveel dagen na de primolut werden jullie ongesteld?

groetjes

16. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Welkom Kyra!

Ik wordt altijd na drie dagen ongesteld, net als de pil zeg maar.
    Ben toevallig afgelopen vrijdag ongesteld geworden door de primolut en vandaag m'n laatste 150 mg clomid gehad. Hoop zo dat het aanslaat!

Aanstaande maandag, de 28e krijg ik het HSG onderzoek..ben er erg zenuwachtig voor!! Hier krijgen we gelijk een uitslag van.

Donderdag de 31e hebben we weer een gesprek met de gyn.

Groetjes!

17. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hoi dames, ben ik weer. Helaas dus ongesteld geworden na 11 dagen hoge temp. Het had zo mooi geweest als we de MMM voor waren geweest. Was er echt even zuur van, maar we blijven positief. Ook positief is wel dat ik dus uit mezelf weer een eisprong en menstruatie heb gekregen. Over 2 weken nieuwe uitslagen in het ZH en dan hopelijk 'echt' aan de slag!

Welkom Kyra, ik werd ook na 3 dagen ongesteld. Had een kuur van 10 dagen en na 3 dagen kreeg ik een ontrekkingsbloeding.

Noux, natuurlijk mag je klagen, het is ook niet niks allemaal. Gun het je zo meid! De hele wereld lijkt zwanger en wij maar wachten... Ik geloof dat het ons ook gegund is, anders zou ik dit niet vol kunnen houden. Hoop dat de 150 mg Clomid zijn werk heeft gedaan. Duim voor je! Heeeel veel succes met je HSG, hoop dat het meevalt.

Minnie, de teambespreking doen ze bij ons ook. Dat is ook de reden dat we steeds zo lang moeten wachten, Academisch ZH. Geeft mij net als Charlie wel een vielig gevoel dat zehet grondig aanpakken.

Charlie, hoe is het met jou?? Ons lichtend voorbeeld dat het kan! ;) Hoop dat je je inmiddels iets beter voelt!

18. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    #118 SuuuuuS, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Hoi Allemaal,
    Hier weer even een berichtje van mijn kant..
    Vanochtend weer bij de Gyna geweest, is dag 12 van mijn cyclus, heb vorige week eerst kuur clomid gehad, vandaag echo gehad, maar het was allemaal nog in ruststand, dus nog geen eitje gegroeid.
    Moet vrijdagochtend terug komen. (Maandag zou net te lang zijn zei hij.)
    Hij sprak nu over een PCOS beeld, dus is nog niet zeker. Bloedwaarde waren aan de iets verhoogde kant, maar niet schikbarend.
    Gelukkig is het zaad van mijn vriend ok!

El80, balen dat je ongesteld bent geworden! Was idd er super als jullie de mmm voor was geweest! Hopelijk over 2 weken meer duidelijkheid!

Noux; Spannend allemaal zeg, ik duim voor jullie!
    Balen van je schimmelinfectie zeg.
    Wat die opvliegers betreft, de ene dag heel erg koud, en de andere dag heb ik het bloedheet haha!

Kyra; Welkom Fijn om zo met elkaar ervaringen te delen!

Groetjes !

19. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen El dat je toch ongesteld geworden bent. Was inderdaad heel mooi geweest als je de MM voor had kunnen zijn. Daar hoop ik stiekem ook nog steeds op ;) Maar inderdaad positief blijven en allemaal achter Charlie aan in 2013

Welkom Kyra!

20. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi hoi.

Nou..wat een flop zeg, dat HSG onderzoek van mij!
    M'n eigen gyn. had toch geen tijd om het te doen, dus kreeg ik een andere..
    Vriendlief ging heel stoer naast me staan, met z'n speciale röntgenvestje. Toen de eerste keer mislukt was en het hele riedeltje opnieuw moest, werd het hem toch allemaal een beetje te veel.
    BOEM!:$ Weg was hij! Ik schrok me lam, maar ja, je kunt niks, want je ligt met die eendenbek tussen je benen!
    Na een halve minuut kwam hij toch weer bij z'n positieven. Helemaal grauw en grijs..Arme schat..:)

Ze hebben 4x geprobeerd om de vloeistof naar binnen te krijgen, maar alle ballonnetjes waren lek! :$
    Moet dus nu gewoon nog een keer weer...Baal er behoorlijk van!
    Eindelijk de moed verzamelt om het te doen, mislukt het!!

Liefs, Noux

Deel Deze Pagina