1e bezoek gynaecoloog gehad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noux, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow spannend Noux. Ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Sterkte op het bankje :)

Fijn Charlie dat het alweer wat beter met je gaat! Hopen dat het zo doorzet dus.
    Ik heb de afspraak met de ostheopaat gemaakt, inderdaad onder het mom van baat het niet dan schaad het niet. Moet nu een hele vragenlijst invullen, wat een boekwerk. Maar goed volgende week de afspraak dus ben benieuwd. Zou fijn zijn als ik al wat minder klachten krijg.
    Aan mijn voeding kan het bijna niet liggen. Ik ben stiekem een beetje een healthfreak ;) Eet heel veel fruit en groente, yoghurt, speltbrood en ga zo maar verder. En drink bijna alleen maar groene en kruidenthee, water en soms vruchtensap. Dat deed ik overigens altijd al, dus niet omdat ik nu zwanger wil worden. Mijn enige zonde is mijn chocoladeverslaving :D Soms vind ik dat ook wel heel frustrerend, dat ik niks in mijn leven of dat van mijn vriend kan veranderen om de kansen te vergroten. Al die dingen met negatieve invloed deden/doen/hebben wij al niet.

Sorry voor mijn lange verhalen, vandaag de emo-ongi-dag en vertoon sterk werkontwijkend gedrag met naast me een groot stuk chocolade ;)

2. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    hey meiden, hier ook een update van mijn kant.

Helaas niet zo goed nieuws. We hebben dinsdag de uitslagen van de semen onderzoeken gehad. 7 en 3 miljoen zaadcellen gevonden ipv de normale 20 - 50 miljoen. Veel te weinig dus:( Maar gelukkig is het nog wel iets!

ik mag dus nog steeds niet met Clomid beginnen en er zijn zelf te weinig zaadcellen voor IUI nu. Mijn man is nu doorverwezen naar een Androloog. Hij heeft bloed laten prikken en 19 feb moet hij daar naar toe voor de uitslag en verder onderzoek. Als we zijn zaad niet verbeterd krijgen is de volgende stap direct IVF.

Ben echt even een paar dagen van slag geweest. Vandaar dat ik ook even niet zo actief was. Hij neemt nu Selenium/Zink tabletten, foliumzuur en iedere ochtend verse jus voor vitamine C. Hopen dat het iets helpt. We zijn dus weer 3 stappen terug ipv verder.

Noux, Zou de clomid dan nu aangeslagen zijn? spannend! Ik duim keihard voor je.

Charlie, Jemig wat heftig allemaal zeg. Wat fijn dat je je beter voelt. Spannend die combinatietest. Dat is toch nekplooi en nog iets? Hoop zo dat alles helemaal goed is!

Minnie en Suus, balen dat jullie beiden weer ongesteld zijn geworden. Je hoopt toch iedere keer (soms tegen beter weten in) dat het raak is. hopelijk komende maand meer succes.

Ik ga even verder bij lezen.. want er is zoveel bijgeschreven.

meiden succes allemaal en ik houd jullie wat vaker op de hoogte vanaf nu :)

3. Charlie82

Charlie82 Lid

2 okt 2012
    78
    0
    6
    Ooh Noux, spannend!! Hoop dat je voldoende afleiding hebt de komende dagen. Ik hoop het zo voor je!!

El, wat een heftig nieuws voor jullie. Het nemen van voedingssupplementen en bepaalde voeding kan dus wel soms voor een verbetering zorgen begrijp ik uit je verhaal? IVF komt dan ineens wel heel erg dichtbij, kan me voorstellen dat je even helemaal van slag bent. Dikke knuffel voor je! Hoop dat de volgende bloedtest betere resultaten laat zien. Helaas heeft mijn broer twee weken geleden hetzelfde nieuws gekregen, zijn sperma is voor 85% van slechte kwaliteit. Maar hij en z'n vriendin zijn nog geen jaar samen, dus het is voor hem nog niet im frage om het nu al te proberen (wat wel werd geadviseerd door de arts).

No worries Minnie, off-days hebben we allemaal. En inderdaad, niets is zo frustrerend wanneer je heel veel in de hand kan hebben en dat het bij het zwanger worden allemaal niet vanzelfsprekend is. Ik zou zeggen, neem nog lekker een stukje chocola - zitten vol met happy hormones. ;) Maar het klinkt idd alsof je huidige dieet niet de oorzaak kan zijn, tenzij je ergens een allergie voor zou hebben. Maar wie weeg heb je net zo'n goede osteopaat als mijn vriendin.

4. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh El wat vervelend dat de uitslag van je vriend niet goed was! Helemaal als Ivf dan de enige optie blijkt, dat is wel heel heftig.
    De uitslag van mijn vriend was dus ook niet goed. Nu slik hij ook zink/selenium en daarnaast omega 3-6-9 pillen. En ik zorg er ook voor dat hij meer fruit eet. Volgende week moet hij opnieuw een potje inleveren, dus ik kan over 2 weken laten weten of het effect heeft gehad.
    Ik hoop echt voor jullie dat het nog beter wordt zodat jullie in ieder geval ook nog de optie voor iui of natuurlijk hebben.

5. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Thanks meiden voor jullie lieve berichtjes. Ookal is het virtueel, alleen al het begrip is echt super fijn! :)

Minnie, wat vervelend dat bij jullie de uitslag ook niet goed was. Ben wel erg benieuwd of de vitames effect hebben bij jouw vriend. die van mij slikt ze nu een week ongeveer en volgende week moeten we bij de adroloog komen. Ik ben ook benieuwd wat hij ervan zegt.

6. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Even tijdje niets geschreven..
    Hoe is het met iedereen?

El, wat een heftig nieuws!! Een knuffel vanaf deze kant! Hoe gaat het nu met jullie?

Hier, laatste tabl Clomid 50 gehad, vrijdag eerste FM meting deze ronde. Spannend dus hier..

Groetjes!

7. kyra1204

kyra1204 Lid

22 jan 2013
    8
    0
    0
    in vrije tijd veel aan het paardrijden en met de b
    NULL
    Gat wat een naar nieuws allemaal...

Zelf net ook bij de gyn geweest. voor de eerste meting op dag 14. Helaas is er nog niets gegroeid... Dus ben bang dat de clomid 50 niet aan slaat. maandag nog een keer echo, volgens de gyn zou het kunnen tot dag 21.
    Zo frustrerend, ben je begonnen met tempen, om het allemaal zo goed mogelijk te doen.. nu lijkt het allemaal weer zo zinloos.
    Indien het niet aanslaat willen ze meteen de 100 mg clomid proberen. Dus ben wel blij dat ze niet eeuwig gaan zitten afwachten!

xx

8. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Kyra, Zo frustrerend he dat de Clomid 50 niet aanslaat! Dat had ik ook met mijn eerste ronde. Zit nu in mijn tweede, no Clomid 50, als deze niets deed ga ik ook over op 100.
    Vrijdag heb ik mijn 1e FM, dus ben erg benieuwd als die nu wel is aangeslagen!

9. kyra1204

kyra1204 Lid

22 jan 2013
    8
    0
    0
    NULL
    suus wat was de rede dat ze het bij jou nog weer willen proberen met de 50 mg.

10. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Kyra, ik moest nog een keer 50 nemen omdat mijn baarmoederslijm wel dikker was op een geven moment.
    Ik ben nu ook begonnen met tempen iedere ochtend, zoveel mogelijk rond dezelfde tijd.

11. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi hoi,

Heb afgelopen weekend wel genoeg afleiding gehad, heb flink carnaval gevierd!!:pHeerlijk..even alles van je afzetten en dom in de polonaise meelopen!!

@El, tsjonge zeg..dat valt je dan idd rauw op het dak!
    Wij hebben de uitslag van het 2e semenonderzoek nog niet binnen, ben wel erg benieuwd of de zink en vitamines en de homeopatische druppels hebben geholpen.

@Charlie, hoe gaat het nu met je? Voel je je al zwanger? (op de misselijkheid na dan)

@Suus, ja, waarom hebben ze nog een ronde 50mg gedaan, de vorige was toch ook niet aangeslaan?

@Kyra, wat balen zeg, dat de 50 bij jou ook niet genoeg is.
    Heb je erg last van bijwerkingen van de Clomid?

@Minnie, heerlijk toch? Chocola? ;) de paaseitjes liggen weer in de winkel!!!

Mijn temp is nog steeds iets hoger dan 'normaal'. Ook voel ik telkens van alles..maar ja, je wilt ook van alles voelen denk ik.
    Ben een aantal ochtenden iets misselijk geweest, maar als ik dan wat had gegeten was het weer weg. Vanavond na het avondeten was ik ook ineens beroerd! Ben even op de bank gaan liggen en toen was het ook weer over.

Ik wil eigenlijk wachten met testen tot zondag..maar ik denk dat ik dat niet red. Donderdag iig weer bloedprikken.

Zaterdag gaan we lekker een dagje skieën in Winterberg. Zin in!!

Xx

12. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38

Haha..heb je antwoord al! :cool:

13. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk noux carnaval. Ik ben ook geweest zondag, was inderdaad goede afleiding. Waar ben jij geweest?
    Verder hoop ik toch snel eens uit mijn emo-ik ben weer ongesteld dip te komen. Normaal duurt die toch echt maar een dag of 2 maar ik heb nu nog de hele dag de neiging om in huilen uit te barsten en ben geheel futloos :( bah

14. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Wat spannend voor je Noux, is het bloedprikken morgen om te zien of je ei is geweest? Krijg je dan gelijk uitslag? Ik had het ook iedere keer dat ik van alles voelde, je bent gewoon zo bewust van je lichaam. Duim voor je!

Suus, nou ben benieuwd of 60 mg nu aanslaat voor je. Hier gaat het ok. Begin wel steeds meer spijt te krijgen dat we een academisch ZH hebben gekozen. Sinds de eerste afspraak en nu zit alweer 4 maanden en we mogen nog steeds niet beginnen. Ook vond ik de arts-assistenten niet echt empathisch zeg maar. Je bent een nummer en dat is niet fijn. We wachten a.s. dinsdag af en kijken dan verder.

Kyra, ook balen dat de 50mg niet aan lijkt te slaan. Wie weet gebeurt er nog wat.. Hoop het voor je! Anders hopelijk snel met de 100mg meer succes.

En Minnie, die emo buien kennen we allemaal wel hoor denk ik. de dag dat we het nieuws kregen dat we mogelijk richting IVF moeten heb ook de hele avond futloos op de bank gezeten en gehuild. Het is ook gewoon niet altijd even makkelijk. Probeer de moed erin te houden, doen wij ook en lekker veel afleiding te zoeken in leuke dingen doen. Zie dat je bent wezen carnavallen, dus dat was een goede afleiding :)

15. Hoopvol84

Hoopvol84 Actief lid

13 feb 2013
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben helemaal nieuw hier. Ik ben mei 2012 met de pil gestopt en inmiddels 10 rondes later, helaas nog niks.
    Inmiddels toch maar besloten om ons door te laten verwijzen, dinsdag 19de hebben we onze 1e afspraak bij de gynaecoloog, behoorlijk spannend!
    Hoe was dit voor jullie?

16. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoopvol. Ik vond de eerste afspraak bij de fertiliteitsarts ook spannend. Heeft de huisarts nog geen onderzoek bij jullie gedaan? Maw is er een reden dat je nu al verwezen bent? De eerste afspraak krijg je gewoon een hele hoop vragen over je cyclus, leefstijl, medisch verleden e.d. Daarnaast bloedprikken voor jou en inwendige echo. Als je nog geen semenonderzoek hebt gehad zal je man/vriend dat ook wel moeten doen. Wij zijn verwezen nav dat onderzoek dus op basis daarvan heeft de arts al eea gezegd. Maar moest ook nog een keer herhaald worden na 3 mnd , volgende week moeten we voor 2e afspraak voor uitslagen bloed en semen test en vervolgbeleid. Ook weer spannend dus. Succes morgen!

17. kyra1204

kyra1204 Lid

22 jan 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat is het weer stil hier..

Mij viel de eerste afspraak echt heel erg mee, veel te druk voor gemaakt. idd bloedprikken en een inwendige echo. Niets pijnlijks aan!

Vandaag voor controle geweest. Helaas geen eitje.. maar wel een heel mooi dik baarmoederslvl. Dus misschien tog een eisprong geweest. woensdag bloedprikken en vrijdag tel overleg met de gyn.. Zou de 50 mg dan tog wat gedaan hebben?
    Er is in iedergeval iets van activiteit!! ;)

groetjes

18. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Gisteren dus naar de Androloog geweest. Die wist niet eens dat we in het ZH liepen voor een kinderwens:( Ze vroeg doodleuk; bent u doorverwezen door de huisarts of hoe komt u hier terecht? Echt ongelofelijk weer hoe die communicatie gaat in grote ziekenhuizen..

Maar goed, wat vragen beantwoord en een echo gemaakt bij mijn man. Het lijkt dat er een spatadertje zit in de balzak. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat de kwaliteit minder is. Nu is hij op de wachtlijst gezet voor een operatie, waar ze dat adertje dichtbinden. Kans 50/50%... 3 maanden na de operatie kijken ze dan nog een keer of het verbeterd is en dan gaan ze de volgende stap bekijken.

Omdat we een beetje ' lost' waren, direct een afspraak gepland met de gyn. Want ze wisten ook niet wanneer hij geopereerd kan worden en ik had geen zin om af te wachten. Wat moeten we in de tussentijd, maar een beetje aanmodderen en misschien wel 6 maanden wachten voor we weer verder kunnen?

Gelukkig konden we vandaag al terecht. Dit keer hadden we een hele fijne dokter. Met de vorige hadden we geen beste ervaring. Ik heb gevraagd of we niet toch al met Clomid mogen beginnen om iig mijn eisprong te regelen, zodat we nog iets van kans maken de komende periode. Volgende week horen we of het mag. Anders is het wachten... en we wachten al 1,5 jaar en jonger word ik er ook niet op:( maar het is niet anders. Stiekem hoop ik dat ze met een alternatief behandelplan komen. Maar Nog even afwachten dus..

@Hoopvol, en hoe is je eerste afspraak gegaan?

@Minnie, ben je al voor de uitslag van het 2de onderzoek geweest? Hoe was de uitslag?

@ Kyra, spannend, hoop dat je vrijdag goed hebt :)

@Noux., heb je al nieuws? Je zou zondag gaan testen toch? Hoe was Winterberg? Lekker kunnen skieen? Hoop dat je goed nieuws hebt!

19. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo..

Wat erg zeg El.. Dat ze niet ff de voorgeschiedenis doornemen/geven!
    Hoop voor je dat je al wel met de clomid mag beginnen!!

Hier helaas geen goed nieuws.. Donderdag en zondag getest maar beide omo wit!!
    Ben ook nog niet ongesteld, dus denk dat de eitjes niet zijn gesprongen.
    Morgenmiddag heb ik een belafspraak met de gyn over de bloeduitslagen en hoe nu verder.. :(

Winterberg was leuk! Goed kunnen skieën ondanks de drukte.. ;)

Liefs Noux

20. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo dames,

Ik had vandaag mijn eerste bezoek aan de gyn gehad. Bij de echo zag ze dat ik meerdere follikels had dan normaal. Maar nog geen pco. Heb bloed laten prikken. En 28ste weer bloedprikken om te kijken of ei eraan komt. Volgende week moet vriendlief zijn zwemmers brengen.

Ik werk zelf in het ziekenhuis, dus heb mijn eigen labwaardes opgezocht.

Ik weet niet wat ze eraan willen zien. FSH was 6.0 U/I en oestradiol was <0,18 mmol/l

Weet iemand wat het moet zijn? Zit nu op dag 5 van cyclus. Prolactine en clamydia uitslag krijg ik nog.

Groetjes linnepinna

Deel Deze Pagina