Door veranderde regels (en geluk bij de 1e?) niet meer in aanmerking voor IUI!?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MSI, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Hoi!

Hebben meer mensen dit al gehoord en/of zelf tegenaan gelopen? Ik ben in april 2011 zwanger geworden d.m.v. IUI. Ben laatst naar het ziekenhuis geweest om te vragen hoe het in z'n werk zou gaan als we voor een 2e wilden gaan. Nu zijn blijkbaar de eisen (in mijn geval) een beetje veranderd.

In 2010 is bij ons gebleken dat het zaad in orde was en dat bij mij zelf ook alles prima verloopt (regelmatige cyclus, goede eisprong enz.) Tijdens samenlevingstesten bleek echter dat het niet helemaal verloopt zoals het zou moeten, alleen geen of dood zaad terug te vinden. Waarschijnlijk een gevalletje van vijandig baarmoederslijm. DUS kwamen we toen in aanmerking voor IUI. Gelukkig maar, want bij de 1e IUI was het meteen raak!

Nu blijkt dat de samenlevingstesten helemaal niet betrouwbaar zijn en tegenwoordig voeren ze ze ook niet meer uit!? Ook werd mij verteld dat aangezien ik de vorige keer bij de 1e IUI al zwanger was dat het op de natuurlijke wijze ook wel gewoon moet lukken. Dus geen IUI meer voor ons! :(

Nu snap ik de theorie wel, en ergens hebben ze ook wel gelijk. Maar in de praktijk blijkt wel anders.Na 4 jaar proberen (geen maand verspillen;)) en 1x zwanger via IUI ziet iedereen dat wel in denk ik!?

Hebben meer mensen hier van gehoord? Ervaring mee? enz enz?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat je tegenwoordig veel langer moet proberen als er geen aanwijsbare oorzaak is. Ook heb ik gehoord dat een samenlevingstest inderdaad niet standaard gedaan wordt. In jouw geval vind ik de reactie van het ziekenhuis wel heel kortzichtig. Natuurlijk kan het toeval zijn, maar ik zou ook denken dat één en één twee is en dat IUI logisch is. Is een second opinion in een ander ziekenhuis een idee?

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Tja dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik weet ook niet hoe lang ze ons aan willen laten tobben. Het heeft nu ook allemaal nog niet zo'n haast....maar toch....

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Nou ja zeg. Moet je nog eens vier jaar proberen of zo? Zou inderdaad naar ander ziekenhuis gaan... Ben je al gestopt met anticonceptie?

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Heb je toendertijd medicatie gekregen voor de IUI of gewoon IUI in eigen cyclus? In het laatste geval zou je kunnen proberen met zelfinseminatie (geen idee of dat verschil maakt met wat het ZKH doet maar ik hoor dat er zijn die het op die manier doen).

6. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ik heb (buiten mijn tienerjaren) nooit anticonceptie gebruikt. Nu al zeker zo'n 10 jaar niet meer. Dus tja...
    Ja ik weet ook niet hoe lang ze ons willen laten proberen. Maar ik ben wel bang dat andere ziekenhuizen het ook zo aanpakken.

7. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Nee ik heb geen medicatie gebruikt buiten het prikje pregnyl voor de zekerheid. Verder gewoon eigen cyclus dus....en die varieert van 28 tot 30 dagen, dus vrij normaal naar mijn idee. Maar misschien is dat ook een idee ja hihi. Heb begrepen dat je zulk 'insemineergereedschappen' gewoon op internet kunt kopen!?

8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik vraag me dit nu ook al wel eens af (voor de toekomst), of we dan wel weer geholpen zullen worden. De eerste IUI (die volledig uitgevoerd is) is bij ons geslaagd. Daarom ook wel eens voorzichtig ingelezen over ZI, maar voor zover ik heb begrepen kom je met dat materiaal niet in de baarmoeder zelf. Dus denk ik niet dat het voor ons wat toevoegt t.o.v. zelf klussen. Wie weet hoe het allemaal verloopt mochten we nog voor een tweede kind gaan, eigenlijk veel te vroeg om er over te denken. Maar ik blijf toch benieuwd naar nieuwe richtlijnen en de ervaringen van andere dames.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik kan me voorstellen dat als er geen oorzaak gevonden is en je al een zwangerschap achter de rug hebt, ze je voor een tweede eerst weer een jaar.. of twee jaar.. zelf laten proberen. In het kader van, soms weet je lichaam nu wat te doen.
    Heel veel langer dan dat lijkt me niet reeel...

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Wij zullen sowieso een periode zelf willen proberen... maar hoop toch wel op hulp als het niet lukt. IUI is echt het goede recept gebleken voor ons.

11. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ja precies lafayette, bij ons dus ook. En dan denk ik waarom verder zoeken /moeilijk doen geef die iui gewoon haha. Ja en zelf proberen.... Als je bv hebt gegeven moet je dus al langer zelf proberen omdat die periode niet meetelt. Nou ik heb 11 maanden bv gegeven dus een jaar zelf proberen telt al niet mee.... Mja wij blijven gewoon heeeeeel hard zelf proberen. Het lijkt mij natuurlijk wel hartstikke gaaf om op natuurlijke wijze zwanger te worden, dat staat voorop!

12. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Wat een mooi verhaal in je handtekening sophy. Echt een wonder! Gaat alles goed?

Lafayette ben wel benieuwd wat jullie ziekenhuis zou zeggen naar dat zal ik voorlopig niet weten. Jij bijna bevallen, spannend!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dank je MSI en ja gaat goed :) Dit kindje gaat er gewoon komen :)

Deel Deze Pagina