1e bezoek gynaecoloog

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Corina, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Even een vraagje aan jullie ervaringsdeskundigen ;)

Ik moet volgende week voor het eerst naar de gynaecoloog.
    Omdat ik nogal onrgelmatig ongesteld bent en behoorlijk veel pijn hebt met m'n ongi.
    Voor de pil was dit ook al het geval.

Weten jullie een beetje wat ik kan verwachten?
    Is het de 1e keer puur informatief? Of worden er al onderzoeken gedaan?

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken? :)

Liefs Corina

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meid,
    Ik denk dat je sowieso een inwendige echo, kweekje/uitstrijkje kan verwachten, een vragenlijst en bloedonderzoek....(valt mee he ;)).

Het klinkt wel alsof er niets niet klopt...PCO of Endometriose (weet niet of ik dat goed schrijf).

Schrijf de vragen die je eventueel hebt op EN...neem het briefje mee ;)

Ik hoop dat er geen schokkende dingen uitkomen! Heel veel succes meid!

Liefs Elmo

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Corina, wat je de eerste keer kunt verwachten....een hoop vragen meestal. Verder kan het zijn dat je al een inwendige echo krijgt en daarmee gelijk uitstrijkje wordt gedaan (was bij mij wel zo) en evt moet je bloed prikken (afhankelijk waar je zit in cyclus. Ik heb wel geleerd dat het een beetje verschilt per ziekenhuis hoor. Bij onze eerste afspraak was mijn partner ook mee. We hadden wel verwacht dat ik echo zou krijgen, maar mijn partner was er niet op voorbereid geweest dat hij zelf ook broek moest laten zakken voor lichamelijk onderzoek..dat was dus even schrikken. Succes volgende week.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Corina,

Toen ik voor het eerst naar de gynaecoloog ging kreeg ik eerst een inwendig onderzoek + uitstrijkje en ikmoest aantal vragen beantwoorden omtrent mijn cyclus etc. Dit was alles.

Vervolg was dat ik bloed moest prikken, daaruit kunnen ze afleiden of je ook een eisprong hebt. Ik kreeg daarna ook nog een echoscopy.
    Uit al deze onderzoeken blijkt of je een eisprong hebt gehad en kunnen ze je (indien nodig) verder helpen.

Ga je ook naar de gyn i.v.m kinderwens of echt puur voor je onregelmatige ongesteldheid?

Succes alvast met je 1e onderzoek.

5. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hoi hoi,

ook ik kreeg eerst een inwendig onderzoek. Alleen bleek daaruit al voor 90% dat ik pco heb. Daarna toch bloedgeprikt en gesprekje met gynaecoloog.

de tip zoals iedereen zegt zou ik echt doen, een briefje opstellen met alle vragen die je hebt. En niet alleen gaan! soms gaat alles langs je heen!

Succes

Liefs Nannie

6. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hallo allemaal!
    nou mijn vragen zijn meteen ook beantwoord. Ikzelf ben ook doorverwezen naar de gyn en moet van tevoren al bloed laten prikken maar verder had ik geen idee wat me te wachten staat. Nu dus wel! groetjes

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bedankt voor julie snelle reacties!

Waarschijnlijk gaat mijn man mee. Vind het een beetje eng in m'n eentje. :(
    Ik ga naar de gyno i.v.m. onregelmatige cyclus, maar ook voor onze kinderwens. Zolang ik zo blijf sukkelen, schiet het niet op.
    Twijfel of ik uberhaupt wel een eisprong hebt.
    Is een beetje vaag allemaal.
    Maar gezien ik het ook al had voordat ik aan de pil ging, vind ik het erg fijn dat er nu aan gewerkt word.

Zal maar niet tegen mijn man zeggen dat hij ook eventueel wat kan verwachten ;) Anders krijg ik hem niet mee.
    Het is nu hoofdzakelijk voor mij, omdat m'n cyclus zo raar doet.

Vind het wel spannend hoor!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jij dan ook succes meid!
    Lang leve het forum!

9. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Inderdaad! haha zonder forum was ik langzaam gek geworden dan had ik geen verwijzing naar de gyn maar naar de psych haha grapje (we blijven lol houden)

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Antwoorden zijn al gegeven. Bij ons 1ste keer ook vragenlijst, inwendige echo, uitstrijkje en allebei bloedprikken. Zwemmers waren bij ons al ingeleverd. Misschien hoeft dat bij jullie wel later, nadat ze wat meer van jou weten.

Heel veel suc6 iig en jij ook Denise!

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Thanks meiden! :D

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    O ja. ik was van plan om vanaf m'n vorige cyclus te gaan tempen.
    Maar die duurde ineens onverwachts 78 dagen, dus viel er weinig te tempen.

Heb toen van de HA een hormonenkuur gehad om m'n ongi op te wekken. Die is gekomen, vrij heftig!
    En nu zit ik dus weer al op dag 57. Dus had het weer weining zin om te tempen.

Je hoort vaak dat de gynaecoloog daar om vraagt :(
    Maar die heb ik dus niet.

13. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hoi corina,

ik ben ondanks mijn lange cyclus gewoon begonnen met tempen. Temp nu sinds 2 weken. Misschien heeft het wel geen nut (omdat ik nog helemaal geen ongi heb gehad) maar dan heb ik in ieder geval een beeld van mijn cyclus. Ik zie nu de temp op en neer gaan ookal temp ik elke ochtend meteen als ik wakker ben. Dus misschien kan ik weinig met mijn temp curve, maar de gyn misschien wel... Dus als jij wil tempen moet je gewoon lekker gaan tempen kan toch geen kwaad!?!

groetjes,

Denise

o ja! moet je er natuurlijk wel even bij vermelden dat je midden in je cyclus bent begonnen met tempen, schrijf anders je cyclusdagerbij dat doe ik ook.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn gyneacoloog heeft nog nooit om een temperatuurcurve gevraagd. Ik ga eerdaars beginnen met clomid en hoef zelfs dan niet te temperaturen. Moet bloedprikken aan de hand daarvan zien ze of ik wel of geen eisprong heb gehad.

Ben er blij om want dan wordt je er helemaal meteen mee geconfronteerd pfff ben je net wakker.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Denk toch niet dat je het uit je hoofd kan zetten...die clomid moet je immers ook nemen.

Ik vind het heel goed dat ze een cyclus willen analyseren. In ons geval was meteen bekend waar het probleem lag en toch hebben ze mij ook meteen ff gecheckt. In mijn geval was het goed, dus mooi meegenomen dat je dat dan ook weer weet. Maar clomidgebruik duidt toch op menstruatie/cyclusproblemen?

Elmo

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Zal volgende week wel even luisteren wat de gyn. er van zegt.
    Dan kan ik altijd alsnog beginnen met tempen.

Ben alleen zo bang dat ik er dan nog veel meer mee bezig ga zijn.
    Daarom heb ik het steeds uitgesteld (van uitstel komt afstel ;) )
    En mede ook omdat de laatste cylussen erg raar verlopen.

Liefs Corina

17. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai corina,

ik ben in dec voor het eerst geweest met mijn mannetje! Ze stelde erg veel vragen aan mijn man en aan mij ook evt naar familiehistorie enz...daarna bij mij een inwendig onderzoek en vervolgens bloedonderzoek bij mij! We moesten een afspraak maken voor de zwemmers van mijn man en dat wordt 18 januari as en dan krijg ik 1 feb telefonisch uitslag! met inwendig onderzoek bleek ik veel eiblaasjes te hebben dus waarschijnlijk PCO! Toch heb ik na 3 hele lange cyclussen nu weer twee keer mijn ei opgespoord op dag 18 dus ja ben wel benieuwd!

Jij ook heel veel succes en het valt echt enorm mee! tot nu dan he!

liefs nina

18. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Corina,

Ikzelf had ook last van erg lange en onregelmatige cyclussen. Dus moet ik iedere maand aan de provera (om de menstruatie op te wekken) en daarna aan de clomid (om de eitjes te laten groeien), maar helaas willen de eitjes niet groeien bij mij.
    Ik wil je heel veel succes wensen de volgende week!
    Groetjes Nancy

19. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hoi corina!

Ik heb vandaag mijn oproep voor de gyn binnengekregen ik moet 23 januari... Hou je me op de hoogte wat ze bij jou hebben gedaan en gezegd? Ben ik wel erg benieuwd naar omdat mij natuurlijk ook iets vergelijkends staat te wachten!

Groetjes van Denise

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Thanks voor jullie medeleven :)

en Denise85 ik laat het weten hoe het bij mij verlopen is.

Deel Deze Pagina