Zoals jullie onderaan kunnen zien is mijn zoontje helemaal nog niet zo oud. Maar ik zie het nu al helemaal voor me om over een 1,5 jaar voor en 2e te gaan. Vind het heerlijk om moeder te zijn ondanks de af en toe moeilijke dagen. Wie weet denk ik daar heel anders over na een jaar haha. Maar nu kan helemaal wegdromen bij de gedachte dat we straks heerlijk 2 boeven bij ons in bed hebben op een luie zondag zucht hihi. Waneer dachten jullie aan een 2e en is het plan van toen ook gebeurd of ben je er van terug gekomen ?
Mijn zoon is 1 jaar en een maand en we zitten nu in ronde 2 voor een tweede! Bij mij is het gevoel nooit helemaal weggegaan dat ik graag nog een kindje, maar wilde even rust na m'n zwangerschap en borstvoeding. En zoonlief kan zichzelf al wat beter vermaken. En je weet natuurlijk ook niet wanneer je überhaupt weer zwanger mag raken. Ik kan me je gevoel dus heel goed voorstellen!
ik ben na de eerste nooit meer aan de pil geweest, het duurde de eerste keer 3 jaar voordat ik zwanger was dus wilde niet te lang wachten om weer te proberen, nu ben ik ook na 3 jaar weer zwanger geraakt, en krijg in maart de 2e als alles goed gaat
na de zwangerschap van men zoontje had ik gezegd: voor mij geen kinderen meer hoor ik heb genoeg met mijn schattig ventje...Ook heb ik een overdreven grote liefde voor hem en alles en iedereen zal dan ook voor hem wijken. Hij is mijn alles!!! Ik zei altijd: ik ga mijn liefde voor hem gewoon niet kunnen delen. Ik vrees nooit zoveel voor een ander kindje te kunnen voelen... Maar na verloop van tijd zag ik ook wel in dat ik dit gedacht had omdat ik geen ander kindje verwachtte. Had ook bij mijn zoontje pas het echte moedergevoel van zodra ik bevallen was en hij voor het eerst in men armen lag. Nu hadden vriendlief en ik beslist eind dit jaar voor een 2e kindje te gaan maar door omstandigheden (pil was te licht geworden) ben ik door de pil heen zwanger geworden. Maar we vonden het absoluut niet erg! Nu is ons 2e wondertje gewoon wat vroeger onderweg dan we hadden gepland
Wij moesten zo ie zo 6 maanden wachten ivm keizersnee maar vonden het wel mooi als onze dochter 9 maanden was, dan is ze 1,5 als de tweede komt, en het is gelukt!
Respect dames dat jullie soms 'zo snel' voor een tweede gaan! (klinkt rotter als dat ik het bedoel bedoel de drukte van een dreumes en dan een baby, petje af! Mijn dochter is precies 3,5 jaar als haar zusje geboren wordt, ze kan zich nu best behelpen.. Aankleden, drinken pakken en begrijpt het heel goed als mama even moet rusten... Maar 'kort' op elkaar heeft ook weer voordelen... Valt voor alles wat te zeggen...
Wij wilde uiteindelijk pas dit jaar voor de 2e gaan. Mijn zoontje is in maart 5 geworden. Hij zit nu lekker op school, dus heb ik alle tijd voor de baby.
meteen na de bevalling van A , geen anticonceptie geslikt en we zagen het wel , A is nu 17 maand en D is 8 weken
Mijn zus is uitgerekend voor de tweede precies op de dag dat nr. 1 een jaar wordt, dat lijkt me echt ideaal! We schelen zelf 14 maanden en ik vond het als kind heerlijk. Voor kinderen is 2 jaar een groot verschil in leeftijd, nog meer en dan wordt samen spelen veel minder leuk. Ik hoop dat dat bij ons ook lukt, we zijn nog bezig met nr. 1
Wij wilde graag al een tweede, of een tweede onderweg als ons eerste naar de peuterspeelzaal zou gaan. Hij gaat in Oktober 4 ochtenden in de week van half9 tot half12. En in December zouden we de tweede verwachten, helaas verliep dit anders. Nu wel weer bezig voor de derde! Ik wou dat graag zo omdat ik mijn zoontje alle tijd en aandacht heb kunnen geven, en als hij naar de peuterspeelzaal zou gaan dan had ik die tijd en aandacht ook een beetje voor de tweede
Mijn dochtertje is op het moment 9 maanden. Het ene moment denk ik, we gaan ervoor, het andere moment denk ik.. Nog even wachten ! Het heeft beide zn voor en nadelen. Ik gebruik geen anticonseptie en "klussen" om de dagen heen. Maar goed, je weet maar nooit! Het is in iedergeval welkom..
Toen onze dochter 1 was, ben ik gestopt met de pil. Ik wist dat het even zou duren, i.v.m. MMM. Ik vind 2,5 / 3 jaar leeftijdsverschil persoonlijk wel mooi. Zo krijgt het eerste kindje ook de volledige aandacht in het begin. En twee hele kleintjes lijkt me vrij pittig. Ik zit nu op het wachtbankje. Wanneer dit lukt, is onze kleine meid 2,5 wanneer er een kleintje bij komt. precies zoals ik me had voorgesteld.
Ik ben na mijn eerste nooit meer aan de pil of wat dan ook gegaan. Maar dit komt voornamelijk omdat ik onbegrepen verminderd vruchtbaar ben verklaard zoals ze dat dan zo "mooi" zeggen. Over de eerste hebben we 17 maanden gedaan dus wilde absoluut niet ook nog eens eerst moeten ontpillen....... Inmiddels zitten we in ronde 14 en krijg ik weer een complete APK keuring bij de gyn........ Dus ik wilde gelijk, alleen mijn lichaam werkt niet mee......
Na 6 maanden dacht ik er al aan en met 9 maanden was ik er klaar voor. Ik wou wel ook eerst even goed hersteld en ontzwangert zijn.
Toen ons zoontje in dec. 2010 geboren werd, hadden we het later wel over een bepaald leeftijdsverschil. Ik was na 6 maanden zwanger van m'n zoontje, en je weet natuurlijk nooit hoe het bij een tweede zwangerschap loopt. Ons kind is een erg pittig mannetje, wat ik best moeilijk vind af en toe. Aan de andere kant ook heel lief, maar hij voelt zich vaak onbegrepen. Sinds een maandje praten we wel over een tweede kindje, want we willen het allebei erg graag. Hoe we er nu over denken (zoon is nu 20 maanden) willen we er januari/februari voor gaan. Het kan natuurlijk ook nog eerder zijn Wil toch wel dat zoon wat zelfstandiger is en zich beter kan verwoorden, zodat je ook bepaalde dingen uit kan leggen.
Toen dochter 4 maand was begon het al te kriebelen.. 10 augustus de mirena laten verwijderen (dochter was toen 10,5 maand), en wilden eigenlijk nog een jaartje wachten toen. Uiteindelijk een paar weken later er voor gegaan, en in november zwanger geraakt. Toen dochter 1 jaar en 2 maand was had ik een positieve test. En vandaag uitgerekend van beeb 2
bij mij kriebelt het nu ook weer, maar ik wil er toch nog even mee wachten om praktische redenen (werk). Als ik op dat gebied wat meer duidelijkheid heb, dan gaan we er hier denk ik weer voor. Lijkt me zo leuk als ze nog voor haar tweede verjaardag een broertje of zusje heeft