Migraine in stopweek pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jesje08, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje08

jesje08 Niet meer actief

Wie heeft het ook? Erge migraine in de stopweek?
    Ik slik microgynon 30 en sinds de geboorte van christina january 2010 is het hommeles!
    De hormonen zijn dan uitgewerkt in mijn lichaam en wird dus ongesteld,
    En vanaf de eerste dag knallende koppijn en de 2 e dag is echt een hel!
    Vloeo dan heel veel plus de migraine erbij.
    Heb van alles geprobeert,andere pil,nuvaring,maar niets helpt.
    Dok dacht aan een mirena maar dat stoot mijn lichaam weer af dus ook niets.
    En prikpil ben ik geen fan van.
    De dokter weet het nu ook niet meer en zei dat ik de pil gewoon door moest blijven slikken en vier keer per jaar ongesteld moest worden zodat de hormonen blijven en dus vier keer per jaar de klachten.

Nu was ik daar goed mee op weg maar nu na twee maanden heb ik een heel opgezette buik,en doet mijn baarmoeder ook echt zeer.
    Ik ben nu sinds vrijdag toch maar een stopweek in gaan lassen en moet morgen ongesteld worden.
    Ik slik nu al paracetamol omdat de hoofdpijn nu al licht aanwezig is maar ik vind het zo vreselijk!
    Steeds weer die pijn.ik heb het nu zelfs zo ingepland, mijn man heeft nachtdienst deze week dus als de meiden smiddags gaan slapen kan ik met migraine in bed duiken en kan hij eruitmals ze weer wakker zijn.
    Anders hou ik dar namelijk niet vol met migraine en twee kindertjes..

Wie kampt ook met dit probleem en wat doe jij eraan?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik heb het helaas ook heel erg. met de 3 fasen pil lijkt 't iets minder te zijn. de minipil vond ik 't beste :) geen menstruatie, geen stopweek, heeeerlijk :D

3. christina

christina Niet meer actief

ik heb ook vreselijke hoofdpijn in de stop week. ik slik nu de diane 35 pil door tot ik een doorbraakbloeding krijg en las dan een stopweek in. ik heb dan de hele week hoofdpijn, de week erop moet ik echt bijtanken. Volgens de HA is er weinig aan te doen, ja andere vorm van anticonceptie. maar dan komt de acne weer terug.....

4. Sherry

Sherry Niet meer actief

Heb zelf ook last van migraine. Ben er achter gekomen dat het puur hormonen zijn waardoor het komt. Heb heel veel geprobeerd qua pil maar van de meeste pillen werd het niet minder. Op een gegeven moment ben ik aan de prikpil gegaan en toen werd het heeeeeel veel minder.

De migraine was bij mij in de stop week en rond de ovulatie. Dus soms wel eens 2/3 weken per maand! Met gebruik van de prikpil was het hoogstens een week.

Ik had pillen er voor immigran. Hier door bleef ik nog een beetje mens en kon ik gewoon door functioneren. Misschien een optie om naar te vragen bij de huisarts?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb dit na mijn 2e bevalling ook overgehouden. elke keer weer zodra ik stpte met de pil kreeg ik z'n heftige migrana aanval dat ik continu moest overgeven en verging van de pijn. meestal was het na 2dg over.

na ongeveer 1 jaar pil slikken raakte me lichaam gewent ofzo en nu heb ik er geen last meer van. tja wat gewone hoofpijn maar dat is niks.

het zal wel aan de hormonen liggen waar ik gevoelig voor ben. ik wist altijd dat ik zwanger was ook door een migrane aanval en niet door me uitblijvende menstratie :). bij alle 3 de zwangerschappen kreeg ik enkele dagen voor me nod een heftige aanval, ik wist dat ik moest testen. de rest van de zwangerschap had ik er dan geen last meer van

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad. Jarenlang de Diane-35 geslikt maar de laatste 5 jaar hoofdpijn. Toen gaan doorslikken zodat ik nog maar 1x in de 3 maanden een mirgaine aanval had. Ik gebruikte daarvoor Maxalt.

Gestopt met de pil ivm kinderwens en geen hoofdpijn meer. Dus ik wil echt niet meer aan de pil. Ik zou wat anders proberen.

Deel Deze Pagina