hoe moet het met gemarineerd vlees?

Discussion in 'Voeding' started by Sharon20, Jun 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

ik had deze vraag ook al in een ander topic gesteld maar daar krijg ik geen antwoord.

ik wil jamie af en toe met ons mee laten eten. spagetti, aardappeltjes met groenten en vlees. maar wat als wij een gepaneerde snitzel eten of gemarineerd vlees.

mag hij hier dan ook een stukje van?
    is het beter om voor hem appart vlees te kopen
    of is het al goed als ik het gemarineerde er af was met water...

alvast bedankt

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

weet niet hoe oud jamie is, maar bij mijn zoon heb ik eigenlijk bijna geen potjes gebruikt;)

dit nadat we zelf eens geproefd hebben en ik over me nek ging

kun je het niet in de mixer doen en dan malen? door elkaar heen.

zo was mijn zoontje gek op aardappel doperwten/wortels en beetje gehakt erdoor, klein lepeltje apelmoes en heerlijk vond hij dat

3. Alita

Alita Niet meer actief

precies ligt eraan hoe oud je kindje is, als het te gekruid is moet je even oppassen, vraag me ook af hoelang het nog duurt totdat ze hier met de pot mag meeƫten?

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nu al cindy. Gewoon stevig prakken of de staafmixer er in.
    En het is echt zoals lievemamma19 al zei. Heb je het wel eens geproefd? Echt je doet dan alleen nog maar voor nood een potje. Het is niet te pruimen!!!:$:(
    En je kunt best gemarineerd eten als er maar niet heel veel kruiden op zitten.

Liefs Janna

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik had voor dat soort gevallen kleine gehaktballen in de vriezer liggen. Al gebakken, dat is lekkerder.
    Maar het geeft niks als ze een dag geen vlees krijgen.

Vanaf een jaar zijn we dat gemarineerde vlees pas gaan geven, omdat er toch wel redelijk wat zout/suiker inzit. Maar dan ook maar een hapje van ons.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    mijn zoontje is nu 7 maanden oud. is echt een ALLES eter! zodra hij eten ziet, hoort of ruikt gaat zijn mond al open :) ik probeer zoveel mogelijk vers te maken maar met potjes heeft hij geen problemen. vooral de lasagna en de tagiatelli van olvarit gaan er heel gemakkelijk in.

nu probeer ik hem met de pot mee te laten eten. zo hebben we gisteren spagetti op. en dan doe ik er voor hem gewoon extra veel groenten in.

vanavond eten we verse boontjes. maar daar zal dus wel een snitzels ofzo bij komen. met de pot mee eten vind ik dus uit onze pannen eigenlijk.

gewoon aardappels (waarbij een beeeeetje zout zit)
    boontje met een beeeeetje zout
    en vlees wat wij ook eten.

dat hij het niet lekker vind, daar ben ik neit bang voor. voor het zout gebruik ook niet (is minimaal hier) maar het vlees is hier nog een vraag tekenen.

ik haal jamie zijn eten nu niet meer door de mixer. ik prak het gewoon heel stevig. gaat prima!

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat alles waar kant en klare kruiden op of in zitten, erg zout zijn, dus dat zou ik persoonlijk nog niet geven nu.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gemarineerd vlees zo uit de winkel/slager, ik denk dat daar best veel zout en/of scherpe kruiden op zitten.
    Je kunt je vlees natuurlijk ook zelf marineren, dan weet je precies wat je er in doet.
    Voor je zoontje kun je het misschien zonder zout/scherpe kruiden marineren.

Share This Page