1e dag van bloeding > 1e dag cyclus?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miss2015, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, mijn bloeding begon op 2 oktober.. Dus is dat dan mijn 1e dag van cyclus nu?

Ik kjjk aan hoe mijn bloeding verloopt, maar wanneer is er weer sprake van een eisprong? is dat nadat de bloeding over is of krijg je de eisprong gewoon op de normale dag van cyclus, bij mij dag 16-17 meestal)

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoi wat vreselijk dat je in een miskraam zit. Na een miskraam id t altijd afwachten wat je cyclus gaat doen. Met wat 'geluk' start je cyclus meteen weer op. Met wat pech kan je eerste cyclus zomaar 6-8 weken duren. De een raad aan om een cyclus af te wachten om t opnieuw te proberen, de ander is het meteen weer raak. Ik heb iedere keer een cyclus afgewacht en was in ronde 2 meteen weer zwanger. Het idee dat je lichaam even de kans krijgt om te herstellen en opnieuw opt te startenvond ik prettig. Met schone lei beginnen. Je baarmoeder krijgt de kans om opnieuw een hier laagje slijmvlies op te bouwen voor er opnieuw een zwangerschap in zat.
    Ik zou dus niet uitgaan van je eerste cyclus dag. Kijk eerst eens aan hoe je mk gaat verlopen.

Sterkte x

3. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ja nou even kijken wanneer de bloeding stopt en als ik mij gewoon goed voel, zullen we ervoor gaan.. De dokter zei dat ook, gewoon wanneer je je goed voelt, kan het geen kwaad.. En natuurlijk dat de bloeding hopelijk ook snel stopt

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Gyn zei mij dat dag van verlies vruchtje. De eerste dag is van nieuwe cyclus. Maar mk kan alles in de war schoppen
    Dus kan ook 6 wkn dure

5. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Allereerst; wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad.

Het is mij inderdaad, voor de emotionele verwerking aangeraden om 1 cyclus af te wachten. Maar als jullie je er goed bij voelen, waarom niet?!

Ik dacht dat wanneer je hcg rond of onder de 5 is je cyclus weer begon?

(Ivm het vermoeden van een bbz, moest ik om de 2/3 dagen bloedprikken, waardoor ik op een gegeven moment ook wist dat hij zakte ipv steeg, en hoe hij zakte. Terugrekende is mijn cyclus inderdaad ook rond die tijd gestart)

6. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je wachten tot de tijd dat je hcg zakt? Of is dat geen probleem, wanneer de bloeding stpt kan je toch op zich proberen als je je gewoon goed voelt? Of zal je eerst je hcg laten controleren.. Denk het niet toch?

7. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Zolang je bloed, bruinverlies hebt mag je sowieso niet. Als je zeker wil zijn dat je baarmoeder leeg is vraag je een echo aan.
    Het bloedprikken is niet standaard. Hier moest het omdat er op de echo niks te zien was buiten verdikt slijmvlies. Ze moesten dan ook zeker zijn dat het niet ergens anders verder groeide.
    Vorige woensdag stond mijn hcg op 8 en donderdag was de laatste dag bloedverlies. Ik ga ervan uit dat do/vrij mijn hcg onder de 5 stond en ik reken vanaf dan.

Controle echo heb ik 22okt maar wij wachten niet om verder te doen. Het zou een wonder zijn moest ik tegen dan al een eisprong gehad hebben.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Vaak als er hcg is kimt er geen nieuw eitje...

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bloedonderzoek naar hcg doen ze hier niet. Gewoon je lijf even rust gunnen. Zodra het bloeden is gestopt ( ook geen bruin meer) mag je weer alles. Wacht eerst je mk af en kijk dan verder.

10. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha dus meestal is de hcg op 0 als je bloeding helemaal stopt of of blijft er bij uitzonderingen de hcg waarde nog zelfs als de bloeding stopt?

Ik denk dat ik nadat mijn bloeding stopt een echo aanvraag voor de zekerheid en daarna zullen wij proberen..

En even een vraagje, zodra je bloeding stopt en alles in orde is, tot ongeveef wanneer verwacht je dan je eisprong? Stel je bloeding houdt 1/2 weken aan, volgt een eisprong daarna of

11. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    HCG kan nog veel langer in je lijf zitten.

Ik heb een miskraam gehad bij 9.3 wkn, mijn bloeding was na 6dgn gestopt, na 16dgn gaf een zwangerschap nog steeds licht positief aan, ik verwacht dat bij mij het HCG na 3 tot 4 wkn na de start van het bloeden verdwenen is.

Het is bij iedereen heel verschillend hoe lang en hoeveel HCG er in het lichaam zit, dit is ook afhankelijk van de duur van de zwangerschap.

12. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou na stoppen van bloeding ga ik wel een testje doen

Deel Deze Pagina