1e dag verlof is 1e dag werkloos

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lise, 23 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo dames,

Een tijdje terug heb ik al eens gemeld dat ik tot aan mijn verlof (1e dag verlof is 6 juni) bij mijn werkgever kan blijven. Dat is nog steeds zo. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ten tijde van mijn afwezigheid een nieuwe medewerker komt; daarna zal ik niet weer terugkeren (is niet realistisch etc., volgens de manager en dat is eigenlijk ook wel zo). Enfin, nu is dus mijn 1e dag verlof ook eigenlijk de eerste dag dat ik werkloos ben. Ik weet dat een zwangere recht heeft op zwangerschapsverlof (dat is nog door mijn werkgever, een uitzendbureau aangevraagd), maar moet ik mij nu ook bij UWV melden? Moet ik het UWV zeggen dat ik vanaf 6 juni geen werk meer heb? Ik weet dat ik nu niet hoef te solliciteren, maar ik wil heel graag na mijn verlof weer werken. Wie weet raad? Of heeft dit misschien al ergens gestaan?
    Liefs,
    Lise

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Volgens mij hoef je je niet bij UWV te melden. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, tijdens mijn verlof liep mijn contract af en dit is ook niet verlengd. De eerste weken heb ik de zwangerschapsuitkering uitbetaald gekregen door mijn werkgever. Na het aflopen van het contract werd de betaling rechtstreeks door uwv gedaan, ik heb hiervoor niks hoeven doen.

Mocht je tegen de tijd dat je verlof eindigd nog geen werk hebben dan kun je een ww-uitkering aanvragen. Ik ben na de bevalling gaan solliciteren en heb inmiddels een andere baan waar ik meteen na mijn verlof kan starten.

3. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Maryloes; je hebt gelijk. Ik heb net maar eens even UWV gebeld; je kunt ook pas uiterlijk 3 weken voor het einde van je verlof een WW aanvragen, mocht je tegen die tijd nog geen werk hebben gevonden. Eerder aanvragen kan niet, want dan wordt het niet in behandeling genomen. Dus ik hoef me niet druk te maken ;)
    Ik moet ze nog wel van 1 jaar loonuitdraaien verschaffen, zodat ze kunnen zien wat ik krijg, dus dat wordt nog wat info nasturen. Als ze die info niet hebben, dan wordt de verdere behandeling van mijn verlofaanvraag vertraagd, dus morgen ga ik maar kopietjes draaien ;)
    Liefs,
    Lise

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je moet wel bij het CWI melden dat je werkloos bent. Volgens mij moet dat 3 dagen voor je ontslag of 3 dagen na je ontslag.

5. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Daphne; ik zal het CWI morgen voor de zekerheid bellen. Kan geen kwaad. Maar als zwangere heb ik tijdens mijn verlof geen sollicitatieplicht. Misschien wil het CWI echter wel weten wanneer ik precies officieel werkloos ben.
    Liefs,
    Lise

6. Niet meer actief

Bij is precies hetzelfde gebeurt. Ik ben nu met verlof en mijn contract wordt met ingaande 13 juli niet meer verlengd.
    Mijn werkgever moet mij ziek uit dienst melden en het uwv neemt alles gewoon over. En heb ik dan aan het eind van mijn verlof nog geen andere baan gevonden. Dan verval ik in de ww die ik wel in eind julie begin augustus moet gaan aanvragen dan.

Dus alles komt goed. En ga een paar weken na de bevalling gewoon eens kijken waar ze mensen zoeken. Zo dat ik na mijn verlof gelijk weer aan het werk kan.

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Zo heb ik het ook gedaan! En met resultaat: volgende week dinsdag begin ik met m'n nieuwe job!

Deel Deze Pagina