1e dag zindelijkheidstraining!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vandaag zijn we met ons zoontje van bijna 2 (over 3 weken) begonnen met zindelijkheidstraining. We hebben de afgelopen weken al veel op het potje laten plassen maar vandaag was het dan zover... luier uit! Ik heb me rot gelachen. Het ging hartstikke goed maar mijn hemel, wat kunnen jongetjes vaak plassen! 12 geslaagde potjes pogingen en 3 gemiste! WOW! 15 keer plassen en dat alles in minder dan 12 uur tijd! Ik ben zwaar onder de indruk.
    We gebruiken de Gina Ford methode en hij mag van ons een klein stickertje plakken bij elke keer dat het lukt op het potje. 12 stickertjes op een rijtje! Geweldig! Hij vond het helemaal stoer van zichzelf.
    Morgen komen opa en oma oppassen en dan zal hij nog beter zijn best gaan doen! Wel jammer dat hij niet gepoept heeft maar dat zal iets te maken hebben met de diarree die hij gisteren heeft gehad (5 zure poepluiers op het kdv!!!)

Tijdens zijn middagslaapje en 's nachts krijgt hij een luier om maar de rest van de dag: een heel stoere boxershort! Zo schattig die kleine billetjes!!

Ben gewoon echt trots :)

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wat goed!! Knap hoor!

3. tulip

tulip Niet meer actief

wat goed zeg!!!

Misschien heb je voor mij een tip: mijn dochtertje is iets jonger dan jouw zoontje, maar ze geeft zelf aan wanneer ze moet poepen en plassen. Ze wil dan ook zelf haar luiertje uit trekken, als ik niet nsel genoeg begrijp wat ze bedoeld, zeult ze haar potje naar mij toe en begint met uittrekken van de luier. Poep poep zegt ze dan. Ik heb het idee dat ze er dan ook echt aan toe is, alleen: ze kan niet langer dan 3 seconden op het potje zitten, dan rent ze er vanaf, heb al speelgoed, knuffeltjes en boekjes geprobeerd, ik ga er ook naast zitten en leg uit dat ze wel even moet blijven zitten als ze het op het potje wil doen.
    Als het te lang duurt doe ik haar luier weer aan en dan poept of plast ze meteen.
    Heb jij je zoontje altijd op vaste momenten op het potje gezet, of zoals ik wanneer hij het aangeeft??? En hoe kan je dat langer laten duren.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal herkenbaar. Hier is dat ook vaak zo gegaan maar vandaag ging het eigenlijk heel goed. Hij begint er echt lol in te krijgen en snapt dat het in het potje moet. Hij blijft dus steeds langer zitten. Ik ga er - zeker als ik denk dat hij moet poepen - soms ook naast zitten en dan lezen we samen een boekje of iets dergelijks. Ik prijs 'm ook de lucht in als hij wat langer blijft zitten (ook al komt er niets). Zo te horen is je meisje er echt aan toe.

Ik heb het boekje Potty Training in one week gekocht van Gina Ford en over een week kan ik je vertellen of hij ook echt zindelijk is!
    Vandaag hebben we zoontjelief elke half uur (ongeveer) op het potje gezet (nou ja.. gezet... hij laat zich er niet zomaar op zetten maar gestimuleerd op te gaan zitten) EN wanneer hij het zelf aangeeft.

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Knap hoor. Wij zijn met de jongste bezig maar wat een drama haha ze geeft het pas aan als ze aan het plassen is lekker veel dweilen mijn grond is nog nooit zo schoon geweest. Veel sucses met de training!!!

6. tulip

tulip Niet meer actief

o super, ik zal idd eens proberen wat voor te lezen. Ik gaf haar zelf de boekjes maar boekjes voorlezen vind ze ook helemaal geweldig.

suc6, ik hoor graag hoe het afloopt.:D

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Maart08: je kindje is 15 maanden.. dat is ook nog wel erg jong voor zindelijkheidstraining. Ze moeten wel begrijpen wat er gebeurt en hoe je je plas ook kunt ophouden. Ook is het handig als ze zelf hun broek uit kunnen doen.. anders blijf je aan de gang.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ze kan het ook wel ophouden ze krijgt dalijk het gevoel wel voor ze moet plassen en dan gaat ze zelf op het potje en ze kan haar onderbroekje ook zelf uit doen zo heb ik dat bij de oudste ook gedaan. geduld is een schone zaak ze wil zelf haar luier uit duurd alleen een stuk langer voor ze zindelijk zijn.

En het is nou warm dus lekker zonder luier.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wauw!! Superknap zeg! Ben benieuwd naar volgende week...

Kleine jongens worden groot :)

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Wat goed zeg!
    Wij willen hier ook gaan starten (meisje is 23 mnd)We zetten haar af en toe al op de wc maar zonder resultaat tot nu toe. Maar ze doet sinds 2 weken steeds haar luier af als ze gepoept heeft of geplast en te pas en te onpas ben ik bezig om haar weer in die luier te krijgen. En zij maar roepen "nee mama geen luier om"
    Maar hoe doen jullie dat als je weggaat? Wanneer is het moment dat je je kind meeneemt zonder luier?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wat goed dat je bent begonnen!
    Maar wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat je zoontje nog zovaak plast.
    Je kunt toch het beste met zindelijkheids training beginnen als ze hun plas al een beetje ophouden en dus een paar keer per dag plassen?
    Geen aanval hoor...maar ik vroeg het me af.
    Valerie doet een paar grote plassen per dag, en had begrepen dat dat een teken is dat je kunt beginnen.

12. LovelyDK

consider dat is niet waar hoor... of ze nou 100 kleine plasjes doen of 3 grote plasjes, zolang ze het kunnen ophouden en niet direct bij aandrang laten lopen (wat zoontje van TS prima kan zo te lezen) is het een goede tijd om te beginnen.

Daarbij moet er uiteraard ook interesse in het potje zijn!

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Oke dan ben ik verkeerd geinformeerd.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Sidmick... ik blijf een paar dagen voor de training thuis zodat we goed kunnen oefenen. We maken een klein uitstapje (20 min) met de fiets en dan weer naar huis. Eerst plassen natuurlijk voor het weggaan. Pas zaterdag gaan we een tripje met de auto maken (kussentje in het autostoeltje / buggy voor ongelukjes) en we gaan even naar mijn moeder (die vindt niets erg).
    We doen expres geen luier om. Dat lijkt me verwarrend voor Kick.

@Consider. Kick vond het gisteren gewoon helemaal tegek om plasjes op het potje te doen, hij doet het dus bewust. Elk plasje een sticker! Nou dan wil je wel. Vandaag gaat het al anders. 5 keer geplast in het potje en 2 x er naast.

Belangrijk bij potty training:
    - kleine opdrachtjes kunnen uitvoeren
    - begrijpen wat nat en droog is
    - interesse in het potje hebben
    - droog na het slapen
    - interesse in aan en uitkleden
    - lichaamsdelen kunnen benoemen
    - bewust plassen / poepen

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Jouw lijstje kan ik op alles positief antwoorden behalve op droog na slapen.
    Tja, een paar dagen achter elkaar thuis is hier echt niet mogelijk. Dat vind ik wel lastig

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Consider, als haar zoontje het plassen op het potje heel leuk vindt, plast hij misschien ook juist wat vaker. Elke keer een plasje proberen te plassen, is natuurlijk ook weer een sticker :D

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo.. dag 2 zit erop. Twee ongelukjes en weer ongelofelijk veel goed op het potje! Veel stickertjes dus. hahahaha. Poepen heeft hij tijdens zijn slaap gedaan in de luier. Ach, ook goed. Komt wel een keertje. We weten dat hij het kan.

Mooiste moment? Om een uur of 4.. ik zit de kleine de fles te geven en ik zie Kick een beetje drentelen. Ik vraag: "Moet je plassen". "Nee" is het natuurlijk antwoord van een bijna 2 jarige.. maar een paar minuutjes later trekt hij zijn broek (alleen een onderbroek) uit en gaat op het potje zitten: plas! ZOOOO trots.. helemaal uit zichzelf en alles zelf gedaan. Vanaf dat moment heb ik hem alleen nog maar hoeven helpen herinneren en zijn alle plasjes (voor het eten, na het eten, voor het slapen etc) in het potje gegaan uit zichzelf!

Morgen met goede moed weer verder!

@Sidmick... normaal zou het hier ook niet kunnen maar ik heb nu verlof! Ideaal!

18. LovelyDK

Superknap Cygnet!! Ik denk dat je volgende week alleen nog maar pampertjes maat 1 nodig hebt :D

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik heb in september als we terug komen van vakantie nog een week thuis vrij. Denk dat ik die maar eens in plan voor zindelijkheids training!

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Sidmick... koop het boekje van Gina Ford (Potty training in one week).. echt heel praktisch! Ik vind het heel gezellig zo thuis met z'n 3-en (4-en) maar zal ook weer blij zijn als ik weer wat meer bewegingsvrijheid heb. Even investeren hè?

@LovelyDK... maatje 2 of 3 zal het worden maar ik hoop het ook! Leuk dat je meeleeft!

Hier een foto van de kleine man op het potje (film van Ome Willem kijkend):

Deel Deze Pagina