onze dochter is nu bijna 4 weken en heeft vanaf het begin al dat ze niet goed weet wat ze met een speen moet doen als ik die in dr mond stop dan zuigt ze er 10 sec op en dan gaat ie weer uit, maar vervolgens begint ze wel te jengelen dat ze hem weer wil hebben dus stop hem er maar weer in om vervolgens na 10 sec hem weer op te pakken en zo gaat het maar door iemand een idee hoe ik onze meid kan leren (voor zover dat kan) hoe ze op een speen moet sabbelen?? want heb het idee dat baby's daar toch wel een stuk rustiger van worden en sneller in slaap vallen
Ik had hetzelfde probleem en heb niet echt een deftig oplossing gevonden tenzij hem laten wenen Ik stopte dan zijn handje bij zijn mond en nu begint hij zijn hand/duim te zuigen in plaats van de fopspeen. Ze hebben mij trouwens afgeraden om die fopspeen te geven.
laat ik voorop stellen dat niet iedere baby een speen wil. Mijn dochter begon met een speen maar na een paar weken wilde ze die niet meer en werd boos als ik hem gaf. Verder kun je er een spenendoekje, spuugdoekje of zo'n speen knuffel ding gebruiken om de speen tegen te houden als ze in bed ligt. Mijn dochter was een zij slaper dus haalde ik een spuug doekje door de ring van de speen en stopte deze zo dat de speen op haar mond hoogte bleef.
Niet iedere baby wil plastic Irem is gek op mijn borst of mijn vinger, maar een speen spuugt ze direct weer uit. Helaas! Wat je nog kunt proberen zijn spenen van verschillende merken, die van Difrax zijn erg hard en sommige kinderen hebben bijvoorbeeld liever een MAM speen die zachter is. Of een andere vorm hebben. Maar ik heb wel 5 soorten spenen geprobeerd: ze hoeft ze allemaal niet. Nou ja dan maar niet.
Mijn zoontje deed precies hetzelfde. Zolang wij de speen tegenhielden ging het goed, daarna was het plop, weg speen. Met zeven weken had hij zijn duim te pakken en dat doet ie nog steeds. Hij duimt alleen als hij op bed ligt en gaat slapen.
Kan het niet zijn dat ze honger heeft? En dat ze door heeft dat er geen melk uitkomt en 'm dan uitspuugt en gaat huilen? Of toch een andere speen proberen. Sven hoeft de spenen van de difrax niet. Helaas, vind ze er zelf wel leuk uitzien. Hij wil alleen maar de bibi spenen.
Ik dacht ook dat baby's een speen moesten, maar ons kereltje ging kokhalzen als ik het probeerde. Nou, dan ben je er snel klaar mee! Hij pakte al snel zijn vuistje om op te knabbelen. Voordeel is dat zo'n vuist nooit kwijt raakt en je er dus ook nooit uithoeft om de speen er weer in te stoppen.
Mijn zoon spuugde 'm in het begin ook steeds uit. Dat ging op een gegeven moment over, maar heeft gewoon wel even geduurd. Voor de tussentijd zorgde ik dat er altijd iets anders in de buurt lag (schone spuugdoek, kroeldoekje, hydrofieldoek) zodat hij die in z'n mond kon stoppen om op te sabbelen. Dat werkte beter Overigens heeft de mijne niet echt een voorkeur voor een bepaalde speen gehad, hoewel 's nachts de Nuby toch wel favoriet is, want al leggen we 3 verschillende in zijn bed, dan kiest hij toch altijd die De dental vorm vind hij makkelijker om 'vast te houden', denk ik. Difrax is het enige merk dat hij nooit fijn heeft gevonden.
Hier beetje het zelfde. Dochterlief wilde eerst helemaal geen speen. En nu en ze is al 5 maanden wil ze wel de speen. Ik had het al lang op gegeven en gaf een spugdoekje of ze pakte haar eigen vingers. ook graag de duim. Vriendlief is behoorlijk tegen duimen en is pas geleden weer begonnen met de de speen en ja wel ze wil weer. Maar als ze heel moe is pakt ze toch haar duim. Succes er mee en ze is nog zo klein. Komt van zelf goed.
Ik zou geen speen geven, maar je eigen pink of idd duimpje in de mond doen. Of extra voeding geven. T deed het prima op zn eigen duim bij zuigbehoefte. En ook geen gedoe met afleren. M had wel een speen en stopte daar zelf mee rond 7 maanden. Ze kreeg de speen overigens alleen in bed om makkelijker in slaap te vallen/blijven, nooit om voedingen mee uit te stellen oid.
je kan ook een grote maat speen gebruiken. Die tip heb ik hier een keer gehad en het werkte eindelijk (na 3 maanden met de pink gezeten te hebben) echt heel goed... Hij ging ook opeens zelf slapen!
Hier precies hetzelfde probleem gehad. Ook 's nachts een paar keer op en weer. Op een gegeven moment werden we het zo zat (dit kan toch niet de bedoeling zijn, papa en mama heen en weer om dat plastic dingetje er weer in te stoppen ) dat we hem niet meer hebben gegeven. Eerst huilen maar het was snel over. Steeds minder gebruikt (alleen in noodgevallen, op visite bijv. ) en op een gegeven moment taalde ze er niet meer naar. Op een gegeven moment ging ze duimen. Ideaal, heeft ze altijd bij zich (ze doet het ook alleen voordat ze gaat slapen). Maar als je de speen graag wil gebruiken, dan inderdaad gebruik maken van een spoegdoek o.i.d. en verder accepteren dat 'ie er nou eenmaal uitrolt. Naar mate ze ouder worden, worden ze sterker (ook in het zuigen) en gebeurt het vanzelf minder. Succes!
Tja, het is mij nooit gelukt. Vorige week vond hij het wel opeens leuk speelgoed tijdens het verschonen (ding lag nog op de commode), maar echt erop zuigen is nooit echt gelukt. Soms kon ik hem bijna in slaap krijgen met mijn pink en dan voorzichtig ruilen. Maar meteen de speen is het nooit geworden.
het is ook niet om een voeding uit te stellen maar meer om haar gerust te stellen zodat ze makkelijker in slaap valt. maar vond dat idee om een spuugdoekje door het ringetje te doen een heel goed idee dus denk dat ik dat maar eens ga proberen. want zoals net, ga stukje met dr lopen en uit het niets begint ze te huilen (geen vieze luier en honger kon bijna niet) dan stop ik een speen in haar mond en die valt er dan de hele tijd uit maar gaat ze wat meer schuin liggen dan ligt de speen wat meer klem en kan ze die niet uit spugen dan valt ze heel snel in slaap. heb wel een difrax speen want die houdt ze toch wat langer in haar mond zal vast de vorm zijn (en zijn wel hele leuke spenen ook)
mijn zoontje wil helemaal geen speen.. hij spuugt ze net zo hard uit als dat ik hem erin doe, haha!! en ook kokhalzen!!!
Hier wel een tutjes freak! Al vanaf de eerste maand, we hadden een hele kleine speen van difrax, -2 tot 2 maanden, hij had niet zo'n groot mondje haha (nu wel anders ) Vanaf het begin zoog hij de speen zo hard, dat hij de afdruk om zn mondje had staan haha, geweldig gezicht. Ook kon je hem met zn toetje naar beneden houden, die speen viel er echt niet uit... Later wel hoor, en toen was het idd ook steeds, uit bed speentje geven en weer terug... toen hebben we er een tutlapje aan gedaan van winnie the pooh, en dat zijn nu dikke vrienden! erg leuk, vooral om zn obsessie voor het labeltje wat er aan zit. 1 handje om de winnie en 1 handje aan het labeltje, tutje in zn mond en lekker tutten haha.
Ach ze moeten echt niet perse een speen. Onze oudste heeft een speen altijd geweigerd en ook nooit geduimd, kennelijk had ze er gewoon geen behoefte aan. De jongste daarentegen gaat echt niet slapen als haar tut met tutdoek niet in de buurt is. Wel echt aangewend dat het alleen maar voor 's nachts is. En ja ik moet zeggen dat ze wel een stuk makkelijker weg te leggen was toen ze echt klein was. Nu is het gewoon in bed leggen, speen erin en niet meer horen tot de volgende dag Ooit toch maar eens afleren...
ja precies, de ene tut, de ander duimt, en nog een andere heeft niks nodig. Heel verschillend idd. Voor mijn zoontje was het erg fijn dat hij tut. Het is een troost en hij wordt er rustig van, hij is nogal druk en ik kan hem met zn speentje een beetje remmen haha, en ach, ik maak me niet zo druk om het afleren hoor. zolang ze maar niet meer tutten als ze gaan wisselen is er toch niks aan de hand? als ze wat groter zijn en je beter met ze kan communiceren kun je ze wel gaan uit leggen dat de speen alleen in bed mag of dat het niet voor grote jongens is of iets dergelijks. hier nog lang niet aan de orde haha