Friesch Dagblad Tja, wat moet je nou weer met zo'n artikel? Ik word er niet echt vrolijker van maar aan de andere kant.. Tegenwoordig zijn de medische voorzieningen toch wel even wat beter om een ernstige griep op te vangen.. Toch? Toe, help even relativeren meiden..
Ik las net dit in de Telegraaf... Ook niet om vrolijk van te worden... Griep doodt gezonde mensen - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]
@ maja: je bedoelt het stuk over de spaanse griep? Dat is absoluut niet te vergelijken. 1 van de redenen waarom er zoveel doden zijn gevallen, is omdat de griep niet tijdig als dusdanig is erkend. Daarom zijn er onnodig veel doden gevallen. Daarbij is de medische zorg natuurlijk heel anders dan toen. En de huizen van tegenwoordig zijn beter geisoleerd (heb gelezen dat dat toen ook erg heeft bijgedragen aan de snelle verspreiding). In ieder geval moet je je hierom absoluut geen zorgen maken!!
Ja weet je... Er sterven wel vaker gezonde mensen aan een 1 of andere lullige infectie of wat dan ook. De kans daarop is echter zeer gering en daarom niet noemenswaardig. Weliswaar is de kans met deze griep wat hoger, maar nog steeds erg klein! En vooralsnog komt er nog altijd een vaccin ter beschikking die sowieso de ziekte de kiem in zal smoren als het goed is.
Ik ben ook niet zo bang hoor voor die Mexicaanse Griep. In veel gevallen kun je dat toch niet voorkomen. Als je het krijgt, dan krijg je het nu eenmaal. Ik word alleen hoogst nerveus van al die bangmakerij door de media!
Ik heb me er vanaf het begin niet echt heel erg druk om gemaakt maar moet bekennen dat ik m nu toch wel een beetje begin te knijpen hoor. Ben al wat hypogonder aangelegd dus word hier niet zo heel vrolijk van
'Mexicaanse griep niet gevaarlijker dan gewone griep' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
zo! Duitsers als cavia, ach ze hebben zelf de keus toch? het is niet verplicht je in te enten. inderdaad relatief veel minder doden met deze griep dan met de gewone griep. zouden jullie je laten inenten?
nee denk het niet. vooral voor mn meisje vind ik het heel moeilijk te kiezen. wel of niet. wie weet wat voor bijwerkingen er op lange termijn zijn.
ja daar zit ik ook mee, ik denk ook niet dat wij ons laten inenten, vooral omdat het in de meeste gevallen een milde griep is, ik heb me voor al die andere griepen ook niet laten inenten.
nee ik ook niet.moeilijk he? als ik nou zeker wist of een gezonde baby net zoveel kans heeft om gewoon normaal te herstellen als wij dan doe ik het niet
ja inderdaad, het moet niet gevaarlijk worden voor de gezondheid van mijn meisje die griep want dan moet ik het maar doen, maar eng blijf ik het wel vinden.
Wij gaan ons ook niet inenten ik heb het gevoel dat het vaccin te snel gemaakt is.... kan toch niet zo snel?
volgens wat ik er van begrijp hebben ze op een bestaand griepvaccin iets nieuws aan toegevoegd ofzo. beetje simpel gezegd weet iemand trouwens of babys die griep ook normaal met milde verschijnselen door kunnen maken?
ik weet wel dat het vooral "gevaarlijk" is voor tieners en veertigers, die leeftijdsgroepen worden het hardst getroffen qua besmettingen. maar hoe het met babies zit? die hebben natuurlijk nog niet zo'n sterke afweer dus daar maak ik me wel zorgen om.
rivm site, zonder alle bombarie de feiten: (index) Nieuwe Influenza A (H1N1) griep (Infectieziektebestrijding) valt mee vind ik.
ja daar kijk ik ook weleens op. tja het blijft denk een gok allemaal. welke beslissing je ook neemt. is het trouwens zo dat als je een oproep krijgt en je besluit het niet te doen maar twee maanden later bv bedenk je je. kan het dan alsnog of is je kans dan verkeken?