1e dode in nederland,mexicaanse griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amani05, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het redelijk spannend nu ik tegen het einde van mijn zwangerschap loop. Ik hoop echt maar dat ik het niet krijg, of mijn kleine, omdat het toch nog steeds maar onduidelijk is wat er voor ons aan medicatie/vaccinatie beschikbaar is of komt.

Mijn vriendin gaat trouwens over een week of drie naar Mexico... Das ook zo'n lekker idee :(

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

voor zwangeren kan ik me dat heel goed voorstellen, een vriendin van me is uitgerekend in november, zij gaat wel een inenting halen als ze opgeroepen wordt en dat begrijp ik heel goed.

nu naar Mexico?? nee dat is inderdaad geen lekker idee!

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook een beetje moeilijk ja om nu tegen haar te zeggen: blijf jij de eerste dagen na je terugkomst maar lekker thuis, ik hoef je even niet te zien ;). Vind dat ik dat ook niet kan maken. Stel je voor dat ik net bevallen ben ofzo, maar ja... het gaat wel om mijn gezondheid en die van de kleine. Dus ik vind het nogal een dilemma.

Gek genoeg zou ik zo'n vaccinatie ook weer niet meteen toejuichen omdat er maar weinig over bekend is. Daar moet ik nog maar eens heel goed over nadenken tegen de tijd dat die me aangeboden wordt...

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kom nou Josien. Gewoon zeggen dat je het risico niet wil lopen. Als ze een echte vriendin is, dan begrijpt ze dat. Dan bellen jullie maar wat vaker met elkaar.:)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Josien ik zou het gewoon zeggen hoor .. neem aan dat als jullie goede vriendinnen zijn dat ze dat wel begrijpt .. ik zou het ook niet willen hoor als ik net ben bevallen ...

snap zowieso niet wat je daar nu moet gaan doen maar goed ..

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, normaal laat ik me wel inenten ivm astma. Denk dat ik dat nu ook gewoon laat doen.

Josien, ik vind het ook helemaal niet raar als je vriendin een weekje later komt als ze terug is. Dan is wel duidelijk of ze de mg heeft of niet. Ik zou het tenminste helemaal niet raar vinden als een vriendin dat van mij zou vragen. Gaat toch om de gezondheid van je kindje!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

net bij de nos dat alleen risicogroepen nog tamiflu nodig hebben

zieke mensen
    vrouwen langer dan 6 maanden zwanger
    kinderen jonger dan 2 jaar.

en van de week zit ik te lezen dat het zoveel bijwerkingen voor jonge kinderen heeft. ik snap er de ballen niet meer van.

8. mymiracle

ja dat zag ik net ook! schiet mij maar lek, ik overleg wel met mijn huisarts mocht mijn meisje ingeent moeten worden wat de voors en tegens zijn.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Inenten is wat anders dan Tamiflu krijgen, met name Tamiflu heeft nogal wat bijwerkingen. Zover ik weet is de inenting niet veel verschillend dan een gewone griepprik. Hoewel je die alsnog wel nodig hebt als je die normaal ook krijgt.
    Mijn dochter en ik krijgen denk ik beide een vaccinatie ivm astma.
    En ik zag net op rtl vandaag dat je zo min mogelijk aan je gezicht moet zitten. Succes:D

10. mymiracle

ik zit bijna altijd aan mijn gezicht ;) zucht......vooral als ik op mijn werk ben en aan de telefoon, pulk pulk, hihi!!

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja het gaat idd om de medicijnen tamiflu. nou ja als het moet dan moet het maar als het even kan doen we het zonder hoor.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het allemaal best wel zorgelijk. Manlief en ik zijn allebei ziek. Overgeven, diarree, hoofdpijn. Nu begint manlief ook last te krijgen van zijn keel en niest hij de hele dag. Tja, kan dit dan mexicaanse griep zijn of niet? Ik wil niet gelijk in paniek schieten, maar door de media kan je haast niet anders. Ik blijf het allemaal vaag vinden. Zolang onze zoon maar niet ziek wordt, dat is onze grootste zorg.

13. mymiracle

als je twijfelt bellen hoor, dan kunnen ze misschien preventieve maatregelen nemen voor je zoon.

ik hoop dat jullie het niet hebben, veel beterschap in ieder geval.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    De mexicaanse griep heeft verschijnselen zoals een normale griep. Koorts is een van de belangrijkste symptomen geloof ik en hoesten, spierpijn etc. Kans is heel groot dat jullie een ander virusje onder de leden hebben. Maar goed, je kan altijd de huisarts bellen als je je zorgen maakt. Of zo gauw je koorts krijgt, want dat zeggen ze ws toch.
    Beterschap!

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We kijken het even aan. Het is al beter dan gisteren. Koorts hebben we niet echt. Manlief heeft wel een wat opgezette keel.
    Bedankt voor jullie reacties.

16. amani05

amani05 Lid

29 jul 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoorde gister dat je niet perse koorts hoef te hebben!
    /weet niet of het waar is,als het aanhoud kan je beter ff bellen

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik het niet vertrouw, dan bellen we naar de ha-post. Tot nu toe gaat het steeds wat beter.

18. mymiracle

ja klopt, die bekende nederlander die het heeft (weet even niet meer wie) die had ook geen koorts maar wel de mg.

er was net op het nieuws dat er niet meer wordt getest of het uberhaubt mg is.
    alleen de risicogroepen worden nog getest of ze het hebben en krijgen nog tamiflu mochten ze het hebben. het is verder gewoon uitzieken geblazen.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Prinses, kan me voorstellen dat als je nu griepverschijnselen krijgt dat je het toch wel een beetje eng vindt. Hou het maar goed in de gaten!

@all, thanks voor jullie reacties. Bijkomend probleempje is dat de bewuste vriendin ook in ons koor zit en we tegen die tijd hard aan het repeteren moeten voor het huwelijk van een ander koorlid (een gezamenlijke vriendin). Als een van ons tweeën daar weg zou blijven, zou dat wel heel raar zijn. Maar ik denk er nog over... ik hoorde net dat haar reisbureau vandaag de huwelijksreis heeft gecancelled vanwege te weinig aanmeldingen. De minimale groepsgrootte moest 25 personen bedragen en nu blijken er maar 4 mensen zich aangemeld te hebben. Echt enorm lullig voor haar, zeker omdat het haar huwelijksreis is. En nu moeten ze dus binnen drie weken een nieuwe reis zien te boeken... De vraag is natuurlijk of ze dat nog gaat lukken.

Als ze idd toch naar Mexico gaat weet ik zeker dat zij het zou respecteren als ik zou vragen of ze de eerste week niet op bezoek zou komen, ook al zou onze kleine net geboren zijn. Ze zit zelf ook in de zorg dus weet ook echt wel wat de risico's zijn en daar zou ze ons ook niet aan bloot willen stellen.

Groetjes,
    Josien

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thomas Berger!;)

Dan heeft bellen dus ook geen zin. Uitzieken dan maar, tenzij het te heftig wordt.

Deel Deze Pagina